CAC Skrevet July 20, 2006 Rapporter Skrevet July 20, 2006 Efter at have stillet en bunke spørgsmål herinde er det endelig lykkedes os at finde en lejlighed i Malmø. Det betyder at min Kone og jeg slutter os sammen med Jer i november hvor vi flytter til Lindeborg. Nu kommer der sikkert endnu flere spørgsmål fra min side Vi er glade og glæder os til at opleve livet på "den anden side " Hav en kanon aften, og vi ses!
Gio Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Efter at have stillet en bunke spørgsmål herinde er det endelig lykkedes os at finde en lejlighed i Malmø. Det betyder at min Kone og jeg slutter os sammen med Jer i november hvor vi flytter til Lindeborg. Nu kommer der sikkert endnu flere spørgsmål fra min side Vi er glade og glæder os til at opleve livet på "den anden side " Hav en kanon aften, og vi ses!Tillykke ...det er altid en rar fornemmelse at have dét på plads. Nu kommer "alle de andre ting" så snigende ;)
larscph Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Tillykke med jeres nye sted! Det er altså bare godt herovre på øst-siden af Øresund - glæd jer! :th2:
aj Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Stort tillykke! Kan selv huske hvordan jeg følte mig som kongen af verden (eller noget), da jeg i sin tid fik mit lejlighedskøb på plads.
SanneJ Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Tillykke med det :th2: Er selv lige flyttet til Lindeborg efter at have boet 2 år i ... Lindeborg (fra hyre till bostadsrätt), så det må vel betyde, at jeg er glad for området :D Vi er efterhånden også en del danskere her, men svensken er nu også meget flink
BS Besvaret July 20, 2006 Rapporter Besvaret July 20, 2006 Kæmpe tillykke. Men ked af at sige det. Det med at få fingre i lejligheden er sq det mindste af det hele. Alt det der kommer nu og til i er flyttet ind er den spændende del :D
CAC Besvaret July 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2006 Kæmpe tillykke. Men ked af at sige det. Det med at få fingre i lejligheden er sq det mindste af det hele. Alt det der kommer nu og til i er flyttet ind er den spændende del :D Hej alle, og takker for lykønskningerne.. BS... det havde jeg også lidt på fornemmelsen, men så er jeg jo glad for at være en del af dette fantastiske forum:laugh:
Kram78 Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Fejl ind til videre. Rigtig mange gange tillykke!!! Som der blev sagt i et tidligere indlæg så er det at købe sig en lejlighed og flytte over det mindste af det hele. Her er nogle af de huller jeg er faldet i 1. Hvis i køber bil skal i se at få den forsikret med det samme, da det koster omkring 77 kr. pr. dag den ikke er forsikret, selv om du gemmer den væk i en kælder og ikke bruger den (Hvis der er plader på selvfølgelig). 2. Jeg har ikke sendt min indkomst ind til skatteværket, da jeg ikke har nogle indkomst i Sverige. Det en fejl. For det koster 1000 skr. i bøde, og den stiger i takt med hvor længe du er om at sende oplysningerne ind. 3. Svensk ID kort. Det er det rene helvede. Selv om du medbringer alt dansk ID du nogen sinde har ejet + alt det svenske ID og beviser for hvem du er (svensk person nr., lejekontrakt osv.), så kan du ikke få dig et satans svensk ID kort, uden at skulle have et "vidne" med som selv er svensker og har et svensk personbevis som max er 14 dage gammelt, eller noget i den stil. Fuldstændig vanvittigt. Der er ingen tvivl om at tingene gøres lidt anderledes her på den anden side, og ikke altid på den nemmeste måde. Jeg er sikker på at der venter mig og jer, mange flere overraskelser endnu, men hvad er livet uden overraskelser, selv om de koster ekstra i pengepunge :th2: Ser man bort fra vandvidet, så er her sku skønt og bilerne er billige Endnu engang velkommen.
Guest jxhab Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Rigtig mange gange tillykke!!! Som der blev sagt i et tidligere indlæg så er det at købe sig en lejlighed og flytte over det mindste af det hele. Her er nogle af de huller jeg er faldet i 1. Hvis i køber bil skal i se at få den forsikret med det samme, da det koster omkring 77 kr. pr. dag den ikke er forsikret, selv om du gemmer den væk i en kælder og ikke bruger den (Hvis der er plader på selvfølgelig). Det forstår jeg ingenting af. Så vidt jeg ved så kan du slet ikke få plader på en bil før den er forsikret?!?!? Måske tager jeg fejl.. 2. Jeg har ikke sendt min indkomst ind til skatteværket, da jeg ikke har nogle indkomst i Sverige. Det en fejl. For det koster 1000 skr. i bøde, og den stiger i takt med hvor længe du er om at sende oplysningerne ind. Mærkeligt, vi har hverken fået bøde eller sendt noget ind til skatteværket.
Kim H Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Det forstår jeg ingenting af. Så vidt jeg ved så kan du slet ikke få plader på en bil før den er forsikret?!?!? Måske tager jeg fejl.. Når en bil - i Sverige - har fået sine nummerplader, bliver de siddende på bilen til den skal skrottes. Se f.eks. på alle de brugte biler hos forhandlerne - (næsten) altid med plader på ... På samme måde står der hos mange forhandlere helt nye biler med nummerplader på - og dem er der bestemt ikke tegnet (trafik)forsikring for.
Markowitch Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 2. Jeg har ikke sendt min indkomst ind til skatteværket, da jeg ikke har nogle indkomst i Sverige. Det en fejl. For det koster 1000 skr. i bøde, og den stiger i takt med hvor længe du er om at sende oplysningerne ind. Den har jeg ikke hørt før. Jeg har intet sendt ind . Hvis man ikke deklarerer nogen indkomst i Sverige, så går de vel bare ud fra at man tjener 0 kr. hvilket passer i mit tilfælde :D @CAC Velkommen til den østlige side af Øresund! :th2: :)
Mette Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Vedr. ID kort kan du få din bank til at vidne, de sørger for at det hele bliver sendt videre i systemet. For fornøjelsen tog vores bank SEK 250 pr. kort, men det var enkelt og ligetil.
Guest ThomasO Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Mette : Vores bank, hvad er det for en bank?
claus Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Det forstår jeg ingenting af. Så vidt jeg ved så kan du slet ikke få plader på en bil før den er forsikret?!?!? Måske tager jeg fejl.. Mærkeligt, vi har hverken fået bøde eller sendt noget ind til skatteværket. Det har jeg heller ikke hørt noget om, kan ikke forstå hvad skatteverket skal bruge min danske indkomst til , når alt bliver deklareret i DK... Måske man burde sende en mail til dem...
Mette Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Det er Skånes Provinsbank (Danske Bank) på Stortoget i Malmø. Vi skulle blot underskrive nogle papirer så tog bankrådgiveren sig af resten og inden for et par uger kunne vi afhente ID kortene i banken
janlunde Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Det er Skånes Provinsbank (Danske Bank) på Stortoget i Malmø. Vi skulle blot underskrive nogle papirer så tog bankrådgiveren sig af resten og inden for et par uger kunne vi afhente ID kortene i banken Dette er et godt eksempel på hvorfor banker tjener så mange penge . Købe ID-kort som egentlig ikke behøves? Jeg har boet i S i 3 år, og er aldrig blevet bedt om at vise et ID-kort...
Kram78 Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Når en bil - i Sverige - har fået sine nummerplader, bliver de siddende på bilen til den skal skrottes. Se f.eks. på alle de brugte biler hos forhandlerne - (næsten) altid med plader på ... På samme måde står der hos mange forhandlere helt nye biler med nummerplader på - og dem er der bestemt ikke tegnet (trafik)forsikring for. Jeg købte min bil brugt (og derved var der plader på), og der gik så 5 dage før jeg fandt den billigste forsikring og sagde ok til den. 2 uger senere fik jeg en lille regning på 5*77 kr ind af døren. Det kan dog skyldes at da jeg sendte ejerskift papirene ind, krydsede jeg af at bilen skulle bruges (altså ikke bare sætte til side, som en bilforhandler måske gør, til bilen bliver solgt). I Sverige har de så en form for sikkerhedsnet, som gør at hvis du laver en skade før du får tegnet en forsikring, så dækker denne "fælles forsikring". Den koster dog åbenbart 77 kr. pr. dag for min bil.
repeat Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Det var det samme da jeg skulle have iD kort. Havde lige en uge forinden skrevet under på et lån i banken. Så det skulle da være mærkeligt, hvis banken ikke kunne vidne at det jeg er hvem jeg siger jeg er:p
SanneJ Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Dette er et godt eksempel på hvorfor banker tjener så mange penge. Købe ID-kort som egentlig ikke behøves? Jeg har boet i S i 3 år' date=' og er aldrig blevet bedt om at vise et ID-kort...[/quote'] I sagens natur skal du så heller ikke ha taget obligatoriske cellepröver for livmoderhalskräft Her måtte de ikke tage pröven uden at ha set svensk ID-kort (men gjorde det nu alligevel...). Som arbejdende i SE og dermed med lilla sygesikringsbevis, har jeg nu også erfaret, at man skal fremvise sit ID-kort sammen med sygesikringskortet for at det skal gälde, så jeg må vel hellere komme i banken og få det lavet :) Nägter at gå i kassaservice! Jeg bliver nu også tit spurgt efter det, men efter et dybt suk har det ellers altid fungeret med mit danske körekort :D
Humle Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Den har jeg ikke hørt før. Jeg har intet sendt ind . :th2: :) Samme her. Aldrig indsendt eller blevet opkrævet noget som helst. 4 år herover efterhånden. shit som tiden dog går
Toft Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Hvis man ikke deklarerer nogen indkomst i Sverige' date= så går de vel bare ud fra at man tjener 0 kr. hvilket passer i mit tilfælde :D Interessant! Mon ikke alle i landet med svensk indkomst, i så fald bør afprøve denne logiske "skatte formel" ved næste deklaration? I øvrigt står der jo på den svenske selvangivelse, at hvis man ingen svensk indkomst har, så skriver man 0 (nul) i feltet, og sender den til Skatteverket.
Gio Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Svensk selvangivelse...well, jeg modtog én da jeg skulle betale skat af fortjeneste på salg af den gamle lejlighed - og ellers så jeg ikke noget førhen...og har heller ikke modtaget/hørt en dyt her i anden omgang. Til september er det et år siden jeg flyttede herover igen.
claus Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Interessant! Mon ikke alle i landet med svensk indkomst, i så fald bør afprøve denne logiske "skatte formel" ved næste deklaration? I øvrigt står der jo på den svenske selvangivelse, at hvis man ingen svensk indkomst har, så skriver man 0 (nul) i feltet, og sender den til Skatteverket. Jeg lavede min elektronisk, og det var ikke muligt at skrive 0 i nogen af felterne, tilgengæld stod der jo fortrykt på at jeg ikke skulle modtage noget rentefradrag, så de må jo vide at alt bliver lavet i DK....
Nif Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Ang. trafikforsikring kan dette kun gøres på mindre biler og ikke på bla. Amg, eller M modeller da trafikforsikringen ofte kostere mere end vägverkets standardsats. Ang. bøde for skat, mener jeg kun det vedrører huse. Indsendes det ikke falder bøden og starter med de 500 og flyver hurtigt afsted. HAR prøvet det
Guest jxhab Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Ang. trafikforsikring kan dette kun gøres på mindre biler og ikke på bla. Amg, eller M modeller da trafikforsikringen ofte kostere mere end vägverkets standardsats. Ang. bøde for skat, mener jeg kun det vedrører huse. Indsendes det ikke falder bøden og starter med de 500 og flyver hurtigt afsted. HAR prøvet det Mærkeligt vi har ikke fået noget at vide om noget, dog skal vi af med lidt penge til ejendomsskat men ellers har vi ikke hørt noget om nogen bøde eller noget.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu