ulmus Besvaret June 12, 2003 Rapporter Besvaret June 12, 2003 Hej igen Peter! Jeg mener, at afgiften som hovedregel dækker både vand, varme og renovation. I min forening "Riksbyggen" dækker afgiften også gratis vaskeri og kabelnet.
Guest thomas Besvaret June 12, 2003 Rapporter Besvaret June 12, 2003 Hej Peter Tilslutter mig Ulmus. Hos os har vi det hele inkluderet. Grunden til de ikke skriver det er iflg. vores ejendomsmægler at man ligesom var indforstået med at sådan er det jo bare herovre. Alt er inkluderet, vand, varme, renovation, fællesudgifter, gartner,vaskeri med det hele,lånegrill til gårdhaven, "kabeltv light version" -(minus) EL og Telefon. Hos os er internet ikke med i prisen, der har vi valgt ADSL løsning. Dog har vi små 9 kanaler, hvoraf DK1 og TV2 er Danske.En større pakke koster ekstra, men hvem gider sidde og se fjernsyn herovre, i en så fed by med alt hvad der foregår. Kan godt forstå du er lidt forvirret, man kigger efter skjulte fælder, men det ER billigt endnu, og der ER mange muligheder. Set i bakspejlet fatter jeg ikke, at jeg ikke flyttede herover for LANG tid siden. Tag kæresten med og tag over og se på byen, her er ret fedt. Og husk boligerne bliver ikke billigere af at vente, de er godt på vej opad.
Guest mikkel Besvaret June 25, 2003 Rapporter Besvaret June 25, 2003 Halløjsa allesammen!!! Ved ikke lige om det er det rigtige sted, at stille dette spørgsmål men nu prøver jeg... Er der nogle der ved, på hvilken kommune man skal gå hen når man skal have ændret end forskudsopgørelse??? Jeg er lige flytter til Sverige og får derfor et meget større kørsels fradrag!!!! Hvor skal jeg gå hen og ændre dette? - På forhånd tak.
vincent Besvaret June 25, 2003 Rapporter Besvaret June 25, 2003 Du skal kontakte skatteafdelingen i din FRAflytterkommune.
Guest mikkel Besvaret June 25, 2003 Rapporter Besvaret June 25, 2003 Ok mange tak for det hurtige svar Vincent!!!!
vincent Besvaret June 25, 2003 Rapporter Besvaret June 25, 2003 No problem Så snart det nye grænsegængercenter er oppe og stå, vil det sikkert være dem vi skal tage kontakt til.
Guest forvirret Besvaret July 25, 2003 Rapporter Besvaret July 25, 2003 Hejsa !! Jeg har kigget mere eller mindre hele sidden igennem. Men kan ikke finde ud af alt det fradrag lort :-) Men jer som betaler 2400 dkr om måneden, for at køre over den bro. Kan man ikke opgive at man køre over med tog istedet, for det kan man jo trække fra i skat ik ? Jeg er meget forvirret med det fradrag, befordringsfradag, kilometerpenge og lign. Og er der nogle der har dårlig erfaring med at arbejdsgiveren betaler broen. Jeg ved det er svindel, men kan de finde ud af det ? Kan nogle give mig nogle tips ?
Gio Besvaret July 25, 2003 Rapporter Besvaret July 25, 2003 Hvis der er noget du ikke får tips til herinde, så er det svindel! Det må du selv rode dig ind i! (og ud af) M.h.t. broen, så er det eneste du kan trække fra, de kilometer der er til og fra arbejde. Du kan ikke trække dine faktiske transport-udgifter fra.
vincent Besvaret July 28, 2003 Rapporter Besvaret July 28, 2003 Det er ikke svindel hvis din arbejdsgiver betaler din transportudgift. Det skal fremgå af din lønseddel fra din arbejdsgiver at du får betalt transport.
dan Besvaret July 28, 2003 Rapporter Besvaret July 28, 2003 Jeg så en ganske veltalende og fornuftig mand argumentere for vores situation omkring Brofradrag i nyhederne, vistnok i forgårs. Han talte sgu en god sag, og ramte lige i plet omkring fradraget for færgerne men ikke broen. Så må vi jo bare håbe at det kan puste lidt liv i tingene.
Guest peter Besvaret July 29, 2003 Rapporter Besvaret July 29, 2003 Tak for svarene!! Men gio jeg er ikke ude på noget svindel, men man skal udnytte danmark så meget så muligt med den skat vi betaler :-) Er en dieselbil dyrere i vægtafgift i sverige end en benzinbil ?
