Jump to content

TV Kanaler via Internettet (SlingBox, Sony LocationFree m.fl.)

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Jaja, men nu har han næppe en Cisco 7600 series Router stående i stuen...... Men som sagt, ville det være cool med en SOHO switch der kan håndtere 1Gbit fra WAN ->LAN......... :)

Der er massere' date=' du kan starte med Cisco eller Linksys, som jo egentlig også er Cisco et eller andet sted henne. Ellers er der Dlink =) ..[/quote']
  • Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg går udfra du mener 100mbit .. Det er de færreste routere der er begrænset af 10mbit througput ..
Må hellere skynde mig at sige at hvis det er reelt throughput du tænker på så er det rigtig nok at man måske ikke når op til 100mbit WAN trafik, men der findes massere af boxe som når over 50mbit som ligger i Soho pris niveau, altså omrkring 4000-7000 kroner..
Guest Supermule
Besvaret

Der er stor forskel på hastigheden af dine LAN porte og så throughput fra WAN->LAN....... Det er nemlig regnehastigheden på chip osv der er afgørende for det....

Jeg går udfra du mener 100mbit .. Det er de færreste routere der er begrænset af 10mbit througput ..
Besvaret

Til Supermule>> jeg har en Cisco og en Zyxel. men jeg bruger kun Zyxel nu www.zyxel.com min er en kombineret ADSL/Security/Firewal gateway router med mange funktioner, Nat/Kryp/DHCP til LAN/WAN og for ikke at være løgn så er den trådløs med DMZ til 4 pcér. og mange flere funktioner.

Besvaret
Jaja, men nu har han næppe en Cisco 7600 series Router stående i stuen...... Men som sagt, ville det være cool med en SOHO switch der kan håndtere 1Gbit fra WAN ->LAN......... :)
Du behøver slet ikke så store switche eller routere der findes skam Gigabit der er til at betale i dag også til private.. Det er bare et spørgsmål om du vil have Gigabit Ethernet eller Gigabit fiber ..
Guest Supermule
Besvaret

Ja vi begynder at nærme os, men nu taler vi om reelt throughput og der mente manden at hans router kunne klare 1Gbit..... Derfor ville jeg godt lige se et link..... Den hurtigste "almindelige" løsning jeg har set til dato, er Mønøwall......

Må hellere skynde mig at sige at hvis det er reelt throughput du tænker på så er det rigtig nok at man måske ikke når op til 100mbit WAN trafik' date=' men der findes massere af boxe som når over 50mbit som ligger i Soho pris niveau, altså omrkring 4000-7000 kroner..[/quote']
Besvaret
Der er stor forskel på hastigheden af dine LAN porte og så throughput fra WAN->LAN....... Det er nemlig regnehastigheden på chip osv der er afgørende for det....
Ja ja selvfølgelig, hvis vi snakker reel hastighed fra Internettet ind til dit LAN, er der mange faktore der er gældende, men det er nu også de færreste der har gigabit Internet .. Men ja der er mange faktore, vpn/kryptering, antal firewall regler osv osv.. Men både Checkpoint, Sonicwall og Cisco har i hvert fald nogle Soho boxe som kan gigabit og som kan have omkring 80-100mbit WAN throughput.. (Her tages VPN selvfølgelig ikke)
Besvaret

Smoothwall og m0n0wall kan levere en del throughput, alt afhængig af hardwaren de er installeret på. Men en almindelig soho-box får du oftest kun 10-14mbit ud af, og i nyere tilfælde 40-90mbit. Husk på vi snakker throughput (behandlet/NAT´et/firewalled), og ikke om den kan køre 10, 100 eller 1Gbit på grænsesnittet. Jeg tror bare i snakker forbi hinanden ;)

Besvaret
Ja vi begynder at nærme os, men nu taler vi om reelt throughput og der mente manden at hans router kunne klare 1Gbit..... Derfor ville jeg godt lige se et link..... Den hurtigste "almindelige" løsning jeg har set til dato, er Mønøwall......
Hmm lige en rettelse, min router er ikke på 1Gbit, men min swtich er, sorry, og det er en Cisco fra mit firma jeg har stående i min kælder, som min kæreste kalde (patrick´sove værelse)
Besvaret
Du tænker sikkert på Soekris boxene som er baseret på et Linux operativ system. Men der findes skam også etablerede mærker der når derop, men ja alt er relativt og det kommer an på hvad for en pris man vil betale.. men man skal jo også renge på sin trafik, fordi man har 1 gigabit ud på Internettet, så betyder det jo ikke modtageren har eller man utillizer hele sin linie 100% ..
Besvaret
Smoothwall og m0n0wall kan levere en del throughput' date=' alt afhængig af hardwaren de er installeret på. Men en almindelig soho-box får du oftest kun 10-14mbit ud af, og i nyere tilfælde 40-90mbit. Husk på vi snakker [i']throughput (behandlet/NAT´et/firewalled), og ikke om den kan køre 10, 100 eller 1Gbit på grænsesnittet. Jeg tror bare i snakker forbi hinanden ;)
Det er jeg med på - det var også derfor jeg korretede mig selv, men derfor findes der nu stadig SoHo boxe der levere througput op til 100mbit og ikke kun 8-10mbit .. men ja et er hvad producenten opgiver, noget andet er den reelle trfik, når der kommer kryptering, nat regler, firewall regler m.m. på trafikken og så man sidst men ikke mindst smider den på en ikke QoS linie ala privat adsl .. =)
Besvaret
Du tænker sikkert på Soekris boxene som er baseret på et Linux operativ system.
Du behøver ikke embedded stuff som Soekris. Jeg kører selv en m0n0wall i privaten - og selvom den er en del større end en dedicated box/Soekris, så leverer den varen (ca 80mbit ned/65 op) på en 100/100mbit termineret hos Ownit.
Besvaret
Du behøver ikke embedded stuff som Soekris. Jeg kører selv en m0n0wall i privaten - og selvom den er en del større end en dedicated box/Soekris' date=' så leverer den varen (ca 80mbit ned/65 op) på en 100/100mbit termineret hos Ownit.[/quote'] Okay det var jeg ikke klar over, kører du den i et linux miljø eller hur?
Guest Supermule
Besvaret

Den er baseret på Linux.....Jeg bruger den selv.... Sidder i en 512mb ram/celeron 2800 pc....og det går tjept!! Tjek evt her www.m0n0.ch

Okay det var jeg ikke klar over' date=' kører du den i et linux miljø eller hur?[/quote']
Besvaret

hmmm, fra DK til Sverige. man kan sikkert godt få noget signal, men det bliver nok mega dårligt. Med mindre man sidder på en god upstream i DK, hvad de færreste gør. Med fx. 512 upstream tror jeg billedet bliver lidt kedeligt i længden. 2mbit er nok min. hvis man skal have et billede der er til at holde ud at se på. Men idéen er jo god nok, bare latterligt med den lille upstream i DK. mange har jo stadig 128/256/512 upstream. Og betaler kassen. Men vi skal da prøve boxen når den engang kommer. (Er forhandler) -CB-

• 3 months later...
Besvaret
nu er billede på slingbox fætteren . har nogen købt/afprøvet det? det kræver ingen abo. den hedder (Viasat Everywhere) http://epn.dk/teknologi/it/article12497.ece
Jeg får en om et par uger fra Irland og her koster den ca 220 euro uden man skal have viasat abonnement. Jeg har snakket med kammerat der har afprøvet den og han siger den virker fint selv på en dårlig kinesisk forbindelse...:th2:
Besvaret
Jeg får en om et par uger fra Irland og her koster den ca 220 euro uden man skal have viasat abonnement. Jeg har snakket med kammerat der har afprøvet den og han siger den virker fint selv på en dårlig kinesisk forbindelse...:th2:
det står man kan købe den hos Expert eller Fona i DK uden abo. men jeg kender ikke prisen.. jamen jeg glæder mig til at høre hva du synes om det når du har fået den hjemme og fået det installeret.. 220Euro er ikke så dyrt hvis den virker..
  • 4 months later...
Besvaret

SlingBox - nu med support for Windows Mobile 6 Slingbox Now Supports Windows Mobile 6 June 21, 2007, 3:23 PM While the launch of Windows Mobile 6 has thus far largely failed to reach anyone but T-Mobile customers, developers are slowly porting their handset applications to Microsoft's new operating system. Sling Media on Thursday made available an updated version of its SlingPlayer software. Used in conjunction with the company's popular Slingbox device, SlingPlayer enables users to view and control their television remotely over a cell phone or laptop. The application is not free, however, and pricing is set at $29.99 USD. While SlingPlayer works over EDGE, performance is much better over 3G networks. http://us.slingmedia.com/page/downloads.html Kilde: BetaNews

• 1 year later...
Besvaret

Der gik lidt længere tid men har fået anskaffet mig en Slingbox Pro med tuner. Det fungerer rigtig godt og bla TV3 går fint igennem. Jeg skal dog have kigget lidt på fintuning af det for at få bedre kvalitet. Til supplement har jeg købt en DVB-T antenne som virker fint med mit fladskærms tv og suger DR1, DR2 og TV2 perfekt ned.

• 1 month later...
Besvaret
Der gik lidt længere tid men har fået anskaffet mig en Slingbox Pro med tuner. Det fungerer rigtig godt og bla TV3 går fint igennem. Jeg skal dog have kigget lidt på fintuning af det for at få bedre kvalitet. Til supplement har jeg købt en DVB-T antenne som virker fint med mit fladskærms tv og suger DR1, DR2 og TV2 perfekt ned.
Lyder fint! Du må meget gerne kommentere lidt videre herinde i tråden om hvordan det går, når tid og lyst melder sig :)
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...