Thage Løbner Skrevet April 19, 2011 Rapporter Skrevet April 19, 2011 Selvom jeg godt ved at forargelse er bror til misundelse, så ... Søren Eriksen har som bestyrelsesfoormand for DSBfirst kørt selakabet nedenom og hjem. Han har svigtet sin oplysningspligt overfor DBS¨s bestyrelse og sit politiske bagland - tja, han har vel direkte løjet. Hvad burde han have ? 10.000.000,- i belønning eller bortvises? Hvis hans kontrakt er syet sammen så han skal belønnes, bør DSB¨s formand så ikke forlade taburetten? Lad høre om jeg er den eneste der ville bortvise Søren Eriksen med et stort mærke af en fod, der hvor han er højest når han plukker jordbær. Hilsener Thage
RS6 Besvaret April 19, 2011 Rapporter Besvaret April 19, 2011 Selvom jeg godt ved at forargelse er bror til misundelse, så ... Søren Eriksen har som bestyrelsesfoormand for DSBfirst kørt selakabet nedenom og hjem. Han har svigtet sin oplysningspligt overfor DBS¨s bestyrelse og sit politiske bagland - tja, han har vel direkte løjet. Hvad burde han have ? 10.000.000,- i belønning eller bortvises? Hvis hans kontrakt er syet sammen så han skal belønnes, bør DSB¨s formand så ikke forlade taburetten? Lad høre om jeg er den eneste der ville bortvise Søren Eriksen med et stort mærke af en fod, der hvor han er højest når han plukker jordbær. Hilsener Thage Hele DSB's bestyrelse har svigtet deres pligt til at orientere sig om hvad der foregår i organisationen. De har åbenbart ladet Søren Eriksen forhandle til en kontrakt der på alle måder sikre ham i h og r. Den første fejl er nok til at de alle skal afskediges, at de har ladet Søren Eriksen har fået sådan en kontrakt, udstiller hele bestyrelsen som total idioter!! Hvad andre skeletter der vælter ud af skabet kan man kun frygte. Og jeg kan virkelig ikke se hvorfor skatteyderne skal belastes af deres fejltagelser, det må være dem der bruger DSB og deres multihandicappede barn....DSBFirst....der skal til lommerne. Skal jeg til KBH tager jeg bilen/mc/taxi eller bus999(som ikke får en flad 50øre i offentlig tilskud) for der er pt. ikke andre alternativer for folk med respekt for deres egen fritid.....
kpow Besvaret April 19, 2011 Rapporter Besvaret April 19, 2011 Generelt synes jeg det er forkasteligt uanset hvilken virksomhed der køres i sænk, at bestyrelsen/direktøren kan score en fyrstelig bonus eller aftrædelsesgodtgørelse herfra. Godt at finanskrisen pustede til ilden og fik småsparerne/aktionærer op af stolene, så det ikke er "old boys" netværk der styrer slagets gang alene, når der skrives kontrakter. En tendens der forhåbentlig også snart eller har slået igennem herhjemme er oplysningspligten af bestyrelseshonorar og direktør lønninger.
Lollikken Besvaret April 19, 2011 Rapporter Besvaret April 19, 2011 Det kan ikke bringe mit pis i kog lige nu. Han er bare ministerens prygledreng og Søren Eriksen bliver betalt for at ministeren kan virke handle kraftig (derfor 1 års fratrædelsesløn). Det kan også være at Søren Eriksen ikke får job før vi, pøblen, har glemt sagen om nogle måneder, men så tiltræder han da blot som direktør eller leder i en anden virksomhed/institution. Der burde dog være en form for inkompetence klausul, at hvis bestyrelsen/virksomheden kunne bevise at chefen personligt havde fucket op, så fik han ikke længere fratrædelsesgodtgørelse ..... Dog tror jeg ikke at Søren Eriksen har gjort noget forkert i denne sag. Han gjorde sikkert det bedste han kunne med de midler der var til rådighed.
Markowitch Besvaret April 19, 2011 Rapporter Besvaret April 19, 2011 Der burde dog være en form for inkompetence klausul Mon om ministeren kunne underlægges sådan en? ;)
RS6 Besvaret April 19, 2011 Rapporter Besvaret April 19, 2011 Mon om ministeren kunne underlægges sådan en? ;) I hvilke situation har HC Schmidt været inkompetent?
Markowitch Besvaret April 20, 2011 Rapporter Besvaret April 20, 2011 I hvilke situation har HC Schmidt været inkompetent? Hehe - jeg er sikker på at man kan finde et eller andet ;-). Nej, seriøst, så har jeg læst at nogle eksperter mener at trafikministeriet har svigtet sit tilsyn med DSB. Derudovre var der lidt små-snavs i form af en artikel i Ekstra Bladet (som måske skal tages med en gran salt), der nævnte at det var ministeren der pressede en fyring af DSB's direktør igennem, selvom det krævede at man omgik reglerne i DSB. Det var vist en regl med at kun en enig bestyrelse kunne træffe den beslutning.
sup3rior Besvaret April 20, 2011 Rapporter Besvaret April 20, 2011 Hehe - jeg er sikker på at man kan finde et eller andet ;-). Nej, seriøst, så har jeg læst at nogle eksperter mener at trafikministeriet har svigtet sit tilsyn med DSB. Derudovre var der lidt små-snavs i form af en artikel i Ekstra Bladet (som måske skal tages med en gran salt), der nævnte at det var ministeren der pressede en fyring af DSB's direktør igennem, selvom det krævede at man omgik reglerne i DSB. Det var vist en regl med at kun en enig bestyrelse kunne træffe den beslutning. Det fandt de så her: http://www.business.dk/forside/ulovlige-dsb-laan-dikteret-af-transportministeriet Vilkårene for DSBs omstridte udlån til datterselskabet DSB First, som Kammeradvokaten har kaldt ulovlig statsstøtte, var dikteret af Transportministeriet.
bananas Besvaret April 20, 2011 Rapporter Besvaret April 20, 2011 Vilkårene for DSBs omstridte udlån til datterselskabet DSB First' date= som Kammeradvokaten har kaldt ulovlig statsstøtte, var dikteret af Transportministeriet. Jaja, ser man det - så blev der slynget endnu en omgang gylle ud i luften og vi det bliver nu spændende at se, hvem i "nærområdet", som bliver mest svinet til.
Kvalm Besvaret April 20, 2011 Rapporter Besvaret April 20, 2011 Jaja' date=' ser man det - så blev der slynget endnu en omgang gylle ud i luften og vi det bliver nu spændende at se, hvem i "nærområdet", som bliver mest svinet til.[/quote'] Alle på topplan i den biks er i skudlinien - og det er længe siden, de stoppede at maile hinanden, men ringede sammen istedet... (mails kan jo gemmes og anvendes i situationer, som belejliget måtte kræve det)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu