tommy_h Skrevet December 1, 2006 Rapporter Skrevet December 1, 2006 Pga. stor interresse for mødet er vi desværre nødsaget til at lukke for tilmeldingen til "møde 2". Vi håber at alle tilmeldte dukker op så vi kan få en fornuftig snak, og få sparket gang i stiftelse af foreningen. Der vil også blive rigelig med muligheder, for senere og kunne biddrage med inputs, holdninger, forenings arbejde mm. til den kommende forening. Hej Alle. Vi vil afholde næste møde Onsdag d. 6. december kl. 17.30 i københavn SV Vi har fået mødelokale til ca 30 personer, så vi ser gerne lidt flere end 10 dukke op denne gang;) Vi håber på at vi kan få fokus på stiftelse af af den nye forening til dette møde. Vores første udkast til dagsorden vil blive som skrevet, men vi er åbne for input hvis der er brug for behandling af andre emner. Dagsorden Gennemgang af tekniske detaljer omkring foreningen. - Vedtægter - Formålsparagraf - Presse/Info-tekster omkring den stiftende generalforsamling - Dagsorden for stiftende generalforsamling - Hjemmesiden / siderne? - Øvrige Vh Tommy & Co.
Heick Besvaret December 3, 2006 Rapporter Besvaret December 3, 2006 Øresundsmøde God idé med en pendlerforening. Vi kommer 2 stk. til møde på onsdag. Der MÅ simpelthen gøres noget ved den fuldkommen idiotiske Bizz-aftale, som introduceres fra det nye år. Det kan ikke være rigtigt, at man vil forkæle dem, der er semi-brugere, mens dem, der virkelig benytter broen maximalt, bliver straffet. Jeg ved ikke, hvilke kundemønstre Øresundsbron baserer deres undersøgelser på, men er man en familie med børn, hvor de to voksne arbejder hver sit sted og med skiftende arbejdstider (og det lyder jo ikke særlig unormalt, vel?), så har man alene til arbejde brug for 40 klip hver. Dertil kommer så besøg hos venner og familie. Vi selv er oppe på at bruge 85-100 klip om måneden. Det nye system gør det først og fremmest dyrere for os, men værst er næsten det helt uoverskuelige bogføringsarbejde, som det påfører vores respektive virksomheder. Helt ærligt: Vi kan slet ikke overskue konsekvenserne. Derfor glæder vi os til at samle gode kræfter i en forening. Med venlig hilsen Annette Heick
Lynge Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Jeg har lige læst referated fra 1. møde igennem og det lyder meget fornuftigt. Jeg kan desværre ikke deltage i mødet på onsdag, men melder mig gerne under fanerne og vil gerne hjælpe i nogle af de arbejdsgrupper i søger folk til. Thygesen kender kender mig så i kan bare spørge ham om hvad jeg evetuelt kan bruges til.........hvilket ikke er ret meget LOL
Thomas Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Undrer lidt over hvorfor i holder møderne i Dk, når de fleste der er med til dem bor i Sverige, Personligt kører jeg sq ikke tilbage til danmark når jeg først er kommet hjem! Jeg tror det ville trække lidt flere til sig hvis det blev holdt i malmø!
thygesen Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Af flere grunde Thomas.. Vi har ikke samme muligheder for at afholde det i Sverige som i Danmark.. Vi har ikke så mange arbejdspladser i Sverige som vil ligge mødelokaler til. Den anden grund er at vi faktisk synes det er bedre som et fyraftensmøde her.. Og til sidst.. så mangler vi faktisk ikke tilmeldinger.. Langt fra :th2:
Thomas Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Af flere grunde Thomas.. Vi har ikke samme muligheder for at afholde det i Sverige som i Danmark.. Vi har ikke så mange arbejdspladser i Sverige som vil ligge mødelokaler til. Den anden grund er at vi faktisk synes det er bedre som et fyraftensmøde her.. Og til sidst.. så mangler vi faktisk ikke tilmeldinger.. Langt fra :th2: Jamen fint, så kan man da blive hjemme og slappe af i stedet!!!
thygesen Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Du er sgu godt nok ordkløver idag .. det var dig der skrev at det ville trække flere folk til.. og det har vi bestemt ikke problemer med.. ikke til mødet.. men vi mangler folk til arbejdsgrupper, interne fokusgrupper osv. Vi kan ikke få nok tilkendegivelser om at folk vil hjælpe, det fortæller os også at vi rent faktisk har gang i noget rigtigt her..
TheMustangMan Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Det var da godt nok en ærgelig dag at holde det møde! Der er jo bold i Parken, så jeg kan desværre ikke komme. Havde ellers regnet med det... Æv os:sad:
ulmus Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Selvfølgelig har I fat i noget rigtigt her. - Det er rart, at det endelig ser ud til af en forening bliver en realitet. Desværre kan jeg ikke møde op den 6., men vil meget gerne deltage siden hen. :th2:
mrode Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Det var da godt nok en ærgelig dag at holde det møde! Der er jo bold i Parken, så jeg kan desværre ikke komme. Havde ellers regnet med det... Æv os:sad: Hvilket også er derfor jeg desværre ikke kan komme til mødet.. men sådan er der jo altid så meget og man kan aldrig finde en dag hvor alle kan.
thygesen Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Tak til jer begge og MustangMan.. bare rolig der kommer flere møder af forskellig slags hvor vi kan bruge folk, så selvom du skal ind og heppe på FCK sammen med Mrode som også var med til første møde, så skal du helt sikkert nok få muligheden en anden gang. God fornøjelse i parken og held og lykke med kampen :p
Thomas Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Er der nogen der kører fra Malmø til mødet? Og evt. ville give et lift?
repeat Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Ja, det der står i referatet lyder yderst fornuftigt Har nattevagt onsdag, så kan desværre ikke komme. Men jeg frisk på arbejdsgrupper, fokusgrupper osv. Hvis jeg på nogen måde kan bidrage, så er jeg der:th2:
skallstorp Besvaret December 4, 2006 Rapporter Besvaret December 4, 2006 Nu kommer folk ud af hullerne Det glæder mig meget at folk endelig kommer ud af hullerne. Nu er det jo pengepungen der bliver ramt. Det er ok hvis det er det er skal til, men det havde jo været herligt at hvis det var blevet til noget for et år siden hvor jeg gjorde et ihærdigt forsøg på at starte en forening op. Men nu endelig, dejligt. En anden ting jeg syntes der skal forhandles om, en bagatel måske men... Hvis Hr Hansen kører over en gang om året på sin almindelige aftale så kan han bruge sit bropass som betaling. Hvis jeg som pendler er kommet afsted uden brobizz (forbi jeg havde opbevaret forsvarligt hjemme i min ferie) så jeg skal bøde fuld pris. Taler naturligvis af dårlig erfaring:cry: Vi skal vel ikke stillet ringere !!! Hilsen en der mister 12000 Sv kr om året med den nye ordning:(
credde Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Jeg kan heller ikke komme i morgen pga. fodboldtræning, men vil også gerne stille mig til rådighed såfremt det passer ind i mit program.
Soap Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Hvis Hr Hansen kører over en gang om året på sin almindelige aftale så kan han bruge sit bropass som betaling. Hvis jeg som pendler er kommet afsted uden brobizz (forbi jeg havde opbevaret forsvarligt hjemme i min ferie) så jeg skal bøde fuld pris. Taler naturligvis af dårlig erfaring:cry: Vi skal vel ikke stillet ringere !!!( Jeg er også kommet afsted uden pendler-brobizz, men jeg skrev bare under på et stykke papir, og vupti så gik bommen op, så den bagatel er på plads!
Toft Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Det kan ikke være rigtigt' date=' at man vil forkæle dem, der er semi-brugere, mens dem, der virkelig benytter broen maximalt, bliver straffet.[/quote'] Lad os lige slå fast, at INGEN af os brugere af broen er "forkælede"! På et år kører jeg i snit ca. 16 gange over broen pr måned, og jeg synes selvfølgelig den pris jeg betaler er for meget, selv om jeg kun er "semi-bruger". Jeg er helt enig i at folk der bruger broen mere, skal have en hvis form for mængderabat, det er logik for alle (undtagen Øresundsbroen). Men at kalde mig og andre "semi-brugere" for forkælede, det er helt hen i vejret! I øvrigt kan jeg se frem til en stigning på 4% med mit nuværende forbrug af broen, puha jeg er forkælet Lad os da i stedet stå sammen om at kæmpe for nogle tålelige forhold, for os alle der benytter broen regelmæssigt (16 ture om måneden er også regelmæssigt), i stedet for at pege fingrer af "semi-brugerne". Du er vel heller ikke interesseret i at vi "semi-brugere" ikke støtter op i sagen, fordi det åbenbart kun vedrører folk med et behov på 50+ ture om måneden? Vi er alle berørt af Øresundsbroens nye prispolitik, med mindre man ikke har bil/MC. Vi har alle forskellige behov, og det behov/pris har vi hver især kalkuleret med, i hver vores månedlige budget. Derfor er det ikke helt så hensigtsmæssigt at kalde andre for forkælede, bare fordi man selv har et stort behov (50+ ture pr måned). Vi vælger hver især selv vores behov, men Øresundsbroens monopol giver ingen af os noget valg mht pris/flexibilitet/mængderabat/retfærdighed. Just my 5 cents..
Lynge Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Lad os da i stedet stå sammen om at kæmpe for nogle tålelige forhold, for os alle der benytter broen regelmæssigt (16 ture om måneden er også regelmæssigt), i stedet for at pege fingrer af "semi-brugerne".. Helt klart enig, hvis vi begynder at pege fingre af hinanden så kommer vi helt sikkert ikke igennem med noget som helst, hvordan skulle vi nogensinde blive enige med "Broen", hvis vi ikke engang kan blive enige med hinanden. Og som det er blevet påpeget flere gange, så er der jo en go mulighed for at "de" læser med herinde, så lad os nu stå sammen om de initiativer der er blevet tager allerede, det kommer vi helt sikkert længst med.
ulmus Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Jeg føler mig heller ikke ligefrem forkælet, selvom jeg kun kører 4-5 ture i bil om måneden over broen. Til gengæld kører jeg med toget hver dag og står altid op om morgenen. Så forkælet, NEJ SGU!
Bjarne233 Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 ...Og hvad er argumentet for at tog-pendlere kun kan trække 8kr pr vej fra på skatten mens bilister kan trække 50 kr pr vej fra (og jeg spørger fordi jeg faktisk ikke ved det ) ...ok lidt off-topic....sry PS: ....er selv MEGET utilfreds MC-pendler !!!!
MissCath Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Jeg forstår ikke helt, hvorfor MC-pendlere er utilfredse? (og i det her tilfælde er det nok fordi jeg ikke VED hvorfor?) Jeg var hos min revisor i dag - han sad med en eller anden bibel 2006 fra .. SKAT vil jeg tro... Og der stod da, at MC-folket også får fradrag på broen?
Bjarne233 Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Hehe......ja vi får skam 50 kr i fradrag pr vej som alle andre motorvejspendlere. Til gengæld skal (eller skulle.....aner ikke hvad der sker med den nye ordning) jeg betale 65 kr pr vej for at køre over på MC. Og det syntes jeg ikke er rimeligt når 2 km/L bilen kan/kunne køre over for hvad?....52,50dkr ?? Og ikke nok med det....så skal jeg hver gang jeg skal over køre i den manuelt betjente bane og holde og vente tit op til 15-20 min (i ferie-sæsonen maj-sep) for at få lov at vise....TADAAAAA....min MC-bizz. Og hvis ikke lige de knivskarpe medarbejdere i båsen når/gider skifte prisen om til MC-pris, så bliver jeg på næste regning bonget 235dkr pr passage fordi " du ikke må køre i bizz-banen"....og det nytter sgu ikke noget at forklare dem at : "DET GJORDE JEG HELLER IKKE MEN JERES LORTE SYSTEM ER IKKE GEARET TIL EN SÅ SIMPEL TING SOM EN MOTORCYKEL DER SKAL PASSERE BROEN". Sikkerheds problem min bare røv ..... Jeg har foreslået at man laver en knap hvor man erkender man er MC'ist og så tager den et billede af nummerpladen (og at man er en motorcykel) hvorefte man så hiver svinet (bizzen !!) frem og kan trille igennem. ARGHHHHHHHHHHHHHH :fight: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=1879 <---------------LÆS HER
MissCath Besvaret December 5, 2006 Rapporter Besvaret December 5, 2006 Jeg har foreslået at man laver en knap hvor man erkender man er MC'ist og så tager den et billede af nummerpladen (og at man er en motorcykel) hvorefte man så hiver svinet (bizzen !!) frem og kan trille igennem. LÅL... Kommer du i morgen? Det må da absolut også være et must at broen får styr på noget så banalt!
MC Manden Besvaret December 6, 2006 Rapporter Besvaret December 6, 2006 Hehe......ja vi får skam 50 kr i fradrag pr vej som alle andre motorvejspendlere. Til gengæld skal (eller skulle.....aner ikke hvad der sker med den nye ordning) jeg betale 65 kr pr vej for at køre over på MC. Og det syntes jeg ikke er rimeligt når 2 km/L bilen kan/kunne køre over for hvad?....52,50dkr ?? Not correct. Lige nu har jeg ikke tid til at uddybe det, men jeg skal nok komme med en længere redegøring. Men, som udgangspunkt er det ikke dyrere at pendle med mc end bil. Og, det er egentlig det som er problemet. Broen har en række tilbud til mc'ister hvor alle priserne er ½ pris af personbil. Dette gælder bare ikke hvis man vil pendle, så er det pludselig til samme pris som biler. Det er DET vi mc'ister har lidt svært ved at se logikken i. Hvorfor er et 10-turs kort ½ pris i forhold til biler, hvorfor er privatpendler aftalen halvpris for mc'ister (57 dkk per tur).....Hvorfor er brobizzen samme pris som til personbiler. Det er dér logikken knækker for de fleste der kører mc. Og, at deres fantastiske system så heller ikke kan håndtere mc'ister, det er så en anden historie
Bjarne233 Besvaret December 6, 2006 Rapporter Besvaret December 6, 2006 Not correct. Lige nu har jeg ikke tid til at uddybe det, men jeg skal nok komme med en længere redegøring. Men, som udgangspunkt er det ikke dyrere at pendle med mc end bil. Og, det er egentlig det som er problemet. Broen har en række tilbud til mc'ister hvor alle priserne er ½ pris af personbil. Dette gælder bare ikke hvis man vil pendle, så er det pludselig til samme pris som biler. Det er DET vi mc'ister har lidt svært ved at se logikken i. Hvorfor er et 10-turs kort ½ pris i forhold til biler, hvorfor er privatpendler aftalen halvpris for mc'ister (57 dkk per tur).....Hvorfor er brobizzen samme pris som til personbiler. Det er dér logikken knækker for de fleste der kører mc. Og, at deres fantastiske system så heller ikke kan håndtere mc'ister, det er så en anden historie Vel talt..... I stand correctet (eller hvad det nu hedder) Ihvertfald er den helt gal !!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu