larscph Skrevet September 26, 2012 Rapporter Skrevet September 26, 2012 Der står ikke i manualen... Det står ikke i dørmærket... Suk... Er der nogen her som kender et sted hvor jeg kan se hvilke fælgdimensioner der er officielt anbefalede til min 2009 BMW 530xd touring (E61 model). Der er noget med at indpresningsdybden f.x. er forskellig fra modellerne uden x-drive. Og skulle der være nogen der har et sæt originale BMW fælge de gerne vil af med som kan sidde på sådan en bil så hører jeg også gerne nærmere. Gerne 17" og enten uden dæk, alternativt med vinterdæk eller nedslidte sommerdæk.
biz Besvaret September 26, 2012 Rapporter Besvaret September 26, 2012 http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E61N/Touring/Europe/530xd-M57N2/LHD/N/2009/january/browse/wheels/
larscph Besvaret September 26, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret September 26, 2012 Ah - TAK for det :)
larscph Besvaret September 30, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret September 30, 2012 Og så lykkes det at finde et sæt BMW style 138 17" med gode friktionsvinterdæk med 7+ mm slidbane til 5000 sek... :) Så er bilen vist vinterklar...
Igelkottar Besvaret September 30, 2012 Rapporter Besvaret September 30, 2012 Du kan få alle oplysninger hos transportstyrelsen under mine fordon App kan anbefales : )
Jaxe Besvaret October 3, 2012 Rapporter Besvaret October 3, 2012 Hvor får man dem til sådan pris? Leder efter vinterhjul til BMW 520d '12 (F11) med runflat. Lidt ærgerligt, at den nye model ikke kan bruge fælge fra E60/E61 for der er udvalget lidt større. På ebay koster de stadig kassen...
larscph Besvaret October 5, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2012 Jeg fandt dem på Blocket - faktisk en fyr som havde et sæt til E6x uden x-drive til salg - men han havde så en kammerat som havde sine vinterhjul fra en E61 med x-drive til overs - og ja så købte jeg dem. Der er et par små kantstens-skrab i et par af fælgene men det er ikke meget og noget jeg godt kan leve med. Det er ikke helt let med BMW og fælge, der er f.eks. også forskel på E6x før og efter LCI. De gamle modeller kan køre på 16" fælge, det kan de nye ikke. De vinterdæk jeg har købt er også runflat - men faktisk behøver jeg ikke for ham der købte den i første omgang har været så flink at købe den med reservehjul, godt nok sådan et mini-hjul der må køre max 70/80 stykker. Til gengæld en del billigere i dæk fremadrettet OG så slemt er det altså ikke lige at skifte hjul skulle uheldet være ude... Prøv evt at høre Citydäck ad - de har/havde brugte E6x orignalfælge med dæk til en rimelig pris. Måske de også har noget til F11.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu