Madsen Skrevet May 21, 2006 Rapporter Skrevet May 21, 2006 Nu prøver vi igen! Hvis du er træt af Øresundstrafikkens forsinkelser, og vil du være med til at gøre noget ved det, så læs videre: Jeg har lavet et regneark til at registerer forsinkelser, som jeg håber nogle af jer vil være med til at udfylde. Du skal bare lige sende en mail til denne adresse: oresundsforsinkelser@hotmail.com så sender jeg dig arket... Derefter er det bare op til dig at udfylde det. Du sender bare arket tilbage til samme adresse, når du har fået skriblet noget ned - gerne løbende - så jeg kan opdatere den fuldstændige liste. Når listen engang har fået påvist vores pointe, kan vi sammen tage stilling til hvad der skal ske med den.. Håber at høre fra så mange af jer som overhovedet muligt! MVH Camilla *OPDATERING* Det er nu muligt at hente et "engangsskema" i PDF-format (takket være Jxhab!) Skemaet kan ikke udfyldes med mere en en forsinkelse, og egner sig derfor mest til dem der ikke pendler. Skemaet kan hentes her: Der er desværre en fejl på arket... Vender tilbage med et nyt senere... ... og kan sendes tilbage til ovenstående adresse i udfyldt stand :)
Madsen Besvaret May 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2006 Opdatering: Der er allerede 5 der har fået tilsendt arket :th2:
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Opdatering: Der er nu kommet den mulighed at downloade et "engangsskema" for ikke-pendlere, takket være Jxhab!
Toft Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Godt at se der er nogen der gider bruge tid på dette. Jeg ved dog at jeg aldrig vil få skrevet tider osv ned, og komme hjem og føre det ind i et skema, så jeg springer lige det over. Til gengæld kan jeg da af og til give et input (evt via pm til dig Madsen?), som f.eks idag hvor jeg lige er kommet hjem fra arbejde. Toget 15.36 fra Lufthavnen kørte 15.47 og ankom til Svågertorp kl 15.59 i stedet for 15.48 Og det var da kun fordi at der var kraftig medstorm over Øresund, at toget klarede at komme til Svågertorp på de lovede 12 minutter! Den obligatoriske rustvogn fart i tunnelen, med der til hørende stop, gik vi heller ikke glip af på denne tur :thumbdown Det værste var dog nok, at toget bestod af et (1) togsæt Så da toget kom til Lufthavnen, så stod folk som sild i en tønde for at komme hjem fra arbejde. Heldigvis steg der ca. 50 af, men der var så ca. dobbelt så mange som skulle på toget
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Godt at se der er nogen der gider bruge tid på dette. Jeg ved dog at jeg aldrig vil få skrevet tider osv ned, og komme hjem og føre det ind i et skema, så jeg springer lige det over. Til gengæld kan jeg da af og til give et input (evt via pm til dig Madsen?), som f.eks idag hvor jeg lige er kommet hjem fra arbejde. Toget 15.36 fra Lufthavnen kørte 15.47 og ankom til Svågertorp kl 15.59 i stedet for 15.48 Og det var da kun fordi at der var kraftig medstorm over Øresund, at toget klarede at komme til Svågertorp på de lovede 12 minutter! Den obligatoriske rustvogn fart i tunnelen, med der til hørende stop, gik vi heller ikke glip af på denne tur :thumbdown Det værste var dog nok, at toget bestod af et (1) togsæt Så da toget kom til Lufthavnen, så stod folk som sild i en tønde for at komme hjem fra arbejde. Heldigvis steg der ca. 50 af, men der var så ca. dobbelt så mange som skulle på toget Øv, sikke en sur afslutning på en arbejdsdag... Du og andre må gerne skrive en PM og så fører jeg det ind i skemaet. Har desuden lavet en rubrik så man kan skrive det ekstra ting ned, ex. dårlig info, 1 togsæt eller lignende... En anden mulighed kunne være at bruge det nye skema der er lagt ind? Det kan bruges ved enkelte rejser? Din dårlige tur er noteret, Toft :th2:
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Opdatering: Der er nu 8 der har fået tilsendt skemaet :th2:
thn Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 og jeg regner med at dele ud til 2 andre som ikke er på debatten Mvh Dennis
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 og jeg regner med at dele ud til 2 andre som ikke er på debatten Mvh Dennis SUPER :th2: :th2:
mrode Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 kunne det ikke være smart, hvis man lavede et webinterface på den hjemmeside I har registreret hvor man kunne taste sine oplysninger ind på? På den måde kunne man bare taste ind hver dag, hvis det var det man havde lyst til og ikke skulle huske et excel-ark, da de fleste alligevel har netadgang fra arbejdet og hjemme. Jeg er sikker på der er op til flere programmeringshajer herinde der hurtigt ville kunne bikse sådan en database sammen med et tilhørende webinterface.
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 kunne det ikke være smart, hvis man lavede et webinterface på den hjemmeside I har registreret hvor man kunne taste sine oplysninger ind på? På den måde kunne man bare taste ind hver dag, hvis det var det man havde lyst til og ikke skulle huske et excel-ark, da de fleste alligevel har netadgang fra arbejdet og hjemme. Jeg er sikker på der er op til flere programmeringshajer herinde der hurtigt ville kunne bikse sådan en database sammen med et tilhørende webinterface. Øhm, ja... Sådan en lyder da som en super idé! :th2: Jeg vil give det videre til Pilu, som sidder og arbejder med hjemmesiden. Dog synes jeg der skal være en form for sikring imod snyd, sådan at man evt skal indtaste navn eller mailadresse for at kunne registrere forsinkelsen...
mrode Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Øhm, ja... Sådan en lyder da som en super idé! :th2: Jeg vil give det videre til Pilu, som sidder og arbejder med hjemmesiden. Dog synes jeg der skal være en form for sikring imod snyd, sådan at man evt skal indtaste navn eller mailadresse for at kunne registrere forsinkelsen... Ja, det er jeg også enig i. Evt. kunne man jo oprette sig som medlem af hjemmesiden (som her på Sunddebat) og så var det kun medlemmerne der kunne indberette.
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ja' date=' det er jeg også enig i. Evt. kunne man jo oprette sig som medlem af hjemmesiden (som her på Sunddebat) og så var det kun medlemmerne der kunne indberette.[/quote'] Ja, det ville være en god ide... Jeg har givet det videre til Pilu, og så må vi se om det er noget hun kan finde ud af... Ellers kan vi vel skrive til dig?
mrode Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ja' date=' det ville være en god ide... Jeg har givet det videre til Pilu, og så må vi se om det er noget hun kan finde ud af... Ellers kan vi vel skrive til dig?[/quote'] Ja, det må I gerne.. men det eneste jeg kan programmere er min cd-afspiller Jeg er bare fyldt med ideer..
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ja, det må I gerne.. men det eneste jeg kan programmere er min cd-afspiller Jeg er bare fyldt med ideer.. Haha! Jamen gode ideer er også godt!
dalbjerg Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Mangler i en til at lave den formular, kan i bare sige til... Jeg har heldigvis fået mig en bil, så jeg er fri for det tog sjusk, dsb kører med på den strækning. Men jeg kan stadigt tydelig huske hvordan det var. (Og DSB, kan sikkert også stadigt huske mig...)
Madsen Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Mangler i en til at lave den formular, kan i bare sige til... Jeg har heldigvis fået mig en bil, så jeg er fri for det tog sjusk, dsb kører med på den strækning. Men jeg kan stadigt tydelig huske hvordan det var. (Og DSB, kan sikkert også stadigt huske mig...) Det lyder dejligt, Kenneth, mange tak skal du have!! :th2: Jeg skriver til dig når vi ved mere... :)
Brian Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Det er positivt, at så mange herinde viser interesse for at gøre noget ved sagen! Og det er dejligt, at der allerede er kommet så mange gode og kreative idéer på banen. Pilu og jeg arbejder i øjeblikket med at sætte en hjemmeside op baseret på php cms-systemet xoops. Det understøtter de samme funktionaliteter som dette forum, og derfor skulle der være rige muligheder for at implementere en form for online registrering. Medlemsafstemninger er umiddelbart den teknisk letteste løsning, men jeg er bange for, at det vil afholde mange fra at indberette, hvis det kræver, at man opretter sig som medlem først. Idéen om at have en let tilgængelig formular på siden lyder derfor umiddelbart som det bedste supplement til det regneark, som Madsen har udarbejdet. Da jeg selv er lidt af en tumpe til databaseprogrammering og formularer, vil jeg gerne skynde mig at takke ja til Dalbjergs (eller andres) tilbud om at lave formularen. Brian - eller bedre kendt som "Pilus kæreste" :)
plup Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 Ehm...tænkte i øvrigt på om man evt. kunne slå de to tråde sammen? Det er jo efterhånden ved at være et sammenhængende projekt med registreringsark og hjemmesiden :th2:
brevadt Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Jeg tænkte på hvor mange der her prøvet at bruge Skånetrafikens ”Rejsegaranti”? Min kæreste og jeg har regnet lidt på det, og med alle de forsinkelser/aflysninger vi har været ude for i den seneste tid, vil det hvis Skånetrafiken i hvert tilfælde giver os et gavekort på 5% af vores øresundskort, betyde en besparelse på flere hundrede hver måned. Jeg var nede og høre Skånetrafiken om hvad jeg skulle gøre for at ”bevise” jeg havde været ombord på toget som var forsinket, da der i deres ansøgning om erstatning står at man skal vedlægge billet eller lignende som bevis for rejsen. De svarede at det eneste jeg skulle gøre var at komme ind til dem ved lejlighed og få en kopi af min ”ladnigskvitto” som jeg kunne vedlægge i ansøgningen. Mere skulle de ikke bruge. Så tænker jeg… hvad hvis nu min kæreste kun er forsinket en dag, men jeg skrev at jeg også var forsinket… og hvad hvis venner også gjorde det... osv. osv… Det er jo bare at hente en kopi af sin ”ladningskvitto”. Skånetrafiken kunne jo ret hurtigt ende op med at betale alle mine rejseudgifter… om hvem ved, måske lidt til??? Jeg ved ikke endnu hvor lang tid de er om at svare eller hvor gode de er til at give en medholde så man kan få sin erstatning… men håber der måske er andre som kan dele ud af deres erfaring inden for dette.
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Ehm...tænkte i øvrigt på om man evt. kunne slå de to tråde sammen? Det er jo efterhånden ved at være et sammenhængende projekt med registreringsark og hjemmesiden :th2:Jeg fletter gerne de to tråde sammen - men tror det vil blive en kende rodet. Selvjustits...er kodeordet. It´s all up to you ;)
Guest jxhab Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Jeg fletter gerne de to tråde sammen - men tror det vil blive en kende rodet. Selvjustits...er kodeordet. It´s all up to you ;) Måske skulle man have en helt 3 tråd til registreringer. Så kunne folk poste i den tråd kun vedrørende forsinkelser og der skulle være krav til hvad man skrev og formatet ala det ark "Madsen" har lavet..
Nils Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Så tænker jeg… hvad hvis nu min kæreste kun er forsinket en dag, men jeg skrev at jeg også var forsinket… og hvad hvis venner også gjorde det... osv. osv… Det er jo bare at hente en kopi af sin ”ladningskvitto”. Skånetrafiken kunne jo ret hurtigt ende op med at betale alle mine rejseudgifter… om hvem ved, måske lidt til??? Jeg ved ikke endnu hvor lang tid de er om at svare eller hvor gode de er til at give en medholde så man kan få sin erstatning… men håber der måske er andre som kan dele ud af deres erfaring inden for dette. Jeg kan ikke se så meget pendlerpolitik i at forsøge at snyde med rejsegarantien, og jeg tror også hurtigt, de afslører det.
ulmus Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Toget 8:11 i morges var igen forsinket, og der var kun 2 vognsæt, så folk stod som sild i en tønde. P.gr.a. forsinkelsen kørte toget kun til Hovedbanegården. Vi var nogle stykker, der gik over og tog et tog til Østerport, og der snakkede jeg med en med passager, som også var stjernetosset. Jeg opfordrede ham til at gå ind her på debatten og melde sig til, hvilket han ville gøre straks, han kom på job. Det fik mig til at tænke på, om vi skulle fabrikere nogle sedler, som vi hver især kunne dele ud af til dem, der sidder nærmest, når vi kommer ud for disse forhold. Der skulle vå være påført adresse på debatten og de nye skemaet o.s.v. Jeg vil godt påtage mig at lave en "folder", som man så -hver især- selv kunne skrive ud. Nogle, der ville være interesseret?????
Madsen Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Toget 8:11 i morges var igen forsinket, og der var kun 2 vognsæt, så folk stod som sild i en tønde. P.gr.a. forsinkelsen kørte toget kun til Hovedbanegården. Vi var nogle stykker, der gik over og tog et tog til Østerport, og der snakkede jeg med en med passager, som også var stjernetosset. Jeg opfordrede ham til at gå ind her på debatten og melde sig til, hvilket han ville gøre straks, han kom på job. Det fik mig til at tænke på, om vi skulle fabrikere nogle sedler, som vi hver især kunne dele ud af til dem, der sidder nærmest, når vi kommer ud for disse forhold. Der skulle vå være påført adresse på debatten og de nye skemaet o.s.v. Jeg vil godt påtage mig at lave en "folder", som man så -hver især- selv kunne skrive ud. Nogle, der ville være interesseret????? Den er jeg helt med på! :th2: Det lyder som en rigtig god ide, at få fat i flere på den måde... Dog kommer der nok til at gå noget tid inden jeg skal pendle igen, har sommerferie indtil september Men jeg kender nogle udefor debatten som sikkert vil være behjælpelige med lidt info/hjælp :)
Madsen Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Jeg kan ikke se så meget pendlerpolitik i at forsøge at snyde med rejsegarantien' date=' og jeg tror også hurtigt, de afslører det.[/quote'] Enig! Jeg tror også det er vigtigt at være fair, for ellers kan vi ikke forvente at blive taget seriøst... Det er let at blive opfattet som mavesur pendler, specielt når man fokuserer på alle de negative sider der er ved det, men jeg synes det er vigtigt, at bevare den "fine spillestil"...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu