Jump to content

Deltagere til sprogkursus søges

Recommended Posts

Besvaret

Der er også dette kursus, som måske vil være mere relevant for mange herinde: http://www.abf.se/Distrikt-och-avdelningar/ABF-Skane/ABF-Malmo/Kurser-och-studiecirklar/Sprak/Mera-svenska/ "För dig som vill utveckla kunskaperna i grammatik, utöka ditt ordförråd samt kunna läsa och skriva lite mer avancerade texter. Riktar sig främst till dig som inte har svenska som modersmål men har läst svenska och vill bättra på kunskaperna."

Besvaret
Der er også dette kursus' date=' som måske vil være mere relevant for mange herinde: [url']http://www.abf.se/Distrikt-och-avdelningar/ABF-Skane/ABF-Malmo/Kurser-och-studiecirklar/Sprak/Mera-svenska/ "För dig som vill utveckla kunskaperna i grammatik, utöka ditt ordförråd samt kunna läsa och skriva lite mer avancerade texter. Riktar sig främst till dig som inte har svenska som modersmål men har läst svenska och vill bättra på kunskaperna."
Tak for linket. Jeg synes selv jeg har et okay 'grillsvensk' med tyk accent, men det kunne være 'sjovt' at lære grammatikken også =) Også tak til Ann for at vise linket til ABF
Besvaret
Nogen herinde der er friske på det "avancerede" kursus? Konen og jeg overvejer det i skrivende stund. Ann, jeg takker også for linket. :thumbup:
Jeg kunne også overveje det, kunne være trunten skulle med og lære lidt også :)
Besvaret

Tak for tilmeldingerne. Hvem der end har meldt sig til, så er vi nu nok til at kurset gennemføres. Det har jeg lige fået en mail om. Så vi ses måske :)

Besvaret
For du har aldrig overset en ting, selv på dansk?!... gab..
LOL! Selv "Gab man.... man kan aldrig få lov til at brokke sig lidt herinde uden der er en eller anden der skal være smart..." (ring a bell?)
Besvaret
Til de der gerne vil træne lidt mellem kursusdagene, er jeg faldet over denne side som virker ganske interessant: http://www.pronunciator.com/Danish/Swedish/index.html
Tak for den. Ser fin ud. Og det er i øvrigt rigtigt at "tjenare" stammer fra udtryk som "Deres underdanige tjener". Det samme er opstået mange steder i Europe da også hilsenerne "Ciao" og "Servus" stammer fra slige udtryk.
  • 1 month later...
Besvaret

Der var et par kommentarer på ØresundsBorgers Facebook gruppe, hvor lærerne på Medborgerskolan blev anbefalet. Det startede da en søgte flere deltagere til Svenska för danskar/fortsättning som foregik på Folkuniversitetet. Bare til de som også synes at undervisningen på ABF er lidt for overfladisk (pænt sagt). Prisen er en noget anden end på ABF, men måske også det bedre (i hvert fald iflg. kommentarerne i Facebook gruppen).

Besvaret

Desværre kan jeg kun finde begynderkurser på medborgerskolan. Prisen er dog ganske rimelig, da man får tilsvarende flere timer. Det på folkuniversitetet ser dog ganske fornuftigt ud...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...