Jump to content

TV Kanaler via Internettet (SlingBox, Sony LocationFree m.fl.)

Recommended Posts

Besvaret
Hele TV delen med sputnik virker' date=' det eneste der ikke virker er filmdelen, men den klarer man som du også skriver med: [url']http://www.sf-anytime.com
Ikke altid.. Fx de nyligt overståede kvinde-håndhold-kampe kunne kun ses hvis du havde en dansk IP adresse pga rettigheder. Lidt VPN til arbejdet og steaming derigennem løste dog dét problem ;)
  • Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest ThomasO
Besvaret

Øv hvor jeg savner trådens første tanke om at levere en færdig løsning til mig - IKKE IT kyndig - så jeg kan se TV2 igen HAHA....
Dan: Hvordan tror du IT kyndige har det, vi er bare forvirrede på et andet niveau :rolleye:bluee: Jeg foreslog min chef på arbejdet, at jeg lige selv fik plads til et par servere i maskinstuen.....a1212.gifmen kunne ligesom se på hans ansigtsudtryk a1318.gif han slet ikke syntes det var nogen god ide...
Besvaret
bluee: Jeg foreslog min chef på arbejdet, at jeg lige selv fik plads til et par servere i maskinstuen.....a1212.gifmen kunne ligesom se på hans ansigtsudtryk a1318.gif han slet ikke syntes det var nogen god ide...
Jeg har skam båndbredde nok i DK, jeg har bare ikke antennestik :/. Serveren står i et co-location center. Lige nu er jeg på lånt "wireless", syntes godt bredbaand.com snart kunne få fingeren ud og levere adsl til mig ..
Besvaret
Hele TV delen med sputnik virker' date=' det eneste der ikke virker er filmdelen, men den klarer man som du også skriver med: [url']http://www.sf-anytime.com
Pas på med SF. De laver en grundig test inden og fortæller at alt er ok, men når man først HAR betalt for filmen får man at vide at man ikke kan se filmen pga teknisk fejl :mad::mad::mad:
Besvaret
Pas på med SF. De laver en grundig test inden og fortæller at alt er ok' date=' men når man først HAR betalt for filmen får man at vide at man ikke kan se filmen pga teknisk fejl :mad: :mad: :mad:[/quote']Leverer SF som stream, eller en DRM-beskyttet wma-fil eller lignende?
Besvaret
Leverer SF som stream' date=' eller en DRM-beskyttet wma-fil eller lignende?[/quote'] DRM beskyttet stream, men deres egen afspiller i Mediaplayer, som ikke virker ordentligt :mad::mad:
Besvaret
DRM beskyttet stream' date=' men deres egen afspiller i Mediaplayer, som ikke virker ordentligt :mad: :mad:[/quote']Flot! Og SF Anytime er endda en gammel tjeneste. Man skulle jo tro de havde fået styr på sagerne.
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Besvaret
ikke endnu' date=' mangler at finde en forhandler. Men jeg har sat mig for at der skal ske noget her i Marts, så mon ikke engang I April :rolleyes:[/quote'] Update på Slingbox og HTPC Udrag fra: http://mobile.pocketfreak.dk/2005_12_01_archive.html "SlingBox'en er endnu ikke kommet i en PAL-version, der kan bruges i Danmark, men kun i NTSC, som anvedes i USA. PAL-versionen er dog på vej, og beta-test er i gang netop nu. Vi kan forvente at se en SlingBox i Danmark i løbet af 2006." Så jeg er igang med at undersøge om der er kommet en PAL version.
  • 2 months later...
Besvaret
Update på Slingbox og HTPC Udrag fra: http://mobile.pocketfreak.dk/2005_12_01_archive.html "SlingBox'en er endnu ikke kommet i en PAL-version, der kan bruges i Danmark, men kun i NTSC, som anvedes i USA. PAL-versionen er dog på vej, og beta-test er i gang netop nu. Vi kan forvente at se en SlingBox i Danmark i løbet af 2006." Så jeg er igang med at undersøge om der er kommet en PAL version.
Nøj hvor jeg glæder mig til den kommer i en Pal version, mine forældre har lige fået 10/10 mbits fibernet i går, og de har den fulde kabelpakke, så der burde være basis en ordenlig omgang tv zapning hinsidan :th2:
  • 1 month later...
Besvaret

PAL version ude nu! Hvis man vælger deres UK site, ser det ud til at de i UK er kommet med en PAL version: http://www.slingmedia.com/uk/press/pressreleases-05.30.06.php Og FAQ'en refererer hele tiden til PAL versionen: http://www.slingmedia.com/uk/slingbox/faq.php Og sørme... det ser ud til at man kan købe den: http://www.pcworld.co.uk/martprd/store/pcw_page.jsp?BV_SessionID=@@@@1132730721.1153430234@@@@&BV_EngineID=ccckaddiggjdldjcflgceggdhhmdfhn.0&page=Product&fm=null&sm=null&tm=null&sku=157886&category_oid= ...for den nette sum af £179.99 - hvem forsøger sig? Desværre ser det ikke ud til at man kan få den sendt? Men jeg kender en der bor i London... han kunne købe en og tage den med hjem eller sende den... Vil meget gerne høre om det spiller, og om det er til at sætte op uden den store ledvogtereksamen... Pelle

Besvaret
Hvis man vælger deres UK site, ser det ud til at de i UK er kommet med en PAL version:
ahh endelig!! Jeg checkede ellers for nylig men kunne ikke finde den. Mine planer her til sommer er ikke lige til slingbox men når det begynder at blive koldt igen så er det en god mulighed.
Besvaret

Spørgsmål... Hej, Jeg drager en tur til London i næste uge, og overvejer kraftigt at købe en med hjem. Jeg har dog nogen spørgsmål som jeg håber at nogen af nørderne (læs: folk der ved mere end mig) eller dem der har læst mere om det end jeg kan svare på: Sender ende: 1) Jeg kan smide alm. kabel tv fra f.eks. TDC i? 2) Hvor god en netforbindelse kræves der? Er en alm. 2 mb. godt nok? Modtager ende: 1) Hvor god en netforbindelse kræves der? Er en alm. 2 mb. godt nok? 2) Jeg går ud fra at jeg kan tage det fra den PC der modtager og smide det ind i mit TV? Ligesom hvis jeg afvikler ethvert andet videoklip eller dvd? 3) Hvor god er kvaliteten? Og hvor stort kan jeg gøre det 42"? 4) Medfølger der software som gør at jeg nemt kan få adgang til mit stream? 5) Og hvordan forgår tuner og kanalvalg? Jeg går ud fra at tekst-tv er udelukket? Det ville være fedt at få svar inden weekenden, så kan jeg købe en med hjem, teste den og aflægge rapport her... Umiddelbart virker det som en god løsning... hvis man kan få det til at spille vel at mærke! Pelle PS. Læste en meget kort "øv gid man kunne købe den i Danmark" i det seneste nummer af GEAR... de virkede ret begejstrede for ideen...

Besvaret

Hej, arbejder inde for denne branche :) hvis man bor i Skåne (Vest skåne ihvertfald) burde det være muligt at modtage DR1/2 og TV2 uden de store problemer, resten kan man så klare med en Parabol og et betalingskort, men som nævnt i en anden tråd er det bare ikke helt lovligt. Der står tvsendere i Helsingør og i Hove (Ved Roskilde), med en antenne nok helst noget bedre end 50 elemetet uhf antenne, og så en digital box (Terristisk), så kan man se DR1/2 og TV2 Har selv prøvet det her i Landskrona, virkede fint, enda men en mindra digital antenne, med 20db gain. Godnok i 3.sals højde. Hvis man bor i lejlighed har man et problem, da de nok ikke vil have man hænger en antenne op. Ser dog ud som om reglerne er anderledes end i DK, her hvor vi bor er der masser af paraboler, og de hænger på kryds og tværs og kabeler fra altaner og ind i gennem vinduer osv. ikke særligt kønt, der ser man ikke så meget i DK. men måske udlejerne er lige glade her :) -Claus-

• 3 weeks later...
Besvaret

Slingbox lanceres i Sverige: http://www.viasat.se/cm/2.10/2.113/1.10956 Sitt i trädgården, eller på andra sidan jordklotet och se och zappa mellan alla dina kanaler i realtid! Viasat Everywhere förvandlar din PC till en TV där du som Viasat-kund kan se alla de kanaler du vanligtvis har tillgång till. Viasat Everywhere är en box som kopplas mellan din TV-mottagare och internetuppkoppling. Så länge du har din dator och en internetuppkoppling får du därmed full access till din digitalbox och tillgång till det TV-utbud som du annars bara kan se hemma i vardagsrummet! För endast 2695 kr kan du alltid: Se ditt favoritlag spela en viktig match Hålla dig uppdaterad med dina lokala nyheter Se på långfilmer textade på svenska Du missar aldrig ett avsnitt av din favoritserie! http://www.gearonline.dk/index.php/news/show/id=10466 "Snart kan du se tv overalt – og vi mener sgu overalt – med Viasats kommende ’Everywhere’-tjeneste, der streamer dine tv-signaler til både mobiltelefoner og computere. Vores bønner er gået i opfyldelse. Slingbox, som vi har brugt alle undskyldninger for at omtale i magasinet siden lanceringen i USA, kommer til det danske marked inden længe. Det er Viasat der har valgt at hente Slingbox til Skandinavien, som grundpillen i deres ’Viasat Everywhere’ service, der netop er lanceret i Sverige. Slingbox sættes til tv’et og gør det muligt at streame tv-signalet til alskens enheder, bl.a. mobiltelefoner, lommecomputere og bærbare. Eneste krav er, at de kan få forbindelse til internettet. Det betyder, at du i ro og mag kan fange aftenens afsnit af The Simpsons på TV3+ selv om du befinder dig i et hotelværelse i Timbuktu. Viasat Everywhere blev lanceret i Sverige under brask og bram i denne uge, men herhjemme må vi vente lidt endnu. Om det bliver to dage eller to måneder vil pressechef Søren Hedman fra Viasat ikke ud med. Men han garanterer at Slingbox og Everywhere-konceptet kommer til Danmark."

Besvaret
Det betyder, at du i ro og mag kan fange aftenens afsnit af The Simpsons på TV3+ selv om du befinder dig i et hotelværelse i Timbuktu.
Sikker på du kan få en hurtig nok forbindelse i Timbuktu til at streame tv? ;) Det lyder superkool.. det betyder jo også at PAL-versionen snart kommer så man kan smække den i et dansk tv så jeg kan se DR2 :love:
Besvaret

GIO - det er fu***** great news det der... Men der står: Det här behöver du: Av Viasat godkänd digitalbox ?? Betyder det at de har smidt software i der gør at jeg ikke kan tage den til DK og smide den i mine forældres kabel TV?? Umiddelbart ser det ud som om man kan smide hvad som helst i: http://www.viasat.se/material/SV_Slingbox_QSG.pdf Men måske vil de kun sælge den til dig hvis du har en Viasat box? Snedige små sataner.... Så skal man jo stadig købe den i UK!? - Og så er jeg stadig usikker på om man kan blæse signalet op på sin 42"? Anyone? Pelle

• 2 weeks later...
Besvaret
Nu melder Sony sig også på banen med en løsning
Ahh ja, den så jeg godt i en elektronik forretning i London for en måneds tid siden men bed slet ikke mærke i hvad det egentlig var. Det er jo sådan en man lige skal smide op hjemme hos forældrene! Desværre kan jeg ikke finde nogen pris?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...