Fagerborn Besvaret June 25, 2006 Rapporter Besvaret June 25, 2006 Min fætter fik en taxirejse af DSB på 60 km fra Aalborg til Frederikshavn for et stykke tid siden. Så havde han også været ude for forsinkelser og var blevet gennet over i et andet tog både i Fredericia, Århus, og så i Aalborg, men der fik han så en taxi. Det var en af togpersonalet på perronen der kunne udstede taxien. Guma > Busser der kører før tiden er der bare INGEN undskyldning for KLAG hver gang det sker Entrepenøren får bøder som om turen aldrig var blevet kørt :th2:
Weber Besvaret July 7, 2006 Rapporter Besvaret July 7, 2006 Ja så bliver det vel ikke meget ringere http://stat.dsb.dk/cgi-bin/broker?_service=default&_program=dsbdata.system.wwwhtml.scl&kompdata=dsbweb.kmp_e_1&metadata=dsbweb.tofInter&appid=tof_start Hermed DSB´s egen statistik for rettidighed over sundet. T o g k ø r s e l d. 06/07/06 S e n e s t e m å n e d Togkat. Kører Afgang Ankomst Forsinkelse Rettidighed Pålidelighed Ledige pladser Passager Øresundstrafik Ma-Fr 16:23 16:58 1:06 57% 100% Få Passager Øresundstrafik Ma-Fr 16:43 17:18 0:30 57% 100% Få Passager Øresundstrafik Ma-Fr 17:03 17:38 0:18 45% 96% Få T o g k ø r s e l d. 06/07/06 S e n e s t e m å n e d Togkat. Kører Afgang Ankomst Forsinkelse Rettidighed Pålidelighed Ledige pladser Passager Øresundstrafik Ma-Fr 15:43 16:18 0:09 50% 96% Få Passager Øresundstrafik Ma-Fr 16:03 16:38 0:14 68% 96% Få Passager Øresundstrafik Ma-Fr 16:23 16:58 1:06 57% 100% Få
Nils Besvaret July 7, 2006 Rapporter Besvaret July 7, 2006 Pålideligheden er da ret go´! DSB er skam påliderligheden selv. Man kan stole 100 procent eller i hvert fald 86 eller 72 procent på, at togene findes - et eller andet sted. De er på et forkert sted på et forkert tidspunkt, men rigtig mange af de tog, der står i Køreplanen (blandt Danmarks mest læste fiktionsværker) findes som fysiske genstande i virkeligheden - og det må da være det vigtigste. :o
Gio Besvaret July 7, 2006 Rapporter Besvaret July 7, 2006 Jeg begynder at "forstå" visse menneskers fascination af tog-sæt, lokomotiver, skinne-busser, motoriserede lokal-grise m.m. Hvordan noget så stort og skinnende bare sådan kan forsvinde i køreplaner - kan forsinkes i tid der nærmest trylles med - for derefter at dukke op i statistik stemplet og bogført som "rettidigt og pålideligt", samt indeholde kaffe, suppe, kakao og ringe-maskiner...det ér da fascinerende.
plup Besvaret July 7, 2006 Rapporter Besvaret July 7, 2006 Og måske vil folk, der synes vi piver for meget, begynde at kunne forstå vores frustrationer ;)
Markowitch Besvaret July 8, 2006 Rapporter Besvaret July 8, 2006 Togkaos er lig med kidnapning Så er der endelig en pendler der fik nok og har meldt DSB til politiet for kidnapning. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article209662.ece Som han siger: "Det nytter jo ikke at klage til DSB".
plup Besvaret July 8, 2006 Rapporter Besvaret July 8, 2006 Så er der endelig en pendler der fik nok og har meldt DSB til politiet for kidnapning. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article209662.ece Som han siger: "Det nytter jo ikke at klage til DSB". Hahaaa hvor er det cool Det kan da være at det er vejen frem :th2:
Madsen Besvaret July 12, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 12, 2006 Da jeg lige har fået ferie er det måske på tide, at nogle af skemaerne som der er blevet tilsendt returneres, så jeg kan få lidt at lave? Jeg har fået mange henvendelser - næsten dagligt fra folk som sender en PM - men der er plads til flere :th2: Come on guys! Ved der er mange derude med skemaerne, så er det ikke på tide at jeg får noget at lave? Det er søreme ikke tit jeg selv beder om det!! Jeg har ferie og jeg keeeeeeder mig!!
Sach Besvaret July 13, 2006 Rapporter Besvaret July 13, 2006 Mangler lige at få puttet nogle data ind, har dog glemt enkelte tidspunkter, da forsinkelserne blev lidt for ofte. Så det bliver sendt en af de nærmeste dage. :)
Madsen Besvaret July 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 13, 2006 Mangler lige at få puttet nogle data ind' date=' har dog glemt enkelte tidspunkter, da forsinkelserne blev lidt for ofte. Så det bliver sendt en af de nærmeste dage. :)[/quote'] Det lyder rigtig dejligt :th2:
jerikras Besvaret September 29, 2006 Rapporter Besvaret September 29, 2006 Forsinket tog = pengene tilbage??? Gad vist om dette kommer til at forbedre forholdene for os togpendlere: http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=471752/
Toft Besvaret September 29, 2006 Rapporter Besvaret September 29, 2006 Gad vist om dette kommer til at forbedre forholdene for os togpendlere Hvad tror du selv? DSB :thumbdown
jerikras Besvaret September 29, 2006 Rapporter Besvaret September 29, 2006 Hvad tror du selv? Det var bedre hvis ét aflyst tog gav et bestemt beløb i kompensation istedet for:)
Madsen Besvaret September 29, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 29, 2006 Øvøvøvøv! Der er noget galt med den mailadresse jeg tidligere har angivet ( oresundsforsinkelser@hotmail.com ) Jeg har de sidste par uger ikke kunnet logge ind, har beskyldt min bærbare for at lave knuder og nu er kontoen blevet lukket og alle mails slettet!! Så hvis du sidder derude og har sendt en mail som der ikke er blevet svaret på, så send den endelig igen... Desuden regner jeg med at der inden længe lukkes ned for indsamlingen af forsinkelser så der kan vurderes hvad der skal ske med dem. Har skrevet med dem der står bag www.harry.dk for at høre om de kunne være interesseret i forsinkelserne, da jeg kunne se at det var noget de overvejede på deres hjemmeside, men har endnu intet hørt fra dem... mvh, Camilla
Gio Besvaret October 1, 2006 Rapporter Besvaret October 1, 2006 dag træder DSBs såkaldte "Rejsetidsgaranti" i kraft. I dag træder DSBs såkaldte "Rejsetidsgaranti" i kraft. Det betyder, at du kan få refunderet en del af din togbillet, hvis dit tog er mere end 30 min. forsinket. Men garantien er ikke ubetinget. Erstatningen er for det første afhængig af, hvor lang tid dit tog er forsinket. Og det er kun muligt at få pengene tilbage, hvis forsinkelsen ikke er annonceret i forvejen. For eksempel regner DSB for tiden med forsinkelser på op til en halv time på rejser mellem Jylland og Sjælland, og den slags forsinkelser giver altså ikke pengene igen. Hvis du vil have refunderet din billet, kan du ikke gøre det på din DSB-station. Der kan de til gengæld give dig et ansøgningsskema, som skal sendes til DSBs Kundecenter eller lægges i de dertil indrettede "Rejsetidsgaranti-postkasser", som er stillet op på store stationer. Rejsetidsgarantien gælder kun indenfor de første 14 dage efter forsinkelsen. Det er ikke muligt at få refunderet S-togs-billetter. Og de passagerer, der benytter DSB mest - pendlerne - må vente med at få rejsetidsgaranti til den 1. januar 2007. Så meget kan du få refunderet: Forsinket 30 min. = 25 % af billettens pris Forsinket 60 min. = 50 % af billettens pris Forsinket 90 min. = 75 % af billettens pris Forsinket 120 min. = 100 % af billettens pris - eller en ny billet til den samme rejse Kilde: www.dsb.dk & http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5000825.html
CoolAIR Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Og de passagerer' date=' der benytter DSB mest - pendlerne - må vente med at få rejsetidsgaranti til den 1. januar 2007.[/quote'] Hmmm... det var da spøjst. Måske fordi det er dem DSBs forsinkelser rammer oftest og hårdest. En form for omvendt logik? Lyder efter min mening som om sandsynligheden for at få penge tilbage er yderst begrænset, men bedre end ingenting selvfølgelig...
Toft Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Blandede bolcher fra DSB For satan hvor kører de toge latterligt i denne uge her (igen)!!! Mandag 18/12 kl 12.31 fra Svågertorp, 9 min forsinkelse (3 vogne, ingen siddepladser, folk står som sild i en tønde). Mandag 18/12 kl 23.16 fra Lufthavnen, 9 min forsinkelse (3 vogne, ingen siddepladser). Tirsdag 19/12 kl 12.31 fra Svågertorp, acceptabel 2-3 min forsinkelse (FOR FØRSTE GANG NOGENSINDE 6 vogne på denne afgang, næsten ingen siddepladser, kun i cykel kupéen). Tirsdag 19/12 kl 23.16 fra Lufthavnen, 20 min forsinkelse (3 vogne, ingen siddepladser til alle). Onsdag 20/12 kl 14.31 fra Svågertorp, 3 min forsinkelse (DAGENS POSITIVE SURPRISE: 9 vogne på denne afgang, toget er godt fyldt op, men får en siddeplads i tyst avdelningen). Fatter ikke hvorfor der overhovedet kører toge med kun 3 vogne Det er fuldstændig ligegyldigt hvilken afgang det er, på nær nat-togene, så er 3 vogne bare ALT for lidt :thumbdown Dog herligt at se at der også kan køre tog med 9 vogne, på andre tider af døgnet end "myldertiden"! Har altid været træt af at høre på folk som mener problemet med plads er størst i "myldertiden", som om vi andre har det bedre... Med de små togsæt som kører midt på dagen, så er myldertiden egentlig fra kl 6.00-23.30!!! Vi andre der står på toget på Svågertorp kan sgu heller ikke sidde ned, selv om det er midt på dagen
spinner Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Helt åndsvagt var det i tirsdags (så vidt jeg husker) ved afgangen kl. 7:51. Da var toget 20 minutter forsinket, og da det så kom ... tadaaa: 3 vogne / 1 togsæt ... Trængsel??? Det var skam ikke slemt...
plup Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 For satan hvor kører de toge latterligt i denne uge her (igen)!!! Det lyder da godt nok vanvittigt! Har de givet nogen oplysninger om årsagerne til det?
Toft Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Det lyder da godt nok vanvittigt! Har de givet nogen oplysninger om årsagerne til det? Ikke hvad jeg ved af, men har heller ikke haft tid til at finde ud af det. Desuden har jeg når jeg står af toget (i Lufthavnen), set på skærmene, at togene mod Malmö har været 15 min forsinkede, både i mandags og i tirsdags, så det er ikke kun lige de afgange jeg benytter. Nåh, men det bliver vel bedre til januar, der stiger pendlerkortet jo igen
plup Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Ikke hvad jeg ved af, men har heller ikke haft tid til at finde ud af det. Desuden har jeg når jeg står af toget (i Lufthavnen), set på skærmene, at togene mod Malmö har været 15 min forsinkede, både i mandags og i tirsdags, så det er ikke kun lige de afgange jeg benytter. Nåh, men det bliver vel bedre til januar, der stiger pendlerkortet jo igen Lad os håbe det, ellers må vi jo i gang med øresundspendlersiden igen - måske som en integreret del af øresundsborgergruppen...
Toft Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Nu kan det kraftedeme være nok!!! Og så var det 4. dag i denne uge her, dagen hvor jeg håbede toget ville køre til tiden, men hvad skete der Torsdag 21/12 kl 14.31 fra Svågertorp, Hurraaaa toget ankommer kl. 14.36 kun 5 min forsinket, og jeg får en siddeplads Kortvarig glæde, toget bliver holdende på perronen i 15 minutter. Så får vi besked på at stige ud allesammen, og vente på 14.51 toget som kommer snart. Passagerer fra 14.31 togets 6 fyldte togvogne prøver at masse sig ind i 14.51 togets 6 fyldte togvogne. Kl 15.12 ankommer jeg til Lufthavnen, en ½ time forsinket.. Så kom jeg for sent på arbejde, og det blev så alligevel heller ikke idag jeg skulle få en siddeplads i Øresundstoget (men det var ellers tæt på) :thumbdown
Kira Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Det var også 20 minutter forsinket tidligere på dagen igår. Afgangen 07.51 -den var Lars med.........da den da endelig kørte. -Men du har ret- de har godt nok kørt seriøst dårligt en del i december. Jeg har sagt til mig selv at NU gider jeg ikke hidse mig op længere - men det er sgu lige lidt svært ikke at bande en lille smule når det satans tog er forsinket efter hver nattevagt, der er man ikke opsat på at stå og vente på tog.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu