Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
yeps på DK siden.
jeg så dem godt her i aftes, jeg undrede mig over de ikke stod på den anden side og tog alle dem på vej hjem fra arbejde..
  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
jeg så dem godt her i aftes' date=' jeg undrede mig over de ikke stod på den anden side og tog alle dem på vej hjem fra arbejde..[/quote'] ja det undrede også mig! Hvor står de når de snupper den anden vej for de kan vel ikke have hele deres inkasso system stående lige ved enden mod sverige ligesom på den rasteplads der jo næsten er lavet til formålet i DK?
Besvaret
Den holder ABSOLUT ikke ... Følgende opleves efterhånden dagligt i tunnellen:
  1. Man lægger sig i højre vognbane - med fartkameratolerant hastighed
  2. Før tunnellens udmunding bliver man overhalet af en "Supermand", som fra en absolut overskudshastighed bremser ned til UNDER fartkameratolerant hastighed (sikkert p.g.a. dårlig samvittighed)
  3. Som følge af 2 bliver man selv nødt til at bremse ned
  4. Som følge af 3 forplanter "bremsebevægelsen" sig bagud igennem tunnelrøret

En af mine kolleger har talt med en betjent om det. Han sagde at han ville tage det op. De er åbenbart ikke opmærksomme på, hvilke farlige situationer der opstår for enden af tunnellen.
Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor opstår der farlige situationer??? Fordi folk sover bag rattet..... Netop pga den sovegremkaldende hastighed i tunnelen...... Desuden er det jo tilladt at bremse for folk der holder farten ved udgangen af tunnelen. Det trods alt stadig tilladt at kunne betjene sin bil ordentligt og være opmærksom på andre trafikanter......

En af mine kolleger har talt med en betjent om det. Han sagde at han ville tage det op. De er åbenbart ikke opmærksomme på, hvilke farlige situationer der opstår for enden af tunnellen.
Besvaret
Hvorfor opstår der farlige situationer??? Fordi folk sover bag rattet..... Netop pga den sovegremkaldende hastighed i tunnelen...... Desuden er det jo tilladt at bremse for folk der holder farten ved udgangen af tunnelen. Det trods alt stadig tilladt at kunne betjene sin bil ordentligt og være opmærksom på andre trafikanter......
Personligt anser jeg egentlig, at du er udenfor pædagogisk rækkevidde i spørgsmål som det, du her forholder dig til ;) Alligevel gør jeg opmærksom på, at da jeg for alt for længe siden tog kørekort, var en af de vigtigste forhold "vis hensyn til øvrige trafikanter". Man viser IKKE hensyn ved at trække ind foran et andet køretøj for derefter at fortsætte med lavere hastighed end det netop overhalede køretøj. Jeg er fuldtud klar over, at du som den overhalende part blot vil mene, at det er det netop overhalede køretøjs fører som bør vise hensyn ved at bremse ned :rolleye:
Besvaret
Nu mener jeg jo at de farlige situationer sker, fordi folk forventer en fartkontrol for anden af tunnellen og dermed trækker ind mellem to biler, hvor der i forvejen kun lige er tilstrækkelig afstand. Det er jo netop frygten for fartkontrol, der er årsag til de kraftige opbremsninger.
Guest Supermule
Besvaret

Ja og det er lige præcis min pointe her..... Det er ikke farten, men det faktum at politiet står og måler på en strækning, hvor der INGENTING sker og faren for uheld er MINIMAL!!!, der fremkalder de farlige situationer..... ERGO er det ikke FARTEN, men POLITIETS tilstedeværelse der fremkalder disse opbremsninger der åbentbart er til fare for nogle herinde.... Det er altså IKKE farten der fremkalder disse situationer, men poltiets tilstedeværelse. Hvordan tror du det ville se ud på forsiden af EB??? "Politiets helt unødige fartkontrol, forårsager 54 dødsofre i tunnelbrand"............ ;) Er du med?????

Besvaret
Ja og det er lige præcis min pointe her..... Det er ikke farten, men det faktum at politiet står og måler på en strækning, hvor der INGENTING sker og faren for uheld er MINIMAL!!!, der fremkalder de farlige situationer..... ERGO er det ikke FARTEN, men POLITIETS tilstedeværelse der fremkalder disse opbremsninger der åbentbart er til fare for nogle herinde.... Er du med?????
Se bare - jeg fik ret :D
Besvaret
Ja og det er lige præcis min pointe her..... Det er ikke farten, men det faktum at politiet står og måler på en strækning, hvor der INGENTING sker og faren for uheld er MINIMAL!!!, der fremkalder de farlige situationer..... ERGO er det ikke FARTEN, men POLITIETS tilstedeværelse der fremkalder disse opbremsninger der åbentbart er til fare for nogle herinde.... Det er altså IKKE farten der fremkalder disse situationer, men poltiets tilstedeværelse. Hvordan tror du det ville se ud på forsiden af EB??? "Politiets helt unødige fartkontrol, forårsager 54 dødsofre i tunnelbrand"............ ;) Er du med?????
Nu er det jo ikke Politiets skyld, at folk kører for stærkt, ifølge lovgivningen. Og det er heller ikke politiets skyld at mange dummer sig med at trække ind tæt foran andre biler. Hvis folk overholdt de gældende hastighedsgrænser, ELLER viste hensyn når de satte farten ned og trak ind, ville problemet heller ikke opstå. Selv om politiet holdt fartkontrol hver dag.
Besvaret
Nu er det jo ikke Politiets skyld, at folk kører for stærkt, ifølge lovgivningen. Og det er heller ikke politiets skyld at mange dummer sig med at trække ind tæt foran andre biler. Hvis folk overholdt de gældende hastighedsgrænser, ELLER viste hensyn når de satte farten ned og trak ind, ville problemet heller ikke opstå. Selv om politiet holdt fartkontrol hver dag.
Vi er vist helt enige :) Du skal ikke forvente det samme med vores "Supermand" :lol:
Guest Supermule
Besvaret

Nu er verden jo ikke lyserød...... Og alting er i harmoni..... Der er ALDRIG sket ÉN eneste ulykke i tunnelen pga for høj fart..... Den eneste gang der har været nogle der har været ved at blive slået ihjel dernede, var under en øvelse, hvor en politibil kommer pløjende igennem en røgsky og der står en gruppe mennesker på den anden side..... De måtte kaste sig for livet..... Men kig på årsagen, symptomerne og ikke selve sygdommen..... Uanset hvor meget kontrol der kommer, vil der ALTID være nogle der kører for stærkt. Og hvor nødvendig er kontrol et sted, hvor der aldrig sker noget???? De skulle koncentrere sig om at fange kriminelle og bedragere..... Og lade os, der betaler en formue i skat hvert år, være i fred..... Men det er naturligvis vigtigere at fange Hr. Jensen i hans store AUDI end at tage nogle af alle de MEGET overlæssede varebiler med sodavand, der er til fare for at bryde sammen under vægten af de 7000 dåser sodavand bagi.... Men det andet er jo nemmere........:(

Besvaret
Men det er naturligvis vigtigere at fange Hr. Jensen i hans store AUDI end at tage nogle af alle de MEGET overlæssede varebiler med sodavand' date=' der er til fare for at bryde sammen under vægten af de 7000 dåser sodavand bagi....[/quote']Jeg foretrækker til hver en tid overfyldte sodavandssmuglere, fremfor hovedløse bilister der kører 200+ på en tosporet motorvej.
Guest Supermule
Besvaret

Det ved jeg godt Gio..... Men hvad gør du så i Tyskland???? Der er trafikkulturen en helt anden....Men de kører stadig MEGET stærkt dernede....

Jeg foretrækker til hver en tid overfyldte sodavandssmuglere' date=' fremfor hovedløse bilister der kører 200+ på en tosporet motorvej.[/quote']
Besvaret
Det ved jeg godt Gio..... Men hvad gør du så i Tyskland???? Der er trafikkulturen en helt anden....Men de kører stadig MEGET stærkt dernede....
Hvorfor blande Tyskland ind i den her tråd? De hurtige stræk i Tyskland er også sjældent to-sporede.
Besvaret
Men kig på årsagen, symptomerne og ikke selve sygdommen.....
Aaahhhhhh - du mener, at du måske er syg :cry: Så skulle du overveje at søge hjælp ;) Det plejer vist at lyde noget i retning af "se ikke bare på symptomerne, men gå videre og find årsagen til sygdommen" :rolleyes:
Besvaret

Da jeg så fartkontrollen i tirsdags tænkte jeg: "Når jeg kommer på arbejde, så er der startet en tråd i Sunddebat" - og ganske rigtigt. Jeg kan ikke lade være med at blive imponeret over de "supermænd" (mænd der drøner igennem en tunnel for så at bremse op ved "udgangen" fordi de ikke er mænd nok til at tage bøden er der altså ikke meget super over...) der bliver VED med at brokke sig over, at der er fartkontrol lige dér. Uanset hvor åndsvag man synes at 90 km i timen er, så er det altså dét der er grænsen - og det kunne jo være, at politiet holdt sig væk og begyndte at fange indbrudstyve (jeg tror ikke, at det er sådan det hænger sammen, men lad det nu være), hvis folk lod være med at flyve op af tunnelen med 150 i timen. Og i den forbindelse er det vel ret ligegyldigt, hvor stærkt man kører på den tyske autobahn (som måske også ville have en max-hastighed, hvis den lå i en tunnel??)...

Guest Supermule
Besvaret

Man kan vel godt sammenligne det at køre 200+ i DK, med at køre 200+ i DE.... Samme fart..... De hurtige strækninger i Tyskland, bliver der kørt over 250..... Trafikken glider i venstre spor med lige omkring 200 km/t.....Når der ikke er lastbiler der lige skal overhale.... Men forskellen er at folk er vant til det. Det er de IKKE på øresundsbroen..... Desuden er der visse bilister der bare trækker ud uanset hvad, og mener helt bestemt at de har RET til det. Uagtet at det er til fare for andre på vejen.... Selvom de godt kan se noget der kommer stærkt bagfra..... Den diskussion tror jeg vi har haft. Noget med at du var pisseligeglad og bare lå og trillede med den fart der nu passede DIG.....:D Men jeg tror faktisk aldrig vi bliver enige her..... Faktum er bare at; Den der trækker ud og bliver ramt, er ligeså skyldig i uheldet som den der kommer ude i venstre spor....Desuden er det ikke ham i venstre spor der mister kontrollen over bilen, fordi den ikke bliver ramt i røven.... Men det gør ham der trækker ud.... Og han flyver med garanti ad helvede til......Tænk over det og tjek det venstre spejl et par gange inden i trækker ud. Det er der til det samme og må gerne bruges..... Det bliver IKKE slidt af at blive brugt imodsætning, hvad mange måske tror.....:D

Hvorfor blande Tyskland ind i den her tråd? De hurtige stræk i Tyskland er også sjældent to-sporede.
Besvaret
Men forskellen er at folk er vant til det. Det er de IKKE på øresundsbroen..... Desuden er der visse bilister der bare trækker ud uanset hvad, og mener helt bestemt at de har RET til det. Uagtet at det er til fare for andre på vejen.... Selvom de godt kan se noget der kommer stærkt bagfra..... Den diskussion tror jeg vi har haft. Noget med at du var pisseligeglad og bare lå og trillede med den fart der nu passede DIG.....:D Men jeg tror faktisk aldrig vi bliver enige her..... Faktum er bare at; Den der trækker ud og bliver ramt, er ligeså skyldig i uheldet som den der kommer ude i venstre spor....Desuden er det ikke ham i venstre spor der mister kontrollen over bilen, fordi den ikke bliver ramt i røven.... Men det gør ham der trækker ud.... Og han flyver med garanti ad helvede til......Tænk over det og tjek det venstre spejl et par gange inden i trækker ud. Det er der til det samme og må gerne bruges..... Det bliver IKKE slidt af at blive brugt imodsætning, hvad mange måske tror.....:D
a) Du tolker det bare som du vil. Jeg har opgivet dig. b) Du prøver ihærdigt at forsvare din hovedløse kørsel, istedet for at indordne dig under hastigheds-begrænsningerne. Hvis jeg tjekker mit spejl, og ser en bil 200 m væk, så er det normalt at have riglig tid til at trække ud - overhale - og ind igen. Men er det dig, så smadrer du op bag i min bil, og påstår det er min fejl!(?) SM...*suk*
Guest Supermule
Besvaret

Det er IKKE det jeg skriver..... Og fordi ting er normalt, så gør du bare som du plejer???? Og jeg forsvarer ingenting..... Jeg be'r bare folk om at orientere sig inden de trækker ud, samt prøver at lokalisere årsagen til de kraftige opbremsninger i tunnelmundingen.... Det er da dig der vender den hver gang....

Hvis jeg tjekker mit spejl, og ser en bil 200 m væk, så er det normalt at have riglig tid til at trække ud - overhale - og ind igen
Ud af dette kan jeg jo forstå at du IKKE orienterer dig flere gange og noterer dig hastigheden af bagfrakommende.....Man kan jo så tænke sit over den manglende orientering i spejlene..... At du reelt set er til større fare for trafikken, end ham der kommer ude i venstre spor med høj hastighed..... For der sker først noget i det sekund du trækker ud, uden at ha' orienteret dig..... Men det er vigtigere at håne dem der kører stærkt, end dem der kører med hovedet under armen og ikke ser en skid i trafikken..... Længe leve den manipulation Rådet for Større Færdselsforvirring har præget dig med siden du blev født..... Faktum er at det ikke er farten, men mangel på trafikforståelse der slår ihjel.... For første gang i mange. mange år, er antallet af dræbte kommet under 300 om året..... Bemærkelsesværdigt, idet hastigheden er sat OP på de danske motorveje....... Det burde jo udvikle sig til det rene blodbad, men nej..... Folk er opmærksomme ved højere hastigheder og de sidder ikke og sover i bilerne, som de gør om morgenen på vej over broen.......
Besvaret
Det er IKKE det jeg skriver.....
Hvorom alting ér' date=' og meningerne igen udtrykkes og tolkes, så gider jeg ikke tage den her diskussion [i']igen. Vi har været igennem den - til hudløshed. Desværre kører vi ikke alle lige så godt som dig, Brian.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...