Troejborg Skrevet August 1, 2010 Rapporter Skrevet August 1, 2010 Hej Sunddebatere! Nu er jeg ikke den største haj til PC - derfor jeg opretter et nyt emne om stationærer, da jeg fatter hat af f.eks. Don A's emne :P Vores bærbare er så godt som "ved at" brænde sammen.. Den er godt brugt, lad mig sige det sådan.. Vi har derfor talt om, om man evt. skulle ud og investere i en stationær, så han kan komme til at spille igen også.. PC'en skal kunne rumme følgende: - Fotoredigering i photoshop / mange billeder på lager + lidt video - Spil af forskellig art - Film - der skal gerne være HDMI udtag, da dette funger fint med vores bærbare og TV'et - Den skal gerne kunne lagre MANGE film også, dog ikke helt et must, da vi har ekstern harddisk også.. - Downloading af film/musik - vi har fibernet, så det går ret stærkt her, men ved ikke om der er noget ved PC'en, man skal være opmærksom på vedrørende dette. - MEGET surfing på nettet - Skal helst ikke brumme for meget, da den skal stå i stuen.. Jeg tror det lige var hvad jeg kunne komme i tanke om.. Det skal IKKE være en byg selv PC.. Det tror jeg ikke vi har hjerne til :P Så det bliver jo nok en PC, der er købt hos en eller anden detailbutik.. Men men, hvad for et mærke skal man dog gå efter? Læste lige, herinde, at HP var noget l*** og Acer ligeså.. Hvad jeg har kunnet finde, så er der kun Compaq og Pardard Bell tilbage? Sikkert også masse andre, "mindre kendte" mærker, eller hvad? Jeg har ikke 100 % undersøgt PC markedet, da jeg som sagt ikke har en pind forstand på PC.. Derfor jeg skriver her, der er jo sikkert nok massere af PC nørder :P Anyway, prisen har vi slet ikke gjordt op med os selv.. Lige nu, er det bare vigtigt at få undersøgt hvad der findes, hvad der er godt, og hvad der kan dække vores behov.. Skærmen skal i ikke tænke yderligere over - den kommer sikkert i et nyt emne på et tidspunkt :P Så hvad har i at bud? og kom gerne glad med alle jeres erfaringer, gode som dårlige.. Sig til, hvis der er oplysninger der mangler i emnet..
Troejborg Besvaret August 1, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 1, 2010 Jeg har kigget lidt på den her: http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4200492130 Hvad siger i om den?? Et ekstra spørgsmål, skal man købe i SE eller DK, hvad kan svare sig prismæssigt og hvad man evt. kan få?
Lollikken Besvaret August 1, 2010 Rapporter Besvaret August 1, 2010 Jeg har kigget lidt på den her: http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4200492130 Hvad siger i om den?? Den har intet nævneværdigt grafikkort, så det er begrænset hvad der bliver spillet på den. I stedet burde I tage til PC city eller Elgiganten og tage en snak med dem. Alternativt køber I en computer som den i linket (eller en ny billig bærbar) og en konsol til spil (PS3/Xbox)
Menace Besvaret August 1, 2010 Rapporter Besvaret August 1, 2010 Fona er en af de dyreste på markedet...... Du nævner 2 ting som sætter begrænsninger, må ikke larme og skal kunne spille Et godt grafikkort som kan spille de nyeste spil, lave videoredigere samt vise HD koster 1500-2000 kr så i kommer ikke langt hvis budget er 4000 kr inkl operativsystem osv. Man kan sagtens få lydløse systemer med IONprocesser/grafik som er gode til "stue-brug", men de er ikke beregnet til spil Hvad er dit budget ? HAr du prøvet at støvsuge din bærbar? (sæt sugere op til der hvor din bærbar suger luft ind, det renser støvet væk fra den)
Troejborg Besvaret August 2, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2010 Den har intet nævneværdigt grafikkort' date=' så det er begrænset hvad der bliver spillet på den. I stedet burde I tage til PC city eller Elgiganten og tage en snak med dem. Alternativt køber I en computer som den i linket (eller en ny billig bærbar) og en konsol til spil (PS3/Xbox)[/quote'] Vi har en Xbox :)
Troejborg Besvaret August 2, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2010 Fona er en af de dyreste på markedet...... Du nævner 2 ting som sætter begrænsninger, må ikke larme og skal kunne spille Et godt grafikkort som kan spille de nyeste spil, lave videoredigere samt vise HD koster 1500-2000 kr så i kommer ikke langt hvis budget er 4000 kr inkl operativsystem osv. Man kan sagtens få lydløse systemer med IONprocesser/grafik som er gode til "stue-brug", men de er ikke beregnet til spil Hvad er dit budget ? HAr du prøvet at støvsuge din bærbar? (sæt sugere op til der hvor din bærbar suger luft ind, det renser støvet væk fra den) Jamen, vi har ikke begrænsning på prisen... Vi vil bare helst have det der er bedst og det man får mest for prisen.. Men vi har talt med en kammerat/nabo om det nu, og han kan åbenbart godt finde ud af at samle en PC selv for os.. Vi har fået at vide, at vi på den måde kan få en rigtig god PC for 5-6000 danske... Han spiller selv meget nemlig.. Ja, bærbaren bliver jævnligst støvsuget.. Den er nu sendt til formatering hos kammeraten, så må vi se hvad der sker.. Men jeg kan høre på det hele, at det der med at købe en PC hos detailbutikker ikke holder, ifht. "byg selv"...
Thomas Besvaret August 2, 2010 Rapporter Besvaret August 2, 2010 Jamen, vi har ikke begrænsning på prisen... Vi vil bare helst have det der er bedst og det man får mest for prisen.. Men vi har talt med en kammerat/nabo om det nu, og han kan åbenbart godt finde ud af at samle en PC selv for os.. Vi har fået at vide, at vi på den måde kan få en rigtig god PC for 5-6000 danske... Han spiller selv meget nemlig.. Ja, bærbaren bliver jævnligst støvsuget.. Den er nu sendt til formatering hos kammeraten, så må vi se hvad der sker.. Men jeg kan høre på det hele, at det der med at købe en PC hos detailbutikker ikke holder, ifht. "byg selv"... Køb en Medion i Aldi, der får du mest for pengene og du kan ikke bygge det billigere selv. + der er garanti på!
larscph Besvaret August 2, 2010 Rapporter Besvaret August 2, 2010 Køb en Medion i Aldi' date=' der får du mest for pengene og du kan ikke bygge det billigere selv. + der er garanti på![/quote'] Yes - skulle til at foreslå det samme. De er ganske udmærkede deres maskiner og giver bestemt valuta for pengene! En af de væsentlige ulemper ved selv at bygge/samle er at du let løber i problemer med garantien... Og så skal du over forbi kammeraten for at få det fikset hvis du ikke selv ved hvordan... Med mindre du har helt specielle krav eller lyst til at samle den selv - så vil jeg nu også foreslå at købe en færdigsamlet maskine.
Lollikken Besvaret August 2, 2010 Rapporter Besvaret August 2, 2010 Jeg er overvejende enig med Lars og Thomas. De er gode til prisen, men der _kan_ forekomme lange ventetider på evt. reparation (men der kan der dælme også hos Fona :D).
Kim H Besvaret August 2, 2010 Rapporter Besvaret August 2, 2010 Jeg lytter lige med ... Den der Compaq-ting ... I specifikationerne står der bl.a. "Pentium Dual Core E6500 (2.93 GHz)" - og hvad er det så liiige at "dual core" betyder - i sammenhæng med de nævnte 2.93 GHz?
Menace Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-core_processor Det betyder at cpuen består af 2 kerner...... hvilket er godt hvis man har applikationer som kan udnytte flere tråde på forskellige kerner....
larscph Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Og den type applikationer kan typisk være videoredigering, billedbehandling og den slags. Eller hvis man har noget server kørende fast i baggrunden. Også spil burde kunne udnytte det vil jeg tro(?)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu