Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi lusker til Sverige i sensommeren, og har tænkt os at skifte dytten ud med en diesel-tysker med aut. gear... Vi har, for inspirationens skyld, kigget lidt i forvejen, og umiddelbart står valget mellem de to nævnte, begge 2003/2003-modellerne (for Passatens vedkommende 130 HK-modellen). Jeg kender lidt til Passaten, dog kun som bruger - glimrende bil. BMW'en har jeg aldrig kørt i. Til Passatens fordel er størrelsen og den lidt bedre brændstoføkonomi, og til Bimmerens de lidt mere spændende køreegenskaber og design. Vi har fundet eksemplarer af begge biler med nogenlunde samme prisskilt/km-stand. Hvad ville du vælge?? Eller ville du vælge noget helt andet i samme klasse??

Besvaret

Jeg har selv Passat'en (131 hk diesel modellen) og er super glad for den, der er masser af plads i den og den kører fint uden problemer. Men hvilken af de 2 man vælger, er vel til syvende og sidst en smagssag.

Besvaret

Hvilket behov har du? For det kan godt være BMW'en har gode køreegenskaber. Men hvor mange af dem oplever man i forhold til passat'en hvis man fræser 150km motorvej hver dag? Har selv haft Passat 01 med samme maskine. Dejlig bil og har aldrig haft nævneværdige problemer med den. Så umiddelbart havde jeg valgt passat'en pga den bedre økonomi.

Guest Supermule
Besvaret

Klart Passat......Men stod valget imellen en 330d og en Passat, så blev det BMW'en.... Der er med garanti også lavere afskrivning på Passat'en. Den kan man ALTID komme af med.....

Besvaret
Klart Passat......Men stod valget imellen en 330d og en Passat, så blev det BMW'en.... Der er med garanti også lavere afskrivning på Passat'en. Den kan man ALTID komme af med.....
Hvorfor 330d, er det en du har erfaringer med, gode eller dårlige. Har nemlig set på en fra 2002 som jeg syntes rigtig godt om.
Besvaret
Hvorfor 330d, er det en du har erfaringer med, gode eller dårlige.
Fordi det er den fedeste motor, der har en formidabel gangkultur (6 cylindre)samt trækker fantastisk. Jeg har haft en '03 BMW 530d Touring...
Guest Supermule
Besvaret

Nej men den motor er bare så lækker!!! Masser af power og så kan jeg godt li' BMW'ens design..... Men jeg ville ikke købe en 320'er.... Den er for klejn.... Har kun været ude at prøve en et par gange..... Så ingen længerevarende erfaringer.....

Besvaret
Hvilket behov har du? For det kan godt være BMW'en har gode køreegenskaber. Men hvor mange af dem oplever man i forhold til passat'en hvis man fræser 150km motorvej hver dag? Har selv haft Passat 01 med samme maskine. Dejlig bil og har aldrig haft nævneværdige problemer med den. Så umiddelbart havde jeg valgt passat'en pga den bedre økonomi.
Rigtigt gode argumenter, som absolut er skrevet bag øret! Takker. Hvad angår 330 istedet for 320, så er den desværre lige lidt for dyr for os :(
Besvaret

Citat: "For det kan godt være BMW'en har gode køreegenskaber. Men hvor mange af dem oplever man i forhold til passat'en hvis man fræser 150km motorvej hver dag"

Rigtigt gode argumenter, som absolut er skrevet bag øret! Takker. (
Hvis du henviser til ovenstående, skal du helt klart vælge Passat'en. Tyndere argument skal man lede længe efter. Gode køreegenskaber mærker man jo netop, når man kører mange kilometer hver dag :laugh:
Besvaret
Citat: "For det kan godt være BMW'en har gode køreegenskaber. Men hvor mange af dem oplever man i forhold til passat'en hvis man fræser 150km motorvej hver dag" Hvis du henviser til ovenstående, skal du helt klart vælge Passat'en. Tyndere argument skal man lede længe efter. Gode køreegenskaber mærker man jo netop, når man kører mange kilometer hver dag :laugh:
Mnarrh, altså: det kommer jo som "BS" skriver an på, hvorhenne man kører. Skal man bare ud på motorvejen og over broen, så er en "spændtoptillir-dyt" jo lidt spild af penge. Det man (måske) kan have behov for engang imellem er, at hamre sømmet i bund for at overhale en lastvogn, eller måske en Kia Picantto el. lign. - det kan en Passat sgu også (310 NM). Skal man omvendt tværs igennem Skåne via små snoede landevej, vil Bimmeren ganske givet være lidt sjovere...
Besvaret
Mnarrh, altså: det kommer jo som "BS" skriver an på, hvorhenne man kører. Skal man bare ud på motorvejen og over broen, så er en "spændtoptillir-dyt" jo lidt spild af penge. Det man (måske) kan have behov for engang imellem er, at hamre sømmet i bund for at overhale en lastvogn, eller måske en Kia Picantto el. lign. - det kan en Passat sgu også (310 NM). Skal man omvendt tværs igennem Skåne via små snoede landevej, vil Bimmeren ganske givet være lidt sjovere...
Jeg kunne - som tidligere ejer af en BMW 530d og en Golf samt Passat - ikke være mere uenig i din betragtning. Sorry - du tager ganske fejl. Men som sagt - Passat'en er helt rigtig for dig...
Besvaret
Jeg kunne - som tidligere ejer af en BMW 530d og en Golf samt Passat - ikke være mere uenig i din betragtning. Sorry - du tager ganske fejl. Men som sagt - Passat'en er helt rigtig for dig...
Det er den sikkert...! :) Men, jeg vil da gerne høre lidt mere om, hvorfor du er så uenig. Det kan jeg jo netop bruge til noget! :)
Besvaret
Men, jeg vil da gerne høre lidt mere om, hvorfor du er så uenig. Det kan jeg jo netop bruge til noget! :)
En Passat er en folke vogn - en vogn for folket. Der er en grund til, at mange BMW hedder Individual. Det er fordi, de er skruet perfekt sammen til den ejer, der bestiller den - med focus på dét at kunne køre og opleve kørsel perfekt. Nu kender du mig overhovedet ikke, men jeg har i al beskedenhed haft nogle ret fede biler, når talen falder på køreegenskaber. Vi taler om eksempelvis Alfa Romeo'er med V6 motorer, +230 hk og elektroniske undervogne - men også andre sportslige biler. Min BMW 530d var min første BMW, og den blev købt fordi jeg tilfældigvis kom til at køre en BMW 330d på Nürburgring. Nu vil du straks sige "aha, der kom det - snørklede sportslige veje". Men nope - det var ikke det. Det var vejbeliggenheden under alle forhold - det var maskinen og den måde, den trak på - det var gearkassens perfekte afstemning til maskinen - op så var det kabinens indretning, hvor alt sidder perfekt ift. det centrale: FØREREN ! Hvis ikke det var fordi, jeg MÅ prøve at eje en særlig bil, købte jeg lige på stedet en M5 V10. Det kunne slet ikke diskuteres medmindre altså, at Alpina laver en udgave :)
Besvaret
medmindre altså' date=' Alpina laver en udgave :)[/quote'] B5 siger jeg bare, som iøvrigt er ca en vognlængde hurtigere på ca 400 m, vi snakker 700 nm ved 5500 omdr, hvor M5 har ca 520 nm ved 7500 omdr :th2:
Besvaret
B5 siger jeg bare, som iøvrigt er ca en vognlængde hurtigere på ca 400 m, vi snakker 700 nm ved 5500 omdr, hvor M5 har ca 520 nm ved 7500 omdr :th2:
Nu skal jeg slet ikke komme at lære dig noget som helst om Alpina, så derfor spørger jeg ganske forsigtigt, om ikke det er en V8? www.netcarshow.com/alpina/2006-bmw_b5/ Jeg talte jo om V10..
Besvaret
Vi lusker til Sverige i sensommeren, og har tænkt os at skifte dytten ud med en diesel-tysker med aut. gear... Vi har, for inspirationens skyld, kigget lidt i forvejen, og umiddelbart står valget mellem de to nævnte, begge 2003/2003-modellerne (for Passatens vedkommende 130 HK-modellen). Jeg kender lidt til Passaten, dog kun som bruger - glimrende bil. BMW'en har jeg aldrig kørt i. Til Passatens fordel er størrelsen og den lidt bedre brændstoføkonomi, og til Bimmerens de lidt mere spændende køreegenskaber og design. Vi har fundet eksemplarer af begge biler med nogenlunde samme prisskilt/km-stand. Hvad ville du vælge?? Eller ville du vælge noget helt andet i samme klasse??
Jeg havde valgt Passaten der er meget mere plads i den og en gang sänknings fjeder og der er nästen lige så meget sport i den som en 320d:) Du får meget mere for pengene i en VW ellers havde jeg nok köbt en A4 hvis det skal se dyrt ud :):)
Besvaret
Jeg havde valgt Passaten der er meget mere plads i den og en gang sänknings fjeder og der er nästen lige så meget sport i den som en 320d:) Du får meget mere for pengene i en VW ellers havde jeg nok köbt en A4 hvis det skal se dyrt ud :):)
Min skærm og tastatur kræver rens efter sådan en smøre. LOL :)
Besvaret

Hvad ville jeg vælge ... tjah, endnu en Saab 9-5 Aero Automatic ... eller måske en 1.9 TiD / BioPower, hvis den absolut skulle være økonomisk at køre i, hvilket Aero modellerne ikke ligefrem kan prale af. Alting i kabinen sidder lige hvor man (jeg) forventer det, og der er ikke en masse overflødige dimser, som jeg alligevel aldrig ville få brugt til noget. Personligt har jeg det lidt anstrengt med BMW'erne, da jeg endnu ikke har prøvet en der var nem at komme ind og ud af (er 1.90m, med lange ben). Ingen tvivl om at køreegenskaberne i moderne BMW 3xx / Passat er gode ... de er en ren fornøjelse at køre, min smag er nok mere til ting der umiddelbart er let tilgængelige, hvilket tyskerne jo ikke ligefrem har været kendetegnet ved (nu skal vi slet ikke nævne Lexus, der kan få en videnskabelig lommeregner til at se simpel ud). Jo, jeg er sk*de misundelig på regnsensoren i Andersens dyt, og det kommer min næste bil også til at have. Lille dims, der bare virker. Smart. Min Aero er så lige en tur på værkstedet, med "metalspåner" i cylinder 4 ... så er jeg sgu glad for at jeg købte bilen hos en forhandler med et års garanti på ... så er der da en lille chance for at jeg ikke kommer til at betale for det selv :scared: Hvis jeg skulle vælge en spritny bil, blev det nok en Saab 9-5 Biopower, da de nu laver den med en 210hk motor ... ville gerne køre diesel, men en 1.9 er bare for sløv, når først man har fået smag for mere. Hvis Saab nu kunne tage sig sammen og få lavet en ordentlig diesel motor i en større størrelse, ville jeg helt sikkert overveje den. OK, jeg klapper i nu ;)

Besvaret
Der er en grund til, at mange BMW hedder Individual. Det er fordi, de er skruet perfekt sammen til den ejer, der bestiller den - med focus på dét at kunne køre og opleve kørsel perfekt.
Perfekt skruet sammen??? Jeg er ikke sikker på at Larscph er enig i den betragtning ;)
Besvaret
Det var vejbeliggenheden under alle forhold - det var maskinen og den måde, den trak på - det var gearkassens perfekte afstemning til maskinen - op så var det kabinens indretning, hvor alt sidder perfekt ift. det centrale: FØREREN !
Det du skriver der er jo din oplevelse af bilen! Min oplevelse af BMW 3-serien er (har kørt nogle lange ture i 320 & 323), at den kører ganske udmærket men ikke noget, der umiddelbart er meget bedre end tilsvarende biler. Indvendigt føler jeg mig ikke hjemme, sæderne giver ikke ordentlig støtte til mig, kvaliteten virker dog okay. Så alt i alt i mine øjne er det en fin bil men ikke en bil der får mig til at bøje mig i støvet. En 330 CI i E46 er dog straks en anden sag, følte jeg mig hjemme i kabinen der, så havde jeg sådan én :th2:
Besvaret
Shh... Shh nu! Jeg har lovet Mogens ikke at komme med flere udgydelser om min mandags-femmer.... :scared:
Næh det er okay - manden kan jo selv dømme. Du har været meget uheldig med din BMW, ligesom det kan opleves med biler af mærket Audi what ever...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...