anton Skrevet November 16, 2005 Rapporter Skrevet November 16, 2005 Så var der endelig en forskudsopgørelse for 2006 i min skattemappe på www.toldskat.dk . Man kan rette direkte på www.toldskat.dk, men der mangler måske beløb i forhold til den udsendte forskudsopgørelse. Beløb, der skal rettes af en SKAT-medarbejder. I mit tilfælde skulle jeg have rettet renteudgifter vedr. udenlandsk ejendom, og det var ikke muligt via nettet. Desuden slipper min kone fra og med 2006 for dansk skattepligt. Så hvis I ringer til dem, så bed om Grænsegængercentret med det samme (hvis det er dér I hører til). Personligt endte jeg ved en landsmand (=jyde), der jo intet kendte til Grænsegængercentrets klientel, og jeg blev da halvvejs gennem ændringerne gennet videre til GC, der så "ordnede mig" uden problemer (lød det da til). Nummeret til SKAT er 7222 1818 - har lige tjekket det gamle Grænsegængercenternummer, men blev henvist til 72-nummeret.
Persille Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Jatak, jeg har også fået min forskudsopgørelse Adressen er hos min mor i Hørsholm, jeg ejer en lejlighed i Odense, og skatteoplysningerne er sendt til min tidligere arbejdsplads :th2: Og hver gang jeg forsøger at ringe til SKAT, bliver jeg stillet forkert om, og når de så skal stille mig om igen ryger jeg ud af systemet. Som kronen på værket har jeg ikke engang fået et opdateret skattekort for 2005 endnu på trods af gentagne henvendelser... Jeg tror lige jeg giver dem et par dage til at få bearbejdet "puklen" af telefonopkald før jeg ringer og forsøger at få rettet mine oplysninger!
larscph Besvaret November 16, 2005 Rapporter Besvaret November 16, 2005 Tænk.. Jeg tror for første gang i mange år jeg har fået en forskudsopgørelse som jeg umiddelbart IKKE har nogen ændringer til af nævneværdig karaktér. Fantastisk!
Guest Trine Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Hov det har vist også skiftet adresse.... København Grænsegængercenter SkatØresund Sluseholmen 8 1790 København V e-mail: skat@skat.dk Vær lige opmærksom på det:)
thn Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 SkatØresund er flyttet ja. Øresunddirekt er dog stadig på HCA Blvd 5
Guest Polle Besvaret November 28, 2005 Rapporter Besvaret November 28, 2005 Håbløst. Min tast selv kode virker sgu aldrig Prøver at bestille en ny, men der sker bare nada.
Mette Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Er det bare mig der ikke har modtaget nogen forskudsopgørelse?
Kim H Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Er det bare mig der ikke har modtaget nogen forskudsopgørelse? Nej - jeg har heller ikke fået min papirudgave - men man finde tallene sine tal på SKAT's hjemmeside via tast-selv-løsningen. Hvis man altså har forberedt sig med diverse koder.
andersen Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Nej - jeg har heller ikke fået min papirudgave - men man finde tallene sine tal på SKAT's hjemmeside via tast-selv-løsningen. Hvis man altså har forberedt sig med diverse koder. Jeg har fået min i eBoks for et par uger siden, men ikke på papir endnu... men måske har jeg fået frameldt mig papirudgaven da jeg tilmeldte mig eBoks?
larscph Besvaret November 30, 2005 Rapporter Besvaret November 30, 2005 Jeg har fået min i eBoks for et par uger siden' date=' men ikke på papir endnu... men måske har jeg fået frameldt mig papirudgaven da jeg tilmeldte mig eBoks?[/quote'] Du får den kun i eBoks. Fidusen er at så kan du selv printe-printe derfra hvis du har lyst til at se den på papir.
andersen Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Du får den kun i eBoks. Fidusen er at så kan du selv printe-printe derfra hvis du har lyst til at se den på papir. Jeg kan så lige afbekræfte dette, idet jeg igår modtog min forskudsopgørelse med posten. Så jeg får den åbenbart begge steder...
Kim H Besvaret December 8, 2005 Rapporter Besvaret December 8, 2005 Ja men så må jeg også hellere oplyse, at jeg for nogle dage siden fik min forskudsopgørelse med posten.
Gio Besvaret December 16, 2005 Rapporter Besvaret December 16, 2005 Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart kan finde svar på: Jeg skal af med penge til Skatteverket, da jeg tjente penge på salg af min lejlighed sidste år. Denne opkrævning har jeg fået nu, og skal betales senest marts 2006. Kan jeg trække dette beløb fra på min danske forskudsopgørlse?
Nils Besvaret December 16, 2005 Rapporter Besvaret December 16, 2005 Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart kan finde svar på: Jeg skal af med penge til Skatteverket, da jeg tjente penge på salg af min lejlighed sidste år. Denne opkrævning har jeg fået nu, og skal betales senest marts 2006. Kan jeg trække dette beløb fra på min danske forskudsopgørlse? Den svenske skat påvirker jo ikke, hvad du skal betale af skat til Danmark i 2006, så det er der vel ingen grund til at ændre din forskudsregistrering. Er det en svensk lejlighed, du har solgt? Så har du vel undersøgt muligheden for udsættelse? :)
Gio Besvaret December 16, 2005 Rapporter Besvaret December 16, 2005 Jeg er en padde til skatte-teknik, forskudsopgørelser og selvangivelser. Derfor spørger jeg. Mine renteudgifter på lån i DK er heller ikke fortrykt på min forskudsopgørelse, så dem skal jeg også lige have styr på. Vedr. udsættelse, så blev det ikke aktuelt, da jeg flyttede til DK efter salget. At jeg så flyttede herover igen 10 måneder efter...tja. Har det fint nok med at betale skatteverket hvad de vil ha´ - men jeg vil heller ikke snyde mig selv i den anden ende. Derfor spørgsmålet. Men min svenske taxering/udgift kan jeg altså ikke bruge til noget på min danske forskudsopgørelse?
Nils Besvaret December 16, 2005 Rapporter Besvaret December 16, 2005 Næh, din svenske skatteudgift kan ikke trækkes fra nogen steder, så vidt jeg kan skønne. Men angående udsættelse, uppskov, så ville jeg da søge om det. Der er ingen grund tilat snyde sig selv. At der er en melllemstation mellem "ursprungsbostaden" og "ersättningsbostaden" kan jo ikke forringe ens muligheder for udsættelse. Men beløbet skal være over 50.000, så du slipper måske for det bøvl alligevel.
Gio Besvaret December 16, 2005 Rapporter Besvaret December 16, 2005 Men angående udsættelse' date=' uppskov, så ville jeg da søge om det. Der er ingen grund tilat snyde sig selv. At der er en melllemstation mellem "ursprungsbostaden" og "ersättningsbostaden" kan jo ikke forringe ens muligheder for udsættelse. Men beløbet skal være over 50.000, så du slipper måske for det bøvl alligevel.[/quote']Pengene skal jo betales på et tidspunkt alligevel... Efter fratræk af omkostninger, mægler, osv..så er det "kun" 17,000,- SEK det drejer sig om. Nå...jeg vil koncentrere mig om at få regnet udgifterne på mine lån i 2006 ud istedet. Tak for kvik respons, Nils
dan Besvaret December 19, 2005 Rapporter Besvaret December 19, 2005 Jeg havde også felter på min papirudgave som ikke var at se i den elektroniske version. Men da det er i samme fradragsgruppe, har jeg bare fiflet med tallene så det passer. Om det hedder det ene eller det andet rentefradrag i ind eller udland er jo lige gyldigt. Så retter jeg til på selve selvangivelsen. Derved kunne jeg med det samme få udskrevet mit nye hovedkort og aflevere til min arbejdsgiver som trippede med at få det. Det er jo ikke ligefrem i god tid at man får det fra SKAT.
Gustaf Besvaret August 8, 2006 Rapporter Besvaret August 8, 2006 Jeg havde også felter på min papirudgave som ikke var at se i den elektroniske version. Men da det er i samme fradragsgruppe, har jeg bare fiflet med tallene så det passer. Om det hedder det ene eller det andet rentefradrag i ind eller udland er jo lige gyldigt. Så retter jeg til på selve selvangivelsen. Derved kunne jeg med det samme få udskrevet mit nye hovedkort og aflevere til min arbejdsgiver som trippede med at få det. Det er jo ikke ligefrem i god tid at man får det fra SKAT. Et lille spørgsmål: min arbejdsgiver skal bruge mit skattekort indenfor få dage, fordi jeg har skiftet arbejde. Jeg forsøger at ændre mit skattekort online, fordi vi er flyttet til Malmø og dermed vil jeg påføre mit befordringsfradrag. Problemet er bare lige, at det skattekort jeg får ud gælder fra næste måned? Kan jeg ikke få et skattekort ud gældende for denne måned? Nogle der ved noget om det?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu