Jump to content

hvor i sverige;)

Recommended Posts

Skrevet

ja nu har mig og kærsten længe snakket om og flytte til landet over dem alle;) men hvor er det bedst og kigge efterboliger for os? vi vil gerne bo så tæt på broen som muligt men stadig et sted som er meneskiligt og bo, kender intet til landet om kring der, så håber nogle kan guide mig til hvad jeg skal kigge efter, og hvad ligger et ca 150 2oo kvm hus ca på der over, eller for den sags skyld en grund for så bygger jeg bare selv;)

Guest Supermule
Besvaret

Jeg ville helt klart kigge efter en grund, hvis du kan bygge selv... Huse i den str ligger fra 2mill og opefter lidt afhængig af hvor tæt du vil på broen... Grundene herude i Vellinge koster ca. 1mill og opefter.... Ellers søg på www.hemnet.se eller www.bovision.se Der er en masse at tage fat i... :)

Guest Supermule
Guest Supermule
Besvaret

hmm supermule, hvor langt er man så fra broen?? har ca regnet med ca 1,6 MIl dkr til og købe/ bygge hus og grund for.

Guest Supermule
Besvaret

det jo sygt? heh hvor hård kan man ca sætte sig hvis man vil have en måndlig udgift for ca 12000 med el varme og al det skrammel, og hvad sider du for af lån og måndlige udgifter?? hvis man må spørge

Guest Supermule
Besvaret

Du kan komme MEGET langt for 12000dkk om måneden herovre.... Det rækker til et hus i omegnen af 4mill.... Du kan foretage en beregning på www.sbab.se På de evt huse du kunne tænke dig...

Besvaret

Som min svenske bankforbindelse sagde forleden - ingen svenskere amorterer deres huslån. På dansk - "alle" svenske huslån er afdragsfrie lån. Svenskere sparer åbenbart ikke op ved at afbetale lån, men ved at investere i investeringsforeninger istedet. Dvs, at hvis i er villige til samme stunt, så kan i komme MEGET langt for 12.000 danske. Tror vi betaler ca. 8000 svenske om måneden for boliglån på 3 mill. (i runde tal). Meget kommer an på også, hvor meget i kan smide i indskud til bolig. Kan man slippe for top lån (de øverste 20%), så sidder man meget meget billigt. Held og lykke med flytning. Og kan kun anbefale Vellinge kommune området. Meget snyggt :-)

Guest michaelbo
Besvaret
Som min svenske bankforbindelse sagde forleden - ingen svenskere amorterer deres huslån. På dansk - "alle" svenske huslån er afdragsfrie lån. Svenskere sparer åbenbart ikke op ved at afbetale lån, men ved at investere i investeringsforeninger istedet. Dvs, at hvis i er villige til samme stunt, så kan i komme MEGET langt for 12.000 danske. Tror vi betaler ca. 8000 svenske om måneden for boliglån på 3 mill. (i runde tal). Meget kommer an på også, hvor meget i kan smide i indskud til bolig. Kan man slippe for top lån (de øverste 20%), så sidder man meget meget billigt. Held og lykke med flytning. Og kan kun anbefale Vellinge kommune området. Meget snyggt :-)
Ja det er sådan set rigtigt nok men.. Sådan som jeg har forstået det så har de fleste svenskere en rimelig pensionsordning ( 16 - 18 % ) således at de ikke har nødigt at sælge deres hus når de går på pension. Hvis du vælger ikke at amortere overhovedet og ønsker at blive boende i hus når du går på pension, gør du nok klogt i at have en pensionsordning ved siden af.
Besvaret
Du kan komme MEGET langt for 12000dkk om måneden herovre.... Det rækker til et hus i omegnen af 4mill.... Du kan foretage en beregning på www.sbab.se På de evt huse du kunne tænke dig...
Ahhh - 4 mill.. Vel ikke for 12.000 kr/md med varme og øvrige driftsomkostninger?¿
Besvaret

har ca 28.000 udbetalt om måneden, lige pt. så vil mene omkring 10-12 jerne om måneden i faste udgifter alså alt inkluderet,, er det umuligt og finde , har kigget lidt på en side og ku ikke finde noget under 2-3 mil. og for de penge kan man jo osse bo vold blæret i dk,... og har osse lige fået afvide at manikke kan lånepenge i en dansk bank til et hus i sverie fordi der ikke er sikkerhed i det og al muligt ,, sider og får neder på nu haha

Besvaret

Sådan lige en beskeden advarsel mod nogen af de vildeste antagelser i budgetberegningerne Den helt korte "rörlige" rente kan man ikke forvente bliver nede på samme lave niveau. Så, hvis du sætter dig med et amorteringsfritt(i.e. afdragsfrit) lån med rörlig rente, som du kun lige akkurat kan klare at betale nu er sandsynligheden for at du kommer til at gå konkurs i løbet af de næste par år temmelig stor. Så de 4 mio, som nogen foreslår herinde er nok ikke helt realistisk. Brug den 5-årige rente i beregningerne (i.e. 5 års bindingstid) - så burde du have sikkerhed nok. Den er p.t. 4,05% pro anno hos SBAB - dog kun for bottenlåns-delen. 4,05% betyder at du skal betale ca. 40500 i rente om året pr. million du låner, hvilket svarer til groft regnet: 40500/12 = 3375 om måneden.

Besvaret

hej skal skam heller ikke sede for stramt i det gider jeg slet ikke vil jo til sverige for og få mere frihed ;) og gider ikke afdragsfri lån eller flex, vil sku hellere tage et fast lån hvor jeg ved at ranten f.eks altid er på 5 % så ved man hvad man har;) resten af ens låne tid. har fundet en del huse til omkring 200000 skr;) det er jo ca 1,6 danske, så det blir noget i den krads jeg vil kigge efter;)

Guest michaelbo
Besvaret
.... har kigget lidt på en side og ku ikke finde noget under 2-3 mil. og for de penge kan man jo osse bo vold blæret i dk,...
Der er vi noget uenige :) :) men selvfølgelig på Lolland..
Besvaret

men huseniden til 2-3 MIl er jo møg kedelige, der skal da bruges nogle slanter på og få dem til og se fede ud;)e

Besvaret

Supermule, hvor stor er Vellinge ca? Er det sådan landsby størrelse? Det er nemlig sådan noget jeg går efter, når jeg skal flytte engang. Huslejen er vel også noget billigere der, end i eksempelvis malmø, det samme med forsikringer? Mvh Martin

Guest Supermule
Besvaret

Uha.... Vellinge er en landsby.... Med parcelhus kvarterer og det hele.... Dog er det ikke billigt herude. Det er en af de billigste skattekommuner i Sverige, men priserne er meget høje... Man finder ikke meget hus til under 3mill herude....Desværre. Vi ville gerne herud, men ville ikke binde så mange penge i noget vi ikke vidste om vi ville eller ej, så vi købte en bostadsrätt i Hököpinge.... Det har vi ikke fortrudt!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...