Jump to content

Nøøj... (Der er flot i Blentarp)

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Hvor er der flot ude ved Blentarp!!! Turen op over Romelåsen er fantastisk... Nogen herinde fra der pendler den vej hver dag?? Kunne godt tænke mig at høre hvor lang tid det tager til lufthavnen i Kastrup... Nu skal vi til at finde en grund derude af...

Besvaret

Hej Brian, Uden at bo der endnu, men just kort der i tirsdags, så tager det fra Lufthavnen(arbejder der også) godt 55min til Klasaröd som er ca 8km øst for Sjöbo via 11'eren fra motorvejen. Fra blentarp og på 11'eren ved Veberöd, vil det nok ca tage en 40-45min. Ved ikke hvor lang tid via 102 via Skurup-Svedala osv.... Selv 11'eren er en flot tur, så vi håber at vi får det vi vil have, så vi kan nyde det hver dag! :) Thomas

Besvaret

Lidt supplement til Furlands betragtninger om at køre via Skurup ... Når man er kommet på E65 ved Skurup er der ca. 35 minutter til Lufthavnen i Kastrup. Det er ved "normal" lovlig hastighed - d.v.s. med kompensation for fejlvisning på speedometer.

Besvaret
Det er ved "normal" lovlig hastighed - d.v.s. med kompensation for fejlvisning på speedometer.
:lol: hvad betyder det? at du konsekvent kører 10 % for hurtigt for at sikre at du overholder kravet om maxhastighed:)
Besvaret
:lol: hvad betyder det? at du konsekvent kører 10 % for hurtigt for at sikre at du overholder kravet om maxhastighed:)
Nu er det sådan, at når jeg er kommet ud af København, er hastighedsbegrænsningen på strækningen hjem til mig enten 110 km/t eller 90 km/t. Jeg har kun godt 80 kilometer at køre - og det tager aldrig en hel time. Altså overskrider jeg ikke reglen om maksimalt at køre 90 eller 110 km på en time :D Håber I forstår pointen - eller skal jeg stave det for jer ;) Spøg til side ... Jeg ved, hvor meget mit speedometer viser forkert - derfor kører jeg uden bekymring op til den speedometervisning som svarer til den maksimalt tilladte hastighed. Jeg er i øvrigt helt sikker på, at der er flere af de bilglade, der vil køre den nævnte strækning på kortere tid end jeg gør. Det er jo op til dem, hvad de har lyst - og råd - til.
Guest Supermule
Besvaret

Tager det virkelig kun 35 min til Skurup??? Det var dog helt vildt... Det tager 20 min til Kastrup herfra Vellinge...

Besvaret

Fra Veberöd til CPH Hej Brian. Vi bor i Veberöd, og det tager 45 min at køre til Kastrup via 11'eren. Jeg kører så på motorvejen ved Staffanstorp. Nu kører jeg ind ved Maglebylille vagten, så der går jo lige lidt længere tid, end hvis det er på den nye personaleparkering i lufthavnen. Jeg kører hverken gennem lyd eller lo.... muren når jeg kører, så jeg synes nu 45 min. er ok. Jeg kører kl. 5.50 og retur igen 14.30. Og der er ingen trafik. Så er det jo skønt at sidde og høre i radioen, at der er kø fra Roskilde til københavn. Hvordan kan det være du vil flytte fra Vellinge. Der var det planen i første omgang at vi skulle bo, men ændrede så kurs. Og du har helt ret i at det er et fantastisk område her omkring Romeleåsen. Mange hilsener Fru Veberöd

Besvaret
Tager det virkelig kun 35 min til Skurup??? Det var dog helt vildt... Det tager 20 min til Kastrup herfra Vellinge...
Jo da - den er god nok ... Vi bor i Skivarp - ca. 10 minutter fra E65. Jeg arbejder i Københavns Sydhavn - ca. 10 minutter fra Lufthavnen. Bruttokøretid 55 minutter - herfra 2*10 minutter = Nettokøretid Skurup-Kastrup 35 minutter. Når man kører på E65 ved Skurup er der 90 km/t frem til motorvejen, der begynder øst for Svedala - herfra er der 110 km/t frem til tunnelen (lige bortset fra betalingsanlægget selvfølgelig). Når jeg kører ud af tunnelen ved Kastrup viser min bilcomputer normalt en gennemsnitshastighed på lige godt 90 km/t - heri er altså også strækningen fra Downtown Skivarp til E65 indregnet. Ingen køer på motorvejen - de går pænt inde på markerne ;) . Vi har dog en gang mødt en flok løse heste :eek: på motorvejen ved trafikplads Frederiksberg
Besvaret

Jo, den er god nok - nu med kontrollerede oplysninger

Jo, den er faktisk god nok. Her til morgen har jeg kontrolleret min påstand ... Bilens trip-computer blev nulstillet da jeg kørte på E65 ved Skurup. Da jeg kørte under broen over motorvejen ved Lufthavnen i Kastrup, viste display'et en køretid på 35 minutter. Den gennemsnitlige hastighed på strækningen var præcis 100 km/t.
Guest Supermule
Besvaret

Topnice... Jamen vi vil egentlig ikke flytte fra Vellinge... Jeg er bare blevet helt hooked på naturen i trekanten imellem Skurup, Veberöd og Sjöbo... Vi savner heller ikke natur hernede, men jeg elsker bakker og skov. Det vil jeg til enhver tid bytte mig til istedet for strand og vand...

Besvaret

Supermule, Jeg forstår din begejstring for den omtalte trekant ;) Jeg har kørt i området mange gange - og kan stadig blive betaget af landskabet. Det spænder vidt og er meget varieret. Det gælder faktisk om IKKE at køre samme vej hver gang, men i stedet at prøve nye veje og dermed få nye indtryk til øjnene. Selv bor jeg syd for Skurup - nær kysten i den lille flække, som hedder Skivarp. Det er heller ikke så dårligt, for når vi kommer hjemad har vi som regel udsigt til Romeleåsen, som også på afstand er spændende at se på.

Besvaret

40 min. Romeleåsen-Kastrup Jeg forstår at du er faldet for naturen herude.Förste gang jeg så udsigten stoppede jeg bare bilen og tabte underkäben fuldständig,sig lige kedelige Skåne en gang til. Der er iövrigt Danskere der her i Augsut har köbt hus med den fantastiske udsigt der er fra udsigtspladen ved vej 102.I klart vejr ser man både Lund domkirke og Öresundsbroen. Men som sagt 40 min Romeleåsen-Kastrup.

Guest Supermule
Besvaret

Nej Credde... Desværre havde jeg ikke mit digicam med... :( Men når du kommer hjem, kan vi da lige trille derud, så du kan se det med dine egne øjne... ;)

Besvaret

Jeg er også nysgerrig...så hit med noget jeg kan plotte ind i min GPS :) Jeg husker selv første gang jeg stiftede bekendtskab med turen fra Malmö og til Halmstad. Da jeg ramte Hallandsåsen blev jeg også helt paf. Når man, som jeg, var vant til at drøne rundt i flade DK - så var det som at komme til Østrig, næsten :) Jeg elsker natur - men kommer for sjældent derud. Må sgu´ se at få taget mig lidt sammen (note to self: get the f*** outthere!) ;)

Guest Supermule
Besvaret

Bare sigt efter Blentarp og tag E65'eren mod Ystad.... Så rammer du romelåsen hvor den er smukkest!!

Besvaret

Jeg kan anbefale at man körer ad E65 mod Skurup.Sving af mod Svaneholm.Når Svaneholm er passeret körer man forbi et meget flot travstutteri ved navn Brodda.Bemärk det sidste hus på venstre side.Det står i en sö.Ca 1 km efter Brodda er der skilt til venstre med Veberöd.Kör mod Veberöd ad vej 102.Efter ca 6 km har I Romeleåsen på venstre side,tag kamera med ! Forsät ad 102` Drej til mod Kläggeröd og fölg vejen her.På et tidspunkt havner i i Blentarp.Sving venstre og kör ud ad byen.Efter rundkörslen svinger i höjre ad vej 11 (?) Efter ca 500 mtr mod Sövde.Längere fremme findes et storkehegn på venstre side og Sövdesöen på höjre.Her er helt fantastisk,isär om sommeren naturligvis.Körer man tilbage gennem Blentarp og mod Slimminge er der en utrolig udsigt udover Skåne.Husk også at kig tilbage mod Sövdesöen.Det vil I ikke fortryde.

Besvaret

Vi bor i Lövestad ude efter Sjöbo og har æren af at være betaget af naturen langs hele vej 11, også forbi Romeleåsen og videre ud gennem skovene og vores "store" skibakke og naturområdet ude ved Sjöbo. Jeg bruger hver morgen ca 55 minutter fra Lövestad til udgang af tunnelen. Jeg kører ikke 90 men efter forholdene :-) og på motorvejen efter tyske forhold :-) Grundene koster næsten ingenting i fx. Sjöbo kommune. Du kan se priserne på www.sjobo.se Så vidt jeg husker koster fx. 1000 m2 omkring 200.000 svenske kroner. Og der planlægges i disse måneder en 400 parcellers udvidelse op til skoven før Sjöbo by. Spørg endelig hvis du har spørgsmål om området herude.

Guest Supermule
Besvaret

I will... Dog tror jeg at Sjöbo bliver for langt ude.... Vil gerne om på den anden side af Romelåsen... ;) Men vi kigger så vi er ved at få røde øjne...

• 1 year later...
Besvaret

blentarp Vi bor i Blentarp på nuværende tidpunkt. Vi har en gård med heste, som vi deler med nogen af vores venner. Vi har besluttet os for at vi skal have hver vores nu og derfor sælger vi stedet. Her er super flot :th2: , men også temmelig langt fra broen:thumbdown . Vi har købt ny gård i staffanstorp da vi gerne vil tættere på.

Besvaret

Orv..... nu har jeg været "medlem" her på debatten i et halvt års tid, og finder først denne tråd nu, pga. Natasjas indlæg.... :rolleye: Men den er jo interessant, fordi vi jo netop har købt hus i Blentarp, som står færdigt lige efter nytår engang. Vi er selvfølelig også blown-away over naturen heroppe, og har adskillige gange på vores ture til Blentarp måtte stoppe bilen. Vi kører som regel ad E65 til Skurup, drejer af ad 102'eren og kører igennem Rödde, men der er mange alternative ruter, som alle skal prøves af. Vi har erfaret, at det tager ca. 45-50 minutter at komme fra Blentarp til lufthavnen. Ikke noget som afskrækker os det mindste, da det tager længere tid at komme fra Frederiksværk til København, som trafikken er, så selvom vi afstandsmæssigt får længere at køre, går det meget hurtigere. Og så er turen meget smukkere :) Vi er kede af at høre, at Natasja og slænget flytter herfra, håber i får det godt i Staffanstorp.

Besvaret

Der er meget smuk natur, bare vent Jacob. Når i går ned af vejen forbi Simonstorp - der hvor familien Rausing bor (jo dem med Tetrapak) http://www.forbes.com/home/2002/02/27/slidetop20_15.html?thisSpeed=20000) så bliver det helt vildt. Jeg kan anbefale en bog der hedder "Vandringer på Romeleåsen". Man kan købe den hos Akademisk Boghandel på torvet i Lund (I øvrigt en super sej boghandel) Billederne er taget af en der hedder Finn (tak for det) http://www.finn-j.dk/sverige/index.html Vejen til arbejde går ned af Hindberget (Motorcykelvejen) 61.jpg60.jpg Pisse pænt mange steder 25.jpg58.jpg

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...