Jump to content

Recommended Posts

• Svar 246
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Flotte billeder.....:)
Tak tak :)
Woa.. Gio.. Ja de er flotte... Hvad har du af kamera?
Disse er taget med et consumer-cam - nærmeret betegnet mit gamle Panasonic DMC-FZ20. Men det kan nu noget med 12x optisk zoom (35mm equiv. = 432mm :thumbup:) Regner med det ryger til salg snart, da jeg har kastet mig over et EOS 350D og diverse guf :th2:
Besvaret
Tak tak :)Disse er taget med et consumer-cam - nærmeret betegnet mit gamle Panasonic DMC-FZ20. Men det kan nu noget med 12x optisk zoom (35mm equiv. = 432mm :thumbup:) Regner med det ryger til salg snart, da jeg har kastet mig over et EOS 350D og diverse guf :th2:
Ja det er imponerende hvad man kan med "ingenting". Jeg kom til at købe et Canon D60 af en kammerat der alligevel ikke ville have det (!) - har ikke fået prøvet det sååå meget af endnu, men klart mere lysstærkt og bedre end mit ellers fine Canon G7.
Besvaret

EOS D60 er et skide godt cam..... Har det selv som "backup cam!" i tilfælde af at mit EOS 5D går død......:)

Ja det er imponerende hvad man kan med "ingenting". Jeg kom til at købe et Canon D60 af en kammerat der alligevel ikke ville have det (!) - har ikke fået prøvet det sååå meget af endnu, men klart mere lysstærkt og bedre end mit ellers fine Canon G7.
Besvaret
Jeg kom til at købe et Canon D60 af en kammerat der alligevel ikke ville have det (!)
Nice! :thumbup: Man kan være heldig til tider.
- har ikke fået prøvet det sååå meget af endnu' date=' men klart mere lysstærkt og bedre end mit ellers fine Canon G7.[/quote']Det afhænger jo altid af optikken man drøner på dyret. Et nok så godt kamera er jo ikke bedre end de glas der er foran. Jeg regner med at få testet 350´eren godt og grundigt af sommeren over...og så må vi se om resultaterne bliver værd at poste herinde :o
Besvaret
Der har da godt nok været hug på den linse der fanger kraftværket! Fedt billede!
Jeps...som skrevet, så er vi ude i noget der ligner 432mm. Billedet er minimalt beskåret.
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
Guest michaelbo
Besvaret

Gode billeder Har lige siddet og kigget hele tråden igennem, det er altså dejlige billeder i har taget, det må i da gerne blive ved med ; man bliver i så rigtigt godt humør over det dejlige sted vi bor. :) :) :)

Besvaret
ja og malmö for den sags skyld... bor du også herude Gio?
Lokation: Flyinge :) Og der ér smukt derude! Vi boede i Billinge i 3 år, der er dælme også højt til loftet og natur for alle pengene. Desværre måtte vi sande at det var for langt væk for os.
Besvaret
bor du også herude Gio?
Lokation: Flyinge :) Og der ér smukt derude! Vi boede i Billinge i 3 år, der er dælme også højt til loftet og natur for alle pengene.
Jeg har storke i min baghave...hvor hulen hitter man dét i Danmark!? :thumbup:
Besvaret
Ribe :th2:
Hvis du er heldig, ja. Herude er de almindelige, sammen med fiske og konge-ørne. Første gang jeg var herude, kiggede jeg tilfældigt ud ad sideruden i bilen på en mark - og kiggede en ekstra gang, da der stod tre storke og hyggede sig 50 meter borte. Den anden aften kom der en flok på otte(!) flyvende ind over huset... :thumbup: Desuden er her pænt pakket med glenter, udover de førnævnte ørne. Med andre ord, så er det kun toppen af isbjerget - og en helt anden oplevelse end at bo i Malmö. Og så ér det slet ikke så langt ude på landet, som nogle sikkert vil gøre det til. Men for os der har været vant til at bo i større byer, så er det en ganske bekræftende oplevelse. Og bestemt brændstof til tanken om at tage endnu længere op i Sverige, självklart. Min plus/minus-kurve for Sverige har været opadgående i lang tid nu :th2:
Besvaret

Det er dejligt at høre, Gio... Folk vrænger lidt på næsen, når man fortæller man bor SÅ LANGT væk fra Malmö/KBH - men vi synes jo, at den lidt længere køretur opvejer alt, når man oplever højden til himlen, solnedgangene og stjernerne om natten når man føler man står midt i mælkevejen. For ikke at glemme når alt er hvidt (og forbliver hvidt!), når storken vader rundt ude på ens mark, og når man møder pindsvinet og rådyrene på sin vej... :D [ATTACH]2503[/ATTACH] [ATTACH]2504[/ATTACH] [ATTACH]2505[/ATTACH] [ATTACH]2506[/ATTACH] [ATTACH]2507[/ATTACH] [ATTACH]2508[/ATTACH]

Besvaret

Ja dyrelivet derude er rigtig herligt - første sommer vi boede i Billinge holdt musvåge far og mor flyveskole for deres unger lige ude på vores mark lige uden for vinduet. Sjovt nok så vi kun storke én gang i den tid vi var der, men til gengæld har vi da haft besøg af noget så eksotisk som en ko (!) Nu er vi så rykket til Malmö, og jeg må egentlig sige at der er mere mere "wildlife" end jeg havde forventet her. Nu bor vi så også ud til en bæk og skov lige om hjørnet - men fiskehejren lurer ofte nede i bækken, og der er andre familer der sejer tur på den. Og da jeg var ude og tage efterårsbilleder cirklede sådan en her rundt over mig... 20081012-DSC_0020.jpg Men jeg må så også indrømme, at jeg kommer ikke til at savne de lange mørke køreture til og fra København hele vinteren, slet ikke dem i snestorm, isslag og andre dejlige sager hvor turen tog over 2 timer... Det har været en befrielse - for os - at komme tættere på og med ét slag skære næsten 1,5 time af transporten hver eneste dag. Tænk engang at have fået foræret 7,5 times fritid hver uge - det er en hel arbejdsdag! Men ja, det er en opvejning af for og imod.

Besvaret

Lige præcis Lars......Det er mere tid med ungerne!! :) Ret meget længere ud end Lund er bare spild af tid.....Bevares der er flot natur, men med mindre man arbejder meget hjemmefra, så ser man den ikke til daglig pga mørke..... Men Romelåsen er helt fantastisk. Burde bare ligge 30 min tættere på Kbh......:D

Besvaret
Men Romelåsen er helt fantastisk. Burde bare ligge 30 min tættere på Kbh......:D
Når man kører 280+ km/t ville det være svært at placere Romelåsen tættere på København, for så ville du ende omkring Ringsted på de 30 min, hvis du kørte fra Romelåsen af m66.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...