MissCath Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Når mænd er værst... /hide Altså for faen da! At I gider blive ved med at diskutere... Bottomline er: Vis hensyn og tænk på dine medmennesker! Så glider ALTING meget lettere - ikke bare trafik, men også dagliglivet, arbejdet, parforholdet og alt mulig andet. Der er lavet nogle regler og love. De skal overholdes. Hvis man ikke overholder lovene eller bøjer dem efter ens eget forgodtbefindende, så viser man ikke hensyn eller sagt på en anden måde: Man skider på sine medmennesker. Det er selvfølgelig et valg som alle andre, men personligt kan jeg godt lide at stå op om morgenen, se mig i spejlet og tænke: 'I bund og grund er jeg et godt menneske.' Tænk hvis alle - startende med dig selv - tænkte, at 'I dag vil jeg være et godt menneske og vise hensyn til mine medmennesker'... :D MisseCathen - nu med glorie!
Guest Supermule Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Hvorfor blive personlig???? Jeg sviner mig bekendt ikke dig til nogen steder???? Men du er måske mentalt begrænset, således du ikke kan overskue mere end én ting ad gangen og du derfor har valget imellem noget du kender(blive personlig og nedladende) eller finde dokumentation der underbygger din påstand????? Og ja jeg er sur......... Meget sur..... Det irreterer mig at det skal dreje sig om MIG og ikke det at folk kører og sover..... Suppemulle... et barn du ikke kan nå .... Dether minder mig om noget tv jeg så da jeg var en lille dreng ... Nogle der kan huske hovedpersonen ???
MissCath Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 For første gang i mange. mange år' date=' er antallet af dræbte kommet under 300 om året..... Bemærkelsesværdigt, idet hastigheden er sat OP på de danske motorveje....... Det burde jo udvikle sig til det rene blodbad, men nej..... Folk er opmærksomme ved højere hastigheder og de sidder ikke og sover i bilerne, som de gør om morgenen på vej over broen.......[/quote'] Bliver nok lige nødt til at korrigere dig lidt, Mulle... Grunden til, at der er færre trafikdrab, er ikke at folk er mere opmærksomme på trafikken. Folk sover akkurat lige så meget som tidligere, og kører lige så meget med hovedet under armen som tidligere. Nej, grunden er, at folk er bange for at miste deres kørekort. DERFOR kører de pænere!!
Mulde Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Og jeg formoder, at det ikke drejer sig om "mig" (ikke nogen specifik "mig" - lad nu endelig være med at tro, at jeg hentyder til nogen) at mene, at man selv har ret til at drøne afsted i venstre vognbane, og at alle andre bare har at rette ind til højre og sådan helt generelt holde sig væk og lade være med at komme i vejen?
Guest Supermule Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Dvs at de stadig kører 110, hvor der er 130????? Bliver nok lige nødt til at korrigere dig lidt, Mulle... Grunden til, at der er færre trafikdrab, er ikke at folk er mere opmærksomme på trafikken. Folk sover akkurat lige så meget som tidligere, og kører lige så meget med hovedet under armen som tidligere. Nej, grunden er, at folk er bange for at miste deres kørekort. DERFOR kører de pænere!!
MissCath Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Dvs at de stadig kører 110' date=' hvor der er 130?????[/quote'] Hvor skrev jeg det?
spinner Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Dvs at de stadig kører 110' date=' hvor der er 130?????[/quote'] Næh, men måske at de i stedet for at køre 170, hvor de måtte køre 110, nu kører 140, hvor de må køre 130...
MC Manden Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Hvorfor blive personlig???? Jeg sviner mig bekendt ikke dig til nogen steder???? Men du er måske mentalt begrænset, således du ikke kan overskue mere end én ting ad gangen og du derfor har valget imellem noget du kender(blive personlig og nedladende) eller finde dokumentation der underbygger din påstand????? Og ja jeg er sur......... Meget sur..... Det irreterer mig at det skal dreje sig om MIG og ikke det at folk kører og sover..... Nu er det jo dig der har en holdning som vi diskutere, derfor kan det vel næppe undgåes at det bliver personligt. Jeg har usandsynlig svært ved at fatte hvorfor du ikke bare kan overholde gældende regler, selvom de måske ikke er helt som du ønsker det. Vi andre har umiddelbart ikke problemer med reglerne, men ok... du har før været fortaler for selvtægt, og er det også her. Det er det jeg mener med "et barn du ikke kan nå" ... du må undskylde hvis jeg mener at du ikke vil forstå at der er regler.... men, det tror jeg faktisk ikke du vil . Og, hvad man ikke forstår skal man ikke rette sig efter ??? Kør dog efter reglerne, så undgår både du og jeg at blive overrasket (måske jeg sover, måske du kører for stærkt)
larscph Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Bliver nok lige nødt til at korrigere dig lidt, Mulle... Grunden til, at der er færre trafikdrab, er ikke at folk er mere opmærksomme på trafikken. Folk sover akkurat lige så meget som tidligere, og kører lige så meget med hovedet under armen som tidligere. Nej, grunden er, at folk er bange for at miste deres kørekort. DERFOR kører de pænere!! Er der ikke også noget med at gennemsnitshastigheden på motorvejsstrækningerne faktisk er faldet efter man indførte 130/110 begrænsningen? Det mener jeg bestemt. Så argumentet med at højere hastighed medfører færre trafikdrab holder da ikke. Jeg tror nærmere, at ensartet hastighed på en vejstrækning hjælper en del. Det opnås lettest ved at man tilstræber at køre omkring den tilladte hastighed. Og hvis man falder i søvn eller blive ukoncentreret af det bør man måske konsultere sin læge og få ændret recepten til noget mindre trafikfarligt. Jeg skal i øvrigt ikke spille hellig, og specielt afhængig af trafikken og tidspunktet kan højrefoden nok godt være lidt tung. Men hvis det utænkelige skulle ske at jeg overskrider fartgrænserne så anser jeg det også for min pligt at sørge for at bremse ned på en ordentlig måde (dvs ikke lave tysker-tricket med helt op i r*ven på den forankørende og så stå på bremsen - det er efter min mening pisse farligt og møg uansvarligt at gøre. Tænk engang hvis det er en gammel bessefar fx, der får et chock over at man kommer bragende på den måde og hiver sin bil af vejen eller ind i den han er ved at overhale i indersporet?!). Og fordi en bil overhaler langsommere end jeg lige syntes jeg havde lyst til at fartpiloten skulle stå i dag, så behøver man altså ikke hidse sig op over det. Slap dog af... Følg trafikken... Og tag hensyn til at der også er andre mennesker på vejene der måske ikke har samme rutine eller lige så hurtig en bil som andre. Så kan man altid muntre sig med at fyre øsen af når der er plads til det, det kan jeg ikke få ondt i r*ven over. Man bør da heller ikke sammenligne trafikken på de tyske motorveje med trafikken i Sverige/Øresundsbroen. Helt ærligt. I Tyskland er man klar over at der køres stærkt - og forventer/holder øje med det når man overhaler. Man er altså i sin bedste ret til netop IKKE at forvente at der køres 200 km/t i ydersporet på broen. Og dem der så vælger at gøre det alligevel må sørge for at DE ikke generer andre billister ved ikke at holde øje med at nogen langsommere trækker ud til overhaling og/eller bevidst køre så tæt/hurtigt på som muligt og blinker med horn og lygter for at vise at de syntes man ligger i vejen. Men som så mange andre har sådan en adfærd også for min bil typisk det resultat at effekten til motoren tilsyneladende nedsættes og bilen ikke formår at køre hurtigere end lige præcist gældende hastighed.
Janteploven Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Slap dog af... Følg trafikken... Og tag hensyn til at der også er andre mennesker på vejene der måske ikke har samme rutine eller lige så hurtig en bil som andre. Så kan man altid muntre sig med at fyre øsen af når der er plads til det, det kan jeg ikke få ondt i r*ven over. Jeg er 100% enig! Det gælder jo om at tage hensyn og så ellers nyde livet.
Mulde Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Men som så mange andre har sådan en adfærd også for min bil typisk det resultat at effekten til motoren tilsyneladende nedsættes og bilen ikke formår at køre hurtigere end lige præcist gældende hastighed. Det var da pudsigt - sådan reagerer min bil også :D
Kim H Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 ... Man bør da heller ikke sammenligne trafikken på de tyske motorveje med trafikken i Sverige/Øresundsbroen. Helt ærligt. I Tyskland er man klar over at der køres stærkt - og forventer/holder øje med det når man overhaler. Man er altså i sin bedste ret til netop IKKE at forvente at der køres 200 km/t i ydersporet på broen. Og dem der så vælger at gøre det alligevel må sørge for at DE ikke generer andre billister ved ikke at holde øje med at nogen langsommere trækker ud til overhaling og/eller bevidst køre så tæt/hurtigt på som muligt og blinker med horn og lygter for at vise at de syntes man ligger i vejen. Men som så mange andre har sådan en adfærd også for min bil typisk det resultat at effekten til motoren tilsyneladende nedsættes og bilen ikke formår at køre hurtigere end lige præcist gældende hastighed. LarsCPH har talt - så er det op til andre at læse, forstå og efterleve. :) Jeg har endnu ikke opgivet håbet ;)
Guest Trine Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Så er de sgu der igen.. denne gang på motorvejsbroen ved Ørestad i retning MOD Sverige.. Fuck nu bliver de sgu kreative:)
Nils Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Hvis man testede bilkørsel og andre transportformer psykologisk, ville man sikkert få til resultat, at bilismen er gået i stå mentalt som treårig, mens de andre er blevet voksne og nogenlunde fornuftige. Engang var folk der fløj flyver "luftens vovehalse", og at køre bilvæddeløb var at udfordre døden. I dag er det så sex, der er farligt. En moderne pilot, der i lufthavet reagerede som en gennemsnitsbilist, ville ikke holde længe i tjenesten. Også i racerløb er der nu en ekstrem grad af sikkerhedstænkning, hvor intet er overladt til tilfældighederne, og hvor kørerne skal overholde en lang række procedurer. Men ude på vejen kører kæmpebabyerne med tungt højreben, som via reklamens magt er bragt i den vildfarelse, at deres patetiske arbejdsrejser på en måde er heat i et endeløst racing-event. Derfor må bilerne have det latterlige design med absurd overdimensionerede motorer og blikpladerne sat op til lir. Fint at tage Tom Kristensen som rollemodel (altså ikke ham med "Hærværk"). Tom Kristensen er uden tvivl en sikker bilist, der afpasser farten efter forholdene, tager hensyn til sine medtrafikanter, overholder alle sikkerhedsprocedurer, følger alle anvisninger og desuden sikrer sig, at køretøjet er i forskriftsmæssig stand, men desværre: Amatører efterligner kun kunstens ydre træk - når det gælder bilkørsel får de fleste kun lige fat i det med den høje fart - og så er der vist noget der hedder chikane. Tænk hvis bilismen voksede bare en lille smule op mentalt - måske bare til en syv-otte år til en start - så det at køre bil en lille smule kom til at ligne de voksnes transport. Lidt sikkerhedstænkning ville sidde fint. Hvis alle bilister brugte hovedet, som piloter gør, når de flyver, - eller som Tom Kristensen gør, når han kører - så ville der stort set ikke ske ulykker. :)
Kim H Besvaret August 24, 2006 Rapporter Besvaret August 24, 2006 Nils, En af dine sædvanlige letlæste forklaringer med en stor portion humor. For de frelste (jeg hører til den gruppe) er det bare at sige - du har ret (i det meste). Så er der en restmængde, som på trods af din pædagogiske fremstilling er udenfor rækkevidde Ingen nævnt - ingen glemt - men "vi" ved hvem de er ;)
spinner Besvaret August 25, 2006 Rapporter Besvaret August 25, 2006 Er der ikke også noget med at gennemsnitshastigheden på motorvejsstrækningerne faktisk er faldet efter man indførte 130/110 begrænsningen? Det mener jeg bestemt. Gennemsnitshastigheden i 110 km/t-zonerne faldt markant ved indførelsen af 130 km/t (5+ km/t), imens den ikke steg i 130 km/t-zonerne, hvor den faktisk fortsat ligger under 130 km/t. Den er efterfølgende steget med et par km/t siden i 110 km/t-zonerne. Dokumentationen kan ses her: http://www.vejdirektoratet.dk/imageblob/cache/85613.pdf 130 km/t-zoner, blev indført 30. april 2004, for dem der ikke kan huske datoen. :) Er i øvrigt rørende enig i resten af indlægget.
larscph Besvaret August 25, 2006 Rapporter Besvaret August 25, 2006 130 km/t-zoner' date=' blev indført 30. april 2004, for dem der ikke kan huske datoen. :)[/quote'] Ellers er det jo blot at se i dokumentationen.. Det er meget tydeligt!
spinner Besvaret August 25, 2006 Rapporter Besvaret August 25, 2006 Ellers er det jo blot at se i dokumentationen.. Det er meget tydeligt! Jeps, kurverne viser meget tydeligt, at der skete en markant nedsættelse af hastigheden. -Men ikke hvorfor. Derfor syntes jeg lige at datoen skulle med... Læg i øvrigt mærke til at Klippekort-ordningen, der blev indført 1. september 2005, kun havde en kortvarig effekt på hastigheden...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu