Guest thomas Skrevet March 20, 2004 Rapporter Skrevet March 20, 2004 Endnu en lørdag morgen med halvkedeligt brød. Jeg ved det kan lyde lidt snobbet, men jeg er ærlig talt aldeles uimponeret over de friske brød, som det hidtil er lykkedes mig at finde i mit lokalområde. Er der nogen som vil anbefale en god bager i det centrale Malmö?
Guest thomas Besvaret March 20, 2004 Rapporter Besvaret March 20, 2004 Endnu en lørdag morgen med halvkedeligt brød. Jeg ved det kan lyde lidt snobbet, men jeg er ærlig talt aldeles uimponeret over de friske brød, som det hidtil er lykkedes mig at finde i mit lokalområde. Er der nogen som vil anbefale en god bager i det centrale Malmö?
Guest thomas Besvaret March 20, 2004 Rapporter Besvaret March 20, 2004 Jourlivs i Östraförstadsgatan som er en døgnkiosk har nogle varmeskabe hvor der er frisk morgenbrød næsten døgnet rundt. Han har nogle udemærkede rundstykker. De minder lidt om et lidt stort rundstykke, med en lidt salt sprød overflade. De er 100% iorden, den har vi tit guffet med velbehag. Den ligger som vistnok 2 eller 3 butik nede i gaden på højre hånd, hvis du kommer gående fra gl:a staden over kanalen, og ind i Östraförstadsgatan. Bemærk at der kommer en Netto i Östra förstadsgatan også, hvis det er rugbrød du er ude efter. Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu
Admin Besvaret March 20, 2004 Rapporter Besvaret March 20, 2004 Jeg kan ikke se at det er snobbet at ville have godt brød.Jeg synes at CityGross bager gode brød, men jeg ved ikke om de også har egen bager i Malmö
Guest hans Besvaret March 26, 2004 Rapporter Besvaret March 26, 2004 I morges fandt vi en god bager i Malmö. Deres brød ser godt ud, og der var mange kunder... et godt tegn. Denne bager hedder "Systrar & Bröder Bageri & Café" og ligger på Ö. Rönneholmsv. 26 (tæt på Musikteatern/operahuset).
Guest jesper Besvaret March 26, 2004 Rapporter Besvaret March 26, 2004 Hallandia på gågaden laver super-brød og kager!
ulmus Besvaret March 28, 2004 Rapporter Besvaret March 28, 2004 Det er rigtigt, at Hallandia har supergodt brød, men de er altså også p....dyre. En semla (skånsk fastelavnsbolle) koster hos Ambrosia, bl.a. Mobilia og Lindängens Centrum, sek 14:- og hos Hollandia koster den sek 20:- Det er vel en forskel, der vil noget.
Guest jesper Besvaret March 28, 2004 Rapporter Besvaret March 28, 2004 En forskel på 6,- er da ikke noget at himle op over!? Jo jo..pengene vokser ikke på træerne..men nu blev der jo spurgt efter "en god bager i det centrale Malmö". Og kvalitet koster. Jeg tror der er en god chance for at de seks kroners forskel kan smages
ulmus Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 Nej, Gio, der var netop ingen forskel, semlan fra Ambrosia var mindst ligeså god. Og ærlig talt 6 kr. mere for een kage, hvad kan det ikke løbe op i, hvis man skal have gæster.
vincent Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 Jeg ville godt nok aldrig i mit liv give 16 eller 20 SEK for en (1!!!) fastelavnsbolle.
ulmus Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 Vincent, det er fordi, du ikke har smagt den!! Det er slet ikke som en dansk fastelavnsbolle. Det er en "rigtig" gærbolle med finthakkede mandler og kardemomme i dejen. Toppen skæres af bollen, som derefter udhules. Det brød, man har udhulet, moses sammen med marcipan og kommes i bollen igen, hvorpå der sprøjtes med masser af flødeskum og låget, som drysses med florsukker, lægges på igen. UUHHMM!
Guest nikolaj Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 Rigtigt - jeg har ikke smagt den. Og nu skal det ikke forstås sådan at jeg ikke står og bager særligt meget derhjemme - men jeg har svært ved at tro at det koster meget mere end 4-5 kr. at lave sådan en fastelavnsfætter selv
ulmus Besvaret March 29, 2004 Rapporter Besvaret March 29, 2004 Sikkert ikke - derfor er det da også ærgerligt at give alt for meget for den, ikk.
dan Besvaret October 24, 2006 Rapporter Besvaret October 24, 2006 Jeg vil lige vække denne gamle tråd op igen og spørge om der er nogen der stadig kender til bagere som vi kender dem fra Dk her i Malmö. Vi er lige flytte til og mangler mit søndags morgenbrød. Jeg ved at fx. malmborgs i Mobilia har hjemmebagt brød, men de åbner først kl 10.
Gio Besvaret October 24, 2006 Rapporter Besvaret October 24, 2006 Jeg vil lige vække denne gamle tråd op igen og spørge om der er nogen der stadig kender til bagere som vi kender dem fra Dk her i Malmö. Vi er lige flytte til og mangler mit søndags morgenbrød. http://www.emmerys.dk/em_full.htm --> sø 7-15
Soap Besvaret October 25, 2006 Rapporter Besvaret October 25, 2006 Har selv været i bagerdilemma indtil jeg fandt Europabageriet på Eriksfältsgatan 100. De har tidligt åben, godt brød og søde bagerjomfruer! Hele tre ting... :th2:
CoolAIR Besvaret October 25, 2006 Rapporter Besvaret October 25, 2006 Nogen der kender Café Mäster Hans i Limhamn? Og deres åbningstider...
Guest Mogens Besvaret March 10, 2007 Rapporter Besvaret March 10, 2007 Har selv været i bagerdilemma indtil jeg fandt Europabageriet på Eriksfältsgatan 100. De har tidligt åben, godt brød og søde bagerjomfruer! Hele tre ting... :th2: Hvad er tidligt åbent? Det er kl 6:00 om morgenen. Og alle 3 ting er opfyldte samt en 4.: Tre store rundstykker samt en croisant kostede mig 17 SEK :th2:
larscph Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 Har selv været i bagerdilemma indtil jeg fandt Europabageriet på Eriksfältsgatan 100. Kan man betale med VISA kort hos dem??
Guest Mogens Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 Kan man betale med VISA kort hos dem?? LOL - tag en 50'er med i overlommen og kør derom på søndag :) MEN vi mangler stadig vildt det danske bagerbrød om søndagen !
nielsen.se Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 LOL - tag en 50'er med i overlommen og kør derom på søndag :) MEN vi mangler stadig vildt det danske bagerbrød om søndagen ! emmerys [ATTACH]1106[/ATTACH]
Gio Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 emmerys [ATTACH]1106[/ATTACH]Jeg har sagt det før...og vil gøre det igen: prøv deres hvide brownies!! *ummmm*
Guest Mogens Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 emmerys Nope I week-end'en fik vi fra Emmerys den ene dag og Europabageriet på Eriksfältsgatan 100 den anden dag. Forskellen ligger i, at "bollerne" fra Emmerys kan anvendes i en kanon uden problemer - hvor Europa bager noget "lettere" brød
larscph Besvaret March 29, 2007 Rapporter Besvaret March 29, 2007 LOL - tag en 50'er med i overlommen og kør derom på søndag :) Det var skam seriøst ment.. Jeg skal købe morgenbrød til 25 i morgen.. ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu