Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg er ny her men været noget tid og læst jeres indlæg. Er igang med at finde en bolig i Malmö - har fået nok af de Københavnske boligpriser kan betragtes som sindsyge. Men mit spørgsmål - Jeg har tænkt mig at pendle frem og tilbage mellem Malmö og Islands Brygge (Amager) og har brug for en god "pendler bil" Jeg har kigget på en Kia Picanto 1.1 til ca. 80.000 (120k i DK). Den kører godt på literen og kan nok tåle at køre en masse km. På den anden side savner jeg min Peugeot 307cc som jeg havde i Australien som her koster vistnok ca. 180.000. Men det ville nok være synd at slide den med at pendle frem og tilbage. Vil bare høre jeres input? Det skal siges jeg er ude efter en ny bil. Krak fortæller mig iøvrigt at turen vil tage 30min i bil. Er dette realistisk med køer osv? Hvordan er trafikken fra Malmö centrum til broen, og fra broen ind over Amager? Martin

Guest pendler
Besvaret

Gør som alle andre tag til tyskland og hent dig en diesel... stemmer godt med hvad krak fortæller dig.

Besvaret

Malmö og trafik-afvikling er et fantastisk par. Køer er der intet af - heller ikke kl. 6-7 om morgenen. Medmindre der selvfølgelig er direkte spærret en vej, eller sket et uheld. Af en eller anden grund, så er den trafikale infrastruktur i Malmø et pragteksempel. Selvfølgelig vokser træerne ikke ind i himlen. Men du skal være meget uheldig hvis du bliver forsinket på den svenske side. Den danske side, derimod....*puh*...det er dér tiden går. Men når du ikke skal længere end til Bryggen, så går det nok.

Guest carspar
Besvaret

30 minutter og rigtigt nok. Vi bruger 45 minutter her fra det nordlige Lund (30 km fra broen) og ind til Københavns rådhusplads via Amager strandvej og Christianshavn. Du skal nok ikke være så bange for en 307CC med mange kilometer. Her i Sverige går bilerne længere end i Dk da der er meget større afstande. Held og lykke

Guest Supermule
Besvaret

Jeg ville købe mig en Fabia RS. En lille diesel fræser med god sikkerhed og noget man gider køre langt i. Ikke en KIA... Det er satme en lortebil...

Guest Supermule
Besvaret

Hahaha Kim... Du er ikke upartisk for du er Skodaman.... :love2: Men for en bil der skal være lidt sjov, god at køre i og nem at parkere, så er der ikke meget der tæver en Fabia. Så skulle det måske være en Lupo GTI, men dem laver de jo ikke mere.... :mad: :thumbdown Men køb en i Tyskland. De små biler går til ingen penge dernede og det er enkelt at hente dem selv. Alternativt kender jeg en der gider hente en for dig.

Du skal selvfølgelig købe en Fabia RS. Jeg har nu haft sådan en i cirka 19 måneder. Den har nu kørt godt 62000 km - med 20,1 km/liter.
Guest Supermule
Besvaret

Ja men det betyder jo ikke noget når man ikke skal tjene penge på at ha' den, men bare skal køre mange km i den... Bare man husker ALLE papirerne, så er det ikke så slemt med de tyske biler...

Besvaret

Kia Piacanto 1.1... humm... Du skal vel ikke være nervøs for km, Malmö til Islands Brygge er da ingenting. Køb noget du syn's er lækkert at køre i, det er for surt at fistre frem og tilbage i andet. Nu skal det være nyt, ved ikke... Har et kollega-par (hun=svensk, han=dansk) som lige har købt en ny Corolla Verso 1.8i-*snork*-business til en sjat mere end jeg gav for min 2½ år gamle bmw 530dA touring hentet i Tyskland. Men det er selvsagt et temperaments spørgsmål hvad man foretrækker. Hehe.. Om ikke andet så sætter fruen her stor pris på de brede opvarmede lædersæder som er glimrende at sove i de kolde vintermorgener... Sådan en Fabia RS var nok ikke noget helt dårligt bud når nu den skal være ny. Alt efter hvilken prisklasse du er ude efter?

Besvaret

Nu er jeg jo ikke nem at fornærme så jeg vil med stolthed fortælle om min lille røde pendler bil - EN KIA PICANTO 1,1 - som kører omkring 16 på literen (fordi jeg fræser afsted på motorvejen med 140-150 km/t) og i afgift koster 650 kr om året. Noget mindre end diesel bilerne. Indskøbsprisen på lige omkring 79.000 kr (hvis du vælger EX'eren med alt udstyret) er altså noget mindre end fx. Fabia'en, så du skal immervæk køre mange km i en diesel før den større afgift og de mange tusinde kroner i ekstra indkøbspris er hentet hjem. Fik jeg nævnt at 15.000 km service koster 525 kr når du selv har olie med og 30.000 - som er det store koster 1700 kr ? Og vi snakker svenske kr. Dejlig bil man kaster ind mellem de andre når der ikke er p-pladser.

Guest Supermule
Besvaret

Hvad så med sikkerheden i bilen??? Kan den måle sig med en Skoda eller Lupo???

Nu er jeg jo ikke nem at fornærme så jeg vil med stolthed fortælle om min lille røde pendler bil - EN KIA PICANTO 1,1 - som kører omkring 16 på literen (fordi jeg fræser afsted på motorvejen med 140-150 km/t) og i afgift koster 650 kr om året. Noget mindre end diesel bilerne. Indskøbsprisen på lige omkring 79.000 kr (hvis du vælger EX'eren med alt udstyret) er altså noget mindre end fx. Fabia'en, så du skal immervæk køre mange km i en diesel før den større afgift og de mange tusinde kroner i ekstra indkøbspris er hentet hjem. Fik jeg nævnt at 15.000 km service koster 525 kr når du selv har olie med og 30.000 - som er det store koster 1700 kr ? Og vi snakker svenske kr. Dejlig bil man kaster ind mellem de andre når der ikke er p-pladser.
Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor gør den ikke det??? Min er importeret og reg. som svensksåld. Han er importør på linie med Audi og VW. Så det forstår jeg ikke... Men hvorfor bliver der slået hårdt ned på det?? Er det pga. alt det fusk med at hente bilen i Tyskland og så avställa den, reg. den og så køre til syn med den??? Så figurerer den nemlig heller ikke som importeret og det bliver brugt af mange parrallel importører.... :fight::rolleye:

Brian: det er vi også...Men den med svensksåld går ikke.. og det bliver der snart slået hård ned på....
Besvaret

Fordi folk sälger den som sv solgt og tror der er Svensk garanti på bilerne og forsikringen er billig. dvs fusk...Det kun biler der bliver solgt fra ny igemmen importören der må kaldes Sv solgt

Guest Supermule
Besvaret

Jeg kan da køre min bil ind til Mercedes og få den lavet på garantien. Desuden er min forsikring billig... Jeg gi'r 9000 om året med Helkasko og maskinskade. Bilen figurerer officielt som svensksåld... Derfor kan jeg ikke se dit problem. Dog er der som sagt mange der fusker og det er nok det de vil slå ned på...

• 3 weeks later...
Guest raket77
Besvaret

fabia Til Kim... Hej Kim jeg kan se at du er en Fabia fan... Har lige et par spørgsmål omkring bilen da jeg overvejer om jeg skal købe en brugt 1.9tdi 100hk, det står imellem fabia eller polo/golf tdi 1: Har du haft nogle problemer med bilen? 2: økonomi i bilen, tænker på reservedele priser måske du har regnet ud hvad den koster pr. kilometer incl. service? 3: Er komforten til og holde ud i ca. 180km hverdag, støj, siddekomfort osv...? 4: lukus spørgsmål.. Kan der monteres fartpilot? Håber ikke at det er dig til last med disse spørgsmål. På forhånd tak. Jacob

Du skal selvfølgelig købe en Fabia RS. Jeg har nu haft sådan en i cirka 19 måneder. Den har nu kørt godt 62000 km - med 20,1 km/liter.
Besvaret

Jacob, 1: Den sled venstre fordæk på inderskulderen til at starte med. Efter en forhjulsindstilling og 2 nye dæk ikke flere problemer af den slags. 2: Service er forholdsvis billig i SE. Har haft den til 60.000 service (et af de store) hos Motor Center i Skurup. Faktura på cirka 4.000 SEK. En kollega har haft en dansk Fabia Kombi - med en lille benzinmotor - til 60.000 service i DK. Faktura vistnok omkring 6.500 DKK. 3: Jeg kører selv cirka 85 km frem og 85 km tilbage hver dag. Sæderne er fremragende. Motoren hører man ikke meget til, når man er kommet op i fart. Dækstøjen på en svensk vej med grov asfalt er til at høre. Men det er det samme, næsten lige meget, hvad man kører i. Jeg har også en BMW Z4 - den har dækstøj på mindst samme niveau. 4: Fartpilot kan bestilles - check hos www.skoda-auto.se og prøv funktionen "Bygg din Skoda" i nederste højre hjørne - fartpilot hedder "farthållare" på svensk. HVIS man bruger motoren og det høje drejningsmoment forsvinder fordækkene på kort tid. NÅR man kan styre højrefoden og ikke altid skal først frem, så kan man vel komme pænt på den anden side af 30.000 km på et sæt dæk. MÅSKE også mere, hvis man sætter farten lidt ned i kurverne - det gør jeg IKKE.

Guest raket77
Besvaret

Hej Kim Tak for Hjælpen er blevet klogere nu og favøren er rykket nærmere en fabia, da den er tilmed billigere i indkøb end en golf. Lige et tillægsspørgsmål: Har du hørt eller ved noget om 1.9tdi 100hk skulle være et dårligt valg?? Tak for svarene og forsat god weekend mhv Jacob

Besvaret

Af ren nysgærrighed, er det ikke billigere blot at pendle i din Z4 end at lide værditab på to biler og betale af på to forsikringer osv.?

Jacob, 1: Den sled venstre fordæk på inderskulderen til at starte med. Efter en forhjulsindstilling og 2 nye dæk ikke flere problemer af den slags. 2: Service er forholdsvis billig i SE. Har haft den til 60.000 service (et af de store) hos Motor Center i Skurup. Faktura på cirka 4.000 SEK. En kollega har haft en dansk Fabia Kombi - med en lille benzinmotor - til 60.000 service i DK. Faktura vistnok omkring 6.500 DKK. 3: Jeg kører selv cirka 85 km frem og 85 km tilbage hver dag. Sæderne er fremragende. Motoren hører man ikke meget til, når man er kommet op i fart. Dækstøjen på en svensk vej med grov asfalt er til at høre. Men det er det samme, næsten lige meget, hvad man kører i. Jeg har også en BMW Z4 - den har dækstøj på mindst samme niveau. 4: Fartpilot kan bestilles - check hos www.skoda-auto.se og prøv funktionen "Bygg din Skoda" i nederste højre hjørne - fartpilot hedder "farthållare" på svensk. HVIS man bruger motoren og det høje drejningsmoment forsvinder fordækkene på kort tid. NÅR man kan styre højrefoden og ikke altid skal først frem, så kan man vel komme pænt på den anden side af 30.000 km på et sæt dæk. MÅSKE også mere, hvis man sætter farten lidt ned i kurverne - det gør jeg IKKE.
Besvaret

Jacob, Den "lille" Fabia TDI er givetvis også en fin bil. Men hvis man ellers sætter pris på det ekstra udstyr, som er på RS-modellen, så er der ikke den helt store besparelse. Større hjul, sportssæder, bedre undervogn, o.s.v. Til gengæld er jeg sikker på, at den "lille" går længere pr. liter og helt givet ikke slider dækkene så hurtigt ... AJ, Selvfølgelig er 2 biler dyrere end 1 ... Egentlig var det noget med altid at have en bil, der er i orden - man skal jo på arbejde hver dag - ikk'? Glem bus og tog - jeg bor i en mindre flække i nærheden af Ystad og både min kone og jeg SKAL til København hver dag. En af fordelene ved en billig pendlerbil, er at man også får råd til noget mere spændende - som f.eks. min Z4. Er det her, at jeg skal afsløre, at jeg også har en 4-hjulstrækker - så jeg også kan komme på arbejde, når der ligger 25 cm sne på vejene ...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...