biz Besvaret January 21, 2007 Rapporter Besvaret January 21, 2007 Min favorit vil altid være: "Nå, så vader du vel rundt i fulde svenskere, der sover brandert ud på gaden overalt, i weekenderne ik? " Hvad med Rådhuspladsen, strøget, vestergade, pisserenden og omegn ? Hvis der er nogle steder der ligger branderter og gylper o.m.a., så er det da der !(og flertallet er for det meste indfødte dk´ere)
Mr. Kubik Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Måske man ikke skal stikke så mange plader over for andre og sig selv. Hvis priserne på boliger var lige så billige i kbh og omegn som i malmö og omegn så var der nok 90% af de herboende danskere der ikke ville bo her... Jeg møder de samme spørgsmål som andre giver udtryk for herunder, men det er jo kun fordi det er billigere. Hånden på hjertet, hvor mange af jer ville bo her hvis malmö var samme prisleje? De fordomme der nævnes herunder kan man ikke rigtig bebrejde nogen danskere i danmark for at have. En fordom er lig med uvidenhed. Og så meget viden og information deles der altså heller ikke ud af omkring sverige i medier og skoler og andre kanaler for lærdom og oplysning. Kig indad, se på nærværende forum hvor mange fordomme der er om andre racer/nationaliteter bare i malmö. Jeg er fuldstændig enig, vi skal passe på at vi ikke bliver alt for selvfede. Der er ikke mange procent af danskerne som er flytte til Sverige for at opleve den svenske kultur alene og de dejlige skove...
Mulde Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Jeg er fuldstændig enig' date=' vi skal passe på at vi ikke bliver alt for selvfede. Der er ikke mange procent af danskerne som er flytte til Sverige for at opleve den svenske kultur alene og de dejlige skove...[/quote'] Det er muligt. Til gengæld kan jeg jo også læse på debatten - hvilket også gælder for mit eget vedkommende - at mange er blevet så glade for at bo her, at de ikke vil flytte hjem til Danmark igen. Man kan jo godt flytte af primært økonomiske grunde og så opdage, når man kommer hinsidan, at der faktisk er mange andre positive sider ved livet i Sverige - også nogen, som man måske ikke havde regnet med på forhånd. Og uanset ens grunde til at flytte, så kan det da godt blive en belastning at høre på de samme dumme kommentarer igen og igen....
Miss W Besvaret January 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2007 Jeg er fuldstændig enig' date=' vi skal passe på at vi ikke bliver alt for selvfede. Der er ikke mange procent af danskerne som er flytte til Sverige for at opleve den svenske kultur alene og de dejlige skove...[/quote'] :o Ja, jeg ved ikke hvor du har dine tal fra siden du kan sætte statistik på!?! Men som Mulde også skriver, så kan der jo være mange grunde til at flytte til Sverige - og så kan der komme flere positive overraskelser i kølvandet. Således har jeg det ihvertfald også. Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så indrømmer jeg da blankt at vi først kiggede på hus på Sjælland. Men der er mange, mange aspekter der indgår når man shortlister sine ønsker. For vort vedkommende har vi "byttet" lejligheden på Amager ud, med et 300m2 nyrenoveret hus i Trelleborg... og vi sidder endda billigere. Det var altså et argument jeg havde svært ved at gøre indsigelser mod. At trafikken så oven i købet glider til København uden trafikpropper... jaeh for mig er det altså meget store plus! Desuden har jeg opturen over den smukke natur der findes - men det var bare et af de bonusser, som jeg knap nok havde turdet håbe på... Vi kunne godt have købt et hus i dk hvis vi ville - det er altså ikke alle i-Sverige-boende danskere, som er førstegangskøbere. Vi har valgt ud fra nogle kriterier, som vi kunne få opfyldt her. Jeg oplever det ikke som at være "selvfed" at dele min glæde ved dette skridt, ej heller kan jeg se at det er "selvfedhed" det gør, at jeg godt kan blive træt af at høre negativt ladede bemærkninger. Men sådan er vi jo så forskellige :o /Winnie
ulmus Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Nul ! Svensk brød og leverpostej styrer ! 100% enig!!:th2:
Toft Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Nul ! Svensk brød og leverpostej styrer ! 100% enig!!:th2: 200% TOTAL UENIG!! Hvis vi snakker rugbrød, så er det svenske brød ren skandale! Samtlige wannabe-rugbrød har den samme bismag af klamt sødemiddel, fy for helvede Dansk rugbrød er til gengæld KLASSE, groft brød med kerner og det hele, uden klam sødlig smag! Franskbrød i Sverige er ganske udemærket, men udvalget og kvaliteten slår ikke hvad man finder i Danmark. En bager i Sverige er sgu ikke det samme som i Danmark, desværre Fatter nada af hvad I snakker om
credde Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Jeg holder med Toft. Svensk rugbrød er ikke godt. Franskbrøddet er tilgengæld ganske fint. Køber mit franksbrød i det lokale supermarked, som får det leveret fra en bager :th2:
Miss W Besvaret January 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2007 hehehe - og der røg denne tråd helt ud på et sidespor og blev til en debat om brød og leverpostej...
Juff Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Jeg holder med Toft. Svensk rugbrød er ikke godt. Franskbrøddet er tilgengæld ganske fint. Køber mit franksbrød i det lokale supermarked' date=' som får det leveret fra en bager :th2:[/quote'] mmm :) Jeg både kan finde schulstad franskbrød og skovmands rugbrød i willys
Futz Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Jeg tror man skal passe på med at tro at vi her på debatten er et godt statistik grundlag for defacto sammensætningen af danskere i Sverige. (Herinde er jeg f.eks. lidt outsider ved at have hus (endda langt uden for malmø), ved også at have sommerhus herovre, ved at være gift og tudsegammel (38). Når jeg møder andre danskere i Sverige eller kigger mig omkring i toget eller ind gennem vinduerne i bilerne på broen er det ikke mit indtryk alle er i 20erne, IT-kyndige eller arbejder i SAS , følger med i bilverdenen, førstegangskøbere etc. etc. (eller hvad man får indtrykket af her i cyberspace) Det kunne være int. at få nogle statistiske oplysninger om emnet.
bagheera Besvaret January 23, 2007 Rapporter Besvaret January 23, 2007 Futz, det er sjovt nok også mit indtryk. Jeg hører også til dem udenfor nummer ;) - Et gammelt hus langt væk fra Malmö - Det kan også gøre det ud for et sommerhus - I hvert fald har jeg ikke problem med hvad jeg skal få tiden til at gå med til sommer - 56 år - Gift (mange år ) - IT-nørd (dog ikke i SAS) - Bilen... skal starte når man drejer nøglen og kunne flytte mig komfortabelt og sikkert mellem Hässleholm og Ballerup og retur. - Har handlet før og nu gider vi ikke flytte mere. - Og så har jeg flyttet tilbage efter 33 år som 'fremmedarbejder'/indvandrer i DK :p Så nu er vi to atypiske eller er vi måske typiske.... :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu