Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle sammen Hvis man skulle lave en hurtig prioriteret liste over, hvilke problemer, der kan ligge i at pendle over broen i bil - hvad man irriterer sig over som pendler (hvad angår selve broen), hvordan skulle den så se ud? Samtidig, hvis man skulle lave en lignende liste for problemer forbundet med at tage toget hver dag, hvordan ville den så se ud? Vil gerne have afdækket fordele og ulemper nemlig. Hvad angår tog, så vil jeg selv sige: 1) At man aldrig ved, hvornår de går og om de går 2) Man er så ofte forsinket 3) I situationer med forsinkelser er man 100% magtesløs, og det lader ikke til, at Øresundstoget gør særlig meget ved det Hvad siger I? Håber på mange svar - bare hvad der lige falder jer ind. :) Sanni

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Der er jo en del der brokker sig over Supermule .. Og omvendt så brokker han sig jo også en del over de andre .. Og så er der jo dem der brokker sig over de der kører for stærkt Og omvendt ... Og så er der problembarnet Gio der ikke vil trække ind Nåh ja, så er der politiet og deres fartmålinger .. Så er der noget med en bom, eller er det en guillotine der er forklædt ?! Og alle de tåbelige turister der tager broen i zik zak for at nå at se mest muligt, og helst med 1-2 obligatoriske stop undervejs for at tage foto's .. Penge maskinen (eller kort makulatoren) lige før betalingsanlægget mod Sverige - hastighedsnedsættelsen kunne da godt starte 1-2 km før.. Vi vil jo helst skabe kø og kaos i betalingsanlægget istedet for at få trafikken til at flyde .. hmm.. håber du kan finde lidt inspiration i mit svagt ironiske indlæg

Besvaret
Hej alle sammen Hvis man skulle lave en hurtig prioriteret liste over, hvilke problemer, der kan ligge i at pendle over broen i bil - hvad man irriterer sig over som pendler (hvad angår selve broen), hvordan skulle den så se ud? Samtidig, hvis man skulle lave en lignende liste for problemer forbundet med at tage toget hver dag, hvordan ville den så se ud? Vil gerne have afdækket fordele og ulemper nemlig. Hvad angår tog, så vil jeg selv sige: 1) At man aldrig ved, hvornår de går og om de går 2) Man er så ofte forsinket 3) I situationer med forsinkelser er man 100% magtesløs, og det lader ikke til, at Øresundstoget gør særlig meget ved det Hvad siger I? Håber på mange svar - bare hvad der lige falder jer ind. :) Sanni
Er det noget du skal bruge i forbindelse med din uddannelse er det nok meget smart lige at gøre opmærksom på det;)
Besvaret
Der er jo en del der brokker sig over Supermule .. Og omvendt så brokker han sig jo også en del over de andre .. Og så er der jo dem der brokker sig over de der kører for stærkt Og omvendt ... Og så er der problembarnet Gio der ikke vil trække ind Nåh ja, så er der politiet og deres fartmålinger .. Så er der noget med en bom, eller er det en guillotine der er forklædt ?! Og alle de tåbelige turister der tager broen i zik zak for at nå at se mest muligt, og helst med 1-2 obligatoriske stop undervejs for at tage foto's .. Penge maskinen (eller kort makulatoren) lige før betalingsanlægget mod Sverige - hastighedsnedsættelsen kunne da godt starte 1-2 km før.. Vi vil jo helst skabe kø og kaos i betalingsanlægget istedet for at få trafikken til at flyde .. hmm.. håber du kan finde lidt inspiration i mit svagt ironiske indlæg
:laugh: :laugh: :laugh: Cool opsummering af diverse indlæg. (som gammeldansk ville ha skrevet) :th2:
Besvaret
Til toget desuden: Mange gange er det overfyldt. (for kort til den faktiske passagermængde) Hvis man skal længere nordpå f.eks. til Lund eller Eslöv, så spilder man ca. et kvarter, hver gang man passerer Malmö, for trafiksystemet hænger ikke sammen. Til bil desuden: Billetsystemet for pendlere er ufleksibelt og dyrt, for man er tvunget til at købe et antal rejser i en bestemt kalendermåned og betale for dem alle. Hvis man rejser væsentligt mindre, bliver de enkelte passager meget dyre. Hvis man rejser mere, skal man betale ekstra passager. Systemet passer ikke til folk, der improviserer. Bropasset er et skridt i den rigtige retning, men for dyrt. Generelt er det bare for dyrt at passere broen. Lav en cykelsti på broen og gør det gratis at cykle over. Godt for integrationen. Bra för folkhälsan desutom. :D
Besvaret

Tak so far - keep going Nej, det er ikke til uddannelsen... Det er til jobbet - arbejder for et firma, hvor DSB er kunde, og jeg skal bruge jeres hints til at sammenfatte en henvendelse/opdatering til DSB, som de kan bruge til at arbejde videre med brugertilfredsheden med. Skal tale med DSB i løbet af denne uge og samler indhold. Vh Sanni

Guest Supermule
Besvaret

Som du nok har kunne læse rundt omkring, så er jeg meget irreteret over sovende bilister.....;) Kunne være rart med noget der kunne vække dem, så de blev til opmærksomme bilister....Måske kunne man koble nogle vogne efter toget om morgenen, så de helt slap for at genere os andre og kunne sove den halve time turen over broen varer med toget??? Desuden skulle cykler kunne medtages gratis, ligesom 10 store rejsekufferter og en tvillingebarnevogn... Der er jo ikke noget alternativ, da der ikke er cykelsti over broen.... Det er da klart at diskriminere cyklisterne. Så er der betalingsanlægget..... Oppe i Norge kan man køre 80 km/t igennem deres bomanlæg.... Der er heller ikke nogen der holder og blokerer det hele, idet skiltene er klare og tydelige. Det kunne de lære en fandens masse af på øresund.... Det skaber kun kø og farlige situationer at folk begynder at bakke og skifte bane uden at orientere sig, idet skiltningen er helt ad helvede til....

Besvaret
Så er der betalingsanlægget..... Oppe i Norge kan man køre 80 km/t igennem deres bomanlæg....
Over Storebælt kan man også køre med 60-80 km/t (kan ikke huske det præcise tal.
Besvaret
Så er der betalingsanlægget..... Oppe i Norge kan man køre 80 km/t igennem deres bomanlæg.... Der er heller ikke nogen der holder og blokerer det hele, idet skiltene er klare og tydelige. Det kunne de lære en fandens masse af på øresund.... Det skaber kun kø og farlige situationer at folk begynder at bakke og skifte bane uden at orientere sig, idet skiltningen er helt ad helvede til....
I 'gamle' dage, før de begyndte deres meget lange ombygning af betalingsanlægget kunne man jo køre igennem brobizz-banen uden at skulle stoppe, men jeg vil vædde med, at de har lavet det om pga. folk kørte ALT for hurtigt igennem brobizz-banen :fight: Så det er jo nok dem, man skal takke for, at man nu skal helt ned og holde stille for at komme igennem betalingsanlægget :thumbdown
Besvaret

DSB hader passagerer Hvis man betragter et hierarki - altså et system af personer, der rangerer højere eller lavere - så vil man konstatere, at de, der er nederst i hierarkiet ikke har ret til informationer; de, der er højere oppe, har ret til flere informationer, og den øverste har ret til at vide alt. De fleste kontorkrige udkæmpes med informationer som våben. Det er en måde at sætte andre på plads at give en sluddder for en sladder i stedet for et rigtigt svar, og på den måde fortælle den anden, at han er et laverestående væsen uden ret til reel information. Man kan naturligvis også løfte andre op på sit eget niveau ved at indvi dem i dette højere niveaus særlige viden. DSB's personale, eller hvem det nu er, der står for togene, ønsker at kunderne absolut skal befinde sig underst i hierarkiet - under togførerne, så vi er rigtig rigtig langt nede. Kampen mod kunderne udkæmpes med noget, man kunne kalde MIF-information, hvor M står for manglende, I står for irrelevant og F står for forkert. Jeg tror begrebet MIF-information giver mening for enhver, der har rejst med tog. Det meste såkaldte information er bare støj, der er egnet til at gøre en nedtrykt. DSB fortæller naturligvis officielt, at man gør alt for at informere, men de uformelle mekanismer er meget stærkere. Et eksempel: På perronskiltene fortæller man, at toget er forsinket 3, 6, 9 eller 12 minutter osv. Så når der står 3, er der kun en meget svag chance for, at det faktisk drejer sig om tre minutter. Eftersom man ikke har nogen viden om, hvad princippet bag angivelserne er, så kan ca. 6 minutter betyde 4, 5, 6, 7 eller 8. DSB ved naturligvis på sekundet, hvornår toget ankommer, men af hensyn til opretholdelse af hierarkiet, skal kunderne ikke have samme viden, da der derved kunne få en forkert opfattelse af deres betydningsfuldhed. Nå, nu vil jeg ud og se med min cabriolet. :laugh:

Guest Supermule
Besvaret

Du er helt klart en kæmpegevinst for det forum her Nils..... Cadeaux til dig herfra!!!! :)

Hvis man betragter et hierarki - altså et system af personer, der rangerer højere eller lavere - så vil man konstatere, at de, der er nederst i hierarkiet ikke har ret til informationer; de, der er højere oppe, har ret til flere informationer, og den øverste har ret til at vide alt. De fleste kontorkrige udkæmpes med informationer som våben. Det er en måde at sætte andre på plads at give en sluddder for en sladder i stedet for et rigtigt svar, og på den måde fortælle den anden, at han er et laverestående væsen uden ret til reel information. Man kan naturligvis også løfte andre op på sit eget niveau ved at indvi dem i dette højere niveaus særlige viden. DSB's personale, eller hvem det nu er, der står for togene, ønsker at kunderne absolut skal befinde sig underst i hierarkiet - under togførerne, så vi er rigtig rigtig langt nede. Kampen mod kunderne udkæmpes med noget, man kunne kalde MIF-information, hvor M står for manglende, I står for irrelevant og F står for forkert. Jeg tror begrebet MIF-information giver mening for enhver, der har rejst med tog. Det meste såkaldte information er bare støj, der er egnet til at gøre en nedtrykt. DSB fortæller naturligvis officielt, at man gør alt for at informere, men de uformelle mekanismer er meget stærkere. Et eksempel: På perronskiltene fortæller man, at toget er forsinket 3, 6, 9 eller 12 minutter osv. Så når der står 3, er der kun en meget svag chance for, at det faktisk drejer sig om tre minutter. Eftersom man ikke har nogen viden om, hvad princippet bag angivelserne er, så kan ca. 6 minutter betyde 4, 5, 6, 7 eller 8. DSB ved naturligvis på sekundet, hvornår toget ankommer, men af hensyn til opretholdelse af hierarkiet, skal kunderne ikke have samme viden, da der derved kunne få en forkert opfattelse af deres betydningsfuldhed. Nå, nu vil jeg ud og se med min cabriolet. :laugh:
Besvaret
Lav en cykelsti på broen og gør det gratis at cykle over. Godt for integrationen. Bra för folkhälsan desutom. :D
Yes please. Ville være cool hvis man kunne cykle over.
Besvaret
Du er helt klart en kæmpegevinst for det forum her Nils..... Cadeaux til dig herfra!!!! :)
Er det noget man kan spise?:laugh: Tilslutter mig i øvrigt hovedbudskabet:th2:
Besvaret
Så mangler vi bare at lære dig at quote, og skære unødvendigt flaf bort *suk*
Guest Mogens
Besvaret
Du er helt klart en kæmpegevinst for det forum her Nils.....
Uden tvivl ! Faktuelt er en del af tekstens indhold noget vrøvl ;)
Guest Supermule
Besvaret

Ja så passer jeg nemlig ned i den boks vi allesammen skal være i...... Så er der ingen der stikker udenfor og er lidt anderledes..... Lad os allesammen være ens og så bliver det sjovt....... Jeg quote'r som jeg vil.......Når jeg vil og hvor jeg vil........ Fik jeg forresten skåret quote'n nok ned???? ;) :D

Så *suk*
Besvaret
Ja så passer jeg nemlig ned i den boks vi allesammen skal være i...... Så er der ingen der stikker udenfor og er lidt anderledes..... Lad os allesammen være ens og så bliver det sjovt....... Jeg quote'r som jeg vil.......Når jeg vil og hvor jeg vil........ Fik jeg forresten skåret quote'n nok ned???? ;) :D
Hvis alle gjorde som dig, så ville love aldrig være blevet til, og anarki var dagsordenen. Jeg gider ikke engang begynde på at læse op af "Quote-teknik for n00bz!" for dig...*suk*
Guest Supermule
Besvaret

Love er til for folk der vil være mere end andre....De vil gøre det til deres levevej at administrere og regere andres liv..... hvorfor skal de ha' ret til det??? Vi er allesammen en del af naturens orden og det kan vi ikke ændre på.... i naturen er det den stærkeste der overlever og får lov til at føre generne videre.... Hvorfor vil de svage forsøge at ændre på det??? For at berettige deres egen eksistens??? Man kunne jo tro det. Hvorfor skal jeg betale til at andre kan køre på frihjul og sidde med fingeren op i røveren og spilde deres liv??? Hvis der var en langt større grad af "klar dig selv" mentalitet i dette samfund, så skulle du satme se udvikling og ikke stagnering.........

Hvis alle gjorde som dig, så ville love aldrig være blevet til, og anarki var dagsordenen. Jeg gider ikke engang begynde på at læse op af "Quote-teknik for n00bz!" for dig...*suk*
Guest Nadynka
Besvaret

Æv

Det værste er, når lokomotivføreren bremser hårdt op, og de fattige vælter ind i en. Vedr. bilen er det: F1.gif
Helt enig, smader irriterende at man ikke kan dreje til højre men først skal igennem rundkørslen! Flot klaret.... Og så er det alt for dyrt at køre over og ja så lige det med at "deres" kalender måned går fra d. 01 til d. 01 ihhh flexibilitet nej tak! æv. Broen lukkes fordi man har glemt at der lige kunne falde istape ned på broen om vinteren....jow jow Men ellers er det jo en dejlig udsigt ;) Nadynka
Besvaret
Så er der betalingsanlægget..... Oppe i Norge kan man køre 80 km/t igennem deres bomanlæg.... Der er heller ikke nogen der holder og blokerer det hele' date=' idet skiltene er klare og tydelige. Det kunne de lære en fandens masse af på øresund.... Det skaber kun kø og farlige situationer at folk begynder at bakke og skifte bane uden at orientere sig, idet skiltningen er helt ad helvede til....[/quote'] Undskyld men hvilken del af de skilte er det du har sværest ved at forstå? Kan absolut ikke se hvordan de skulle gøres mere "let forståelige"?
Besvaret
Undskyld men hvilken del af de skilte er det du har sværest ved at forstå? Kan absolut ikke se hvordan de skulle gøres mere "let forståelige"?
Jeg synes også de er rimeligt letforståelige.. men alligevel ser jeg flere gange om ugen folk uden brobizz vælge "mine" baner.. :fight: :D
Guest Supermule
Besvaret

Folk der ikke ved at en brobizz eksisterer kan ikke forstå skiltet til brobizz'en.... Prøv med "automatisk" og "manuel", så skal du se hvordan det bare virker...

Undskyld men hvilken del af de skilte er det du har sværest ved at forstå? Kan absolut ikke se hvordan de skulle gøres mere "let forståelige"?
Guest Supermule
Besvaret

Hvis det stod til de kvinder jeg har fået børn med, så var det ikke begrænset til 2 stks...... :D Sådan er kvinder.... Når noget er godt, vil de bare ha' mere..... Har du børn BS???? ;)

Så skal du vel bare være glad for du ikke lever i naturen va:fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...