Jump to content

Debatten...

Guest teslojf.

Recommended Posts

Besvaret

Nu var der vist enighed om, at der skal være plads til lidt humor her på stedet ikk'?

Mit skriveri er IKKE myntet på nogle personer. Vil nødig blive uvenner med nogen før, at vi flytter over sundet :)
Næh, det er nok bedst at vente til I er flyttet. ;)
  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Nu var der vist enighed om, at der skal være plads til lidt humor her på stedet ikk'?
Og jeg er skuffet over min dagens kommentar er slettet. Vidste slet ikke man bare kan slette en tråd...:cry:
Besvaret
Og jeg er skuffet over min dagens kommentar er slettet. Vidste slet ikke man bare kan slette en tråd...:cry:
Det kan man heller ikke, kun slette sine egne indlæg. Siden Gio har fået nogle beføjelser her på sitet, så sker der ofte underlige ting og sager i diverse tråde, som man så kan sidde og tænke over... Mon ik det er Gio's "skyld" tråden er slettet? :) Undskylder selvfølgelig helt vildt over for Gio, hvis han er "uskyldig" :scared:
Guest Supermule
Besvaret

Nope... Det er min fortjeneste at hjulene kører, tandhjulene tikker og urene går. Selv solen ringer hver morgen og spørg om det er tid til at stå op... Den har skinnet meget her i sommer, så jeg lader den sove længe... Dog med den betingelse at den skinner på mig hver dag i uge 8 og 9. Gider nemlig ikke løbe på ski i dårligt vejr....

Vi har Supermule' date=' så det sker aldrig. ;)[/quote']
Besvaret
Thomas rend mig oki! jeg er klar over hvad et Cv er! men hvem siger jeg vil opsætte en perfekt herinde! luk i!
Jamen, hvis man snakker om barsk tone, eller andet, så kan man jo undre sig over at en person med 2 indlæg poster noget så latterligt. Du skrev jo iøvrigt selv at du ikke vidste hvad et cv er for noget....
Besvaret
Det kan man heller ikke, kun slette sine egne indlæg. Siden Gio har fået nogle beføjelser her på sitet, så sker der ofte underlige ting og sager i diverse tråde, som man så kan sidde og tænke over... Mon ik det er Gio's "skyld" tråden er slettet? :) Undskylder selvfølgelig helt vildt over for Gio, hvis han er "uskyldig" :scared:
Undskyldning modtaget...fordi jeg har ikke slettet pågældende tråd. Jeg sletter ikke tråde, bare fordi jeg får lyst e.l. Det er ikke mit "job". Hvad mener du forresten, mere spcifikt, med:
Siden Gio har fået nogle beføjelser her på sitet, så sker der ofte underlige ting og sager i diverse tråde, som man så kan sidde og tænke over
Det eneste jeg har brugt min moderator-status til, er at lave sticky´s - og måske låse en enkelt tråd eller to. Efter ønske. Jeg kan sagtens tælle til 10 :p
Besvaret
Hvad mener du forresten' date=' mere spcifikt, med: Det eneste jeg har brugt min moderator-status til, er at lave sticky´s - og måske låse en enkelt tråd eller to. Efter ønske.[/quote'] F.eks at indlæg fra en tråd flyttes over i en anden tråd, så man senere skal sidde og lede efter det man lige skulle svare på (som så står i en anden tråd). EDIT: Glemte lige, flere indlæg skrevet af andre end Gio (altså dig ik ;)), der står så i bunden af indlægget: "Sidst redigeret af Gio : Idag kl. xx:xx." :)
Besvaret
F.eks at indlæg fra en tråd flyttes over i en anden tråd' date=' så man senere skal sidde og lede efter det man lige skulle svare på (som så står i en anden tråd).[/quote']Dette kan jeg faktisk ikke. Jo, jeg kan kopiere teksten, slette det oprindelige indlæg i en tråd, og derefter poste det i en anden. Men ikke under den oprindelige afsenders navn. Jeg kan, derimod, flytte hele tråde - og har også gjort det. Og primært fra "Bil, MC & Båd" til "Køb & Salg" ;) Begyndervanskeligheder ;) Førhen havde jeg kun én knap at trykke på, når jeg ville quote et indlæg. Nu sidder der én lige ved siden af der hedder "Edit". Og dén smuttede al´så et par gange. Men hver gang har jeg gjort opmærksom på fejlen og undskyldt. Men ret skal være ret - hvis der er utilfredshed med mine moderationer, så sig det endelig. Flertallet herinde har vel magten...også kendt som "demokrati". Men stadig på toppen, sidder Steen, som med et fingerknips kan gøre mig menig bruger igen. Uanset hvad andre skulle mene. Jeg gør det så godt jeg kan - men moderatorer har altid stået først i skudlinien når uenighederne opstår.
Besvaret
Jeg læser herinde 5-6 gange om ugen, da vi har købt lejlighed og flytter over 1/3-2006. Jeg læser næsten alle emner. Jeg har selv bedt om lidt hjælp et par gange, og mener IKKE, at tonen er grov. Hvis man vel og mærket starter med, at sige hvad ens udgangspunkt er. "Jeg er ny", "jeg har ledt, og kan ikke finde noget", eller "jeg kan ikke helt forstå" o.s.v. Så fungere debatten til UG. Men men... Hvis man derimod stiller spørgsmålet. "Jeg er 21, vil have en M3 med 4 ekstra turboer, 22 tommer guldfælge, og Cervin Vega højtalere montertet på taget"..... Så er fanden løs. Løsningen ;-) Lad være med at svare. Men svar på dem, som stiller spørgsmål som du/I finde spændende. Så simpelt er det. Jeg er klar over, at dette forum er bygget for hjælpe, men hvis man ikke har noget godt sige, så lad med at sige noget. Hvis de personer, som stille et spørgsmål, som er stillet 117 gange før, ja hvis de ikke får noget svar, så leder de nok. Det samme sker i Netto, hvis man ikke kan finde mælken, og der ingen er til at spørge(hvilket der aldrig er i netto), så leder man. Det vil også ske for dem, som ikke får noget svar herinde. Mit skriveri er IKKE myntet på nogle personer. Vil nødig blive uvenner med nogen før, at vi flytter over sundet :)
Hej - og velkommen herover :) Jeg er i øvrigt ganske enig i dine betragtninger, jeg underlader selv også blot at svare på indlæg som jeg ikke gider svare på og kunne da ikke falde mig ind at få så meget som det mindste forhøjet blodtryk over at nogen "drister" sig til at skrive noget som der findes svar på allerede. Syntes i øvrigt ikke man følte sig specielt uvelkommen som "ny" heller ikke for vel snart to år siden, da jeg startede på at læse/skrive herinde. Men nu syntes jeg genererlt også godt om den til tider lidt "mærkelige" tone der kan herske herinde - man skal blot anlægge en let humoristisk indgangsvinkel når man læser "den slags" indlæg så går det altsammen! :thumbup:
Besvaret
Dette kan jeg faktisk ikke. Jo, jeg kan kopiere teksten, slette det oprindelige indlæg i en tråd, og derefter poste det i en anden. Men ikke under den oprindelige afsenders navn. Jeg kan, derimod, flytte hele tråde - og har også gjort det. Og primært fra "Bil, MC & Båd" til "Køb & Salg" ;) Begyndervanskeligheder ;) Førhen havde jeg kun én knap at trykke på, når jeg ville quote et indlæg. Nu sidder der én lige ved siden af der hedder "Edit". Og dén smuttede al´så et par gange. Men hver gang har jeg gjort opmærksom på fejlen og undskyldt. Men ret skal være ret - hvis der er utilfredshed med mine moderationer, så sig det endelig. Flertallet herinde har vel magten...også kendt som "demokrati". Men stadig på toppen, sidder Steen, som med et fingerknips kan gøre mig menig bruger igen. Uanset hvad andre skulle mene. Jeg gør det så godt jeg kan - men moderatorer har altid stået først i skudlinien når uenighederne opstår.
Bare rolig min ven, det er ikke kritik og utilfredshed med dig som moderator, du gør et glimrende arbejde for at holde folk opdateret herinde :) Prøvede bare at komme med en forklaring på den forsvundne tråd, men den holdt så ikke vand den forklaring.. :flov:
Besvaret

Jeg er rolig som en nylavet budding...

Bare rolig min ven, det er ikke kritik og utilfredshed med dig som moderator, du gør et glimrende arbejde for at holde folk opdateret herinde :) Prøvede bare at komme med en forklaring på den forsvundne tråd, men den holdt så ikke vand den forklaring.. :flov:
Hvis jeg bliver mere rolig, så falder jeg i søvn :D M.h.t. Tq´s forsvundne tråd, så kan det jo tænkes hun har bedt Steen om at fjerne den. (Jeg har ikke tjekket, da jeg ikke kan huske hvilken kategori den oprindeligt blev postet i)
Besvaret
Info' date=' Tq_19 har selv fjernet den tråd, hun var ked af tonen herinde.[/quote'] "Thomas rend mig oki! jeg er klar over hvad et Cv er! men hvem siger jeg vil opsætte en perfekt herinde! luk i!" :confused:
Besvaret

Tjah nu har jeg besøgt forummet næsten dagligt i et ½ års tid, og jeg kan slet ikke fatte hvor følsomme folk må rende rundt og være... Der bliver taget bedre imod folk herinde, end i noget andet forum jeg har set. Jeg tror problemet er 2 fold: For det første ser mange, mest newbies, fora som steder hvor man kan afkræve andre svar på alt hvad man vil vide, som om man ringede til en kommune eller en virksomhed. Og når så de har stillet deres spørgsmål (ofte uden "på forhånd tak" eller lignende) bliver de tossede over at der er nogen der svarer sarkastisk. Oftest synes jeg der har stået "Det er besvaret 1000 gange før, søg efter gamle tråde", og det er sguda ikke negativt! At det kammer over en sjælden gang, er så helt naturligt. For det andet: Jeg tror de folk der føler sig trådt på netop er newbies. Mere erfarne forum"gængere" ved at man skal søge først, og stille spørgsmål senere. Jeg tror jeg havde rendt rundt herinde mere end en måned inden jeg stillede et spørgsmål, for alle de hamrende generelle spørgsmål man har i starten om at flytte hinsidan, er jo allerede besvaret! De folk der besvarer dag ud og dag ind (gratis) er sgu en ren guldåre for os andre der er på vej til Malmø. Og hvis de bliver trætte af at svare på de samme spørgsmål 500 gange (når folk nu bare kan søge), og deres svar bliver en smule sarkastiske, so be it! Det er i min mening vigtigere at tage sig af dem der har alle svarene, end af newbies der vælter ind og ignorant afkræver os andre svar! Just my 5½ cents :-)

Besvaret

Mjah Elpedro du kan have en pointe. Men problemet er jo ikke at folk kræver et svar, det er mere svaret i sig selv. Det kommer an på hvor følsomme folk er selvfølgelig, men der står jo ingen steder at folk skal komme med et arrogant svar hvis de ikke kan hjælpe personen. Det står jo frit folk for at ignorere et spørgsmål eller svare på det. Men hvis folk alligevel ikke har tænkt sig at svare på spøgsmålet, så forstår jeg ikke hvorfor de gider kommentere det? Hvis en person spørger om noget og ikke lige har søgt efter det, så kan personen jo ende med at blive svinet til af en anden person og jo jo personen kunne jo sætte sig ind i tingene, men den person der "svarer" kunne jo bare lade være med at kommentere det, hvis man alligevel ikke har tænkt sig at give et konkret svar. Nu ved jeg jo ikke hvilke forums i kommer på, men det her høre da så absolut til et af de forums hvor tonen er forholdsvis arrogant og indspist og fair nok. Hvis man ikke kan tåle det, så kan man jo bare blive væk. Sunddebatten er jo et frivilligt projekt, gratis og derfor er servicen og reglerne også derefter. Det skal folk der søger viden også indstille sig på. Men når det så er sagt, så er det her jo et debat forum og i og med der ikke er nogen regler eller krav til dem der stiller spørgsmålet, (der er ingen FAQ der henviser til folk skal registrere sig eller søge før de spørger) så er det jo forholdsvis åbent. Husk på at man ikke kan kræve folk tænker selv, det forstår folk alligevel ikke og det er seriøst og absolut ikke negativt ment. Hvis jeg måtte komme med 2 forslag til de kære administratore af Sunddebatten: 1) Stil krav om folk skal oprette sig som bruger. Hvorfor skal en anonym bruger have lov til at oprette tråde? 2) Bed Administratoren om at låse emner. Hvis man har fået svar på sine spørgsmål og der ikke skal koges mere suppe på en tråd, så bed administratoren om at låse tråden så den ikke ender med at blive gradbøjet og kommenteret til døde.

Besvaret
der er ingen FAQ der henviser til folk skal registrere sig eller søge før de spørger
http://www.sunddebat.com/debat/faq.php?faq=vb_faq#faq_vb_board_usage Ikke helt sikker på hvad du mener...... Det kan være tonen er lidt hård, men det skyldes måske også at mange har ansigter på dem der skriver. Der var mange der mødtes til julefrokosten i år, og der var også en del med til bowling (kanon arrangement, Willerup :th2: ) Dog vil jeg nu mene at dem der spørger for dumt, får svar som forventet. Jeg mener egentlig der bliver svaret godt på de spørgsmål der stilles, ihvertfald så længe spørgsmålet har en fornuftigt kvalitet
Besvaret
http://www.sunddebat.com/debat/faq.php?faq=vb_faq#faq_vb_board_usage Ikke helt sikker på hvad du mener...... Det kan være tonen er lidt hård, men det skyldes måske også at mange har ansigter på dem der skriver. Der var mange der mødtes til julefrokosten i år, og der var også en del med til bowling (kanon arrangement, Willerup :th2: ) Dog vil jeg nu mene at dem der spørger for dumt, får svar som forventet. Jeg mener egentlig der bliver svaret godt på de spørgsmål der stilles, ihvertfald så længe spørgsmålet har en fornuftigt kvalitet
Hehe ja den faq har jeg aldrig selv læst eller set før (pinligt) =).. Men jeg synes nu heller ikke selv det er et problem, for det er jo et spørgsmål om temperament og hvem man er, men sådan er det jo ikke for alle. Jeg er helt enig med dig omkring kvaliteten af de svar man får, jeg har i hvert fald aldrig selv oplevet at få et arrogant svar osv. Men jeg vil stadig stille spørgsmåltegn ved hvorfor folk som ikke har tænkt sig at svare bruger energi på at svare dumt (og her mener jeg bestemt ikke at en henvisning til den udemærkede søgefunktion er et arrogant eller dumt svar). Men den der FAQ er jo rigtig god, måske skulle den være mere synling =) og nu jeg har gjort lidt i nællerne, så kunne jeg jo forslå at et link bliver sendt med når brugerne er blevet registreret (hvis ikke den allerede gør det, har glemt det) ..
Besvaret

Problemet med FAQ´en: For fuldt at udnytte evnerne af dette forum, vil administratoren formegentligt kræve at du registrere dig som medlem. Registreringen er gratis, og tillader dig at gøre følgende:

• Poste nye tråde
  • Svare på andre folks tråde
  • Redigere dine poster
  • Modtage email bekendtgørelse af svar til poster og tråde du specificere
  • Sende Private Meddelelser til andre medlemmer
  • Indskrive begivenheder i forum kalenderen
  • Sætte en ’venne liste’ op for hurtigt at kunne se hvilken af dine venner der er online

Det er jo direkte usandt... Ikke underligt at folk bliver forvirrede, og mange ikke registrerer sig, da de ikke behøver løfte en pegefinger for at oprette en tråd. Jeg er stadig fortaler for registrering, for at kunne skrive herinde. At læse med, jamen, det skal da være alle undt. Men har de spørgsmål, så er det registrerings-vejen.

Besvaret

Helt Enig Gio. Alle bør have lov til at læse og søge i forummet, men for at poste så burde man være tvunget til at registrere sig.

Besvaret

Der er noget som går igen mange gange i denne tråd. At spørgsmål kan være dumme. Der findes faktisk ingen dumme spørgsmål. Alle mennesker har forskellige evner/erfaringer/indfaldsvinkler/viden osv og har brug for at blive imødeset og hjulpet på vej på en god måde om de måtte have behov.

Besvaret
Ja men mit ønske er vidst ikke repræsenteret og jeg kan ikke se der kom noget resultat ud af afstemningen, selvom den faldt ud til at der skulle lukkes for alt pånær den frie debat? Jeg vil tværtimod gerne have at man ikke kan poste indlæg med mindre man har registreret sig, men at man selvfølgelig skal have lov til at læse i grupperne for at få viden osv.
Besvaret
Der er noget som går igen mange gange i denne tråd. At spørgsmål kan være dumme. Der findes faktisk ingen dumme spørgsmål. Alle mennesker har forskellige evner/erfaringer/indfaldsvinkler/viden osv og har brug for at blive imødeset og hjulpet på vej på en god måde om de måtte have behov.
"In a perfect world...." ...kunne være indledningen til mit svar. Men jeg skal holde det på det korte plan, og endnu engang understrege at folk er herinde frivilligt. Det være sig både spørgsmålsstillere og -svarere. Og den ene dag er "Sunddebattens Orakel" i rigtigt godt humør, og svarer, uden at spekulere over det, på et spørgsmål fra en newbie som er blevet stillet 1000 gange før. Næste dag er "Sunddebattens Orakel"´s håndtamme dræberflagermus død, og hans/hendes nyindkøbte Hummer påkørt af en Fiat 127. Og så bliver svarene nok også derefter... Det jeg vil frem til, ér at ingen herinde binder sig for en vis tone og svar-standard, når de bliver en del af syd-Skånes lækreste online-community. Vi er almindelige mennesker, med gode og dårlige dage. Og som hvem som helst andre, så kan det knibe med at få talt til ti, inden et svar afgives. Og hvis modtageren af svaret samtidig har følelsesregistret siddende udenpå huden, så kan stemningen hurtigt blive trykket....og vores newbie føler sig u-velkommen. Summa summarum: Shit happens! Vi gør det så godt vi kan. Men det er ikke altid lige godt, desværre. :cry: Vi er "kun" mennesker af kød og blod.
Besvaret
Hvis jeg bliver mere rolig, så falder jeg i søvn :D M.h.t. Tq´s forsvundne tråd, så kan det jo tænkes hun har bedt Steen om at fjerne den. (Jeg har ikke tjekket, da jeg ikke kan huske hvilken kategori den oprindeligt blev postet i)
Korrekt. Hun bad mig slette tråden og det gjorde jeg. Og den med Edit/Quote ? Den laver jeg også hele tiden , Gio :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...