Jump to content

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Det er jo helt sygt........ Dvs at kronen stiger fra 80 øre til 84,8 øre...... Jeg kan ikke klare det........:lol: Tag du det helt roligt..... Det er bare hysteri og en latent misundelse fra jornalistens side over at han ikke bor i Sverige.....:D

Besvaret
Det er jo helt sygt........ Dvs at kronen stiger fra 80 øre til 84,8 øre...... Jeg kan ikke klare det........:lol: Tag du det helt roligt..... Det er bare hysteri og en latent misundelse fra jornalistens side over at han ikke bor i Sverige.....:D
:th2: Hehe... det var også det jeg tænkte da jeg læste artiklen. For et par år siden var kursen 83.3 og det overlevede vi også.... Nu bliver det altså så kun 16% billigere at leve i sverige :laugh:
Besvaret

FUD - move on Hvor er den artikel lam. No offence til den oprindelige poster, men dette er bare en tekst der spreder FUD (Fear, Uncertainty and Doubt), som desværre driver avissalget. Se bare alle de drønkedelige artikler om boligmarked og bobler hist og her. At kronen stiger 6% betyder nothing! De fleste her kan sagtens klare det og stadig have billigere udgifter end i Danmark med tilsvarende hus og bil! Shit, man glemmer også at tænke på at det lige betyder at ens hus eller bostadsrätt også lige stiger i værdi når den svenske krone stiger. Move on folks - nothing to see here...

Besvaret

Ja, det er dejligt for journalisterne at de endelig kan finde noget at "hævne sig med" for os skatteunddragere og fuskere på svenske plader.... Gab en nyhed..

Besvaret

Ja skal den ikke lige stige først inden han skriver sådan noget juks , den faldt igår, ikke at det rør mig specielt , men en ting er sikkert , den mand er bitter på de mennesker som bor herovre........

Besvaret

Det er vel journalistik på højt plan, bare ærgeligt "forfatteren" til artiklen ikke har noget navn :confused: Men man skal vel også være et "no name" for at få job hos super avisen BT. Nåh, men jeg vil tage mine forholdsregler, så jeg vil slukke min pc nu for at spare penge på strømmen. Så vil jeg kun køre i bilen hver 2. dag for at spare benzin, indtil jeg nok er nød til at sælgen bilen om 1½ måned. Så vil jeg ikke mere gå ud og have det sjovt, men i stedet finde nogle gratis hobbyer. Jeg overvejer også at sælge min lejlighed, og så måske få en mindre og billigere.. Så skulle jeg vel være dækket ind, når nu den svenske krone eksploderer om lidt, og renten bare stiger og stiger.. Nej, hvor bliver det uhyggeligt at være dansker her i Sverige :sick:

Besvaret
Historien er ikke fra B.T., men er oprindeligt publiceret i Børsen. Bare lige for at få det på plads ;-) Historien ændrer dog ikke ved, at vi er ved at flytte over......vi glæder os.
Bananas, var det ikke dig, der udtalte, at Børsen er økonomernes svar på Ekstra Bladet? :laugh:
Besvaret
Bananas' date=' var det ikke dig, der udtalte, at Børsen er økonomernes svar på Ekstra Bladet? :laugh:[/quote'] Jo - det er nu ikke mig der har fundet på det, og det har man sagt i mange år. Børsen har altid været kendt for at viderebringe løse rygter. I et lille land som Danmark er der en ret begrænset mængde interessant erhvervsstof hver dag - så må man jo få tingene til at se lidt mere interessante ud for at sælge avisen. Denne her historie er noget forvrøvlet. En journalist citerer en anden journalist, der citerer en enkelt bankøkonom i SEB, hvis analytiske gæt er blevet fejlfortolket som om det er næsten sikkert at det vil ske. På finansielle markeder er der ikke noget som hedder en sikker stigning ude i fremtiden. Hvis alle markedsdeltagere regnede med at valutakursen og renterne skulle stige til et bestemt niveau, så ville de stige øjeblikkeligt - eller rettere: De havde allerede havde gjort det. I et effektivt marked reflekterer kursen i dag al kendt information om fremtidige hændelser. Alle ved jo at den borgerlige regering HAR vundet valget, så den forventede effekt af deres regime ligger allerede inde i kursen og renterne. Kursen steg lidt da meningsmålingerne svingede tilbage fra de røde til de blå, og en lille smule mere, da valget var afgjort - det var det, som var effekten. Selvfølgelig kan det da godt gå, som forudsagt i artiklen, men der kan også ske noget af det modsatte. De borgerlige kan have svært ved at få gennemført tilstrækkelige reformer samtidigt med at de giver for store skattelettelser, med mega budgetunderskud til følge. Eller store demonstrationer og strejker over deres reformer kan sætte økonomien i stå . Alt sammen noget som kan få valutakursen nedaf.
Besvaret
Bananas' date=' var det ikke dig, der udtalte, at Børsen er økonomernes svar på Ekstra Bladet? :laugh:[/quote'] Og hvis du supplerer med 'Penge og Privatøkonomi', har du økonomernes svar på Se og Hør...
Besvaret

What comes down must go up. Det ved enhver. Ingen ved hvornår. Det er godt at B.T.-Børsen sparer sine læsere for de mere skræmmende aspekter i scenariet, for det må virkelig gøre nas i røven på hr. og fru Danmark at vide, at pendlerne i eksemplet kan cashe 180.000 kroner ind i valutagevinst på deres lejlighed, hvis kursen på SEK stiger som forudset. Selv deres alt for store bil er nu pludselig 30.000 kroner mere værd målt i danske kroner. Av av av av min røv, alt hvad de rører ved, bliver til guld. Det uratfaaaaardigt!!! :mad: Hvorfor mon B.T. illustrerer artiklen med et billede af et gammelt s-tog og nogle sure tabere, der er ved at komme for sent til en undulatbegravelse? Har de virkelig ikke et arkiv-billede af en sølvgrå Audi TT med en glad gris ved rattet? :D Enig med Bananas, at SEK-kursen har indregnet selve effekten af en borgerlig regering, eller hvordan man nu skal sige det, men to ting kan give kursen et ekstra skub - ud over almindelig gang i hjulene. 1) Hvis de gør noget alvorligt ved formueskatten, så vil efterspørgslen på SEK stige og dermed kursen, fordi formuerne vil søge "hjem" - desuden vil der være en generelt positiv effekt på økonomien. 2) Regeringen vil sælge aktier i statslige virksomheder - det burde også have til effekt, at efterspørgslen på SEK stiger, hvis og når udenlandske investorer køber aktieposter i statslige virksomheder. Der er en ting, vi ved fuldstændig sikkert: SEK-kursen vil gå op og ned. Og tøsedrengene kan jo bare låne i euro. :)

Besvaret
Der er en ting, vi ved fuldstændig sikkert: SEK-kursen vil gå op og ned. Og tøsedrengene kan jo bare låne i euro. :)
Eller flytte hjem :-) .. Og så burde folk, som Moerke jo var inde på tidligere, prøve at kigge lidt på kursen over de sidste par år..
Besvaret
Så er kursen på vej den rigtige vej igen. :th2:
Hold nu op... .. Slap nu af... sådan har det været de sidste 3½ år... (så længe jeg har fulgt med)... Kom igen til næste år, så kan vi se om der er sket noget...
Guest Supermule
Besvaret

Nemli ja!!!! Hvis kursen på de svenske kr stiger, så bliver bilerne billigere i svenske kr, såfremt de importeres fra Tyskland. Biler allerede i Sverige, bliver dyrere regnet overfor €/dkk. Falder kursen, så bliver det nemmere at komme af med sin bil i Sverige, såfremt den allerede er her....

Hold nu op... .. Slap nu af... sådan har det været de sidste 3½ år... (så længe jeg har fulgt med)... Kom igen til næste år, så kan vi se om der er sket noget...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...