Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Det tror jeg ikke du finder... Dog går du absolut ikke fejl af conti's vinterdæk. TS810... Det er et fantastisk dæk. Dunlops M2/M3 er også noget jeg vil anbefale. Har ikke prøvet Michelins Alpin...
Kan jeg tilslutte mig - TS810 er rigtig godt.
Besvaret

Om man skal ud og investere i dubbdäck: Hvilke mærker er gode og hvilke er dårlige? Skal man gå efter prisen eller? Kommer man ind på däckonline får man kun nogle mærker op på skærmen. Mvh Jan

Besvaret

Jeg fik 2 dæk hos däekonline via den der ude på agnesfriedvägen, fordi de lige havde dem hjemme på lager. Det var ikke billigt, inden de var monteret m.v. var man over den pris jeg havde antaget umiddelbart. Bemærk den svenske "fragt" eller et eller andet gør de dæk er dyrest hvis de skal leveres i SE frem for DK. Prøv at lav en søgning hhv som dansk/svensk og se forskellen på samme dæk. Nu var det et rent panikkøb, fordi jeg stod med et flået dæk der var meget tæt på at sprænges. (min forfjeder sprang og flåede dækket op hele vejen rundt) Normalt har jeg købt dæk igennem Peter H. han har osse nogle gode priser, og rimeligt hurtig levering. Jeg ved ikke om jeg skal købe vinterdæk igennem D-online for at spare skalle 2-300kr eller hos Peter, men hvis jeg har god tid bruger jeg nok Peter. Man kan lige så godt støtte ham, han har hjulpet rigtigt mange med bilting herovre. Normalt kører jeg iøvrigt på friktionsdæk. Hader pigdæk, men jeg kører heller ikke rundt på frosne grusveje. Mit foretrukne vinter mærke er Nokian WR, de er fra Finland hvor det også sneer lidt. Har kørt med dem både på en MB E-klasse og en BMW 320. Godt greb, lav støj og fine egenskaber, sådan lidt middel med det hele. Fåes godkendt til H , V og runflat.

• 1 month later...
Besvaret

Er vinterdæk lovpligtige? Jeg har kigget tråden + andre tråde igennem uden held for et svar på mit spørgsmål. Er vinterdæk lovpligtige i et bestemt tidsrum i Sverige/Skåne, eller er det forskelligt fra i hvilket län man bor? :confused: Der fulgte dubbede vinterdæk med min bil, som er købt for en måned siden - men er lidt "bange" for at montere dem på nuværende tidspunkt efter at have læst Supermules indlæg om bremselængde. :scared: Jeg kører kun på vej og motorvej til og fra arbejde og kan vel egentlig nøjes med et par kæder, hvis jeg skal off-road eller hvad?? PFT for svar

Besvaret
Jeg har kigget tråden + andre tråde igennem uden held for et svar på mit spørgsmål. Er vinterdæk lovpligtige i et bestemt tidsrum i Sverige/Skåne, eller er det forskelligt fra i hvilket län man bor? :confused: Der fulgte dubbede vinterdæk med min bil, som er købt for en måned siden - men er lidt "bange" for at montere dem på nuværende tidspunkt efter at have læst Supermules indlæg om bremselængde. :scared: Jeg kører kun på vej og motorvej til og fra arbejde og kan vel egentlig nøjes med et par kæder, hvis jeg skal off-road eller hvad?? PFT for svar
Det er lovpligtigt at køre med godkendte vinterdæk i Skåne fra 1 november til 1 april. For de nordlige Län er denne periode at naturlige årsager længere.. Men det gælder vel at mærke kun hvis det er glat.. Du får ikke bøder for at køre uden, men du risikerer at din forsikring ikke gælder hvis du er involveret i et uheld hvor Polisen vurderer det skyldes glatføre... lidt dumt sats at tage i mine øjne....
Besvaret
Ursäkta... du har ret sorry... jeg huskede det som 1. november...:flov:
Trine...du var lige ved at gi´ mig mavekryb dér. Lad være med det! *g* Jeg mente nu nok også det var 1 december :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...