Jump to content

Bostream SCREAM

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg overvejer meget stærkt at få den nye Scream opkobling fra Bostream. Men er der nogle der ved hvor disse såkaldte telestationer ligger? Tænk engang hvad sådan en datafagtekniker-elev-nørd som mig kunne få ud af 26 Mbps. Puha.. Jeg tror nu bare, jeg bestiller det lige så snart min svenske CPR-Nr. dumper ind af døren - ligegyldigt om jeg kun får de min. 9 Mbps. Vil også meget gerne høre erfaringer fra folk, som har fået Scream.

• Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Hej Jeg overvejer meget stærkt at få den nye Scream opkobling fra Bostream. Men er der nogle der ved hvor disse såkaldte telestationer ligger? Tænk engang hvad sådan en datafagtekniker-elev-nørd som mig kunne få ud af 26 Mbps. Puha.. Jeg tror nu bare, jeg bestiller det lige så snart min svenske CPR-Nr. dumper ind af døren - ligegyldigt om jeg kun får de min. 9 Mbps. Vil også meget gerne høre erfaringer fra folk, som har fået Scream.

Guest thomas
Besvaret

Hej Anne På Bostrams webside kan du angive dit telefonnummer så tester de hvor langt der er på linien. Jeg ligger desværre +1000m fra stationen, og kan derfor kun opnå "skallede 8Mbit" :-) Men det er også nok hvis man ikke lige hoster en større serverpark :-) Jeg fik svar på min forespørgsel efter godt 1½ uge Anne. Jeg opgraderer alligevel, og vælger løsningen med router. Håber de kan booste signalet mere op på et senere tidspunkt.

Besvaret

Jeg sidder p.t. med deres X-Stream-produkt...og det spiller ganske ok. Dette til en pris af 449 sek/md. Selvfølgelig opgraderer jeg til Scream, inden kampagneperioden udløber. Alt andet ville jo være dumt, da dette produkt koster 50 sek/md mindre end mit nuværende. happy.gif Dog har jeg ikke fået svar på min "afstands-forespørgsel" endnu. Men det er jo sekundært, egentlig. Under alle omstændigheder får jeg mere hastighed end jeg har nu...så man skulle være direkte dum ikke at gøre det! *g*

Guest thomas
Besvaret

Way to go GIO. Om ikke andet har man det psykisk bedre ved tanken om en 8 Mbit inden for døren ikk? Ja jeg opgraderer også fra X-stream....

Besvaret

Thomas: Du sidder da også på en Xstream, ikke!? Jeg syntes jeg har lidt klumper til tider...og deres DNS er ikke den mest stabile. Eller er det kun her!? (...det var egentlig spørgsmålet...)

Besvaret

Hej Gio, Min Bostream (også Xscream) forbindelse har spillet kanon det sidste stykke tid. Både hastigheds-/DNS-/stabilitetsmæssigt .... Jeg sendte en bestilling afsted på en SCREAM for 1,5 uge siden :-))))

Besvaret

Swoop: Ok...så må jeg lige se om det måske er nogle af mine kabler der evt. kunne trænge til udskiftning. Indtil videre ligger de også bare løst, til jeg får styr på hvordan tingene skal stå i min lejlighed...så det er nok ikke det optimale. (flere kabler imellem hinanden...pæn blanding af strømførende og ikke-strømførende...kunne godt skabe noget interferens hist og her...*g*)

Guest thomas
Besvaret

Allan: Du kan ikke få det stort nok til din serverpark hva`:-)Køb dog en erhvervsfiber mand :-) GIO: Spøjst du spørger, jeg har de sidste 5 dage måttet fejlsøge lidt, jeg mistænker mit modem at tabe tråden i ny og næ. En hurtig on/off på power og den booter fint og går i datalink igen, indefter WAN 0 på modemmet, er der ingen problemer. Bestiller den der Scream + router, er hammertræt af det skodmodem, der iøvrigt er monster stort. Mine kabler ligger også lidt...uden for cisco standard for kabelføring. Fedt med et modem med ½ m ledning, og i SE har man en kinky tendens med at sætte phonejacks ½ m oppe på væggen????. Skal have lånt en krumpetang, kabler (UPT og Tele) og nogle RJ4 og 5 så det bliver ført ordenligt, og målt igennem med "fluxèn". Nu skal jeg bare have overbevist min kæreste om vigtigheden af kabelbakker i et moderne hjem. Er ikke til det der Wireless knald.

Besvaret

Jeg overvejede Wireless...meeeen. Nej, jeg tror jeg holder mig til kabelbakker, når jeg når så langt. Indtil videre er det et rod...men hvad pokker. Det er kun mig selv der skal kigge på det til daglig. happy.gif Vedr. Bostream/Xstream, så har jeg, siden igår aftes, haft en masse udfald. Ikke noget at se på hverken modem eller switch/router...alt ser ud som det skal, men ikke desto mindre: nul hul igennem. Efter et lille stykke tid kommer forbindelsen igen...for så at dø igen lidt efter. (Jeg satte bare en ping igang i en cmd-prompt, og holdte så et halvt øje med den) Men nu, her til aften, så har det kørt fint. Jeg tror sidste udfald var ved 20-tiden. Jeg krydser fingre...ellers må jeg ringe og fejlmelde på mandag.

Besvaret

Nå ja...og så har jeg også bestil Scream idag. Så kan det jo være det bliver bedre, med dén forbindelse! happy.gif Nu venter jeg bare på at få oplyst afstand til central. Det er to uger siden jeg sendte forespørgslen.

Guest thomas
Besvaret

Håber du har en god afstand, jeg fik oplyst flg.: Ett preliminärt avstånd är 1280 meter. *sukkkk* Måske et fremtidigt svar til en ejendomsmægler fra en Dansker skulle være; "Hvor langt er der til telestationen" :-)

Besvaret

Tja...men det er stadig billigere, og indeholder mere båndbredde. Så uanset hvad, så skal vi kun være glade! happy.gif Men jeg kan da godt se...7-8mbps kontra max. 26! Der er en vis forskel...*g*

Guest gotogosub
Besvaret

Hejsan, Hvordan finder jeg ud af min lokale tlf.central ligger. Jeg bor i Oxie, Vil gerne vide om jeg liger tæt nok på for at kunne få Bostream Scream eller lign. På Bostream's side står der bare at Scream ikke er tilgængeligt i mit område endnu...

Besvaret

Så kan de heller ikke måle en afstand til dig. Det gør de (Bostream) jo fra centralen af og frem til dig. I dit tilfælde er der så nok kun Telia tilbage. Men om de yder dén service!?...tja...det vides jo ikke.

Guest gotogosub
Besvaret

Takker, jeg har ikke spottet noget der ligner en tlf.central nogen steder i Oxie. I DK er gamle KTAS tlf.centraler altid nemme at få øje på... men ikke herovre happy.gif Så må jeg nøjes med bolina.hsb's adsl ting indtil videre. ~lars

Besvaret

gotogosub: Centraler nu om stunder kan sagtens være et rum i en boligblok/firma i SE. Telia lejer sig bare ind, og mokker kabler o.l. ind. Så din central kan, i teorien, ligge i din kælder. (Hvis du da bor i noget større, og HAR en kælder...høhø)

Besvaret

Gio - nu har jeg en slat masikiner, og i computerrummet, er der kabler alle vejne. Sååå jeg tror ikke (kan naturligvis godt være) at det er kablerne som er problemet. Men det kan jo være at kablerne er for gamle/små i stykker (som du også selv nævner)?

Guest thomas
Besvaret

Kiggeeeee.....`hvad`...? Hvor....? Allan jeg fik en afstandsmåling på OVER 1000m, det ser ikke for fedt ud, men kaqn jeg bare dobble mine 2.4Mbit er jeg godt tilfreds, for et produkt 50kr mindre om måneden. Hvad er det jeg skal se, står der noget grimt?

Besvaret

Jeg har ikke at vide, hvor langt jeg har til centralen ??? men jeg er da skrevet op. De forventer at kunne levere SCREAM til mig i løbet af sommeren. Dvs der ryger så den mulighed for at blive lækker nede på stranden. Til Thomas, det var bare at det modem til SCREAM ikke ser specielt mindre ud end det vi har i dag. Dog ser det ud til at være i noget bedre kvali.

Guest thomas
Besvaret

Nårh...du har ret manner...det er IGEN en løsning uden router. Øvvvv...så perfekt et produkt, og så laver de sådan et amatør skod uplink. Så må man jo selv ud og købe en alligevel.

Besvaret

Jeg tænkte...(ja, i know!...happy.gif)..er vi så mange "nørder" herinde, at der skulle være belæg for et lille LAN-arrangement? Kunne jo være hyper-hyggeren at komme hinanden ved igennem en switch. Hvordan og hvorledes...tja, det kigger vi på hvis folk er interesserede. Så hvad siger i?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...