Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan er den skånske vinter, lige så røvsyg og sjasket som den danske ? Vi kommer jo nordfra hvor pigdæk er et must fra 1 dec til og med 1 April SFfalldeep.gif Vi står og skal købe vinterdæk, men ved ikke om det er nødvendigt med pigdæk eller vi kan nøjes med alm. vinterdæk.. Vi har tænkt at bestille på Däck on line men har hørt at de kan være enormt langsomme :( Nogen der lige ligger inde med 4 vinterdæk 225/70/15 ;) så send en pm Hilsen Heidi

Besvaret

Hej Heidi Vi har ikke et sæt vinterdæk tilovers, men kunne sagtens klare os med alm vinterdæk sidste år. Men vi bor også rimelig centralt og kører primært på hovedveje og motorveje. Ved ikke hvordan der ser ud på småvejene ude på landet;) Desuden har vi handlet hos dækonline sverige 2 gange og begge gange er dækkene leveret til posten i løbet af en uges tid til halvanden uden problemer.

Besvaret

Jeg hører meget gerne om folk der kan skaffe et par 295/30-19" og et par 235/35-19" i vintermodel (de skal være N mærkede). Har kun fået et tilbud et sted og der skulle de koste ca. 26.000,- DKK..... :(

Besvaret
Jeg hører meget gerne om folk der kan skaffe et par 295/30-19" og et par 235/35-19" i vintermodel (de skal være N mærkede). Har kun fået et tilbud et sted og der skulle de koste ca. 26.000,- DKK..... :(
Däckonline er din ven: Continental Vinterdäck WinterContact TS 810 S 295/30 R19 100V XL mit Felgenrippe, N0 ** Hos dackonline.se endast 3353,60 SEK pr. stk. Continental Vinterdäck WinterContact TS 810 S 235/35 R19 91V XL mit Felgenrippe, N0 Hos dackonline.se endast 3132,80 SEK pr. stk Eller: Continental Vinterdäck WinterContact TS 790 V 235/35 R19 91V XL mit Felgenrippe Hos dackonline.se endast 3145,70 SEK pr. stk.
Guest Supermule
Besvaret

Hej Credde... Du tager fejl med de 2 første dæk. De er alle godkendt til 240km/t, altså V mærkede... Det er modellen der hedder TS810 S... ;)

Besvaret
Hvordan er den skånske vinter, lige så røvsyg og sjasket som den danske ? Vi kommer jo nordfra hvor pigdæk er et must fra 1 dec til og med 1 April SFfalldeep.gif Vi står og skal købe vinterdæk, men ved ikke om det er nødvendigt med pigdæk eller vi kan nøjes med alm. vinterdæk.. Vi har tænkt at bestille på Däck on line men har hørt at de kan være enormt langsomme :( Nogen der lige ligger inde med 4 vinterdæk 225/70/15 ;) så send en pm Hilsen Heidi
Hej Heidi, Vi har alm friktionsdäck på vores, men næste gang der skal købes dæk ryger der dubbdäck på. Jeg vil sige, at kører du på "almindelig" vej er de piggede ikke strengt nødvendige, men jo længere ud man kommer på landet jo mere anvendeligt bliver det. Husk til gengæld at have et sæt snekæder med i bilen :) Den skånske vinter, tjaeh, oppe i Billinge havde vi betydeligt mere sne end i København fx - i særdeleshed sne der blev liggende. Jeg syntes absolut det føltes mere "rigtig vinter" sidste år end vi var vandt til i DK, men det er jo lidt tyndt at basere det på kun et år. Dackonline har jeg brugt et par gange, tror der var 1-2 ugers leveringstid.
Guest Supermule
Besvaret

Det er, efter min mening, unødvendigt, samt dybt uansvarligt at køre med pigdæk i Skåne om vinteren... Er folk herinde klar over hvor lang bremselængde der er på pigdæk når der ikke er sne på vejen??? Den er længere end på helt blanke dæk!!!!!!!!!! Man glider ganske enkelt på piggene og der er næsten ingen friktion imellem metal og asfalt........ Så der skal så absolut være snedækket på vejene en stor del af vinteren for at man skal køre med piggede dæk. Køb nogle gode vinterdæk fra Conti eller Goodyear! UDEN pigge vel og mærke.........

Besvaret
Jeg bukker og takker Credde.
Det var så lidt, det er jo noget billigere end 26k. Jeg kan anbefale: Agnesfridsvägen 194 21375 Malmö Telefonnummer: 040221143 Fax: 040221153 E-Mail: sevde@e-wheel.se Til evt. montering af dækkene. De er meget flinke og de kan bestille hjem til Daekonline priser, så betaler du først ved montering.
Guest Supermule
Besvaret

Bare et godt råd til dig Martin. Jeg ville gå så langt op i profil jeg kunne komme, for at undgå den store bredde på dækkene... jo smallere, jo bedre greb.... Kigger selv efter en højere profil til min egen...

Besvaret
Det er, efter min mening, unødvendigt, samt dybt uansvarligt at køre med pigdæk i Skåne om vinteren... Er folk herinde klar over hvor lang bremselængde der er på pigdæk når der ikke er sne på vejen??? Den er længere end på helt blanke dæk!!!!!!!!!! Man glider ganske enkelt på piggene og der er næsten ingen friktion imellem metal og asfalt........ Så der skal så absolut være snedækket på vejene en stor del af vinteren for at man skal køre med piggede dæk. Køb nogle gode vinterdæk fra Conti eller Goodyear! UDEN pigge vel og mærke.........
Ehhhh.. Sjovt at fx. Hertz Lejebiler er udstyret med sådanne dybt uansvarlige dæk i vinterperioden. Hvor kører du henne om vinteren i Skåne? Kommer du lidt opaf, ud på landet hvor jeg bor kører man relativt ofte på grusveje og/eller veje der kun er skrabede. Det er ganske fint, men det kan altså være noget glat at køre på. I øvrigt presses piggene jo ind i dækket. Har du en henvisning til de bremselængder du nævner? Det lyder jo lidt skræmmende må jeg så sige....
Besvaret

Martin: Du skal köre på däk der er lavet til din 997 ellers köre den af H.... til, og det er Pirelli, og liste prisen er 28,953 sek .. Jeg kan skaffe dem for 15,000 sek :):) Ps jeg kan skaffe nästen alt i däk og fälge og vi montere dem også :):)

Guest Supermule
Besvaret

Bare dækkene er NO der overholder Porsche's specifikationer... Så er der sgu ingen is på koen. Dog skal de jo naturligvis passe til de fælge de bliver monteret på... :)

Besvaret
SM: Hvis de er lavet til Porsche er det fint ' date='men hvis de ikke er käre bilen af ht.. Tro mig har prövet det på en at vores porscher....[/quote']Æhhm...er det bare mig der synes det lyder lidt for utroligt? Ikke at jeg siger "et dæk er vel et dæk"....men hvis dækket er kvalitet, og lavet i de rette dimensioner osv. - så kan det vel være klaphamrende ligegyldigt om det har mønster der går den ene eller den anden vej, og sidder på en Viper eller en 996´er...!?
Guest Supermule
Besvaret

Det tror jeg ikke du finder... Dog går du absolut ikke fejl af conti's vinterdæk. TS810... Det er et fantastisk dæk. Dunlops M2/M3 er også noget jeg vil anbefale. Har ikke prøvet Michelins Alpin...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...