Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I diverse bilblade bliver der reklameret med lak beskyttelsesprodukter som Rejex og Zymol. Er der nogen af jer som har erfaringer med disse, og hvorvidt de er pengene værd? Jeg leder efter noget, som kan virke i mindst 3-4 måneder og hvor skidt, insekter, bremsestøv etc. ikke sidder fast på bilen men bare kan skylles af.

Besvaret

Peter, er det noget lignende Ditech (hvordan man nu staver det) som bliver sprøjtet på af en prof? Eller er det en hånd voks som man selv kan pudse bilen med? Og hvad koster sagerne? :)

• 8 months later...
Besvaret

Jeg er ved at købe ny bil, og sælgeren prøver ihærdigt at sælge mig en gang Silver Seal til 3k ... Men er der overhovedet nogen fordel ved at bruge det på en helt ny bil ?? Hidtil har jeg troet, at det var en behandling man gav ældre biler (når de skulle sælges :p ). Er det i øvrigt rigtigt, at man bør holde sig fra sorte biler, hvis man vasker den i vaskehaller ?

Besvaret

Man vasker da heller ikke biler i vaskehaller:scared: Fornøjelsen ved at have bil er da at stå søndag nede på GDS'eren og vaske bilen selv. Mht undervogns behandling som jeg kan komme frem til du hentyder til. Så undersøg lige med forhandleren hvilke midler der må bruges på den. Kan ikke huske hvilket mærke, men der mister du rust garantien hvis du behandler inden for de første 12 år som er den periode rust garantien løber ab fabrik.

Besvaret
Man vasker da heller ikke biler i vaskehaller:scared: Fornøjelsen ved at have bil er da at stå søndag nede på GDS'eren og vaske bilen selv. Mht undervogns behandling som jeg kan komme frem til du hentyder til. Så undersøg lige med forhandleren hvilke midler der må bruges på den. Kan ikke huske hvilket mærke, men der mister du rust garantien hvis du behandler inden for de første 12 år som er den periode rust garantien løber ab fabrik.
Nu har man altså 24 mdr garanti :-)
Besvaret
Ja, i en ideel verden uden børn, kommunalreform (er konsulent i den kommunale verden) og kæreste med egen virksomhed ... Og andre småting som at være tillidsmand for 50 kolleger (ja, ja, min egen skyld, ved det godt :o ) Nej, det var ikke en undervognsbehandling, men et "glanskonserveringssystem". Sælgeren mente, at rustbeskyttelse er penge ud ad vinduet når bilen er galvaniseret, men de bruger jo heller ikke så meget salt i Sverige :)
Besvaret

I samme ombæring, er der så nogle af jer der har erfaring med alle de "nano-teknologi" produkter der er begyndt at strømme ind på markedet for bilpleje??? Overvejer at behandle stof sæderne i min kommende nye bil, samt evt. forruden, men har ikke erfaring med produkterne om det bare er varm salgsluft?

Besvaret

Jeg kender en del som sværger til nogle af de produkter - har selv lige indkøbt Rejex til test. Zymol er også noget der skulle virke skide godt. (Ved ikke lige om de går ind under "nano" produkter) Jeg har dog indtil nu ikke hørt, at noget middel skulle holde mere end 4-5-6 måneder max. Ifølge de Porsche sites jeg er med på, så skulle man kunne bruge det på vinduer og fælger, og så vil intet hænge fast de næste 6 måneder. Bremsestøv skylles bare af med lidt vand Så det skal testes, da jeg er ret træt af grimme fælger.

Besvaret

Vi har arbejdet med Zymöl i mange år først som entusiaster og nu som authorized dealer og detailer. Jeg tror jeg har prøvet alt der findes efter at have poleret biler i rigtigt mange år og jeg må sige at det er det mest fantastiske produkt der er på markedet idag og det nemmeste system at arbejde med. Zymöl er det produkt der indeholder mest Brazilian no.1 gul og den uhyrer sjældne hvide carnauba, som giver mere dybde, glans og holdbarhed end noget andet produkt. Variationen af produkter efter anvendelse af dit kørertøj er også større end noget andet produkt så du kan vælge den rigtige behandling til din bil. Det er somregel Zymöl biler der år efter år vinder hovedpremien samt flere sub klasser ved pebble beach concoure, hovedpremie og 9 andre kategorier i 2005. Produkterne koster en del i anskaffelse tilgengæld skal der ikke bruges ret meget ad gangen et starterkit med alt udvendigt og invendigt koster 1295,00 dkr. og der er til 2-3 år med op til 2 biler. Hvis du ikke magter det selv eller vil selv det tager vi 2900,00 kr. for en håndpolering med den rigtige glaze til dit behov. Men nej der er ikke nogen behandlinger der holder 6 mdr. hvis bilen vaskes i vaske hal eller med højtryk, men en zymöl behandling kan godt holde 6 mdr. hvis man håndvasker i zymöls eget shampoo, det indeholder nemlig tilskud til de aktive stoffet i voks og glaze. Michael - Racetech.dk

Besvaret
JIfølge de Porsche sites jeg er med på' date=' så skulle man kunne bruge det på vinduer og fælger, og så vil intet hænge fast de næste 6 måneder.[/quote']Det lyder da liiige som guf for vinduerne i privaten også!!? :D
Besvaret
Det lyder da liiige som guf for vinduerne i privaten også!!? :D
Yeah har faktisk prøvet at smøre det på vores glasdør i brusenichen, og det ser ud til at virke. Men bremsestøv i fælger - hvis den klarer det, så køber jeg en hel kasse.
Besvaret

Prøver at spørge på en anden måde: Når I har købt ny bil, har I så givet den rustbehandling og / eller lakkonservering med det samme ? Når jeg spørger lidt dumt, er det fordi jeg først er ved at begive mig ind på bil-fænomenet efter de første 10 år som selvkørende er gået på MC'ere ;) (Bilpappet kom først sidste år :o )

Besvaret
Prøver at spørge på en anden måde: Når I har købt ny bil, har I så givet den rustbehandling og / eller lakkonservering med det samme ? Når jeg spørger lidt dumt, er det fordi jeg først er ved at begive mig ind på bil-fænomenet efter de første 10 år som selvkørende er gået på MC'ere ;) (Bilpappet kom først sidste år :o )
Man kan sige det sådan her.... Den har kun godt af det :):)
Guest ThomasO
Besvaret

Man kan vel også tænke sig at producenterne af disse stoffer har lidt ret, mht at det er bedre at behandle og beskytte en god lak, end at vente til den er grim og skadet. Findes der ikke nogle produkter der kan tåle netop vaskehaller og højtryk? Prøvede en Dietec behandling, bilen blev som et sort spejl - men jeg syntes snavset sad fast som altid. Det gør jeg ikek mere... "Busted".... Læste en del om http://www.ultraglozz.com/ der "hærder" på lakken, og man kan påføre ekstra lag uden at fjerne det man smurte på tidligere???? Nogen der har prøvet det?

Besvaret
Jeg kender en del som sværger til nogle af de produkter - har selv lige indkøbt Rejex til test. Zymol er også noget der skulle virke skide godt. (Ved ikke lige om de går ind under "nano" produkter) Jeg har dog indtil nu ikke hørt, at noget middel skulle holde mere end 4-5-6 måneder max. Ifølge de Porsche sites jeg er med på, så skulle man kunne bruge det på vinduer og fælger, og så vil intet hænge fast de næste 6 måneder. Bremsestøv skylles bare af med lidt vand Så det skal testes, da jeg er ret træt af grimme fælger.
Da jeg købte ny bil tilbage i december 2004, fik jeg den behandlet med Cartec lakforsegler (som jeg har været utrolig glad for), samtidig blev jeg spurgt om jeg kunne tænke mig at prøve disse nye nano produkter til mine fælger og vinduer. Da det var ny bil var det jo nemt at takke ja :) Og må sige skidtet virker. Mht. til frontruden behøvede man slet ikke at bruge vinduesviskerne, hvis blot man kørte over 70 km/t. Vandet prellede bare af. Mht. til fælgerne var det ligeledes nok med en almindelig vask (med fælgspuling), så var de som nye igen. Holdbarheden blev opgivet til 6-12 måneder hvilket passede meget godt. Først for nogle måneder siden mistede mine behandlinger deres effekt (det på ruden holder faktisk lidt endnu, vandet har dog lidt sværere ved at prelle af). Kan ikke huske hvad mærket var, man har sandsynligvis været Cartec's egne produkter. Så kan klart anbefales.
Besvaret

Jeg fik lige lavet lidt test på et område af bilruden - samme effekt som du lige beskriver. Tågen i morges og lidt smådryp preller bare af - ingen brug af vinduesvisker nødvendig! Ultra cool. Så skal jeg bare se hvor lang tid det holder. Må lige give det alle ruder + fælger. Syret. Det koster ej heller en krig, og flasken er stor (UK importør): http://www.advancedcarproducts.com/products.asp?cat=15 Man kan også bruge det til selve bilen, men da skulle Zymöl være #1. Men til vinduer og fælger skulle Rejex spille max (i følge de Porsche forums jeg deltager i)

Besvaret
Jeg fik lige lavet lidt test på et område af bilruden - samme effekt som du lige beskriver. Tågen i morges og lidt smådryp preller bare af - ingen brug af vinduesvisker nødvendig!
Nå...1 fl. Rejex er bestilt - så må jeg selv se om det spiller som beskrevet :)
Besvaret
Nå...1 fl. Rejex er bestilt - så må jeg selv se om det spiller som beskrevet :)
Snakkede lige med Mark Dunsford fra firmaet der sælger Rejex. Porto til Sverige/DK er £4.50, og ikke £1.95 som hjemmesiden oplyser. Detalje - men lige værd at få med/på det rene.
Besvaret

Et par links Se f.eks. Orient Express' indlæg på side 3 af denne her http://forums.rennlist.com/rennforums/showthread.php?t=232690&page=3&pp=15&highlight=rejex (Mange som lovpriser det mht insekter og bremsestøv) http://forums.rennlist.com/rennforums/showthread.php?t=236652&highlight=rejex Men prøv det (og nej - jeg sælger det ikke eller tjener penge på det) og rapporter tilbage hvad du syntes. Jeg gør det samme om et stykke tid

• 2 weeks later...
Besvaret

Nu har jeg så fået min flaske med Rejex, og læste lige brugsforvirringen.. Efter påføring skal bilen stå så der ikke kan sætte sig skidt på forruden i TOLV timer!...al´så en garage. Sådan én har jeg ikke. *hmm*....nogle der har plads tilovers en 12 timers tid? ;) Alternativt må jeg jo så "bare" tage chancen, og påføre det en vindstille aften, og håbe på det bedste.

Besvaret

Jeg mener at have hørt at der er indikationer på sundhedsfare ved anvendelse af nanoprodukter :surprise: Mener det var i Tyskland at flere hundrede var blevet syge. Er der nogle af jer der har fået bivirkninger? Hvilke forholdsregler skal man træffe, når man arbejder med dem - og er der i det hele taget lavet nogle undersøgelser?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...