Jump to content

TV Kanaler via Internettet (SlingBox, Sony LocationFree m.fl.)

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg kun kan modtage DR1 og TV2 over antenne nettet og udbuddet ellers er ret ringe så man man jo ty til alternative metoder. Havde oprindeligt tænkt mig at sætte en linuxbox op i Danmark som over nettet kunne streame de kanaler jeg ville se. Men inden da fandt jeg dette geniale produkt produkt website: http://www.slingmedia.com/ review: http://www.tomsnetworking.com/Reviews-220-ProdID-SLINGBOX.php Dvs. jeg sætter en boks op i Danmark og kobler den til antennen og ethernet. Derfra kan jeg fra min laptop eller mit tv se tv som hvis jeg var lokalt i Danmark. Næste skridt er rent faktisk at få aprøvet om skidtet kan det det lover :)

• Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Genialt produkt ;o) - har forsøgt at finde noget lignende et godt stykke tid nu... Jeg kunne dog ikke lige finde noget information omkring om data'erne som sendes kan krypteres (vil nødig have bøvl med rettigheder og licens). Derudover ville det være temmeligt cool med en PC-uafhængig modtager (IP-TV lignende boks) Du må lige give besked til forum eller via PM når du har fået fat i dyret ;o)

Besvaret
Jeg kunne dog ikke lige finde noget information omkring om data'erne som sendes kan krypteres (vil nødig have bøvl med rettigheder og licens). Derudover ville det være temmeligt cool med en PC-uafhængig modtager (IP-TV lignende boks)
Licensen betales jo hvor boksen står, i DK...ikke sandt!? ;) Og da det ikke er multicast-streaming, og kun én bruger kan kontrollere boksen ad gangen, så kan jeg ikke se nogle skulle få ondt i nummeren. Vedr. kryptering, så tror jeg det ville forværre kvaliteten voldsomt, hvis du skal kryptere så stor en datamængde så hurtigt, som en stream nu engang er. Desuden er den protokol Sling-boksen bruger deres egen - så der er vel grænser for hvem der kan (og gider) sniffe dine pakker, bare for at se tv.
Besvaret

Cool...det er jeg godt nok spændt på at følge med i det her. Ser frem til at høre om det virker. Godt der er mange mennesker der er klogere end mig. Tænk hvilken verden vi ville leve i :scared:

Besvaret
Licensen betales jo hvor boksen står' date=' i DK...ikke sandt!? ;) [/quote'] He he - jo naturligvis ;o) Har iøvrigt lige fyret en mail af til dem, for at høre om deres eventuelle planer for en stand-alone modtager ;o)
Besvaret
Jeg skal nok melde tilbage når jeg får testet boksen. I kan dog i mellemtiden teste dem her http://www.streamtv.dk/ hvis i savner nogle kanaler.
Yup...hvis vi sidder på en dansk ip - hvilket de færreste af os gør i Sverige ;)
  • Dansk ISP ?
  • Vi kan levere StreamTV til næsten alle danske IP-adresser, men kravet er, at din ISP skal være forbundet direkte til os (Optimal Stream) eller en af vores samarbejdspartnere. Du kan teste dette ved at prøve StreamTV. Virker det, er det i orden. Virker det ikke, kan det være fordi din ISP ikke er forbundet direkte til os eller en af vores samarbejdspartnere.

http://www.streamtv.dk/?p=streamtv

Besvaret
Find en dansk proxy med stor nok forbindelse og StreamTV kan fungere..
Jo jo..man kan betale sig fra alt - men prøv du at finde en dansk åben proxy, som har båndbredden til StreamTV o.l. ;)
Besvaret
Jo jo..man kan betale sig fra alt - men prøv du at finde en dansk åben proxy' date= som har båndbredden til StreamTV o.l. ;)
Det findes .. Hvis man kender de rigtige ;) .. men en offentlig åben proxy.. det findes nok ikke.. Omkirng sikkerheden, kan man jo smide det ind i en VPN tunnel, som ikke er software men hardware drevet, så har man også ordenlig kryptering med hardware accelleret VPN .. Ikke fordi jeg kender produktet, men i realiteten kan alt jo smide i en vpn tunnel.
Besvaret
Forstår slet ikke hvorfor i vil kryptere og ødelægge performance.. det er jo ikke vitale data..
Nøjagtig samme tanke jeg gjorde mig... Men måske nørder bare elsker at gøre tingene på den sværeste måde!? ;)
Besvaret

Jeg syntes vi alle burde rense ud i vores liv i 2006, og smide alt andet elektronik ud end en lille transistor, for derved at "retro-streame" DR P1 på AM båndet! Se DET er tilbage til rødderne! :-) Det er også et dilemma vi arbejder med nu vi flytter over, stream eller satellit... kom med flere løsninger! Nogen som ved om TV2 Sputnik fungerer i SE? Så kunne man jo supplere satelliten med sådan et abonnement!

Besvaret

TV2 Sputnik virker i SE, men er der låst for visse ydelser, pga. rettigheder, så det er vest begrønset hvad man kan bruge det til, men tror det er primært film delen som er rettigheds beskyttet. så mon ik TV delen kan bruges. alternativt til film delen så findes der en tilsvarende her i SE, jeg kan bare ik lige huske hvad den hedder. Personligt, savner jeg kun TV2 Zulu, og deres NFL søndage :-(

Besvaret
Nøjagtig samme tanke jeg gjorde mig... Men måske nørder bare elsker at gøre tingene på den sværeste måde!? ;)
Hehe nah jeg tænkte bare længere. Kryptererde pakker kan man ikke læse og derfor ikke blokere indholdet i pakkerne, det var mest det.. =) Men udover det .. som udgangspunkt skal alt krypteres, jeg er dybt utilfreds med sunddebat ikke kører SSL ;)
Besvaret
Hele TV delen med sputnik virker' date=' det eneste der ikke virker er filmdelen, men den klarer man som du også skriver med: [url']http://www.sf-anytime.com
Jep, jeg så nogle gamle programmer på Sputnik i lørdags og det fungerer helt fint. Der var lige et par Operation X jeg manglede at se.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...