Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Ringede til Föreningssparbanken i Malmö og ja de lød ikke til at være interesserede i nye kunder. Jeg kunne få en tid en Torsdag kl. 12 eller om en måned?! Altså der er nogen som faktisk er på arbejde og ikke bare lige kan være der kl. 12. Banken verdenen er virkelig en anden i Sverige. Jeg kontaktede så Föreningssparbanken i København (jeg kan fra hvor jeg arbejder se deres bygning så det er tættere på) og vupti de var meget mere fleksible og jeg fik en tid allerede i denne uge på et tidspunkt der passede mig. Så må jeg jo bare se om de vil give mig et lån :-)

• Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg fik følgende svar fra Jyske Bank - det lader til det ikke længere er gratis at overføre penge mellem de 2 banker: Hej Martin, Tak for din forespørgsel vedrørende pendlerkonto. Jeg kan bekræfte, at en overførsel af løn mellem Jyske Bank og FöreningsSparbanken ikke længere er gratis. Fremover vil du skulle benytte en normal overførsel. Betalingen vil blive indsat på din konto i FöreningsSparbanken uden tab af valør. Standardprisen for en sådan overførsel er p.t. DKK 100,00. Du kan også vælge at foretage betalingen som en økonomioverførsel, men så er beløbet først på din konto i FöreningsSparbanken 3 dage efter vi har afsendt den. Standardprisen for en økonomioverførsel er p.t. DKK 45,00. For begge overførselstyper vil du skulle betale SEK 10,00 til FöreningsSparbanken. Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig. Venlig hilsen Lise-lotte Andersson Funktionsleder Internationale betalinger Jyske Bank A/S Vesterbrogade 9 1780 København V Telefon 3378 7715 lotta@jyskebank.dk

• 2 weeks later...
Besvaret

Jeg har også fået samme svar på brev fra Jyske Bank - og det må vel betyde en opsigelse af mig som kunde samt alle dem, jeg har anbefalet, som også bor i Sverige. Det kommer de vel til at fortryde eftersom endnu flere flytter til Sverige! Jeg vil tage en snak med Foreningssparbanken i Danmark, da jeg helst vil beholde FSB i Sverige, eftersom jeg skal låne penge til min nye lejlighed.

Besvaret
Jeg har også fået samme svar på brev fra Jyske Bank - og det må vel betyde en opsigelse af mig som kunde samt alle dem, jeg har anbefalet, som også bor i Sverige. Det kommer de vel til at fortryde eftersom endnu flere flytter til Sverige! Jeg vil tage en snak med Foreningssparbanken i Danmark, da jeg helst vil beholde FSB i Sverige, eftersom jeg skal låne penge til min nye lejlighed.
Jeg kan kun anbefale FSB i danmark, vi har netop gennemført en størrere hushandel igennem dem og vi er yderst tilfredse med både service og priser. Jeg selv tidligere Jyske Bank kunde..
Guest Supermule
Besvaret

Hvordan er det med overførsler fra FSB/DK til FSB/SE??? og hvad koster det??

Besvaret
Hvordan er det med overførsler fra FSB/DK til FSB/SE??? og hvad koster det??
15 overførsler om året pr. konto. Vi har 2 konti, så dvs. 30 overførsler om året, uden gebyr.
Besvaret
Hvilken kurs anvender FSB i DK? Sammenlignet med Nationalbankens? :) JAN
Puh ha, der er jeg dig svar skyldig, vi er ikke kommet så langt til at vi har taget det store lån. Men prøv at give dem et kald.
Besvaret
JXHAB: Du får stadig to forskellige internetbanker ikke? En dansk og en svensk?
Det er helt korrekt.. Og det er endnu mere surt for svenskere der vil overføre penge fra Sverige til Danmark, der koster det nemlig 30kr (kan ikke huske om det er SEK eller DKK) pr overførsel. Til fSB's forsvar, så arbejder de på at få tingene kørt sammen, så man ikke bliver straffet for overføre fra sverige til dK.
Besvaret

I øvrigt så har jeg netop presset Jyske Bank til at fjerne gebyret på deres side på de 100 DKK pr. overførsel, så jeg vil kun skulle betale 8 SEK pr. overførsel til FSB. Det kan jeg nu godt leve med, når jeg nu har et godt forhold til banken og har presset dem ud i tovene :-)

Besvaret
I øvrigt så har jeg netop presset Jyske Bank til at fjerne gebyret på deres side på de 100 DKK pr. overførsel' date=' så jeg vil kun skulle betale 8 SEK pr. overførsel til FSB. Det kan jeg nu godt leve med, når jeg nu har et godt forhold til banken og har presset dem ud i tovene :-)[/quote'] hehe godt nok. Jeg er nu også lidt ked af at skulle forlade jyske, men de rådgivere vi har hos FSB er fantastisk flinke og så kan renten vi får på vores konti slet ikke matches =)
Besvaret
hehe godt nok. Jeg er nu også lidt ked af at skulle forlade jyske' date=' men de rådgivere vi har hos FSB er fantastisk flinke og så kan renten vi får på vores konti slet ikke matches =)[/quote'] Hvad får I i rente - om man må spørge? Jeg får selv hom "basisbank.dk": Saldo til og med 199.999,00 forrentes med 1,70000% Når saldo er over 199.999,00, forrentes hele saldoen med 1,95000%
Besvaret
Puh ha, der er jeg dig svar skyldig, vi er ikke kommet så langt til at vi har taget det store lån. Men prøv at give dem et kald.
Jeg har forhørt mig hos FSB København og svaret kom her: Kostnad: Konto gratis Internetbanken 100,- i opstartsgebyr Som sundspendlare ( lönen sätts in på konto i FSB Danmark) får du 15 stycken fria överföringar till ditt svenska FSB konto per år. Därefter kostar varje överföring 20,- styck Du gör själv din överföring i internetbanken. Överföring som görs innan kl 12.00 finns på kontot i Sverige samma dag. Kurs: Kursen som används är den svenska kursen eftersom det sänds DKK från Danmark till ditt svenska konto. på www.fsb.se under priser, räntor och kurser finner du kurslistan för FSB Sverige. Du ska titta på listan som handlar om checkar i kolumnen " du säljer". Vårt Visa Dankort kostar 150,- per år i gebyr Uttag i dansk pengaautomat är gratis uttag i utländsk pengaautomat kostar 30,- ( tyvärr även uttag i FSB Sveriges automater) kursen som används är: Inom europa: nationalbankens middelskurs +1% utom europa: "-" +1,5 % Hälsningar FSB Köpenhamn Jeg har kigget lidt på dagens kurser: Nationalbanken = 79,61 FSB kursliste (for checkar) = 125,3 = 79,8085 Dvs. altså ca. 20 øre over den danske nationalbanks kurs. Om det er tilfældigt fra dag til dag er det måske? :rolleye: JAN
Guest Supermule
Besvaret

Pendlerkontoen udgår og der skal fra den almindelige oprettes en udenlandsk overførsel til kontoen i Sverige. Den skal normalt tastes ind af en medarbejder, kontrolleres af en anden medarbejder hvorefter den skal autoriseres og endeligt afsendes fra vores Områdecenter på Vesterbrogade. Hele denne arbejdsgang kan dog spares hvis man lægger den ind som fast betaling enten en gang om måneden, en gang i kvartalet eller en gang om året. Det er samme princip som en automatisk betaling hver måned fra din konto til en konto i Danmark... Altså samme beløb, samme dag, hver måned. Uden gebyr andet end de 8 kr til FSB.... :) noget skod lort.... :(

Besvaret
Jeg har forhørt mig hos FSB København og svaret kom her: Kostnad: Konto gratis Internetbanken 100,- i opstartsgebyr Som sundspendlare ( lönen sätts in på konto i FSB Danmark) får du 15 stycken fria överföringar till ditt svenska FSB konto per år. Därefter kostar varje överföring 20,- styck Du gör själv din överföring i internetbanken. Överföring som görs innan kl 12.00 finns på kontot i Sverige samma dag. Kurs: Kursen som används är den svenska kursen eftersom det sänds DKK från Danmark till ditt svenska konto. på www.fsb.se under priser, räntor och kurser finner du kurslistan för FSB Sverige. Du ska titta på listan som handlar om checkar i kolumnen " du säljer". Vårt Visa Dankort kostar 150,- per år i gebyr Uttag i dansk pengaautomat är gratis uttag i utländsk pengaautomat kostar 30,- ( tyvärr även uttag i FSB Sveriges automater) kursen som används är: Inom europa: nationalbankens middelskurs +1% utom europa: "-" +1,5 % Hälsningar FSB Köpenhamn Jeg har kigget lidt på dagens kurser: Nationalbanken = 79,61 FSB kursliste (for checkar) = 125,3 = 79,8085 Dvs. altså ca. 20 øre over den danske nationalbanks kurs. Om det er tilfældigt fra dag til dag er det måske? :rolleye: JAN
Ja det er til at leve med, for mit vedkomende i hvert fald .. Så må man jo se om man skifter når man er blevet indkørt i det svenske system.
Besvaret
Hvad får I i rente - om man må spørge? Jeg får selv hom "basisbank.dk": Saldo til og med 199.999,00 forrentes med 1,70000% Når saldo er over 199.999,00, forrentes hele saldoen med 1,95000%
Jeg tror vi starter ved en 1.3% .. Man kunne sikkert godt få en endnu bedre rente, hvis man valgte en bank med færrere omkostninger, i form af personale osv, men det er vigtigt for os at have nogle kontakter =)
Besvaret

Jeg var i FSB i dag for at höre lidt til priser da jeg skal have fundet en bank. Han kunne fortälle at den omtalte jyskebank ordning forsvinder man at der også er kommet en tilsvarende til FSB i köbenhavn. Man kan lave en dansk konto som "tömmes" en gang om dagen eller lave en aftale med et antal gratis overförsler. Ville bare lige skrive det da jeg tidligere har set nogle väre kede af at jyskebank ordningen forsvandt Mvh Dennis

Besvaret
Jeg var i FSB i dag for at höre lidt til priser da jeg skal have fundet en bank. Han kunne fortälle at den omtalte jyskebank ordning forsvinder man at der også er kommet en tilsvarende til FSB i köbenhavn. Man kan lave en dansk konto som "tömmes" en gang om dagen eller lave en aftale med et antal gratis overförsler. Ville bare lige skrive det da jeg tidligere har set nogle väre kede af at jyskebank ordningen forsvandt Mvh Dennis
Det er det samme vi har fået at vide plus det med Internet bank reglerne. 15 gratis overførsler pr. år.
Besvaret
Hej Brian Det var ikke en fra FSB dk men en gut i afdelingen ved trianglen, Stefan Evehammar hedder han (rigtig flink forövrigt) Mvh Dennis
Det kan godt betale sig at snakke med FSB på kalvebod, de er godt nok stadig i opstartsfasen, men de er yderst flinke og hjælpsomme.
Besvaret

kan det lokke billigere priser ud af dem at snakke med dem i danmark? Kan nästen ikke forstille mig det billigere end det vi fik tilbudt i går. Var i Nordea, SP og Handelsbanken bagefter. De var alle dobbelt op på prisen

Besvaret
kan det lokke billigere priser ud af dem at snakke med dem i danmark? Kan nästen ikke forstille mig det billigere end det vi fik tilbudt i går. Var i Nordea' date=' SP og Handelsbanken bagefter. De var alle dobbelt op på prisen[/quote'] Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men det var også mest tiltænkt folk som endnu ikke bor i Sverige. Min erfaring med FSB.dk indtil videre har været god, både omkring økonomisk rådgivning, men det er også rart at høre lidt erfaring omkring andre offentlige aspekter osv.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...