Gio Besvaret July 29, 2003 Rapporter Besvaret July 29, 2003 Peter: Din sætning: "Jeg ved det er svindel, men kan de finde ud af det ?" tror jeg vist ikke jeg misforstod. Men forstå mig ret. Tvivlsomme huller i skattelovgivningen (som hælder mere til den ulovlige side) er ikke noget vi deler ud af med kyshånd herinde. I sidste ende bliver lovgivningen bare strammet endnu mere op...og så ender vi op i en restriktiv spændetrøje ved at bo herovre. Det har vi jo ikke lyst til. Summa summarum: Det var nok bare et uheldigt ordvalg du brugte. Det fik mig til at fare i blækprinteren (*KLONK*...*auv*) med det samme. Desuden ville jeg heller ikke turde at bygge en ny tilværelse op herovre på tvivlsomme skatte-huller og mindre kendte paragraffer. Du risikerer at få udhulet dit økonomiske eksistensgrundlag hinsidan, hvis dine "kreative" budgetter pludselig ikke holder vand længere. Det var bare et godt råd....
Guest thomas Besvaret July 29, 2003 Rapporter Besvaret July 29, 2003 Peter: Yep, dieselbil er dyrere men det kan du læse om inden under "Bil og MC." Iøvrigt ligger der masser af link derinde til afgift tabeller så du har det nøjagtigt. Diesel er ca. 3 gange dyrere, men det kan godt betale sig hvis du kører meget.
Guest thomas Besvaret August 31, 2003 Rapporter Besvaret August 31, 2003 For at vende tilbage til emnet er der så nogen som har hørt noget nyt nu da en "øresunds-skatte-pakke" snart skulle være på plads - så vidt jeg kunne forstå på skatteministeriet tidligere på året så ventede man på denne aftale og at svenskerne skulle indføre en lignenede ordning med et fradrag før man ville indføre dette bro-fradrag. Hvem ved måske indeholder den ny pakke også et fradrag :-)
Guest jesper Besvaret August 31, 2003 Rapporter Besvaret August 31, 2003 Jeg har fået opfattelsen af, at de svenske embedsmænd holder deres forslag tæt ind til kroppen, indtil det hele offentliggøres. Hvorfor dette? Eller har jeg bare hørt en halv vind?
Guest thomas Besvaret September 1, 2003 Rapporter Besvaret September 1, 2003 Jeg syntes at politikerne i denne sag har været alt for slappe....hver gang man prøver og skrive til dem for at høre hvor langt de er nået i processen med hbrofradrag og øresundsbeskatning bliver man spist af med at der arbejdes på sagen...nogle gange kunne man få den opfattelse at nogle slet ikke er interesseret i at fremme integrationen mellem DK & S - Da jeg for et halvt år siden skrev til skatteministeriet ang. brofradraget lød svaret at da skatteministeren havde haft forslaget oppe man havde indgået et forlig med Socialdemokratiet (jakob Buksti og Svend Auken) at man ville udskyde fradraget til svenskerne havde indført lignende ordning og en skatteaftale var på plads - jeg tror desværre at vi kan vente herfra og ud i evigheden til en sådant fradrag bliver vedtaget :-( Puuh langt indlæg skulle lige have luftet ud i mine frustrationer :-)
Guest thomas Besvaret September 1, 2003 Rapporter Besvaret September 1, 2003 Yeps meget mærkeligt. Lige nu er det som om den Danske regering, gør ekstra meget ud af at vente på det Svenske EMU valg. Når det er overstået skal den Danske regering sikkert noget vigtigt, hvor så Svenskerne griber chancen og udsætter hjælpsomt over for Danskerne. Det er utrolige ressourcer der fra 2 lande er sat ind, kæmpebroer bygget, og mandetimer lagt i at udarbejde og forhandle om ..... Ingenting...... Danmark og Sverige må åbenbart have råd til det, at have embedsmænd der bare fjoller rundt :-) Sikke et klovnecirkus man er vidne til.
swoop Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Darksaint; "at man ville udskyde fradraget til svenskerne havde indført lignende ordning og en skatteaftale var på plads" Jeg synes, at dette er noget af den tyndeste undskyldning for ikke at sætte noget i værk. Hvad skulle forhindre Danmark i at gå først og få etableret det fradrag. Så kan man sideløbende snakke med den svenske regering og få en lignede aftale fra svensk side. Men jeg ser det som, at Danmark ikke har den store interesse i dette fradrag, øget integration mv.... Endvidere ser jeg den høje pris på netop broen, er den primære årsag den manglende integration i region.
vincent Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Fradraget vil koste den danske stat ca. 10 mio kr om året. Men de får allerede alt for meget fra udligningsordningen med sverige pga. vi betaler skat til DK. Hvorfor så ikke forhale det så langt tid de kan?
Guest thomas Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Nogle gange kunne man godt undre sig lidt over hvorfor de ikke bare byggede en togbro, hvis intensionen alligevel ikke har været at mange biler skal køre på broen....
Guest jesper Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Jeg kan ikke sige det tit nok. Politikerne ser det som ikke bare deres sekundære, men tertiære opgave at får de skatteregler på plads. Det er simpelthen ikke noget der er vigtigt nok i deres bog! *suk* Hvis der boede et par svenske politikere i Danmark, og vice versa....så skulle i bare se problemerne blive løst. Så ville de jo pludselig føle det på deres egen krop. Og hvad er det for noget fis Berit Andnor fyrer af i http://www.oresunddirekt.dk/dk/nyhedsartikel.asp?page=nyhed&objno=133806027 !?: ”Vi har ett tjänstemannaförslag klart. Det skall nu diskuteras och värderas på politisk nivå och jag har goda förhoppningar om att vi skall finna en lösning:” Berit Andnor kunde däremot inte gå djupare in på detaljena eller svara på hur lång tid det kan ta innan skattefrågan är löst. ”Det beror på hur politikerna värderar förslaget, men jag tror det bliver svårt att finna en lösning till 2004.” Så giv os dog nogle informationer, "ærede" politikere!! Hvad er det i har i posen? Og hvorfor må vi ikke få det at vide!? Det tegner ikke videre positivt... Og, som Berit siger, så kommer der nok heller ikke til at ske noget i 2004!
Guest thomas Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Det som er mig helt uforståeligt er at folk som pendler over storebælt kan trække bizzen fra i skat men politikerne mener åbenbart at det her er noget helt andet når man skal over øresund - jeg kan ikke se forskellen??? Jeg kan anbefale at læse følgende her står de fleste detaljer som har været fremsat i denne sag http://www.folketinget.dk/Samling/20021/lovforslag_som_fremsat/L41.htm
Guest jesper Besvaret September 4, 2003 Rapporter Besvaret September 4, 2003 Efter gennemlæsning af lovforslaget, så undrer det mig stadig, at der ikke er sket noget med Øresunds-fradraget. Hvis man læser de forskellige kommentarer til lovforslaget, så kan man jo se en klar tendens. Øresunds-fradraget er en nødvendighed...og der bliver også givet udtryk for dette. At politikerne så alligevel formår at hale det i langdrag...ja, det forstår jeg ikke de kan "få lov" til. Ligger der mere bag, end hvad menigmand bliver oplyst? Ja...jeg spørger bare.
Guest thomas Besvaret September 5, 2003 Rapporter Besvaret September 5, 2003 Swoop m.fl.-> Jeg kan ikke udelukke, at jeg har fået faktuelt forkert fat i noget.... ...men som jeg har opfattet det, så er der tale om et lighedsspørgsmål. Det vil være unfair overfor Malmø kommune (som i forvejen bløder økonoimisk pga. folk der pendler fra øst til vest) og overfor folk, der har lyst til at pendle fra vest til øst at indføre et fradrag, der kun (og alene) tilgodeser de pendlere, der arbejder i DK. Og så vidt jeg har forstået (correct me if I'm wrong) mangler svenskerne skatteberegningsinstrumenterne, der skal danne grundlag for en ordning, der rette op på uligheden. At man kan trække toget fra er mig en gåde....?
swoop Besvaret September 5, 2003 Rapporter Besvaret September 5, 2003 Thomas H: Jeg er 100% enig med dig. Malmö kommune skal have en eller anden stor posse penge i en eller anden form. [snip] "Og så vidt jeg har forstået (correct me if I'm wrong) mangler svenskerne skatteberegningsinstrumenterne, der skal danne grundlag for en ordning, der rette op på uligheden." [snip] Hvis vi skal ned på øre-nivaue kan det måske blive svært, men hvis vi holders os til lidt større beløb, kan det da umuligt tage ret mange minutter at beregne forskellen? [snip] At man kan trække toget fra er mig en gåde....? [snip] Ehhh .. trække toget fra?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu