Guest Supermule Skrevet May 11, 2006 Rapporter Skrevet May 11, 2006 Nogle der kender en god inkassoadvokat i Malmø???? Har lige små 60.000sek ude at svømme.... :(
Madsen Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Kender ingen, men hitta.se gav nogle træffere: http://www.hitta.se/SearchPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=inkasso&UCSB%3aTextBoxWhere=Malm%f6 Pøj pøj!
credde Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Ellers er der http://www.kronofogden.se/ som er en del af Skatteverket.
mrode Besvaret May 11, 2006 Rapporter Besvaret May 11, 2006 Som jeg før har anbefalet, så vil jeg henvise til Ranstam & Partners: http://www.advokater-ranstam.se/ Vi bruger den i Keops til primært ejendomshandler, men de kan også andre ting og vi har kun positive erfaringer med dem.
Jønsson Besvaret May 12, 2006 Rapporter Besvaret May 12, 2006 Som jeg før har anbefalet, så vil jeg henvise til Ranstam & Partners: http://www.advokater-ranstam.se/ Vi bruger den i Keops til primært ejendomshandler, men de kan også andre ting og vi har kun positive erfaringer med dem. Har også kun positivt at sige omkring Ranstam, fik dem anbefalet af Mikkel. Sofie Juel hos Ranstam kører pt. sagen vedr. min Audi S6'er.
Guest Supermule Besvaret May 12, 2006 Rapporter Besvaret May 12, 2006 Kan de også inkasso???? Kan jeg nemlig ikke læse mig til på deres side.... Som jeg før har anbefalet, så vil jeg henvise til Ranstam & Partners: http://www.advokater-ranstam.se/ Vi bruger den i Keops til primært ejendomshandler, men de kan også andre ting og vi har kun positive erfaringer med dem.
Guest Supermule Besvaret May 29, 2006 Rapporter Besvaret May 29, 2006 hehe.... Ja det plejer at virke på enkeltpersoner, men desværre ikke på firma'er..... Bandidos? Hells Angels?
Miss W Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Nogle der kender en god inkassoadvokat i Malmø???? Har lige små 60.000sek ude at svømme.... :( Hej Supermule (og andre med input).. Har du fundet ud af noget her? Jeg er selv begyndt at blive lidt smånervøs mht. nogle ihvertfald indtil nu ubetalte fakturaer. Jeg har jo dansk virksomhed som du ved - men har arbejdet freelance i SE her i sommer. Jeg har dog ikke fået nogen betaling endnu og jeg begynder at blive en anelse træt! (underdrevet) Hvordan er proceduren... jeg ved jo (herinde fra) at svenskere ikke selv er sene med at sende ubetalte regninger til inkasso... men hvordan er det lige når man er en lille dansk fisk, som jeg, som har faktureret for første gang uden for dk's grænser? Tak for alt hjælp som kommer :o Winnie
Nils Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Når du er færdig med at rykke og true, så er Kronofogden din ven. :) www.kronofogden.se/villfabetalt.4.14db52b102ed4e5fe380005191.html
Miss W Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Når du er færdig med at rykke og true, så er Kronofogden din ven. :) www.kronofogden.se/villfabetalt.4.14db52b102ed4e5fe380005191.html Tak Nils - du er en stjerne... Jeg har nu sendt skriftlig påmindelse nr. 2... jeg håber det er nok. Men jeg kan mærke at mit hjerte banker hårdere... jeg hader mildest talt sådan nogle situationer. Jeg kører i forvejen en sag i DK... men her hjælper HK mig. Men du mener altså godt at kronofogden vil hjælpe mig selvom jeg er har dansk registreret virksomhed?... :o Winnie PS. Dette får mig til at lyde helt vildt blåøjet... men det er nu en stor virksomhed jeg har arbejdet for i sommer... og jeg må indrømme at jeg har svært ved at fatte det hvis de ikke betaler
MissCath Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Jeg kører i forvejen en sag i DK... men her hjælper HK mig. Lidt OT, men alligevel: Hvorfor hjælper HK dig i DK? Altså - du er selvstændig, ikk'? ... og held og lykke - jeg kan heller ikke lide sådanne sager...
Nils Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 PS. Dette får mig til at lyde helt vildt blåøjet... men det er nu en stor virksomhed jeg har arbejdet for i sommer... og jeg må indrømme at jeg har svært ved at fatte det hvis de ikke betaler For nogen er det sikkert en policy at trække den så langt som muligt til glæde for likviditeten, men de har sikkert også en policy om ikke at få betalingsanmærkninger, så det er nok nok at true.
Miss W Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Lidt OT, men alligevel: Hvorfor hjælper HK dig i DK? Altså - du er selvstændig, ikk'? ... og held og lykke - jeg kan heller ikke lide sådanne sager... Hej MissCath, Puhhh.. tak skal du have :) Jeg ringede til HK sidste år da jeg ikke vidste mine levende råd ang. denne her dårlige betaler, som jeg åbenbart var røget i hænderne på uden at vide det. Jeg havde engang læst i et af HKs fagblade at de havde hjulpet et medlem til få inkradset nogle penge - så jeg spurgte dem om råd. De tog min sag, men siger dog at de ikke kan garantere mig at jeg får mine penge. Jeg er jo ikke omfattet af lønmodtagernes garantifond. Nu har sagen snart kørt et år og jeg er blevet langt mindre naiv siden da, det kan jeg love dig :) Og derfor er jeg også ekstra på mærkerne nu her... Jeg har arbejdet for en stor koncern her i sommer og har ret svært ved at fatte at de endnu ikke har betalt mig, men jeg kan mærke at jeg har svært ved at slå koldt vand i blodet - og kender du det?!... så blev jeg altså bare lige nødt til at skrive om det her... Det er godt at finde ud af hvor jeg går hen hvis det skulle gå så galt (som det jo ikke vil - suk :o ) Smil, Winnie
Miss W Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 For nogen er det sikkert en policy at trække den så langt som muligt til glæde for likviditeten' date=' men de har sikkert også en policy om ikke at få betalingsanmærkninger, så det er nok nok at true. [/quote'] Hej Nils, Desværre ja - jeg ved du har ret der. Og det er benhårdt for sådan en lille fisk som mig. Men jeg takker for dit svar og håber at jeg slipper for at skrue den helt alvorlige bisse på. Men jeg er glad for at kende det eventuelle næste skridt! Smil, Winnie
MissCath Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 ...snip... Vi laver jo det samme... Måske skulle vi stikke hovederne sammen - vi kan måske lære noget af hinanden? :) Jeg har haft gode erfaringer med at sløre mit arbejde - f.x. knalde store 'TEST'-skilte over tingene, aldrig sende noget højt opløseligt og den slags. Heldigvis er jeg sluppet for de helt store sager med dårlige betalere (7-9-13), og jeg vælger for det meste at tro på mine medmennesker. Det giver af og til nogle slag over snuden, men jeg vil hellere vandre igennem livet sådan lidt små-naiv end jeg vil snige mig igennem, luskende og og mistroisk. Hvis du ikke har de helt store trykkeri-regninger ude, så kan du glæde dig over, at du 'kun' har spildt din tid. Den er selvfølgelig også penge værd, men det sætter dig trods alt ikke i bundløs gæld resten af livet... ;) Forresten - et andet trick (ikke at man nødvendigvis får sine penge, men man pisser folk godt og grundigt af): Hvis det handler om en hjemmeside, så slet hele molevitten og erstat forsiden med et stort skilt, hvor du fortæller at denne side ikke virker, førend ejeren har betalt, hvad han skylder...
Miss W Besvaret September 11, 2006 Rapporter Besvaret September 11, 2006 Vi laver jo det samme... Måske skulle vi stikke hovederne sammen - vi kan måske lære noget af hinanden? :) QUOTE] Hej MissCath, Er du også selvstændig? Ja - det kunne da godt være hyggeligt at mødes. Det er gode fif du har mht. artwork... men desværre så har det ikke været så enkelt for mig her, da jeg har siddet hos kunden og arbejdet på deres server. Jeg har været uheldig med ham fyren sidste år - og ja, det var noget skod. Jeg var i god tro - han udgav sig for at være en del af noget større (og det løg han altså om) - det havde jeg aldrig kunnet gennemskue alene. Men - som du, så glæder jeg mig også over at jeg ikke havde underleverandør eller andre involveret... men surt det er det altså alligevel at støde ind i sådanne typer. Smil, Winnie
Gio Besvaret September 22, 2006 Rapporter Besvaret September 22, 2006 Jeg faldt lige over denne service/firma-ting, som evt. kan hjælpe jer med at skrabe jeres penge ind. Jeg har ingen erfaring e.l. med foretagendet - men tænkte al hjælp var velkommen :) --> Experian.dk
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu