henke Skrevet November 27, 2006 Rapporter Skrevet November 27, 2006 Hmm, jeg har lige fået en kallelse til polismyndigheten. På lørdag skal jeg stille på stationen til et "förhör ang anmälen gällande bil BMW (mit reg. nr.)". Hvad kan det være for noget, man føler sig jo helt kriminel, selvom jeg mener, at jeg burde have min samvittighed ren. Kan det være evt. blot være et check up på, om jeg virkelig bor i Sverige, eller lignende? Eller er det måske noget med parkering, eller måske nogen, der har "indberettet" min kørsel? Nogen, der har fået sådan en kallelse? Mvh Henke
henke Besvaret November 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 27, 2006 Jeg forstår ikke, har det noget med Øresundsbroen af gøre (henledes jeg til at tro, ud fra din signatur?) Nej.......
Guest Supermule Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Signaturen har noget at gøre med de varslede prisstigninger på broen og ikke dit indlæg...:) Jeg forstår ikke' date=' har det noget med Øresundsbroen af gøre (henledes jeg til at tro, ud fra din signatur?)[/quote']
Gio Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Henke: Lyder som om nogle har anmeldt dig for "et eller andet". Går ud fra du kan få det oplyst ved at ringe til Polis-bunkeren og høre dem ad. Det lyder lidt underligt at det ikke er oplyst på din indkaldelse.
skallstorp Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Fart kamera i DK Er det ikke sådan et brev man får når man er filmet i DK ?
henke Besvaret November 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 27, 2006 Tjo Tjo, det kunne vel faktisk godt være. Jeg har slet ikke tænkt på, at jeg jo har svensk kørekort og kører i en svensk bil, så det danske politi evt. skal gå gennem dem for at få "orden på deres sager". Jeg har forsøgt at ringe til dem, men min "konsulent" er først på kontoret i morgen. Så må vi se. Mvh Henke
Guest Trine Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Tjo, det kunne vel faktisk godt være. Jeg har slet ikke tænkt på, at jeg jo har svensk kørekort og kører i en svensk bil, så det danske politi evt. skal gå gennem dem for at få "orden på deres sager". Jeg har forsøgt at ringe til dem, men min "konsulent" er først på kontoret i morgen. Så må vi se. Mvh Henke Jeg kender flere der har fået et brev fra polisen i Sverige med fotobøder fra Danmark, men jeg ved ikke hvad der stod i teksten..
Fagerborn Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Hmm, jeg har lige fået en kallelse til polismyndigheten. På lørdag skal jeg stille på stationen til et "förhör ang anmälen gällande bil BMW (mit reg. nr.)". Hvad kan det være for noget, man føler sig jo helt kriminel, selvom jeg mener, at jeg burde have min samvittighed ren. Kan det være evt. blot være et check up på, om jeg virkelig bor i Sverige, eller lignende? Eller er det måske noget med parkering, eller måske nogen, der har "indberettet" min kørsel? Nogen, der har fået sådan en kallelse? Mvh Henkedin bil er meldt for et eller andet som de vil forhøre dig om. du kan prøve at ringe og høre hvad det drejer sig om. det kan være en eller anden form for skade på person eller ting, hvor et vidne mener at have set din bil, og / eller at polititet via vidner og registret er kommet frem til at det må være din bil. det kan være at de ikke vil svare på spørgsmål før du sidder der til forhøret. en del af politiets taktik er jo at man ikke skal kunne forberede fx. et alibi, men på den anden side så ville de nok have hentet dig hvis det var rigtig alvorligt.
skallstorp Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Tror altså at det er fra DK Jeg er ret sikker på at det er en tekst noget lignende min svigerinde havde i hendes fartböde brev. DK politiet havde sendt et foto med, og da hun havde sagt at det var hende så var det det. God fornöjelse;)
henke Besvaret November 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 28, 2006 Broen Nu har jeg talt med ham, der håndterer sagen og heldigvis var det ikke så slemt. Øresundsbroen har konstateret, at jeg på fire rejser i juli måned har betalt via en anden persons konto, og nu nægter denne person jo naturligvis at betale for mine rejser. Brokonsortiet har naturligvis ingen forklaring på, hvorfor min BroBizz pludselig i to dage er hoppet over på en anden aftale, men det er vel en fin illustration af deres administration i det hele taget. Mødet på lørdag handler altså om, hvorvidt jeg kan acceptere, at turene flyttes tilbage over på min konto, efter at vi har gennemset deres dokumentation. Dermed ender det jo alt sammen problemfrit, men jeg havde dog gerne set, at jeg var sluppet for en bekymringsfuld aften, fordi Øresundsbroen tilsyneladende ikke kan håndtere deres aftaler. Mvh Henke
Guest Trine Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Nu har jeg talt med ham, der håndterer sagen og heldigvis var det ikke så slemt. Øresundsbroen har konstateret, at jeg på fire rejser i juli måned har betalt via en anden persons konto, og nu nægter denne person jo naturligvis at betale for mine rejser. Brokonsortiet har naturligvis ingen forklaring på, hvorfor min BroBizz pludselig i to dage er hoppet over på en anden aftale, men det er vel en fin illustration af deres administration i det hele taget. Mødet på lørdag handler altså om, hvorvidt jeg kan acceptere, at turene flyttes tilbage over på min konto, efter at vi har gennemset deres dokumentation. Dermed ender det jo alt sammen problemfrit, men jeg havde dog gerne set, at jeg var sluppet for en bekymringsfuld aften, fordi Øresundsbroen tilsyneladende ikke kan håndtere deres aftaler. Mvh Henke Shit, rystende læsning!!!! og hvor ofte checker man lige hvor mange gange man er kørt over og på hvilke tidspunkter??? Det giver jo stof til eftertanke, når vi på onsdag skal tage stilling til om vi tør tro på deres stastistikker:)
spinner Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Og hvem skal betale for den tid der bruges - nuvel, det er sikkert småbeløb der er tale om, men det er sku da misbrug af politiets resourcer. Burde sku nærmere gi' en bøde til Brokonsortiet at lalle sådan rundt...
Maria Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Ja hvor svært er det for broen at ringe op og sige at der er sket en fejl og forklare situationen. I stedet skal politiet indblandes så de kan "skræmme" folk.
Toft Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Ja hvor svært er det for broen at ringe op og sige at der er sket en fejl og forklare situationen. I stedet skal politiet indblandes så de kan "skræmme" folk. En kunde har henvendt sig til broen, og oplyst at han/hun er blevet trukket for fire ture, som vedkommende aldrig har foretaget. Øresundsbroen spørger da vedkommende, om han/hun på noget tidspunkt har manglet sit Bropas, og nej det har den forurettede ikke. OK, så er Øresundsbroens logik jo, at de og deres systemer er fejlfrit, så det må være en sag for politiet - flot Øresundsbroen :th2: Henke bliver nok bonnet snarest for sine fire ture, mens den uheldige kunde må vente 2 måneder på at få tilbageført sine 500 kr.
larscph Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Broen har da ikke styr på deres statistik. Jeg har et par eksempler hvor jeg kun er kørt til Danmark om morgenen - men ikke tilbage til Sverige om aftenen. Til gengæld er jeg kørt ud igen næste morgen. Og nej, det er ikke fordi jeg har taget færgen hjem.
ulmus Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Ja, men, det gør du dem vel så opmærksom på??
Guest Trine Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Broen har da ikke styr på deres statistik. Jeg har et par eksempler hvor jeg kun er kørt til Danmark om morgenen - men ikke tilbage til Sverige om aftenen. Til gengæld er jeg kørt ud igen næste morgen. Og nej, det er ikke fordi jeg har taget færgen hjem. Også her, men vi har også en flyvende Audi:) har du aldrig set James Bond:rolleye:
Nils Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Også her' date=' men vi har også en flyvende Audi:) har du aldrig set James Bond:rolleye:[/quote'] Så er der måske nogle andre flinke pendlere, der har betalt landingsafgiften uden at vide det. Jeg er glad for, det foretagende ikke har MIT kontonummer.
Gio Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Så er der måske nogle andre flinke pendlere' date=' der har betalt landingsafgiften uden at vide det. Jeg er glad for, det foretagende ikke har [b']MIT kontonummer. Ja...nu skal vi til at tjekke overfarts-oversigten med faktiske træk på kontoen. Ja ja...rend mig i Pedersen hvor skal det blive sjovt....:thumbdown
Futz Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Jeg forstår ikke hvordan Politiet kommer ind i billedet, har (forkerte) debitor 1 meldt Oresundsbron til politiet eller hur ?. Måske er hans klage vedr. disse beløb først blevet taget alvorligt ved anmeldelsen (skulle ikke undre mig) Jeg synes forbrugerombudsmanden samt den 4. magt burde se lidt nærmere på dette firmas gøren.
skallstorp Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Enme til diskution Det er skrämmende, lige til Ekstrabladet. Det er da helt klart en ting der skal tages op med dem. Snart skal vi jo til at bruge vores kontokort til at komme over. Jeg ville gerne vide hvor ofte dette sker !! Og broen kunne jo bare have henvendt sig og spurgt. Nar hoveder:thumbdown
henke Besvaret November 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 28, 2006 Lørdag Jeg vender naturligvis tilbage med (måske?) sidste afsnit i historien på lørdag, efter at have været på stationen. Mvh Henke
larscph Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Ja' date=' men, det gør du dem vel så opmærksom på?? [/quote'] Hvorfor skulle jeg dog bruge tid på det....
larscph Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Også her' date=' men vi har også en flyvende Audi:) har du aldrig set James Bond:rolleye:[/quote'] Nå for pokker.. Jamn.. Så er det derfor!! Det var også i BMW'en vi var ude for det, nok det samme som med Audi....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu