Menace Skrevet October 25, 2011 Rapporter Skrevet October 25, 2011 Jeg har gennem nogen tid fået besøg af en ukendt bil der holder på en af mine parkeringspladser, hvilket er lidt irreterende da det gør at jeg selv skal holde "ude" på vejen. Jeg har skrevet et par sedler og sat fast diverse steder på bilen uden effekt. Imorgens slog det mig at slå bilen op, nummerpladen er: csb319 Og der står at bilen har Fordonsstatus:Avställd Betyder det at den reelt ikke må køre rundt? Fordi det gør den..... og parkere på min parkeringsplads :-) Hvis personen ikke snart begynder at reagere på mine henvendelser, så tror jeg sku snart jeg må trukket bilen væk eller parkere min bag bag den eller.... hvad havde i gjort?
Kvalm Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 Imorgens slog det mig at slå bilen op, nummerpladen er: csb319 Og der står at bilen har Fordonsstatus:Avställd Betyder det at den reelt ikke må køre rundt? Fordi det gør den..... og parkere på min parkeringsplads :-) Hvis personen ikke snart begynder at reagere på mine henvendelser, så tror jeg sku snart jeg må trukket bilen væk eller parkere min bag bag den eller.... hvad havde i gjort? Søgt hans navn og adresse på Transportstyrelsen.se og henvendt mig direkte til ham...
briped Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 eller parkere min bag bag den Med mindre du har det fint med at han bakker buler i din bil, så vil jeg nok undlade at parkere bag ved ham hvis det var mig :-) Men hvis du har betalt for en parkeringsplads, som han tager gentagene gange, ville jeg nok henvende mig til parkeringsselskabet og anmelde den. Det må da give en parkeringsbøde eller noget? :)
Gio Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 Søgt hans navn og adresse på Transportstyrelsen.se og henvendt mig direkte til ham...+1
Miriam Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 jeg havde ikke henvendt mig direkte til ham, han er jo tydeligvis en idiot hvis han køre rundt i en bil der er avställt. Jeg havde kontaktet politiet, og bedt dem tage kontakt til ham og det at han stjæler din parkering er sgu ikke det værste i denne sag.....
Gio Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 jeg havde ikke henvendt mig direkte til ham' date=' han er jo tydeligvis en idiot hvis han køre rundt i en bil der er avställt. Jeg havde kontaktet politiet, og bedt dem tage kontakt til ham og det at han stjæler din parkering er sgu ikke det værste i denne sag.....[/quote']Lad tvivlen komme ham til gode. Det er jo set før, at folk har kørt rundt i en avställd bil uden at vide det - eller, lidt nemmere at komme ud i, en bil med køreforbud grundet manglende betaling. Mon ikke polisen er lidt mere klar på at gøre noget, hvis man i forvejen selv har gjort hvad der var muligt - indenfor lovens rammer. At han gentagne gange planker en P-plads er der dog ingen undskyldning for - medmindre han ikke kan læse, og har en IQ som en træt budding. ...bare et par tanker :)
sup3rior Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 Lad tvivlen komme ham til gode. Det er jo set før, at folk har kørt rundt i en avställd bil uden at vide det - eller, lidt nemmere at komme ud i, en bil med køreforbud grundet manglende betaling. Mon ikke polisen er lidt mere klar på at gøre noget, hvis man i forvejen selv har gjort hvad der var muligt - indenfor lovens rammer. At han gentagne gange planker en P-plads er der dog ingen undskyldning for - medmindre han ikke kan læse, og har en IQ som en træt budding. ...bare et par tanker :) For øvrigt er det ikke forbudt at køre i en bil som er avställd, der er bare meget strikse regler for hvornår man kan...
larsk Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 Den er privatimporteret i januar, og har aldrig været påstält i sverige. Den blev reistreret i SE 20-1-11 og så ikke påstält nogensinde, så den må ikke køre: Senaste EU-regbevis del 1: 2011-01-20 Senaste EU-regbevis del 2: 2011-01-20 Fordonsstatus: Avställd (2011-01-20) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: I trafik första gången i utlandet: 2002-09-09 Husk på, hvis du blokerer den, at han næppe er forsikret
Gio Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 For øvrigt er det ikke forbudt at køre i en bil som er avställd' date=' der er bare meget strikse regler for hvornår man kan...[/quote']Ganske enig. Dog nok snarere hvornår man må. Men det er en detalje :)
Lollikken Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 At han gentagne gange planker en P-plads er der dog ingen undskyldning for - medmindre han ikke kan læse, og har en IQ som en træt budding. ...bare et par tanker :) Han er blevet advaret. Jeg synes polisen er et fint sted at starte, for p-vagten kommer kun sjældent ud til sådanne tilfælde. Det kan også tænkes at polisen bare sender den videre til trafikverket da det jo potentielt drejer sig om 10-11 måneders fordonsskatt og trafikforsikring, hvor den sidste gør NAS! Det kan godt være det er ondt, men hvis man kører rundt i en avställt bil, så bør man i det mindste tænke sig om. Dog lige et opklarende spørgsmål til 'the menace'. Har den stået der fast i længere tid, eller er det en bil som har parkeret der gentagne gange? Hvis det er det første ville jeg nok følge Kvalms råd, med direkte kontakt, for det kan være han ikke kigger på den så ofte, netop fordi den er avställt og fordi han MÅSKE tror den står 'lovligt'.
Menace Besvaret October 25, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2011 Har den stået der fast i længere tid, eller er det en bil som har parkeret der gentagne gange? Den står der sporadisk :-) igår stod den der og her til eftermiddag da jeg kom hjem efter at have hentede mine børn var den fjernet og sådan er det hver gang. Der sidder et parkeringskort til kbh området i som er gyldigt, bilen er vasket og pæn. Jeg vil mene at den bliver brugt dagligt og et par gange om ugen bruges min parkeringsplads så.....
Nico_Idskov Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 Polisen vil sikkert finde det meget interessant hvis du fortæller dem at den kører rundt. Om de kan gøre noget ved det er måske noget andet. Og hvor vidt det ændrer at den holder på din plads er noget helt tredie.
Lollikken Besvaret October 25, 2011 Rapporter Besvaret October 25, 2011 Den står der sporadisk :-) igår stod den der og her til eftermiddag da jeg kom hjem efter at have hentede mine børn var den fjernet og sådan er det hver gang. Der sidder et parkeringskort til kbh området i som er gyldigt, bilen er vasket og pæn. Jeg vil mene at den bliver brugt dagligt og et par gange om ugen bruges min parkeringsplads så..... Så vil jeg mene du har været utroligt overbærende. Så er det med at tage kontakt til P-vagten, eller Polisen/Trafikforsäkring Foreningen/Skat/Skatteverket alt afhængigt af hvad der rent faktisk virker :-)
Igelkottar Besvaret October 26, 2011 Rapporter Besvaret October 26, 2011 øhm nu vi når taler Avställd ! hvad er det lige man bruger det til ? jeg kom til at køre over et halvt år på MC som var Avställd, det opdagede jeg ved et tilfælde da jeg var til syn med bilen, vi skulle søge nogle oplysningere på mig og mine køretøjer..... anede ikke man selv skulle aktivere via transportstyrelsen website, iøvrigt er det en MC jeg som havde med fra DK, som har været til registreringssyn. Synsmanden sagde til at det kunne blive dyrt hvis polis opdagede det, så jeg fik den aktiveret hurtigt : )
Gio Besvaret October 26, 2011 Rapporter Besvaret October 26, 2011 øhm nu vi når taler Avställd ! hvad er det lige man bruger det til ?Eksempelvis en bil du kun kører i om sommeren. Så kan du avställa den om vinteren, og kun betale en symbolsk stilstandsforsikring. Eller, som i mit tilfælde, hvor min gamle bil bare står i indkørslen efter jeg har købt en ny. Jeg skal ikke køre mere i den, og den er bare til salg - når jeg ellers får taget mig sammen til at bikse en annonce sammen. :p (Så hvis nogle lige mangler en fin ældre Audi A4, og er ferm til at udbedre et par mekaniske småfejl...så smid en pm. Den er billig! :D)
Pede Besvaret October 26, 2011 Rapporter Besvaret October 26, 2011 Husk dog på at fordi han gør noget ulovligt så er du ikke berretiget til det samme. At spærre hans bil inde er ikke det klogeste at gøre.
Igelkottar Besvaret October 26, 2011 Rapporter Besvaret October 26, 2011 Eksempelvis en bil du kun kører i om sommeren. Så kan du avställa den om vinteren, og kun betale en symbolsk stilstandsforsikring. Eller, som i mit tilfælde, hvor min gamle bil bare står i indkørslen efter jeg har købt en ny. Jeg skal ikke køre mere i den, og den er bare til salg - når jeg ellers får taget mig sammen til at bikse en annonce sammen. :p (Så hvis nogle lige mangler en fin ældre Audi A4, og er ferm til at udbedre et par mekaniske småfejl...så smid en pm. Den er billig! :D) Ok så blev jeg det klogere : ) Tak Gio. men hvordan foregår det så med regulering af forsikringen ? den betalte jeg fuld pris for hele sidste år : /
Kvalm Besvaret October 26, 2011 Rapporter Besvaret October 26, 2011 Hvordan foregår det så med regulering af forsikringen ? den betalte jeg fuld pris for hele sidste år : / Du får såvel vejskat som forsikringspengene retur - pr automatik.
Igelkottar Besvaret October 26, 2011 Rapporter Besvaret October 26, 2011 Du får såvel vejskat som forsikringspengene retur - pr automatik. TopDollar ..... Takker Kvalm :p
ahmad.dk Besvaret October 26, 2011 Rapporter Besvaret October 26, 2011 Eksempelvis en bil du kun kører i om sommeren. Så kan du avställa den om vinteren, og kun betale en symbolsk stilstandsforsikring. Eller, som i mit tilfælde, hvor min gamle bil bare står i indkørslen efter jeg har købt en ny. Jeg skal ikke køre mere i den, og den er bare til salg - når jeg ellers får taget mig sammen til at bikse en annonce sammen. :p (Så hvis nogle lige mangler en fin ældre Audi A4, og er ferm til at udbedre et par mekaniske småfejl...så smid en pm. Den er billig! :D) Ups, det indlæg (eller største delen af) hører vist til et andet kategori. ret skal være ret Hr Gio ;)
Gio Besvaret October 27, 2011 Rapporter Besvaret October 27, 2011 Ups, det indlæg (eller største delen af) hører vist til et andet kategori. ret skal være ret Hr Gio ;)Hor mange procent af det er off-topic, og hvor mange er on-topic?
JNG Besvaret November 11, 2011 Rapporter Besvaret November 11, 2011 for p-vagten kommer kun sjældent ud til sådanne tilfælde. Kommer nok an på hvilket firma der administrerer det. Jeg har Europark på min P-plads. 1. Ringede til dem, og fortalte der var en bil på min p-plads. 2. de bad om oplysninger på bilen ( reg nr. model. farve ) 3. 5 min. efter kom de, og satte en bøde i ruden med det samme. De har vel tastet bilen ind som under opsyn el. hvad det nu hedder, da jeg ringede, så de var fri for at vente de obligatoriske 2 min. Et par dage senere var der samme problem - denne gang gik der dog 10 min. inden de kom. Har ikke set den parkerede bil siden.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu