Gio Besvaret August 11, 2003 Rapporter Besvaret August 11, 2003 Swoop: *bugger*...men hvad kan man forvente!? Åbenbart har de ikke så mange centraler i det svenske, som der er i DK. Og du har endda fået at vide hvilken central du er på. Det er da mere end jeg fik at vide.
Guest anne Besvaret September 16, 2003 Rapporter Besvaret September 16, 2003 Er der nogen, der har fået SCREAM? Jeg venter stadig med længsel. De lovede ellers at starte med installationerne allerede i uge 36, men jeg har intet hørt siden da. Kan det være rigtigt at man skal vente i så lang tid? Jeg har ellers skrevet en mail til dem og rykket for det, men de har selvfølgelig ikke besvaret den.
Persson Besvaret September 16, 2003 Rapporter Besvaret September 16, 2003 Din närmsta station är MALMÖ/SPARVEN Stationen installeras vecka 39 Ditt avstånd till stationen är 1457 meter Det skal dog bemærkes at installations ugen er skubbet fra uge 36 til 39 pga leverance problemer. Det kunne de dog først fortælle et par dage inde i uge 36 !? - da jeg snakkede med dem om tirsdagen havde de intet overblik over om hvorvidt centralen var opgraderet eller ej *gg* Om man skal tage det som indikator for deres generelle indstilling til projekt arbejde eller om de bare er skdie lige glade med kunder og forretning kan jeg ikke svare på. Men lidt foruroligende er det ... ;-) Anyways, deres sidste påstand er at centralen bliver opgraderet i uge 39, og derefter går der ca 3 uger til bruger leverancen er på plads. (hvorfor de ikke benytter sig af at kunne sende ud før centralen er opgraderet - for at begrænse brugernes vente tid - nægter jeg at svare på. Sproget ville ikke være egnet i et så følsomt forum som dette *gg*)
Guest anne Besvaret September 16, 2003 Rapporter Besvaret September 16, 2003 Det var da hamrende irriterende. Her gik man og troede det var lige rundt om hjørnet. Sjovt, at den slags installationer altid tar længere tid end forventet. Kan huske, at jeg engang måtte vente et halvt år før Orange fik deres ADSL på plads. Håber Bostream er lidt hurtigere..
Guest jesper Besvaret September 16, 2003 Rapporter Besvaret September 16, 2003 Sørme...: Din närmsta station är MALMÖ/SPARVEN Stationen installeras vecka 39 Ditt avstånd till stationen är 1870 meter ...jeg tror nu bare de har rygende travlt. Og leveringsproblemer er man jo, som firma, sjældent selv herre over. Bare det ikke går som hos Tele2 i DK for tiden...hooold da op folk er sure! *gg*
Persson Besvaret September 16, 2003 Rapporter Besvaret September 16, 2003 Leveringsproblemer er som ofte resultatet af dårlig planlægning. Og når de ikke engang kan finde ud af at informere ventende kunder eller melde ud i det øjeblik, at det går op for dem at der bliver leveringsproblemer ... (det er vel næppe først gået op for dem i løbet af weekenden at de ikke har fået leveret de nødvændige ting ?!).. Hvad sker med tele2 i dk ? - følger ikke med i hvad der sker på den front længere.
Guest jesper Besvaret September 16, 2003 Rapporter Besvaret September 16, 2003 Tele2 har "bare" tilbudt gode priser på ADSL, hvilket resulterede i en kundetilstrømning af den anden verden. Det har de ikke kunnet overkomme, og er nu ude i en veritabel klagestorm over: Teknikere dukker ikke op til aftalt tid. Udstyret bliver ikke fremsendt. Linien bliver ikke konverteret til aftalt tid. Support er ikke-eksisterende. (vent to timer...og få røret knaldet på i den anden ende) ...osv osv osv. Nyhedsgrupperne vælter med utilfredse kunder. Mange er vendt tilbage til TDC som udbyder, og opsagt deres aftale med Tele2. Og her mener Tele2 så at kunderne skal betale 500,-, fordi de opsiger aftalen. (Men Tele2 har jo ikke leveret varen endnu...og flere kunder har ventet 5 mdr på deres linie...og nogle endda helt uden ADSL, da TDC jo HAR lukket deres linie) Det er et cirkus af den anden verden. Følg med på news.sunsite.dk --> dk.edb.internet.udbydere & dk.edb.internet.udbydere.xdsl
Persson Besvaret September 17, 2003 Rapporter Besvaret September 17, 2003 lidt svært at følge med når bostream ikke har leveret endnu ;-) men det kunne jo godt se ud som om bostream var ved at lave en Tele2 på os
Guest totter Besvaret September 17, 2003 Rapporter Besvaret September 17, 2003 Hva Persson er du min nabo? Jeg bor 50 meter længere væk fra den station ;) Södervärn. Må indrømme det ikke undrer mig så meget der er problemer med at levere, også selvom Bostream har et godt ry. Held og lykke med det og jeg glæder mig meget til folk kan berette om at en distance på 1500 meter faktisk er lig med 8mb+ (plz!)
Guest jesper Besvaret September 17, 2003 Rapporter Besvaret September 17, 2003 persson: ej...så galt tror jeg nu ikke det går. Bostream har jo hele tiden sagt vi selv skulle holde øje med opgraderingstidpunktet. Altså selv logge os ind og tjekke. Det skrev de i en mail for at stykke tid siden. Jeg har stadig god tiltro til dem.
Persson Besvaret September 17, 2003 Rapporter Besvaret September 17, 2003 desværre totter *gg* - vi holder os til Hästhagen, selvom antallet af heste er ret begrænset.
Guest jesper Besvaret September 27, 2003 Rapporter Besvaret September 27, 2003 I forbindelse med snakken om Scream, og folks afstand til central "Sparven", så faldt jeg lige over en beskrivelse af hvor det ligger henne. Slut med gætterierne nu. Kvarteret Sparven i Malmö ligger längs kanalen, söder om Gustav Adolfs torg. Det är sannolikt mest känt som ”Teliakvarteret”, där hundratals telefonister genom åren haft sin arbetsplats hos det dåvarande Televerket. Fastigheten består av fyra byggnader som fått sina namn efter fasadfärgerna. Det s k Röda huset, 5000 kvm längs Drottninggatan, är kanske det mest kända. Det kompletteras av Blå, Gula respektive Bruna Huset längre in i Kanalgatorna. http://malmo.se/html/www/malmokarta/karta/lev3/t13-11.html?110,153 ...og så lige ned mod kanalen, så har du en ca. beliggenhed. Hvorfor jeg så har næsten 2 km til centralen via mit kobber?..tja...ledninger snor sig, som bekendt. :-/
swoop Besvaret September 30, 2003 Rapporter Besvaret September 30, 2003 Tak for det GIO! Endnu mere imponerende er det, at jeg har længere afstand til den central end dig - og jeg bor da et par 100 m tættere på (i luftlinie). Men så'n er der jo så meget.
Guest jesper Besvaret October 4, 2003 Rapporter Besvaret October 4, 2003 Jeps...sådan er der jo så meget. Lige så vel som vores trafik (Bostream-kunder) skal over Stockholm, før den kan komme til Danmark! (...eller ud af Sverige, for den sags skyld) *g* Prøv selv at lave en trace til eks. www.tdc.dk Yes sir!...Stockholm skal lige have en pakke.
ulmus Besvaret October 7, 2003 Rapporter Besvaret October 7, 2003 Hej! Er der nogle af jer andre, der har en løsning på, hvordan man kan blive fri for spammails. Jeg får nu mellem 60-70 PR. DAG!!!!!!! Jeg er ved at blive vanvittig af alt det scrap. Kan det nytte at skrive til BB?
swoop Besvaret October 7, 2003 Rapporter Besvaret October 7, 2003 Til Ulmus: 60-70 spams om dagen ... damn! Glem alt det med ikke at oplyse din mail rundt på nettet. Spamfirmaerne skal nok opsnappe din mail lige meget, hvor grundig du er om ikke at oplyse mail adressen. Men det er flere måder at slippe for spam. 1. Installere et antispam program på din maskine. Du kan finde en masse på http://www.downloads.com 2. Brug en mail konto, som tjeckes hos for spam før du henter. 3. Brug en ISP (internet udbyder), som har en aktiv spam politik. BBB har sikkert ikke sådanne en. 4. Hoste egen mail server. Så er man herre i eget hus. Det giver en hel række fordele, men er nok mest for folk, som synes det er sjovt at rode med :-) Så umiddelbart vil jeg råde dig til at finde et antispam program. Det er nemt at sætte op, og skulle fungere rigtig godt. Jeg selv har egen mail server med indbygget aktiv mail filter, som sortere al spam fra. PS, personligt modtager jeg aldrig spam! De seneste 3 måneder har jeg ikke modtaget en eneste spam mail. PPS, du er altid velkommen til at skrive direkte til mig.
credde Besvaret October 7, 2003 Rapporter Besvaret October 7, 2003 Brug Mailwasher, du slipper ikke for Spammailsene direkte, men de bliver smidt tilbage i hovedet igen. Jeg får også mellem 60-100 spam mails hver eneste dag, men mailwasher er god til at rydde op! mvh, Christian
Guest jesper Besvaret October 7, 2003 Rapporter Besvaret October 7, 2003 For mange er den helt gal for tiden....men, underligt nok, så har jeg ikke fået en eneste. Credde: Mailwasher har jeg ikke hands-on erfaring med, men det virker sikkert fint. Dog ville jeg nok undlade at smide spam-mails´ne retur til afsender, da dette bare verificerer din adresse overfor en evt. spam-afsender, og derfor vil lede til mere spam. ...og er det egentlig ikke lidt sjovt, at det faktisk er Monty Python der har lagt navn til al vores u-soliciterede mail!? *s* "We´ve got Spam, spam, eggs and spam sir!"
credde Besvaret October 7, 2003 Rapporter Besvaret October 7, 2003 Mailwasher smider ikke mailsene tilbage, den bouncer dem, således at det ser ud som om, email-adressen ikke eksisterer! Det værste er som du selv siger, at sende den tilbage som om ens email adresse er aktiv, så får man først spam! mvh, Christian
Guest christian Besvaret October 7, 2003 Rapporter Besvaret October 7, 2003 GIO: bare vent Gio...det er netop fra sider som denne at de får vores emailadresser. det er jo ikke svært at fiske adresser ud fra feks. vores brugernavne hvor de jo står som "mailto" ...derfor bruger jeg også en hotmailkonto til dette...
Guest jesper Besvaret October 7, 2003 Rapporter Besvaret October 7, 2003 Credde: Ok...så er vi enige. Csa: Jups...i know. Men den adresse jeg bruger nu er i forvejen offentlig. Så om de hiver den fra det ene eller det andet sted...det overlever jeg nok. Jeg er klar over risikoen...og har også kalkuleret med at lukke/ændre den, hvis problemet går hen og bliver (for) stort.
Guest jesper Besvaret October 8, 2003 Rapporter Besvaret October 8, 2003 Så er datoen flyttet igen! *suk* Din närmsta station är MALMÖ/SPARVEN Stationen installeras vecka 43 Ditt avstånd till stationen är 1870 meter
Guest jesper Besvaret October 8, 2003 Rapporter Besvaret October 8, 2003 Og...forresten...er der andre end mig der har bemærket en hastighedsnedsættelse på upload vis Xstream? Jeg plejede at kunne uploade med knap 90KBps. Men nu ligger den fast på 70KBps. Lidt noget skod... Min download er fortsat max 303KBps på forbindelsen som, hvis nogen er i tvivl, er en 2,5/0,768Mbps. 70K er sgu lidt for lidt, når man er vant til 90 *piv*
Guest jesper Besvaret October 22, 2003 Rapporter Besvaret October 22, 2003 Stadig kun 70 i upload...er åbenbart blevet permanent. *suk* Nå....men, er der nogle der har hørt noget nyt om deres Scream? Måske fået dato på skiftet?
swoop Besvaret October 22, 2003 Rapporter Besvaret October 22, 2003 Jeg fik en mail (wow!) fra dem for en uges tid siden, om at centralen skulle blive skiftet i denne uge. Btw, har du bemærket at vi nu kan 'følge' vores bestilling på deres webside. Om det er et fremskridt ved jeg ikke.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu