Danskeren Besvaret June 16, 2007 Rapporter Besvaret June 16, 2007 Jeg kan desværre ikke bidrage med så flotte fotos, men vil lige sige, at de alle er af absolut fremragende kvalitet. Tak for det!
Danielsito Besvaret June 16, 2007 Rapporter Besvaret June 16, 2007 Ja, jeg glæder mig også til at se billederne, hver gang jeg ser at her er et nyt indlæg. :) Torsdag aften var jeg ude på en rigtig dejlig aftentur, på min motorcykel. Jeg så at der var en luftballon omkring 20 Km ude fra Malmö og besluttede at prøve at pejle mig ind på dens retning og komme tæt på. Det lykkedes mig at komme rigtigt tæt på den. Jeg slukkede motoren og tog hjelmen af og blev helt fascineret at at den kæmpe ballon, med temmeligt mange mennesker i, svævede fuldstændigt lydløst forbi. Kun afbrudt af, når skipperen sendte en ladning varme op i ballonen. 10 minutter senere lykkedes det mig at komme dem i forkøbet og parkerede 100 meter fra, hvor de landede kort efter. Vejret og solnedgangen var perfekt, så de havde garanteret en fantastisk tur. Jeg undskylder billedkvaliteten. Det er taget med mobilen. Jeg var lidt ked af, at jeg ikke havde mit spejlreflekskamera med. :o
BS Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Til trods for en rengfuld og lidt kedelig dag startede den nu flot! Knipset med mobilos som desværre stod til at tage billeder i størrelsen alt_for_lille x alt_for_lille Så det blev lidt kornet da jeg forstørede det op. But here it goes.
Jette Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Til trods for en rengfuld og lidt kedelig dag startede den nu flot! Knipset med mobilos som desværre stod til at tage billeder i størrelsen alt_for_lille x alt_for_lille Så det blev lidt kornet da jeg forstørede det op. But here it goes. Tak for det - det er bare flot - og heldigvis slutter dagen da også mere solrig end hele dagen. Selv om det regnede var vi i Skåne Djurpark, og det var fint, los ungerne fik lært en masse mens vi så på og vildsvine ungerne var super underholdning. De kan godt nok løbe stærkt. (Sorry OT)
Markowitch Besvaret July 30, 2007 Rapporter Besvaret July 30, 2007 Flotte billeder! Et billede såsom Creddes "Falsterbo Fyrtårn" er svært at tage da scenen indeholder store kontraster med lys himmel og mørk forgrund. Man kan selvfølgelig lege lidt med kameraets indstillinger, men det er svært at finde indstillingen så man får hele dynamikområdet med. For ikke at sige umuligt. Men check lige dette billede: Billedet ser på en måde fake ud, men også flot! Tricket består i at tage flere billeder med forskellige eksponeringer og bruge et program kaldet Photomatix, der desværre efterlader sit watermark i billedet, medmindre man køber programmet. EDIT: Flere eksempler her: http://www.hdrsoft.com/examples.html
CoolAIR Besvaret July 30, 2007 Rapporter Besvaret July 30, 2007 Wow! Godt skud. Ser ud som om der zoomet ret meget ind - hvilket kamera?
larscph Besvaret July 30, 2007 Rapporter Besvaret July 30, 2007 Tark... :) Det er taget med et Canon G7 på max zoom (6x). Det er så croppet en pæn sjat - som desværre går lidt ud over kvaliteten. Originalt var det sådan her:
BS Besvaret July 30, 2007 Rapporter Besvaret July 30, 2007 Billedet ser på en måde fake ud' date=' men også flot! Tricket består i at tage flere billeder med forskellige eksponeringer og bruge et program kaldet Photomatix, der desværre efterlader sit watermark i billedet, medmindre man køber programmet. Eller i PS at arbejde i layers. Så er det bare derud af med Dodge and burn tool!
Gio Besvaret July 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2007 Eller i PS at arbejde i layers. Så er det bare derud af med Dodge and burn tool!...ja - efter at have fritlagt de forskellige lag du vil arbejde i. Go´ fornøjelse ;)
Furland Besvaret August 1, 2007 Rapporter Besvaret August 1, 2007 ...ja - efter at have fritlagt de forskellige lag du vil arbejde i. Go´ fornøjelse ;) pfft... det er der ikke tid til altid, så er det bare i 100% zoom og en passende brush, sammen med et maskeringslag.
CoolAIR Besvaret August 1, 2007 Rapporter Besvaret August 1, 2007 Lidt skånsk natur... Rössjön ved Hallandsåsen
Futz Besvaret August 1, 2007 Rapporter Besvaret August 1, 2007 Rössjön ved Hallandsåsen Pisse pænt sted :th2:
CoolAIR Besvaret August 1, 2007 Rapporter Besvaret August 1, 2007 Og et skär fra Hallands Väderö - dejligt sted (når vejret er godt ;) )
CoolAIR Besvaret August 1, 2007 Rapporter Besvaret August 1, 2007 Og lige et mere fra Väderön... så skal jeg nok nære mig :) Jeg kan godt anbefale en tur! Man sejler fra Torekov (100 kronor). Tag den første færge over, så er der stadig parkeringspladser ved havnen og ikke så mange mennesker derovre. Den sidste færge går nemlig hjem 17.20. Man kan gå øen rundt på 2-3 timer, hvis man går til. Men tag gode sko på, de der "skär" kan man ikke spøge med På hjemvejen kan man jo køre forbi Hovs Hallar og til Båstad for lidt wine 'n' dine ;) (og ja - det er Kullaberg i baggrunden)
larscph Besvaret August 2, 2007 Rapporter Besvaret August 2, 2007 Coolair - super fine billeder du får taget! :th2:
CoolAIR Besvaret August 2, 2007 Rapporter Besvaret August 2, 2007 Takker :) Får nu også taget meget juks, men er god til at sortere
CoolAIR Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Bäckaskog Station (nedlagt?) Hmm... ville ønske at der var andre end mig, der gad at poste lidt Skåne-billeder... :o
Lynge Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Hmm... ville ønske at der var andre end mig' date=' der gad at poste lidt Skåne-billeder... :o[/quote'] Vi har masser af billeder fra Skåne, men der er bare hunde på dem allesammen, er ikke lige sikker på det falder ind i temaet i denne tråd:p
Carsten Olsen Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Jeg ville nu gerne vise et par billeder men får hele tiden af vide at de overstiger det tilladte.
Carsten Olsen Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Vi har masser af billeder fra Skåne' date=' men der er bare hunde på dem allesammen, er ikke lige sikker på det falder ind i temaet i denne tråd:p[/quote'] Hvis der er fra skåne er det vel ok.:th2: :D
Gio Besvaret August 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 9, 2007 Jeg ville nu gerne vise et par billeder men får hele tiden af vide at de overstiger det tilladte.Brug http://tinypic.com/ til at uploade billederne til' date= og kopiér linket der står i boksen med overskriften "IMG Code for Forums & Message Boards:" til din tekst herinde. Linket kan eks. se sådan ud: [img ]http://i16.tinypic.com/0923827422669yu[/img ] HUSK at billederne max skal være i størrelsesordenen 1280x1024, da de ellers bliver for "store" til debatten (medmindre du sidder på en skærm som ikke er forundt flertallet ;))
Lynge Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Hvis der er fra skåne er det vel ok.:th2: :D Tja det her er taget i Skåne men det er jo ikke nemt at se:D Slettede jo bare linket;-)
Lynge Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Shit det havde jeg vist ikke lige forstand på Gio kan du gøre noget her?
Carsten Olsen Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Jeg prøver lige. Så skal vi lige ordne det med størrelsen???
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu