Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kan danske banker, tage pant i en svensk ejet bil? Står og skal købe bil og har fået et lån hos en bank i DK, men de er lidt usikre på om de kan tage pant i bilen, da den jo er indreg. i sverige? Nogen der ved noget om dette?

Besvaret

Jeg fik at vide det ikke var muligt, hvorvidt det er korrekt eller ej ved jeg ikke.

Besvaret

Okay, ja det er bare underligt. For jeg ved at de kan tage pant i en ejendom. Hvis der er nogen der ved om de kan tage pant i min svenske bil, må de meget gerne skrive.

Besvaret
Okay, ja det er bare underligt. For jeg ved at de kan tage pant i en ejendom. Hvis der er nogen der ved om de kan tage pant i min svenske bil, må de meget gerne skrive.
Jeg vil meget høre mere om din erfaring med at en dansk bank kan tage pant i en svensk ejendom. Hvilken bank er det og var det realkreditlån? Er det ikke bare sådan at din danske bank har givet dig et alm. banklån uden at tage pant i din svenske ejendom?
Guest Supermule
Besvaret

Hvis man nu køber en fabriksny bil i DK, kan man så få den finansieret igennem den forhandler man har købt den af??? Eks. Mercedes Benz????

Besvaret
En bank i Danmark kan sagtens tage pant i en ejendom du køber i Sverige. De har tinglysningsregistre helt som i DK' date=' hvor alt pant noteres op.[/quote']...dét har der heller aldrig været tvivl om, såmænd. Tråden hér handler om pant i en bil... :) Men ok...der kunne jo være tale om en husvogn som beboelse. Det har jeg oplevet et par gange efterhånden, rundt omkring på Malmö´s P-pladser :eek:
Besvaret

Jeg spurgte, for nogle år siden i Danske Bank, om de kunne tage pant i en svensk bil. Det sagde de nej til. Til gengæld lovede min bankrådgiver mig, at han ville tage kontakt til Skånes Provinsbank, for at høre om de kunne gøre det for dem? (Skånes Provinsbank er en del af Danske Bank). Min bankrådgiver påstod efter en måneds tid, at de ikke tog telefonerne derovre, samt at de ikke svarede på hans mail!?! Så det fik jeg aldrig svar på... Jeg tror nu han var fuld af crap, fordi han ikke turde risikere, at skulle kommunikere med en svensker... Daniel

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...