Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej, jeg synes lige jeg skal komme af med denne kæmpe forskelle mellem de danske banke og de svenske.nordea i kbh tilbyder effektiv kunderservice og folk bliver ekspideret rimmelig hurtig hvorimod i sv går der timer før man kommer til disken.jeg synes det er skide irreterende hvergang.. hva sys i?

Besvaret

I min bank i helsingborg, kan jeg for det meste gå ned 15 minutter inden færgen sejler, skal jeg derimod i banken i dk, skal jeg regne med 30 minutter i kø ;-) Kommer normalt til med det samme, det længste jeg har stået i kø er 2 minutter,men der kom jeg osse midt i frokost tiden, som jo er rimelig hellig for svenskere :-) De har helt klart bedre kundeservice i sverige. Danske bank i dk Skånes provinsbank i sverige. Måske skulle dem fra danske bank lære af deres kollegaer ;-)

Besvaret
I min bank i helsingborg, kan jeg for det meste gå ned 15 minutter inden færgen sejler, skal jeg derimod i banken i dk, skal jeg regne med 30 minutter i kø ;-) Kommer normalt til med det samme, det længste jeg har stået i kø er 2 minutter,men der kom jeg osse midt i frokost tiden, som jo er rimelig hellig for svenskere :-) De har helt klart bedre kundeservice i sverige. Danske bank i dk Skånes provinsbank i sverige. Måske skulle dem fra danske bank lære af deres kollegaer ;-)
jeg synes den i malmø er storslem især ved 13,00 tiden
Besvaret
jeg synes den i malmø er storslem især ved 13' date='00 tiden[/quote'] Så stiller du dig jo også i kø i svenskerne lunch!!! Det ville svare til du brokkede dig over kø på posthuset den første....
Besvaret
og hvornår er deres lunch?
Samme tidsrum som i Danmark, men eftersom de fleste har 1 times lunch samt oftest ikke kantineordning, spiser de ude i byen og ordner derfor ærinder samtidig... Hvor lang tid var det du havde boet i Sverige, emre????
Besvaret
Samme tidsrum som i Danmark, men eftersom de fleste har 1 times lunch samt oftest ikke kantineordning, spiser de ude i byen og ordner derfor ærinder samtidig... Hvor lang tid var det du havde boet i Sverige, emre????
Og samtidig som folk stimer til banken, så skal de bankansatte jo også lige afholde deres timespauser, derfor er hveranden disk tom mellem ca. 11 - 13. Glem det der med et hurtigt smut i banken i frokostpausen.
Besvaret
Nemlig Fagerborn. Og så kommer vi lidt ind på det emre siger. Kommer man så kl. 10:00' date= er der proppet fordi de alle skal nå det inden at myldretiden starter. Der sidder 500 pensionister i banken og venter. Kommer man efter lunch, er myldretiden begyndt hen imod fyraften. Har aldrig været i Nordea i SE uden det har taget mindst en ½ -1 time, også om formiddagen. :p Måske har jeg bare været uheldig, eller også går jeg simpelthen for lidt i banken :laugh:
Lad banken komme til dig. det er kun pensionister og sådan nogen der ikke har opfundet internettet der render i banken i tide og utide. det koster vist 50 kr at betale en giroregning over disken :scared: det minder mig om at det er den første i dag ..... :sick:
Besvaret

Helt ærligt, Fagerborn! Har du nogensinde hørt om, at man kunne sætte penge ind - det kan man sq ikke gøre via netbank.:rolleyes: Og så kan der altså godt være bankærinder, som man ikke kan ordne pr. mail eller netbank.

Besvaret
Helt ærligt, Fagerborn! Har du nogensinde hørt om, at man kunne sætte penge ind - det kan man sq ikke gøre via netbank.:rolleyes: Og så kan der altså godt være bankærinder, som man ikke kan ordne pr. mail eller netbank.
papirpenge er totalt old school. prøv med plastikkort =)
Besvaret

ulmus, jeg skal ikke gøre mig klog på dine bankbehov. har du et selskab måske ?? generelt mener jeg at meget få almindelige mennesker pludselig står med en masse penge i hånden de lige skal sætte ind. maskinen der sætter penge ind er forresten opfundet, jeg tror såmænd visse SE-banker eller föreningssparbanker har dem i sine vestibuler.

Besvaret

Hvad med de dér PostGirot udbetalinger - kan man egentlig blot smide dem i en kuvert hvis man har kvitteret og skrevet kontonr bagpå? Ligesom med checks. Og så er der jo andre situationer hvor man vel smartest skal forbi banken, på torsdag skal vi hente vores nye bil - og betale 60.000 sek... Det kan jeg jo ikke trække på mit danske VISA eller Mastercard. Overføre dem til forhandleren kunne man jo, men tænk hvis de nu ikke kunne finde pengene - de havde jo knap styr på at bilen var der. Så der skal man jo næsten forbi banken for at hente en växel på beløbet...

Besvaret

For at vende tilbage til den oprindelige problemstilling: I princippet er det altså fordi postkontorene er nedlagt og pensionisterne enten ikke kan finde ud af internettet og girobetalingsordrer, eller fordi de gerne vil mødes et sted, eller se på folkelivet, at de flokkes i bankerne. Jeg var i banken for tre uger siden. Flytte adresse, det kan man kun gøre ved personligt fremmøde. Det føles da trygt. Ellers er det altså ikke ligefrem tit man lige har brug for at smutte ind på banken. En postväxel kan du vist bestille i forvejen så den ligger klar så du er fri for at stå i kø til kassen.

Besvaret

Da jeg skulle låne til min lejlighed i malmø valgte jeg at låne pengene i Nordea kbh. og blev lovet fuld service og hjælp i Nordea Malmø, af min rådgiver i kbh.... MEN NOT.... Nordea Malmø ville i bund og grund ikke ha en skid med mig at gøre, nok fordi pengene var lånt i dk, og det endte med at jeg måtte levere min postväxel i sælgers bank, ergo ingen 100% sikkerhed for mig med mine 200.000 sek. i hånden. Tro mig, det blir aldrig Nordea hvis jeg ska flytte mine lån til sverige... (hvilket jeg tænker på at gøre)

Besvaret

Hold da op, Fagerborn, hvor er du dog hovski-snovski! Der er altså andre en pensionister, der ikke har internet. Endnu er der ingen lov, der siger, at man skal have det, vel? Da alle arbejdpladser og det offentlige sætter penge direkte ind på ens bankkonto, kan det altså være nødvendigt at skulle henvende sig i en bank eller postkontor.

Besvaret
Hold da op, Fagerborn, hvor er du dog hovski-snovski! Der er altså andre en pensionister, der ikke har internet. Endnu er der ingen lov, der siger, at man skal have det, vel? Da alle arbejdpladser og det offentlige sætter penge direkte ind på ens bankkonto, kan det altså være nødvendigt at skulle henvende sig i en bank eller postkontor.
nå ja godt ord igen.. lige frem og beskylde Fagerborn for at være hovski-snovski synes jeg er liige strengt nok .. :laugh:
Besvaret

Der er vist nogen der har fået det forkerte ben først ud af sengen i dag. Mange pensionister mangler internet og føler sig nødt til at gå til banken da postkontorerne i Sverige er nedlagt. Så går deres dag med det. De har ikke travlt som dem der lige skal nå et ærinde i sin frokostpause. Det er en iagttagelse. Hvad er der for ''lavt'' med det ??

Besvaret

Tænk hvis alle herinde, tog det med sindsro og bare tog den oplevelse at stå i kø ;-) Tænk på hvor meget tid i allesammen har brugt på denne tråd :-) Kundeservice er et vidt begreb, vi har alle forskellige behov, ergo er der nogle der mener den er ok, og andre der ikke for den service de mener de skal have. Thats it. Vi kan ikke alle blive tilfredse ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...