Jump to content

TV Kanaler via Internettet (SlingBox, Sony LocationFree m.fl.)

Recommended Posts

• Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest Supermule
Besvaret

Kan man streame det på et internt LAN med flere brugere, hvor hver bruger kan vælge selvstændig kanal????

Besvaret
ingen tvivl om det er en fed opfindelse' date=' men bliver det ikke lidt kedligt i længden at man kun kan se tv på sin comp, ville være rart at få det på ens tv også[/quote'] Helt sikkert, men det det er vel nok også næste skridt (kom nuuuuu) at alt fås direkte gennem nettet i topkvalitet til rimelige penge - og denne dims kan derefter bruges på ferier o.l.
Besvaret
ingen tvivl om det er en fed opfindelse' date=' men bliver det ikke lidt kedligt i længden at man kun kan se tv på sin comp, ville være rart at få det på ens tv også[/quote'] Nemlig - ville være rart med en løsning hvor man også i modtager-enden blot skulle have en lille boks for at få det på fjernsynet... Mvh Alex
Besvaret
Nemlig - ville være rart med en løsning hvor man også i modtager-enden blot skulle have en lille boks for at få det på fjernsynet...
Kabel fra computeren/grafikortet løser som regel det problem? Jeg er i øjeblikket ved at teste orb (http://www.orb.com/) som kan overføre tv-signalet til en computer og derfra til skærmen.
Besvaret
ingen tvivl om det er en fed opfindelse' date=' men bliver det ikke lidt kedligt i længden at man kun kan se tv på sin comp, ville være rart at få det på ens tv også[/quote'] Jeg bruger mit 26" fjernsyn som monitor øøøøh... eller er det min monitor som fjernsyn ??? :D Et godt lcd med dvi, så er du kørende !
Besvaret
Jeg bruger mit 26" fjernsyn som monitor øøøøh... eller er det min monitor som fjernsyn ??? :D Et godt lcd med dvi' date=' så er du kørende ![/quote'] Men benyter du det med en slingbox eller lignende? vh Pelle
Besvaret
Kabel fra computeren/grafikortet løser som regel det problem? Jeg er i øjeblikket ved at teste orb (http://www.orb.com/) som kan overføre tv-signalet til en computer og derfra til skærmen.
Jeg kan ikke finde nogle priser på det website, er det gratis?
  • 1 month later...
Besvaret

Viasat everywhere Hvordan er det helt præcist denne boks fungere - så vidt jeg kan læse mig til så kræver det at jeg har min egen parabol med modtager hvorfra signalet så streames videre til slingbox, altså her er ej tale om et signal som streames direkte fra viasat er det også den konklusion i adre er nået til???

Besvaret
Hvordan er det helt præcist denne boks fungere - så vidt jeg kan læse mig til så kræver det at jeg har min egen parabol med modtager hvorfra signalet så streames videre til slingbox' date=' altså her er ej tale om et signal som streames direkte fra viasat er det også den konklusion i adre er nået til???[/quote'] Tror nok du har forstået det korrekt. Man sætter parabol/kabel-tv/stue-antenne ind i slingboxen og så kan den streame det videre. Idéen er så at sætte den hos familie/venner i Danmark og så kunne sidde i Sverige og se alle de kanaler som de kan modtage på deres parabol/kabel-tv. Den kan forresten købes her: http://sat-com.dk/product.asp?product=136⊂=48
Besvaret
Det er sq fristende. Så er det bare lige med at finde en i DK der har en ordentlig forbindelse der vil have den stående.
Præcis... Bredbånd med minimum 256 kbit/s (upload). Større upload giver en bedre billedkvalitet. Men hvor god er billedkvaliteten så?! Ikke fedt at sidde med sit nyindkøbte 60" Pioneer plasma (eller hvad man nu har :laugh:) og se på grynet TV...
Besvaret
Præcis... Bredbånd med minimum 256 kbit/s (upload). Større upload giver en bedre billedkvalitet. Men hvor god er billedkvaliteten så?! Ikke fedt at sidde med sit nyindkøbte 60" Pioneer plasma (eller hvad man nu har :laugh:) og se på grynet TV...
jeg har en ok forbindelse i dk nemlig 512/1024 i min ejer lejlighed i hedenhusene. så hvis der er nogen kunne vi jo deles om det, jeg flytter til Bunkeflostrand( Annestad) her til jan-07
Besvaret
jeg har en ok forbindelse i dk nemlig 512/1024 i min ejer lejlighed i hedenhusene. så hvis der er nogen kunne vi jo deles om det' date=' jeg flytter til Bunkeflostrand( Annestad) her til jan-07[/quote'] Den rækker næppe til ordentlig opløsning. Hvis du skal se tv gennem Telias net skal du have en hastighed på min. 24mB, så mon ikke 1mB er lige i underkanten?
Besvaret
Den rækker næppe til ordentlig opløsning. Hvis du skal se tv gennem Telias net skal du have en hastighed på min. 24mB' date=' så mon ikke 1mB er lige i underkanten?[/quote'] hmm Telias net Suckes .. jeg tror ikke jeg kan få mere end 10Mbit. nogen sige minimum en opload på 256kbit. hmmm . jeg vil gerne nogle DK kanaler i stuen når jeg flytte til Annestad. nogen go forslag.....
Guest Supermule
Besvaret

Er du sikker på at det er Telia og ikke din router der sætter begrænsningen??? De fleste SOHO routere kan ikke håndtere mere end 8-10 Mbit....

hmm Telias net Suckes .. jeg tror ikke jeg kan få mere end 10Mbit. nogen sige minimum en opload på 256kbit. hmmm . jeg vil gerne nogle DK kanaler i stuen når jeg flytte til Annestad. nogen go forslag.....
Besvaret
Er du sikker på at det er Telia og ikke din router der sætter begrænsningen??? De fleste SOHO routere kan ikke håndtere mere end 8-10 Mbit....
Min router kan skam klare 1Gbit,. men når telias net ikke kan håndtere mere end 10Mbit hos i Annestad , så kan jeg ikke stille noget op, men det er billigt. Til dig Homer> visat guld abon. koster kassen og det er lidt spild af penge når jeg skal kun bruge DR1, DR2 , Tv2+tv2 film og ZULU. resten er jeg ligeglad med.
Guest Supermule
Besvaret

Kan du ikke lige sende mig et link til producenten af den??? Har nemlig ikke stiftet bekendtskab med routere, der kan håndtere throughput over 400Mbit....

Min router kan skam klare 1Gbit,. men når telias net ikke kan håndtere mere end 10Mbit hos i Annestad , så kan jeg ikke stille noget op, men det er billigt. Til dig Homer> visat guld abon. koster kassen og det er lidt spild af penge når jeg skal kun bruge DR1, DR2 , Tv2+tv2 film og ZULU. resten er jeg ligeglad med.
Besvaret
Kan du ikke lige sende mig et link til producenten af den??? Har nemlig ikke stiftet bekendtskab med routere, der kan håndtere throughput over 400Mbit....
Der er massere, du kan starte med Cisco eller Linksys, som jo egentlig også er Cisco et eller andet sted henne. Ellers er der Dlink =) ..
Besvaret
Jeg går udfra du mener 100mbit .. Det er de færreste routere der er begrænset af 10mbit througput ..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...