Jump to content

Flot - skat har IKKE taget min befordring med på Årsopg.

Recommended Posts

Skrevet

Så fik jeg endelig min årsopgørelse. De er godt nok ikke kede af det ! Er simpelthen RASENDE, først den lange lange ventetid på at de får behandlet selvangivelserne - og så dette. I stedet for de beder mig dokumentere min kørsel, dropper de bare min befordring - bsatards. Men aaaak - SKAT har IKKE taget min befording med i regnestykket på 68.570 DKK (har 100 KM hver vej, så 200 KM / dag) og tager bilen over. Dertil 220 arb. dage / år. Så mit regnstykke så således ud (som jeg havde vedlagt udspecificeret udregning på i et brev, til selvangivelsen). Så i stedet for at få lidt over 5 Kilo igen, er der restskat på 16 Kilo - FLOT SKAT, men I kan tro nej - den køber jeg BARE ikke. Har nu printet min Betalingsservice ud fra 2005-perioden, på min Brobizz, så de kan se jeg har betalt de 2590 DKK hver mdr. Så må de vel for ¤#"%¤#"!% æde den. Min beregning i brevet, ser således ud (og det er rent faktisk det jeg kører hver dag): Fra XXXXXXXXXXX, 244 33 Kävlinge, Sverige til XXXXXXXXX, 2800 Kgs. Lyngby = 100 KM (hver vej), dvs. 200 KM retur. Hertil har jeg pendlet i bil og dermed anvendt min bro-bizz. Jeg har i 2005 pendlet og arbejdet i 220 dage, mellem ovenstående adresser. Udregning følger herfor (rute af Motor-ring 3 og ikke gennem København). 100 KM – 24 KM = 76 KM x 1,68 DKK. = 127,68 DKK. 100 KM x 0,84 DKK. = 84 DKK. 2 x Bro-passage = 100 DKK. Befordring for 2005: (127,68 DKK + 84 DKK + 100 DKK) = 311,68 DKK. / pr. dag. x 220 dage = 68.570 DKK. Nogle andre forslag til at overbevise dem? Er vist nok kommet til at smide mine kørsel-opgørelser ud fra Øresundsbroen.

Besvaret

Det er vel en "banal" slagfejl, som de "hurtigt" retter. Hvis de satte spørgsmålstegn ved dit fradrag, ville de kommunikere ved at bede om kompletterende oplysninger e.l. :)

Besvaret

Ja, de har ikke bedt om noget i kommentarerne. Ej heller har de KM eller noget med, så mon ikke det er en bommert fra deres side. De har jo en smule travlt lige nu :-) Ringer til dem i morgen (og snakker pænt med dem) - håber de ikke skal til at være besværlige (da jeg nu gerne vil have mine 5 K igen i stedet for at skulle vente endnu længere på mine penge). Tak for hurtigt svar - skal nok poste når jeg har snakket med dem.

Det er vel en "banal" slagfejl' date=' som de "hurtigt" retter. Hvis de satte spørgsmålstegn ved dit fradrag, ville de kommunikere ved at bede om kompletterende oplysninger e.l. :)[/quote']
Besvaret
Ja, de har ikke bedt om noget i kommentarerne. Ej heller har de KM eller noget med, så mon ikke det er en bommert fra deres side. De har jo en smule travlt lige nu :-) Ringer til dem i morgen (og snakker pænt med dem) - håber de ikke skal til at være besværlige (da jeg nu gerne vil have mine 5 K igen i stedet for at skulle vente endnu længere på mine penge). Tak for hurtigt svar - skal nok poste når jeg har snakket med dem.
Vi havde samme oplevelse sidste år, de havde glemt at taste min mands rentefradrag... Det er hvad der sker når 3 personer manuelt skal taste 17000 selvangivelser.. Bare rolig det ER en menneskelig tastefejl. Vores blev rettet med det samme og lå klar i skattemappen en time senere..
Besvaret

Jeg pendler også fra Kävlinge hver dag og har lige fået svar fra SKAT. De har husket det hele og beder ikke om dokumentation for togkortet. Jeg har ellers en hel skuffe fuld af gamle ladningskvitto'er. Jeg tror også bare det er en fejl som de retter hurtigt hvis du henvender dig. Især hvis du samtidig roser dem for den hurtige ekspedition :laugh: /Jesper

Besvaret

Har snakket med dem i dag. De skulle lige finde min selvangivelse frem (for at se at jeg havde skrevet det på). Så de ringer til mig i morgen (Fredag), men jeg trippel-checker sådan noget, så jeg er 100% sikker på jeg HAR skrevet befordring på (sådan noget glemmer man ikke). Såfremt det viser sig at det ER mig der har glemt det (som hun jo sagde også var en mulighed i tlf.), skal de bare ha' ændringerne skriftligt. Så ingen ko på ........... Skal nok skrive, når det er helt på plads (forhåbentlig i morgen).

Vi havde samme oplevelse sidste år' date=' de havde glemt at taste min mands rentefradrag... Det er hvad der sker når 3 personer manuelt skal taste 17000 selvangivelser.. Bare rolig det ER en menneskelig tastefejl. Vores blev rettet med det samme og lå klar i skattemappen en time senere..[/quote']
Besvaret
Har snakket med dem i dag. De skulle lige finde min selvangivelse frem (for at se at jeg havde skrevet det på). Så de ringer til mig i morgen (Fredag), men jeg trippel-checker sådan noget, så jeg er 100% sikker på jeg HAR skrevet befordring på (sådan noget glemmer man ikke). Såfremt det viser sig at det ER mig der har glemt det (som hun jo sagde også var en mulighed i tlf.), skal de bare ha' ændringerne skriftligt. Så ingen ko på ........... Skal nok skrive, når det er helt på plads (forhåbentlig i morgen).
:lol: ja sådan er SKAT, jeg fik også straks skylden for at have glemt supplementet sidste år. Indtil hun fandt min bunke OG supplementet. Så var det pludselig fordi jeg havde sendt for mange bilag med, at det havde forputtet sig:)
Besvaret
Jeg pendler også fra Kävlinge hver dag og har lige fået svar fra SKAT. De har husket det hele og beder ikke om dokumentation for togkortet. Jeg har ellers en hel skuffe fuld af gamle ladningskvitto'er. Mener at have læst et sted på deres hjemmeside, at det ikke er ved togpendling man skal sende dokumentation. Dette pga. at alle skulle være sikret minimumsfradraget på de 16 kr. pr. dag.
Besvaret
Mener at have læst et sted på deres hjemmeside, at det ikke er ved togpendling man skal sende dokumentation. Dette pga. at alle skulle være sikret minimumsfradraget på de 16 kr. pr. dag.
Man skal altid gemme dokumentionen. Også efter årsopgørelsen er modtaget. Du kan stadig risikere at blive indkaldt til ligning. (torskegilde):( I år har de dog frabedt sig at man vedsender dokumentation med selvangivelsen. Det blev jeg bedt om sidste år.
Besvaret

Jeg har så lige været ude for nøjagtigt det samme.. så nu er jeg nødt til at skrive til dem at de har lavet en fejl. Så skal de kigge på det og så retter de det forhåbentligt.. Syntes også det så lidt forkert ud at de ville have 23K af mig i restskat.. BAHH det kan de glemme:fight:

Besvaret
Jeg har så lige været ude for nøjagtigt det samme.. så nu er jeg nødt til at skrive til dem at de har lavet en fejl. Så skal de kigge på det og så retter de det forhåbentligt.. Syntes også det så lidt forkert ud at de ville have 23K af mig i restskat.. BAHH det kan de glemme:fight:
Ring først, hvis det blot er en tastefejl og du har udfyld korrekt behøver du ikke skrive til dem. De har din selvangivelse liggende fysisk.
Besvaret

Underligt, at folk der sidder i SkatØresund(!) og indtaster vores selvangivelser, ikke lige studser over at man ikke har noget befordringsfradrag. Som de eneste, er vi da selvskrevne til at have et befordringsfradrag...

Besvaret
Underligt' date=' at folk der sidder i SkatØresund(!) og indtaster vores selvangivelser, ikke lige studser over at man ikke har noget befordringsfradrag. Som de eneste, er vi da selvskrevne til at have et befordringsfradrag...[/quote'] Jeg talte med en derude fra og de (medarbejderne) har gjort ALT for at vi kan få lov til at indtaste via tast-selv. Men man (Ledelsen) mener åbentbart at der er behov for "kontrol" af vores selvangivelser, og at denne kan udføres ved manuel indtastning. Måske arbejder de (medarbejderne) efter devicen, jo flere fejl i indtastning jo større chance for de kan få os overført til tast-selv næste år:)
Besvaret
Jeg talte med en derude fra og de (medarbejderne) har gjort ALT for at vi kan få lov til at indtaste via tast-selv. Men man (Ledelsen) mener åbentbart at der er behov for "kontrol" af vores selvangivelser' date=' og at denne kan udføres ved manuel indtastning. Måske arbejder de (medarbejderne) efter devicen, jo flere fejl i indtastning jo større chance for de kan få os overført til tast-selv næste år:)[/quote'] hmm.. kunne i ikke taste ind via tast-selv eller skrev de bare man ikke måtte? For jeg har da bare brugt tast-selv som altid og nu bliver jeg pludselig også lidt nervøs :scared:
Besvaret
hmm.. kunne i ikke taste ind via tast-selv eller skrev de bare man ikke måtte? For jeg har da bare brugt tast-selv som altid og nu bliver jeg pludselig også lidt nervøs :scared:
Forskudsopgørelsen kunne jeg ændre via Tast-Selv (med kode som jeg selv ændrede i sin tid, og ikke den der, normalt, fremgår af en dansk forskudsopgørelse skråstreg selvangivelse) - men selvangivelsen kunne jeg ikke ordne via TastSelv. Den måtte jeg udfylde på (automatisk fremsendt) papir-version.
Besvaret
hmm.. kunne i ikke taste ind via tast-selv eller skrev de bare man ikke måtte? For jeg har da bare brugt tast-selv som altid og nu bliver jeg pludselig også lidt nervøs :scared:
Årh nej....tast-selv er lukket for selvangivelsen for dem der er registreret "korrekt" som grænsegængere. Min vurdering er du et eller andet sted er registreret forkert. Sorry... Tro mig, hvis jeg kunne så havde jeg indberettet via tast-selv
Guest Supermule
Besvaret

Det er fandme da helt sort..... Skat skylder mig 55000 kr for i år.... Så har de lige trukket Lukas børnehave i august ud af min løn..... Direkte i hypotekbanken...... De er helt skudt i hovedet...... Tror fandme jeg sætter dem i RKI................... :D

Besvaret
Årh nej....tast-selv er lukket for selvangivelsen for dem der er registreret "korrekt" som grænsegængere. Min vurdering er du et eller andet sted er registreret forkert. Sorry... Tro mig, hvis jeg kunne så havde jeg indberettet via tast-selv
pyha.. det må de så gerne lade være med at ændre :D
Besvaret
Jeg talte med en derude fra og de (medarbejderne) har gjort ALT for at vi kan få lov til at indtaste via tast-selv. Men man (Ledelsen) mener åbentbart at der er behov for "kontrol" af vores selvangivelser' date=' og at denne kan udføres ved manuel indtastning. Måske arbejder de (medarbejderne) efter devicen, jo flere fejl i indtastning jo større chance for de kan få os overført til tast-selv næste år:)[/quote'] Tjaeh, hvis det er tilfældet, så kan jeg godt leve med en forsinket selvangivelse, der i første omgang er forkert, det ene år. -Hvis det så kan resulterere i at jeg kan dappe min selvangivelse ind på nettet næste år, og ikke skal vente til næsten jul, med at få mine penge...
Besvaret
pyha.. det må de så gerne lade være med at ændre :D
Pyha? hvad hvis du er registreret forkert og derfor betaler højere skat? Din 'kommuneskat' samt kirkeskat er jo anderledes som grænsegænger..
Besvaret
Pyha? hvad hvis du er registreret forkert og derfor betaler højere skat? Din 'kommuneskat' samt kirkeskat er jo anderledes som grænsegænger..
Mest pyha fordi at jeg i det mindste så stadig kan påstå de har modtaget den.. :) Men derudover er københavns kommunesskat lavere end den gennemsnitlige og jeg har aldrig betalt kirkeskat, så det er jo ikke helt dårlig hvis jeg er registreret forkert :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...