Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Morgen, Fik lige den tanke her til morges, om man kunne smide sit fastnet ad helvede til og spare de penge. Vi bruger det ultra sjældent og kunne skifte det ud med en mobilos istedet. Men så er jeg usikker på, om jeg kan have internet uden fastnet. Har p.t. Telia til begge dele. Takker /Thomas

Besvaret
Morgen, Fik lige den tanke her til morges, om man kunne smide sit fastnet ad helvede til og spare de penge. Vi bruger det ultra sjældent og kunne skifte det ud med en mobilos istedet. Men så er jeg usikker på, om jeg kan have internet uden fastnet. Har p.t. Telia til begge dele.
PDF fra Telia. Der er en del tråde om emnet i Telia's forum.
Besvaret

Tak! Havde kigget på Telias sider, men ikke fundet noget. Ikke just noget de reklamerer for på forsiden. Begynder man at regne på tallene, så kan det dog tæt på ikke betale sig at opsige sit fastnet. Der tilkommer netafgifter og en engangsydelse for at skifte. Og så er besparelsen pist væk. Typisk /Thomas

Besvaret

Kommer jo an på så meget. Hvis det eneste internet man har mulighed for at få er ADSL og gammeldaws analogt opkaldsmodem, så kan man godt risikere at skal have fastnet. ADSL skal have en bærelinje, hvilket som regel er fastnetlinjen, men det er ikke dermed et krav at man rent faktisk har et telefonabbonement på linjen (alt efter udbyder). Men at få en bærelinje uden telefonabb. kan, hos nogen udbydere, også koste penge :( Ideelle ville være hvis du havde et bredbåndsudtag til ethernet eller måske kabel til Comhem. Så kan man jo bare bestille internet hos dem, da de ikke kræver yderligere bærelinje :)

Besvaret
Morgen, Fik lige den tanke her til morges, om man kunne smide sit fastnet ad helvede til og spare de penge. Vi bruger det ultra sjældent og kunne skifte det ud med en mobilos istedet. Men så er jeg usikker på, om jeg kan have internet uden fastnet. Har p.t. Telia til begge dele. Takker /Thomas
Hvad med mobilt bredbånd.....kan jo også køre via router så man ikke skal have modemmet siddende i computeren (e) hele tiden....
Besvaret
Hvad med mobilt bredbånd.....kan jo også køre via router så man ikke skal have modemmet siddende i computeren (e) hele tiden....
Ja, og kører 3 ikke med en kampagne i øjeblikket, med 3 SIM kort for 1 pris, netop til brug for enheder der bare skal have data? Eller er det kun 3 Danmark?
Besvaret
Ja' date=' og kører 3 ikke med en kampagne i øjeblikket, med 3 SIM kort for 1 pris, netop til brug for enheder der bare skal have data? Eller er det kun 3 Danmark?[/quote'] Jo...og kun DK....min kammerat skal have sådan en aftale. Hvor stabilt er mobilt bredbånd fra 3?
Besvaret

Én begrænsning med mobilt bredbånd - som kan være relevant for nogen - er at der er en limit på hvor meget data man må overføre. Så vidt jeg husker omkring 20 GB per måned, men check det i deres betingelser.

Besvaret

Vi har ADSL via Bredbandsbolaget - havde tidligere fastnet telefon+ADSL fra Telia, men flyttede begge dele over. Fastnet telefon blev så til en VoIP løsning hos BB (samme nummer). Vi giver ikke noget for fastnet telefonen - og bruger den faktisk ikke. Betaler 349,- for 24Mbit Mvh Alex

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...