Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Æv, hvor er jeg træt af at man altid skal kæmpe sig til en plads i toget om morgenen. Er der nogen der ved om der er aktuelle planer fra DSBs/Skånetrafikens side, om at udvide antallet af afgange/timen??? Synes ærlig talt at det er for ringe... I morges var det som slog hovedet på sømmet - er sikker på at jeg ikke var den eneste som ventede 35 min. på næste tog fordi der ikke var plads i det første (som i øvrigt også var forsinket)! Nå, men ville bare lige høre om der er nogle som kender til nogle spændende planer (kom lige i tanke om det der tællersjov igår - mage til ligeglade kvinder på svågertorp skal man da lede længe efter. Jeg så i hvert fald ikke at de delte en eneste tælleseddel ud - ikke godt hvis dsb ikke kan se hvor mange passagerer som reelt tager over hver dag -øv!) Nå, bare lige et surt opstød- god weekend;-)

Besvaret

De deler heller ikke sedler ud:) De tæller hvor mange der er med toget! Dem der deler sedler ud, er dem der vil have din mening om dsb! Og mange gange når toget er proppet, er det fordi alle skal stå lige ved indgangen og lige i starten af toget. Det er deet samme hver morgen når jeg kommer til toget. Hele det første togsæt er fuld af mennesker mens det der er længst fra centralen er mere eller mindre tomt!

Besvaret

Hmm, jeg fik min seddel i selve toget, da vi kørte over broen. Egentlig meget logisk, da DSB nok er ligeglad med hvor i Sverige man stiger af/på og kun vil ha' antallet der kryder broen. Men ja det gik helt splitter bananas her til morgen ... 7:51 kom først 8:31 (+/-) ... Gad slet ikke kæmpe om en plads i første tog der kom, da jeg kunne se 8:11 holde og vente oppe ved næste signal...

Besvaret

Thomas> I går torsdag, var der "officiel" optælling, hvor man fik en seddel på start-stationen der skulle afleveres på den station man steg af. Men jeg har tit lagt mærke til at de har "uofficielle" tællinger ... Hørte bl.a. en togfører meddele logoføreren antallet - og har også hørt logoføreren efterlyse et passager-antal over højttalerne ... Mon noget DSB og Skånetrafikken bruger i deres samarbejde?

Besvaret

Så vil man have en gratis rejse skal man bare tage med din total overbookede afgange. For der er som regel ingen der checker billetter. De kan simpelthen ikke komme frem eller også lukker de sig inde på deres eget lille rum (hvilket jeg så udemærket forstår)

Besvaret

Ja, det kommer lidt an på om det er de emsige konduktører der er med, de skal nok kæmpe sig frem og finde hver eneste synder :scared: Det ville nu også være lettere med pladser, hvis folk kunne finde ud af at placere deres kufferter, så de ikke optager flere siddepladser, eller måske bare inddrage 1.klasse, der er alligevel ikke så mange, som bruger den kupe (fortrinsvis personalet, når de ik gider laver deres arbejde!), der egentlig har betalt for den. Må da også indrømme at det er temmelig irriterende ikke at kunne pendle bare en uge uden forsinkelser på den ene eller anden side. :sad::new:

Besvaret

Jeg har fra en dansk DSB-mand, der bor i Sverige, fået fortalt, at Malmö C ikke kan klare flere tog i timen. Jeg foreslog ham derfor, at man kunne vende nogle af togene i Svågertorp, så VI også havde en change for, bare en gang imellem at komme til at sidde ned. Han syntes selvfølgelig, at det var en god idé, men desværre er det jo nok ikke ham, der bestemmer. Hvem skriver til transportministeren??? Er vi ikke snart trætte af at høre om, hvor forfærdeligt, det er, at Århustogene ikke kan køre hurtigt nok??? Vi har både nye tog og nye skinner, så hvad er undskyldningen for, at vi skal komme for sent på arbejdet hver morgen og bruge tiiiiimer på at komme hjem om aftenen??? :confused::fight:

Besvaret

Jeg skal pendle mange år endnu og forfatter gerne et konstruktivt brev til den kære Flemming Hansen :mad: , Poul Andersen :rose: samt andre MF politikere......

Jeg har fra en dansk DSB-mand, der bor i Sverige, fået fortalt, at Malmö C ikke kan klare flere tog i timen. Jeg foreslog ham derfor, at man kunne vende nogle af togene i Svågertorp, så VI også havde en change for, bare en gang imellem at komme til at sidde ned. Han syntes selvfølgelig, at det var en god idé, men desværre er det jo nok ikke ham, der bestemmer. Hvem skriver til transportministeren??? Er vi ikke snart trætte af at høre om, hvor forfærdeligt, det er, at Århustogene ikke kan køre hurtigt nok??? Vi har både nye tog og nye skinner, så hvad er undskyldningen for, at vi skal komme for sent på arbejdet hver morgen og bruge tiiiiimer på at komme hjem om aftenen??? :confused::fight:
Guest Ikke registreret1
Besvaret

Gæst Er der nogen der har erfaringer med at tage toget fra Höör til København? Tidspunkt, f. eks. kl. ca 7 om morgenen? og hjem igen ca 16.30 fra København til Höör? Og kan man se nogen steder at pladsen er reserveret

Besvaret

Helt enig Jeg tror vi må tage kontakt med politikerne og DSB i Danmark, da de ikke kan finde ud af, at øresundstogene ALTID er fyldte. det er ligemeget om man tager toget Mandag kl.8.00 eller Søndag kl.12.00, der er simpelthen så mange mennesker med, specielt til lufthavnen som er stigende. Oven i alt det her kommer 1.klasserne som aLTID er tomme. Har kun set dem blive brugt af personalet. Fjern dem og lav om til hvilekupeer så vi ikke står som sild i tønde hver dag. Og det eneste rigtige ville være 6 tog i timen.

Besvaret

I det tilfælde at toget er propfyldt, så gå ind på første klasse. Tog-førerne har intet problem med dette, når bare afgangen er fyldt til bristepunktet. Det er af egen erfaring, og noget jeg har praktiseret masser af gange.

Besvaret

Så os der vælger at betale ekstra for en 1. klasses billet, for at være 'sikre' på en plads, skal nu til at kæmpe om pladserne med dem der ikke gider betale for det? Hmm, gad vide hvor længe jeg gider betale ekstra for det ... ... Og, ja, togførerne har tilsyneladende ikke et problem med det ... Sidst sad der en dame der mente "at hun havde ret til en siddeplads, og da der var optaget på de andre pladser, havde hun ret til at sidde her" ... Hmm, stik hende et kontrol-gebyr, så ka hun lære at købe en billet der passer næste gang. Mage til direktør-frue har jeg sku ikke set i længe. Det eneste togføreren sagde var, at "sådan fungerer konceptet ikke". Ehh... At folk forvilder sig derind ved en fejl, fair nok ... Men bevidst skide på reglerne, fordi man mener man har ret til noget, man ikke har betalt for - *plask*

Besvaret
Så os der vælger at betale ekstra for en 1. klasses billet, for at være 'sikre' på en plads, skal nu til at kæmpe om pladserne med dem der ikke gider betale for det? Hmm, gad vide hvor længe jeg gider betale ekstra for det ... ... Og, ja, togførerne har tilsyneladende ikke et problem med det ... Sidst sad der en dame der mente "at hun havde ret til en siddeplads, og da der var optaget på de andre pladser, havde hun ret til at sidde her" ... Hmm, stik hende et kontrol-gebyr, så ka hun lære at købe en billet der passer næste gang. Mage til direktør-frue har jeg sku ikke set i længe. Det eneste togføreren sagde var, at "sådan fungerer konceptet ikke". Ehh... At folk forvilder sig derind ved en fejl, fair nok ... Men bevidst skide på reglerne, fordi man mener man har ret til noget, man ikke har betalt for - *plask*
Lad være med at føle dig jokket på, bare fordi DSB/SJ ikke kan finde ud af at indsætte nok afgange på strækningen. Der går jo ikke nogle skår af dig, fordi 1´ste klasse tages i brug i en nødsituation. Klag over/til DSB/SJ...og ikke de stakkels passagerer der står som sild i en tønde i resten af toget - og bestemt heller ikke får den service de har betalt for.
Besvaret

Hvilket minder mig om... Jeg sendte en mail til DSB om reservationer på Øresundstog og fik denne tilbage: "Tak for henvendelsen til DSB. Man kan desværre ikke reservere plads i Øresundstog, hverken hele eller dele af strækningen. I Danmark kan man reserver i Intercity, samt Lyntog. Med venlig hilsen Dorte N Kristensen" Men jeg møder igen og igen folk (oftest Svenskere) som er blevet solgt en sådan pladsbillet. Desværre ikke efter den mail men næste gang det sker har jeg tænkt mig at bede om at se den i det jeg tror at den muligvis gælder fra Malmö og videre eller noget i den retning. /Søren

Besvaret

Jeg føler mig skam hverken jokket på eller skåret. Jeg er normalt meget sympatisk og overbærende, men jeg har svært ved at se hvor motivationen for at købe en 1. klasses-billet efterhånden skulle ligge. Jeg køber den for at være sikker på en siddeplads når jeg skal til/fra arbejde - og hvis man ser på det, er det vel det eneste man får med en 1. klasses-billet efterhånden ... Kaffen _har_ de fjernet og det eneste der er mere uregelmæssigt end selve togene, det er den avis der burde ligge i kupéen. Personligt er jeg flintrende arne med avisen og kaffen, men sidde ned vil jeg gerne ... Men vi er ikke et sekund uenige om at der ikke er nogen, der får den service de har betalt for.

Besvaret
Så os der vælger at betale ekstra for en 1. klasses billet' date=' for at være 'sikre' på en plads, skal nu til at kæmpe om pladserne med dem der ikke gider betale for det? Hmm, gad vide hvor længe jeg gider betale ekstra for det ...[/quote'] Ok, så du mener at toget skal undlade at tage folk med ombord, fordi toget er overfyldt, bortset fra på 1. klasse hvor du sidder alene sammen med de tre toldere? Kan godt forstå at man ikke skal jogge ind på 1. klasse, når der findes andre pladser i toget. Men, come on, ik?
Besvaret

Men er det ikke hele 'konceptet' med 1. klasse? At man køber adgang til en kupé, der er reserveret til folk, der har betalt ekstra? Hvis der var pladser nok var der jo ingen fidus i at ha' en 1. klasse, og så ville jeg heller ikke betale 950 SEK ekstra hver måned. --- En lille tilføjelse: Selvfølgelig skal de ikke lade være med at tage passagerer med. Fyld toget op, lad os komme afsted og fred være med det. Men fordi der ikke lige er en siddeplads, mener jeg ikke man pr. automatik kan sætte sig i 1.kl-kupéen. Systemet kan vel bedst sammenlignes med de VIP-lounges (eller hvad de kalder dem) der findes i nogle lufthavne. De er også forbehold personer der har betalt ekstra. Og lur mig, om bare fordi der ikke er en siddeplads i ventesalen, at de så inviterer folk derind. Forskellen er bare, at der som regel er en form for adgangskontrol, der gør at folk ikke bare kan vade derind i lufthavnene - Den findes ikke i togene.

Besvaret
I det tilfælde at toget er propfyldt, så gå ind på første klasse. Tog-førerne har intet problem med dette, når bare afgangen er fyldt til bristepunktet. Det er af egen erfaring, og noget jeg har praktiseret masser af gange.
Den allersidste gang i mit liv, jeg brugte Øresundstoget som transport til/fra arbejde (og det er efterhånden 3 år siden), nægtede jeg (og et par stykker andre) at forlade en plads på 1. klasse i et PROPfyldt tog, med det resultat at togføreren næsten grædende fik toget stoppet i lufthavnen, politiet tilkaldt (hvilket tog små 20 minutter) og vi blev høfligt anmodet om at forlade toget af de tilkaldte betjente. Herefter blev toget aflyst videre, og ca. 350 passagerer måtte ud på perronen og vente på næste tog (som også var propfyldt). Det var en farce, og medførte en hidsig brevveksling med SJ og DSB som dog til sidst undskyldte togførerens opførsel. Flot!!! Gad vide hvad den lille seance kostede DSB.... :D
Guest Ikke registreret1
Besvaret

Har nogen erfaring med ....

Er der nogen der har erfaringer med at tage toget fra Höör til København? Tidspunkt, f. eks. kl. ca 7 om morgenen? og hjem igen ca 16.30 fra København til Höör? Og kan man se nogen steder at pladsen er reserveret
Er det virkelig så forfærdeligt, man kommer jo næsten i tvivl om man overhovedet kan komme med! Så vidt jeg kan se i køreplanen så kan jeg tage fra Höör til københavn direkte ved at blive i toget, men er der noget om at de skiller togene ad på malmø c, så man skal sidde i den 'rigtige' ende. på forhånd tak
Besvaret

Citytunneln kan kun gøre det bedre eftersom det forøger Malmø stations kapacitet og de kan indføre tættere drift. Manb kan jo håbe at det også får betydelse for toglængderne så at de kan hægte en ekstra vogn eller to på. Men hvor galt er det enligt? Hvis man står på i Malmø Central, er togene så også fyldt op om morgenen, eller er det først på Svågertorp "svanskerne" tager de sidste sæder i togene?

Besvaret

Jeg tager med toget 7.31 fra Svågertorp (som så kører fra Malmö C 7.22). Det er som regel godt fyldt op når det kommer til Svågertorp, og der er jævnligt stående passagerer allerede på det tidspunkt. Så fra Svågertorp til Kastrup skal man være ret heldig for at få en siddeplads - i Kastrup står en hel del af, så derefter kan man som regel godt sidde ned. Toget 20 min. før er efter sigende ikke helt så fuldt, men toget 20 min. senere er mindst lige så proppet eller mere.

Besvaret
Men hvor galt er det enligt? Hvis man står på i Malmø Central, er togene så også fyldt op om morgenen, eller er det først på Svågertorp "svanskerne" tager de sidste sæder i togene?
Det er MEGET galt!!!! :cry: Toget er fyldt op med masser af kufferter og stående personer både ude i "forhallen" og i gangene. Når så toget kommer til Svågertorp, skal man først bruge albuerne for at komme først og håbe på, at en eller anden "idiot" har sin taske/kuffert på et sæde, så man kan bede om at komme til at sidde ned. Med sure miner fjerner han måske sit habbengut. Men der skal held til. Jeg har her på det sidste prøvet at tage alle mulige afgange om morgenen, og det er på dem alle. At gå ned i midten af toget virker heller ikke, der er ligeså fyldt. Altså sætter jeg mig i 1. klasse og håber på, at togføreren ikke kommer. Hvis han kommer er det bare at betale gebyret på dkr. 40, og så er den potte ude. Men der kan da også gå lidt sport i at diskutere så længe med togføreren (på en pæn måde), at vi når til Kastrup, og man så kan rejse sig og sige: "tak for turen, nu lykkedes det alligevel at få lov til at sidde" og så gå ind og sætte sig det rette sted. :th2: Men det er uforskammet, at vi skal betale lige så meget, som dem, der kommer fra Malmö C, når vi ikke har en jordisk chance for en siddeplads. Personligt har jeg meget svært ved at stå op i mere end et par min., p.gr.a. slidgigt i både fødder, knæ og hofter. Derfor "kæmper" jeg en brav kamp hver morgen, da jeg ikke har råd til at køre på 1. klasse hver dag. Og iøvrigt er modstander af 1.klasse vognene.
Besvaret
Systemet kan vel bedst sammenlignes med de VIP-lounges (eller hvad de kalder dem) der findes i nogle lufthavne. De er også forbehold personer der har betalt ekstra. Og lur mig' date=' om bare fordi der ikke er en siddeplads i ventesalen, at de så inviterer folk derind. Forskellen er bare, at der som regel er en form for adgangskontrol, der gør at folk ikke bare kan vade derind i lufthavnene - Den findes ikke i togene.[/quote'] Nu kan man ikke helt sammenligne det med de forskellige lounges i lufthavnen. Det er ikke kun business og firstclass passagerer, som har adgang, men også folk der har de rigtige frequenttraveller kort. Og man kan vel også kalde os pendlere en slags frequenttraveller. Desuden kan man være heldig at få adgang, selvom man ikke er berettiget - venlighed er aldrig en dårlig ting. :th2: Har selv benyttet mig af førsteklasse, når toget var propfyldt og man har ventet en time pga. aflysninger, det manglede da bare :rolleyes: Nu er jeg heldigvis så "heldig" at skulle møde kl. 5 nogle gange og 4:22 fra Malmö C er der plads på, men turen hjem kan være et rent helvede. :sad::new:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...