bluee Skrevet April 26, 2006 Rapporter Skrevet April 26, 2006 Så er det ved at være tid til at skifte, ihvertfald ifgl. den danske lovgivning. Hvor får man billigst nogen til at skifte ens dæk fra vinter til sommer i Malmö eller København S ? Det burde vel ikke koste mere end 100-200 dkk/sek.
Guest Supermule Besvaret April 26, 2006 Rapporter Besvaret April 26, 2006 Dackonline ude i Fosie.... Han er til at handle med...
bozzen Besvaret April 26, 2006 Rapporter Besvaret April 26, 2006 Euromaster, og de har opbevaring af dækkene. www.euromaster.se
tim_pedersen_ Besvaret April 26, 2006 Rapporter Besvaret April 26, 2006 Hvad tager Däckonline i Fosie eller andre for at tage vinterdæk af Alufælge og sætte sommerdæk på samt afbalacering. ? Nogle der kender en god pris. ? Tim
Gio Besvaret April 26, 2006 Rapporter Besvaret April 26, 2006 Jeg har brugt Vianor to gange, og er godt tilfreds. www.vianor.se
aj Besvaret April 27, 2006 Rapporter Besvaret April 27, 2006 Jeg har gode erfaringer med Orsons, som ligger bag tankstationen lige op til en store rundkørsl efter rosengård centrum. Han gav mig fire let-brugte dæk, afbalancerede dem og satte dem på for 1000 sek.
bluee Besvaret April 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 27, 2006 Takker for links til euromaster, däckonline, opbevaring - men i har glemt det vigtigste - priserne?
elpedro Besvaret April 27, 2006 Rapporter Besvaret April 27, 2006 I samme boldgade: Jeg skiftede selv, men skal have den sporet. Kan de ovenstående steder det?
thomas_lund Besvaret April 27, 2006 Rapporter Besvaret April 27, 2006 Sollidens i Arrie tager 200 svenske for at skifte. Han kan også afbalancere. Da jeg skulle have vinterdæk på fik jeg dem afbalanceret og påsat for 400 svenske. http://www.sollidensbil.se/
cf05 Besvaret April 27, 2006 Rapporter Besvaret April 27, 2006 Point-S i Danmark tager 450 DKK. for en halvsæson for 4 hjul. Så er det inkl. opbevaring, ombytning og afbalancering. Ved dog ikke om det også gælder, når dækket skal skiftes på fælgen.
Peter H. Besvaret April 27, 2006 Rapporter Besvaret April 27, 2006 Bare husk at sig til dem at de skal spände dem med moment, når det er alu fälge...>Det er der mange der ikke gör og så bliver fälgene skäve :(:(
CAC Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Bær over med mig, det er min første bil :rolleye: Jeg har kørt på vinterdæk siden jeg fik min fantastiske Fabia i november, og tror faktisk at jeg er nede på de 3 mm mønster der minimum skal være. Jeg har desuden sommerdækkene liggende i kælderen. Nu skal bilen til service, og det er ogsås snart tid til at skifte, selvom de jo snakker om sne de næste par dage. Skal jeg bare få Skoda til at skifte til mine sommerdæk samtidig med de laver service? De siger de gør det for 350SEK. Er der noget jeg skal være opmærksom på? F.eks. skal de afbalanceres eller andet? Kan det anbefales at få det gjort andre steder? Hvad gør jeg med de 4 vinterdæk jeg nu har kørt i og som jeg nok ikke kan bruge næste vinter? På forhånd tak
BS Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Der er ingen probs med at få skoda til det. Er det løse dæk du har eller er det dæk på fælge? For sidder dine dæk på fælge skal der ikke gøres noget andet end at kontrollere dæktryk. Men det burde skoda gøre for dig ifbm service. Har du slidt dine vinterdæk ned til 3mm fra november mdr? Det er godt nok hurtigt hvis du har det. Men enten får du dig et godt tilbud på nogen vinterdæk nu og får sat dem på fælge ellers venter du til det bliver tid for dem igen.
CAC Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Der er ingen probs med at få skoda til det. Er det løse dæk du har eller er det dæk på fælge? For sidder dine dæk på fælge skal der ikke gøres noget andet end at kontrollere dæktryk. Men det burde skoda gøre for dig ifbm service. Har du slidt dine vinterdæk ned til 3mm fra november mdr? Det er godt nok hurtigt hvis du har det. Men enten får du dig et godt tilbud på nogen vinterdæk nu og får sat dem på fælge ellers venter du til det bliver tid for dem igen. Tak for svaret. Dækkene sidder allerede på fælge, så dem får jeg bare sat på. Jeg har kørt 14.000 km siden november, og de 3 mm er kun lige et hurtigt skøn. Lyder det helt forkert?
BS Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Ja det lyder absolut helt forkert. Med mindre du laver en koger hver gang du sætter igang.Men det var skoda du kørte ik? Jeg kører 45kkm om året hvor der sidder vinterdæk på når der skal. De holder ihvertfald 2 sessoner. Men tag en svensk 5'er. Sæt den ned i dækket på den måde at toppen af 5 tallet går ned i dækket. Hvis der er mønster OVER den øverste streg på 5 tallet, dvs stregen bliver dækket af dit mønster. Så har du rigeligt mønster på.
CAC Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 He he.. ja det er skoda ;) Fantastisk køretøj..... til prisen Jeg takker og prøver femmer tricket :th2:
larscph Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Med mindre du laver en koger hver gang du sætter igang.Men det var skoda du kørte ik? Hov-hov.... Det kan en Skoda altså godt gøre... ;) Bare spørg hvor pinligt Heidi syntes det er når hun kommer til at lave hjulspin Octavia'en hvis hun vil ha' den lidt kvikt fra rødt... :D Jeg kører 45kkm om året hvor der sidder vinterdæk på når der skal. De holder ihvertfald 2 sessoner. Yes, enig. 60.000 kkm her og et sæt dæk holder omkring to år....
Kim H Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Hvis den omtalte Skoda er en Fabia RS, er det ingen kunst at få gummiet til at forsvinde i løbet af 11.000 km - i hvert fald for forhjulenes vedkommende. Taler af (dårlig) erfaring. Det kan svare sig at bytte forhjul og baghjul - hvis man ønsker til sidst at skifte 4 dæk på samme tidspunkt altså ...
CAC Besvaret March 19, 2007 Rapporter Besvaret March 19, 2007 Det er dog kun en 1,9 TDI , og det ser ud til at den består femmer testen. Den øverste streg i 5 tallet dækkes næsten 100% på forhjulene
Furland Besvaret March 19, 2007 Rapporter Besvaret March 19, 2007 Hvis den omtalte Skoda er en Fabia RS' date=' er det ingen kunst at få gummiet til at forsvinde i løbet af 11.000 km - i hvert fald for forhjulenes vedkommende.[/quote'] Det er mig stadig en gåde hvordan du har lykkedes at slide dem så meget!!! :) Kan godt huske det var en af dine advarsler da jeg "i tidernes morgen" spurgte til dine erfaringer med Fabia RS. Har selv rundet 32k over 9 mdr., på to sæt sæson dæk, og jeg har absolut de dobbelte kilometer tilbage i begge... "Leadfoot"???? ;) Jeg skal nok trække ind i vigesporet på E22/6'eren, og sørge for at placere snygga hjemmebroderede puder, samt en kleenex box i bagruden, når jeg laver en morfar kørsel til og fra arbejdet!
Kim H Besvaret March 19, 2007 Rapporter Besvaret March 19, 2007 Det er mig stadig en gåde hvordan du har lykkedes at slide dem så meget!!! :) Kan godt huske det var en af dine advarsler da jeg "i tidernes morgen" spurgte til dine erfaringer med Fabia RS. Har selv rundet 32k over 9 mdr., på to sæt sæson dæk, og jeg har absolut de dobbelte kilometer tilbage i begge... "Leadfoot"???? ;) Jeg skal nok trække ind i vigesporet på E22/6'eren, og sørge for at placere snygga hjemmebroderede puder, samt en kleenex box i bagruden, når jeg laver en morfar kørsel til og fra arbejdet! Jo ser du - jeg forsøger at køre så økonomisk som muligt :) Her taler jeg om brændstoføkonomi ... Når man tilstræber at bruge mindst muligt brændstof kører man "morfar" når det går ligeud - men man nedsætter IKKE farten, når vejen drejer. Det betyder at det man sparer på brændstoffet sætter man til på dækkene. Til gengæld har man det sjovere, når vejen drejer. Ved det første sæt dæk fik jeg i øvrigt også assistance af fartpiloten. "Rigtige mænd" slår ikke fartpiloten fra, når vejen drejer - de holder bare mere fast i rattet - også her betaler man i form af forhøjet dækslitage. En tur fra Skåne til Nordkap og retur efter den recept - så mangler der nogle millimeter slidbane - men det er spændende.
Furland Besvaret March 19, 2007 Rapporter Besvaret March 19, 2007 Så ligningen ser ud som følger: fart + permanent fremdrift / med rotationsradius for antal sving = mm i slitage på dæk? :D Det må være en direkte følge af, at jeg i mine 110Km hver vej, kun drejer 3 gange til højre og én til venstre, fra parkeringen i lufthavnen! Så holder mine dæk vist et helt årti!!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu