Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Gio, Men gjorde de det på din opfordring eller bare som en del af et serviceeftersyn? De skylder mig et par tjenester nede på Din Bil så jeg hører dem næste gang den skal til service, det er om ikke så længe. Men som sagt jeg tror ikke der er fusket med vores, det er blot så jeg kan dokumentere dette ved videresalg.

Besvaret
Nej da det er strafbart.... Dog har jeg lige måtte se en Lupo forsvinde ud af hænderne pga kilometerfusk.... :(
en LUPO ??? Til konen ?? Skulle hun ikke ha' en M5 ?????
Guest Supermule
Besvaret

Nej det ville hun ikke... hun kunne ikke li' den... Så nu er vi igang med at skaffe en Lupo GTI til Sverige....

en LUPO ??? Til konen ?? Skulle hun ikke ha' en M5 ?????
Besvaret

Jeg kan også kun anbefale Peter H. han er en flinker mand. Han hjalp til da jeg var tæt på at stå uden bil (max 3 mdr på danske plader mht forsikring). Han fandt nogle tilbud på den Audi jeg var ude efter, som viste sig at være ligeså billig at købe i SE på det tidspunkt. Jeg regner også med at gøre brug af ham eller en anden importør når den næste bil skal købes af to årsager. - For at undgå fusk og andet vrøvl - Lettere at finansiere og forsikre Mht finansiering så kan det være svært at få en bank til at finansiere et billån på en import bil til den samme rente) Forsikringen er også et issue, da de ikke kan give et endeligt tilbud før de har et registreringsnummer.

Besvaret
Gio, Men gjorde de det på din opfordring eller bare som en del af et serviceeftersyn? De skylder mig et par tjenester nede på Din Bil så jeg hører dem næste gang den skal til service, det er om ikke så længe. Men som sagt jeg tror ikke der er fusket med vores, det er blot så jeg kan dokumentere dette ved videresalg.
De gjorde opmærksom på det, uden at jeg havde bedt dem om det. Efterfølgende bad jeg så om at se den tyske historik på bilen, som jeg så fik en udskrift på.
Besvaret

Ham jeg har købt min vogn af er bare 100% fusker og har købt bilen for skrue den tilbage, jeg har heldigvis også forrig ejer som vidne og en retssag der starter her den 6/12 så det ser jeg sgu frem til :D

Jeps...jeg mente også jeg var dækket ind' date=' da jeg insisterede på at skrive kontrakt på mit køb. Desværre kan jeg ikke trække sælger i retten, da han ikke har været i "[i']ond tro". Det er så op til mig at bevise det modsatte, hvis jeg skulle gøre mig nogle forhåbninger om kompensation/annullering af købet. (Ja, jeg har haft fat i Motormännens jurister og snakket med dem om sagen) Jeg har snakket meget med sælger sidenhen, og kan, efter min bedste overbevisning, ikke tro at han har snydt mig med vilje. Så hvis jeg skulle have noget ud af den her sag, så ville jeg skulle spore den forrige ejer op, og høre om HAN har en evt. kontrakt på importen fra Tyskland...og derefter anlægge sag mod eksportøren, med de to tidligere ejere involveret, de de jo også er blevet snydt....ergo meget omstændigt og tidskrævende. Og selvom jeg har mine principper, så er der også grænser for hvor meget tid jeg vil bruge yderligere på den her sag. Jeg skal lige sige at jeg gik i gang med at finde den forrige ejer, umiddelbart efter jeg havde opdaget fuskeriet, og talt med ham jeg havde købt bilen af. Og den Sherlock Holmes-ting strandede på et mobiltelefon-nummer hørende hjemme i Södertälje - med beskeder lagt, sms´er sendt m.m. Der er ikke noget der tyder på at den forrige ejer har lyst til at involvere sig i det her. Hvilket man jo godt kan forstå, egentlig. Så jeg har valgt at bide det i mig. Tage det som en lærestreg...og komme videre - lidt klogere end da jeg startede.
Besvaret

Tror jeg tager mig en snak med Peter H. om import af bilen, har kigget på det svenske markede og har ikke lige fundet det jeg leder efter. Derudovervirker det som om der er en del penge at sparer på at købe i Tyskland. Jeg vil lige som en side bemærkning sige at det er smukt med sådan et forum som dette, hvor der er mange flinke mennesker der hjælper hinanden :-) Mvh TN

Guest michaelbo
Besvaret

Jeg har hentet bil i Tyskland, og det gør jeg helt sikkert igen. Find bilen på nettet, men lad dog for fanden vær med at udvælge de billigste, det siger sgu sig selv at hvis du kigger efter en bil som i snit koster 25 000 Euro så er den du finder til 15 000 Euro med garanti ikke kørt af en ældre dame og kun om søndagen. Det kan altså heller ikke være så svært at få sælger til at booke tid på et autoriseret værksted, eller gøre det selv for den sags skyld. Hvis der er fusk så springer de fra, de finder hellere en køber der er mindre besværlig. Sidst men ikke mindst: INTET I DENNE VERDEN ER GRATIS + DU FÅR HVAD DU BETALER FOR man sparer noget ved at hente selv, jeg tror måske 20 -30 K.

Besvaret

Jeg tror sund fornuft er nødvendigt. Selv en lousy importør kan snydes på samme måde som man kan snydes privat. Hvis han ikke gør sit arbejde ordentligt, så er det ligemeget. (Ikke myntet på Peter H - bare for lige at udrydde den evt. tvivl) Så sund fornuft + en masse checks på et aut værksted hvis man henter den selv Sund fornuft + en masse checks af importøren og hans arbejdsmetoder hvis man kører den hjem via en sådanne *shrugs*

Besvaret

Hej Steffen Du må endelig oprette en tråd ang. den retsag, og holde os opdateret... Han skal :fight: (GRILLES!!!!)

Ham jeg har købt min vogn af er bare 100% fusker og har købt bilen for skrue den tilbage' date=' jeg har heldigvis også forrig ejer som vidne og en retssag der starter her den 6/12 så det ser jeg sgu frem til :D[/quote']
Guest jesper nielsen
Besvaret
5) Bilen vil ikke så som privatimport i reg att ,dvs man får mere for bilen når den skal sälges igen. QUOTE] Underligt at min så står som importeret, den købte jeg ellers af dig?
Besvaret

Hej Alle Der er lige nogle ting man også skal være opmærksomme på bare nogle gode råd. For det første er der ingen tvivl om at der kan vær en del penge at spare og udvalget er lidt større i tyskland så det kan være mange penge at spare. Men man skal jo også være opmærksom på at de XX.XXX,00 kr. plus moms jo bare er det importøren vil ha for at importerer en bil og smide plader på. Tyskland er en presset økonomi, derfor er luksusbiler forholdsvis nemme at handle på ofte en del at hente her også. Men en anden lille detalje man bør tænke på - svenskerne har en eller anden forkvaklet holdning til importerede biler, selv om track recorden er langt bedre i tyskland gennerelt, i ser tit annonceret "svensksåld" som om det skulle vær et kvalitets stempel, jeg vil sige "ikke nødvendigvid", men sådan er det nu en gang. Det vil bare sige at du kan glemme at indbytte eller sælge din importerede bil til landets rigistrerede forhandlere Audi, BMW ect. plus en række brugtvognsforhandlere, så har du brugt importørerne til bage og selvfølgelig private de er som regel ikke så pirlige, men dit markede er begrænset i forhold til en såkaldt "svensksåld". Det er ikke for at skræmme på nogen måde, kun for at oplyse dig om hvad det er du har med at gøre, der er stadig mange fordele ved selv at gøre det eller bruge en importør til det og specielt hvis det drejer sig om meget specielle biler. Det er naturligvis ikke særlig fedt at få en bil der er skruget på, men problemet er altså ikke så stort, man skal være opmærksom, men sådan er det jo altid. Hvis du selv henter bilen er det nemmeste at booke et tid på det nærmeste originalværksted og betal dem typisk, 75-100 euro for at sætte testeren på og får styr på km, bilens stand, og andre finurligheder. det gør vi hvis vi er usikre eller ikke helt kan få det ud vi vil ha på vores eget udstyr. Sørg iøvrigt for at have god tid, hvis du stikker afsted, det er ikke så svært, men man skal være opmærksom og sund fornuft er en god ting. Ta fat i en af de mange importører hvis du ikke orker det selv, så find en du er tryg ved. eller køb den i sverige der er en del TTer til salg specielt lige i den her tid.

Guest jesper nielsen
Besvaret
Jesper: kom lige med reg nret :):) kan ikke huske hvad det var for en bil du köbte.. Og det er ikke så lang tid siden at vi er blevet godkendt importör... TJZ064
  • 1 month later...
Guest kvinden
Besvaret

spørgsmål til bilfolket? hej tak for alle de gode indlæg herinde. jeg har lige et par spørgsmål til alle jer bilkendere: jeg har boet i malmö i 2 år man har ikke haft bil, jeg overvejer at købe en AUDI a4 fra omkring 2002-3. Jeg har ikke den fjerneste forstand på biler og vil derfor høre hvordan jeg skal forholde mig: Hvis jeg køber igennem forhandler fremfor privat er jeg så meget bedre sikret igennem lovgivning, på sammen måde som i DK? Hvor meget mere (ca.) koster en bil hos forhandler fremfor privat? Kan jeg køre med mit danske kørekort eller skal jag have et svensk (alternativt EU-kort)? Omkring import fra tyskland igennem en autoriseret importør - hvor meget er der (ca) at spare fremfor at købe lignende bil hos en svensk forhandler (eller privat). Mvh Carina Jensen

• 4 weeks later...
Besvaret

Jeg takker endnu en gang for alle de gode råd...og kan fortælle at jeg lige i dag har købt en Audi TT Cabriolet 2004 model i tyskland... så nu kan jeg slet ikke vente til jeg flytter over broen i næste måned! Jeg kan også sige at jeg stærkt anbefaler folk der vil importere en bil at tage en snak med Peter Holst, han har været en MEGET stor hjælp og svaret på alle mine mere eller mindre tåbelig spørgsmål :-) Mvh Thomas

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...