MultiTabs Skrevet May 24, 2005 Rapporter Skrevet May 24, 2005 halløj folkens Hvor plejer I at købe svensk valuta? Jeg har lige opdaget at den kurs de har hos forex og x-change jo er højere end dagens kurs (som står i aviserne) :D
Kenneth Besvaret May 24, 2005 Rapporter Besvaret May 24, 2005 øhhm jeg plejer at bruge bankomaten.. I øvrigt så tror jeg ikke der er mange steder du kan veksle til nationalbankens kurs. hvordan tror du ellers de tjener deres penge ?
Toft Besvaret May 25, 2005 Rapporter Besvaret May 25, 2005 halløj folkens Hvor plejer I at købe svensk valuta? Jeg har lige opdaget at den kurs de har hos forex og x-change jo er højere end dagens kurs (som står i aviserne) :D Hvis man har en dansk bank (hvor man får udbetalt sin løn), og en svensk bank (hvor man har sin økonomi, betaler regninger fra osv), så er det ikke noget problem at overføre penge fra den danske konto, til den svenske konto. Så er du også uden om det med at skulle hæve en stor bunke penge, en gang om måneden, for at betale dine regninger manuelt i en bank. Få en bank på begge sider af Sundet som arbejder sammen, eksempelvis: Nordea/Nordea SEB/SEB Skandiabanken/Skandiabanken Med flere.... Dagens kurs som Nationalbanken sætter en gang i døgnet (om eftermiddagen), den kan du ikke bruge til meget. Bankerne bruger denne kurs, og lægger typisk 1-2% oven i denne kurs. Dermed fremkommer den kurs du kan veksle til hos pågældene bank. Se de daglige kurser på de forskellige bankers egen hjemmeside.
Soap Besvaret May 25, 2005 Rapporter Besvaret May 25, 2005 Danske Bank / Skånes Provinsbank Eftersom jeg står som ejer på begge kontoer, så kan jeg få overført pengene ved at ringe ned i banken (Danske Bank), og så er de der med det samme :-). Kursen man får ved elektronisk overførsel er altid bedre end vekselkursen
Homer Besvaret May 25, 2005 Rapporter Besvaret May 25, 2005 I Nordea kan du nu via netbank overføre frem og tilbage mellem DK og S. Pengene bliver overført prompte, og er du "Fordels-kunde" har du 2 gratis transaktioner/måned.
MultiTabs Besvaret May 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 25, 2005 homer: siden hvornår har det været muligt? :-D Det var ikke d svar jeg fik fra min rådgiver sidst vi havde en snak sammen for ca 2 uger siden....
Gio Besvaret May 25, 2005 Rapporter Besvaret May 25, 2005 MultiTabs: Det er også en funktion der er blevet implementeret for ca 14 dage siden ;)
dan Besvaret May 26, 2005 Rapporter Besvaret May 26, 2005 Jeps - og det fungerer helt kanon. Det var kanon at Nordea fik det implementeret, så man ikke har alt det bøvl med de overførsler der ligger midt i måneden.
MultiTabs Besvaret May 27, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2005 er det kun hvis man er fordelskunde hos dem?
Guest Trine Besvaret May 27, 2005 Rapporter Besvaret May 27, 2005 Ikke muligheden for udlandsoverførsler, men muligvis antallet af gratis overførsler pr måned.. Det er lidt svært at svare på, da det ikke fremgår tydeligt at Nordea's ellers omfattende gebyrlister ... jeg har checket min netbank og kan ikke finde andet end at det koster 85 kr for en Nordea Payment (internt mellem landende). Ring og spørg..
Guest Rikke Besvaret May 29, 2005 Rapporter Besvaret May 29, 2005 Tro det eller ej, de udlandske exchange forretninger på nørrebro giver det bedste kurs, har tjekket forex m.m. Men de forretninger der er på nørrebrogade giver mere for pengene :-)
MultiTabs Besvaret May 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2005 Rikke: kan du give nogle navne på forretningerne? :)
rga Besvaret June 1, 2005 Rapporter Besvaret June 1, 2005 Veksle Danske til Svenske halløj folkens Hvor plejer I at købe svensk valuta? Jeg har lige opdaget at den kurs de har hos forex og x-change jo er højere end dagens kurs (som står i aviserne) :D Jeg brufer Forex , da de giver en bedre kurs en Bank... Eller s er der udmærkede Veksel forretninger på Nørrebro som man kan forhandle med( Der er penge at spare
Toft Besvaret June 1, 2005 Rapporter Besvaret June 1, 2005 Er der ikke en der kan opyse "dagens SEK kurs" hos Forex eller lign, en eller anden dag? Så kan jeg lige smutte ind og sammenligne med min egen bank. Det der med bare at sige at de er billigere, det "argument" holder jo ikke helt ;)
Nils Besvaret June 1, 2005 Rapporter Besvaret June 1, 2005 Er der ikke en der kan opyse "dagens SEK kurs" hos Forex eller lign' date=' en eller anden dag? Så kan jeg lige smutte ind og sammenligne med min egen bank. Det der med bare at sige at de er billigere, det "argument" holder jo ikke helt ;)[/quote'] Jeg tjekkede TVANGSMÆSSIGT - og jeg vil da gerne dele: Nationalbanken 81,40 Forex i Danmark sedler 82,41 Danske Bank sedler 82,50 Danske Bank overførsel 81,58
Kenneth Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 ja så tror jeg sq bare jeg bruger "kontanten" på södervärn når jeg skal bruge svenske pesetas i papir form. har I virkeligt så stort et forbrug i papir penge ? Tror den eneste jeg betaler kontant hos er den lokale colapusher.
Guest Trine Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Altså det er gratis at hæve i Nordea automater i Sverige, Norge og Finland, selv på et dansk visakort...(Altså for Nordea kunder:) kender ikke til andre banker....)
Kenneth Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 det er det samme med skandiabanken.. altså i alle automater. Det er derfor jeg har lidt svært ved at forstå denne tråd... men enlighten me please !
Toft Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Jeg tjekkede TVANGSMÆSSIGT - og jeg vil da gerne dele: Nationalbanken 81,40 Forex i Danmark sedler 82,41 Danske Bank sedler 82,50 Danske Bank overførsel 81,58 Det var godt nok billigt at få overført penge via Danske Gebyrbank - 81,58
Nils Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Det var godt nok billigt at få overført penge via Danske Gebyrbank - 81' date='58 [/quote'] Du mener Dorske Bank - ja, de skal selvfølgelig lige have en tyver for ulejligheden...
Toft Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Du mener Dorske Bank - ja' date=' de skal selvfølgelig lige have en tyver for ulejligheden...[/quote'] Fuck den 20'er der, hvis kursen er så meget bedre! Jeg laver kun én overførsel om måneden, og det er vel 80-90% af min løn jeg hiver over til SE. Så det kan godt betale sig i sådan et tilfælde at slippe med en 20'er ;) De andre banker har jo skjult gebyret i den højere kurs, og dermed tjener de mere på os, jo mere vi veksler over - hvilket er til stor irritation for mig. Det er sgu ikke en større opgave for en bank i DK at sende 20.000 DKK til SE, end at sende blot 2.000 DKK samme vej - men det er dyrere i "skjult gebyr" jo mere man sender over grænsen
Nils Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Fuck den 20'er der, hvis kursen er så meget bedre! Jeg laver kun én overførsel om måneden, og det er vel 80-90% af min løn jeg hiver over til SE. Så det kan godt betale sig i sådan et tilfælde at slippe med en 20'er ;) Jamen, 18 øre over Nationalbanken, er det usædvanligt? Hvad koster det andre steder?
Guest Palle... Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Helt ærligt ... taler vi ikke peanuts ?? Næste måned kan kursen jo variere fra bank til bank... så skal man shoppe rundt hver månd
Guest Trine Besvaret June 2, 2005 Rapporter Besvaret June 2, 2005 Undskyld men nu blev jeg nysgerrig... har jeg lige checket en overførsel jeg lavede den 26.5 gennem Nordea Netbank. Den er overført til kurs 80.91 hvilket er Nationalbankens kurs!!! Altså intet spread og intet gebyr!!! Nogen der kan slå den... kom så valutahandlere på Nørrebro;) Woops har lige checket det og min fordelagtige kurs skyldes at jeg har specielle medarbejdervilkår, Sorry. For kunder hedder kursen ved elektronisk overførsel til Sverige Nationalbankens kurs + 0,20 i tillæg, og ved veksling til fysisk valuta 1,25 i tillæg. Og disse tillæg er faste og følger kursudviklingen.
ulmus Besvaret June 3, 2005 Rapporter Besvaret June 3, 2005 Min månedlige overførsel fra Nordea DK til Nordea S blev noteret til kurs 81,13. Nogen, der kan stikke den? Bortset fra bankansatte. ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu