Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Nu kører jeg med et Sony DAV-LF1 anlæg: Man kan sagtens få bedre anlæg, men jeg er faktisk dybt imponeret af det.
og så er det jo tilmed pænt at se på! Men prisen er også rimelig "pæn" :D
  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Skal vi ikke se billeder af jeres andres anlæg :th2:
Jo.. det kommer her: overview_hero_20080121.jpgp_triport_OE_l_tcm6-8589.jpg
Besvaret
Ja det er helt utrolig at de leverer den kvalitet af lyd fra en lille ipod.. men jeg skal have et par til' date=' dog med noise cancellation ([url']http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&product=qc3_headphones_index), de er bedre når man rejser.. men jo det er en helt vild fantastisk lyd..
Har du lyttet til Sennheiser HD 25-1? De er lav-impedante (70 Ohm), og spiller derfor bragende højt - selv når de fødes af en iPod eller anden PMP. Og så lyder de fedt, med en smule boost i de nedre områder. Og endelig, så er det en lukket model, som virkelig effektivt lukker af for udefra kommende støj (uden brug af fiksfakserier) Alternativt er der Sony's MDR 7506. Igen en lukket model - og denne gang er vi ovre i virkelig lækker og ærlig lyd! Nu har jeg ikke hørt de viste Bose - men til prisen de vil have for dem, så er de to jeg har nævnt bestemt alternativer prismæssigt.
Besvaret
Har du lyttet til Sennheiser HD 25-1? De er lav-impedante (70 Ohm), og spiller derfor bragende højt - selv når de fødes af en iPod eller anden PMP. Og så lyder de fedt, med en smule boost i de nedre områder. Og endelig, så er det en lukket model, som virkelig effektivt lukker af for udefra kommende støj (uden brug af fiksfakserier) Alternativt er der Sony's MDR 7506. Igen en lukket model - og denne gang er vi ovre i virkelig lækker og ærlig lyd! Nu har jeg ikke hørt de viste Bose - men til prisen de vil have for dem, så er de to jeg har nævnt bestemt alternativer prismæssigt.
Ja de hører til i den lidt dyere ende, men det er underordnet for mig i denne sammenhæng.. har ikke hørt Sony eller Sennheiserne.. så jeg kender dem ikke.. det fede ved de her er dog hele designet.. når man køber dem får man en fin lille æske og så kan de foldes helt sammen og ligge sikkert i æsken.. derudover er der inkluderet 2 forskellige længder ledninger og skulle man have brug for længere ledning så kan man købe dette også (mini jack forlængelse).. Disse er dog on-ear, dvs. det er ikke den typiske cup som lukker øret inde.. Lydmæssigt gør det sikkert en forskel, men de er fantastiske :) .. jeg har allerede prøvet dem og så må jeg bare hoste op hehe..
Besvaret
www.audiolab.co.uk No nonsens super lyd...........Smid et par B&W på og du nyder Hans Zimmer's klassiske musik.....
Uden tvivl.. når jeg engang gider investere i et ordenligt stue anlæg, så bliver det også noget i den dur.. i dag fungerer vores minipods dog udemærket til de formål vi bruger dem .. det meste musik høres somregel på ipod, da vi tit er på farten ... Hans Zimmer er et godt valg, selvom det meste af hans musik er filmmusik, så er det komponeret helt fantastisk (Gladiator soundtracket er stadig en af mine store favoritter).. og så selvfølgelig hans hit da han var i The Buggles 'Video Killed The Radio Star' er heller ikke helt tosset :-)
Besvaret

Onkyo TX-SR606 onkyo_tx_sr606_1.jpg Anthony Gallo MPS150 subwoofer: MPS150.jpg Anthony Gallo A´Diva Ti satelitter (2 ud af 5 indtil videre): Adiva_White.jpg En gammel CD-afspiller der underligt nok stadig holder sig i live men er det næste der skal skiftes ud. Dertil: Panasonic BD30: panasonic-dmp-bd30-next-generation-blu-ray-player.jpg Panasonic DMR-EH67 ...og det hele nydes via et fantastisk panasonic TH-37PX70.

Besvaret

Har en Nad 218 thx effektforstærker, Nad 116 forforstærker og et par Dali evidendece 470 højtalere og en pioneer dvd der engang var dyr. Der er taralabs prism mellem forstærkerne og et lidt billigere taralabs signalkabel mellem dvd og forforstærker, højtalerkablet er taralabs phase III. Det er et solidt anlæg. :) nad218pic1.jpguid1258_ca44363c559ab64fb93891f5518c8a41.jpg8328.jpg

Besvaret

Jeg er en "Big-daddy-kind-of-guy" og kan lide at se gamle ting komme til deres ret. Anlæg: Luxman L-560 klasse A. Den er oliekølet og yder på papiret 2 X 50 Watt. Men det lyder af mere. Det har vist noget med ampere at gøre. Årgang 1989. KEF Reference 107. Små hoveder til diskant og mellemtone. Og store kabinetter til 2 X 10" basenheder. Spiller lineært (+/- 3 dB) ned til 38 Hz. Sofaen bør være bemandet når der spilles. Ellers flytter den sig. Årgang 1989. Nyere Pioneer PD-91 CD og en Dual CS5000 pladespiller. Det er min tredje Luxman. De tidligere var L-550'ere. Jeg er ikke stødt på noget med samme eller bedre lyd. Har testet Cayin, Nakamichi og meget mere. Men det er mere analytisk og "kold" lyd. Jeg foretrækker den varme og noget mere engagerede lyd Klasse A lyd. Prøv med Beck's "Your Cheatin' Heart" på "Timeless", en hyldest CD til Hank Williams eller Ruben Studdard's "Imagine" på "Genius & Friends", den sidste CD som Ray Charles indspillede (efter sin død). Bassen går langt neeeeeeeed.

Besvaret
Det er min tredje Luxman. De tidligere var L-550'ere.
Så længe den kan få luft' date=' så er det en klasse-grill, enig!
Prøv med Beck's "Your Cheatin' Heart" på "Timelsee", en hyldest CD til Hank Williams eller Ruben Studdard's "Imagine" på "Genius & Friends", den sidste CD som Ray Charles indspillede (efter sin død). Bassen går langt neeeeeeeed.
...eller det gamle Black Eyed Peas, Steely Dan, Donald Fagen eller Jack Johnson "On and on". Klasse-produktioner, som med garanti ville bringe smilet frem :thumbup:
  • 1 year later...
Besvaret

Gammel tråd...meeen :D Creek'en er nu skiftet ud (læs: til salg) med en Acurus Aragon 2004 mkII fra 1990/91, som fødes af en Parasound pre-amp. Tuneren er røget ud til højre (læs: til salg) og erstattet af ren netradio (via en Pinnacle netradio-dims som ikke kender ordet "hifi" - men den kan spille streams, så = done!) Derudover er NAD-afspilleren blevet degraderet til ren aflæser, og føder nu digitalt en ekstern DAC. Højttalerne er stadig M&K, og kablingen er, overvejende, den samme som tidligere nævnt. Ovenstående opgraderinger blev katalyseret af et generelt ønske om mere strøm, samt et par gode fund via www.hifi4all.dk og Den Blå Avis online.

Besvaret

Så fik jeg købt lidt ind og muntre mig sådan rent AV mæssigt med i de kolde vinternætter... Denon AVR1610 A/V Receiver -> Den er valgt fordi den er til at betale og stadig kan dække det jeg har brug for. Primært har den mulighed for at sende alt ud til TV'et i ét og samme HDMI link og input for tre forskellige HDMI enheder. Den kan tage lyden fra HDMI og dekode de fleste lydformater, det er smart og holder antallet af kabler nede. Nå ja, og så kan man både se film med surround lyd OG høre musik i fornuftig kvalitet på den. Denon DVD-1740 DVD spiller -> Ja, den passer til receiveren i designet og så fordi jeg ikke syntes jeg vil undvære en DVD afspiller endnu. TVIX HD M-6600N -> Netværks medie afspiller... Jeg købte den fordi jeg har en kammerat der har en af deres medie afspillere - som han er rigtig godt tilfreds med. Den output'er video og lyd i HDMI - så det er receiveren der dekoder lydformaterne. En rigtig smart ting er at den kan læse ISO filer direkte så hvis man har backup af sine DVD'er på disk ja så fungerer de umiddelbart med menu'er og det hele. Til gengæld er jeg ikke videre imponeret over den indbyggede WLAN adapter, den fungerer mildest talt ikke særlig godt... Jeg satte min AirPort til med kabel, det fungerede faktisk noget bedre - men stadig med hak i DVD er over netværk. Det ender nok med en harddisk i den og så kan man FTP'e film osv over på den. Argon 5+1 højttaler sæt -> Prisbilligt og rimelig diskret sæt højttalere inkl en aktiv subwoofer så der kan komme lidt bas-bund i filmene.... MusicPal -> Netradio, snart en halvgammel - men velfungerende lille æske der kan modtage alle de radiokanaler jeg har brug for. Desuden har den et OK interface til min Synology baserede musiksamling.... Jeg går så og pønser på noget Canal Digital HD boks igen, men syntes jo bare det er mega dyrt for den smule TV.... Nu må vi se - der er om ikke andet en ledig HDMI indgang i receiveren! Som billedskærm en alderende 32" Samsung HD TFT skærm som fungerer ganske udmærket indtil jeg en dag falder over noget markant bedre som jeg syntes jeg har råd til....

Besvaret
Jeg går så og pønser på noget Canal Digital HD boks igen, men syntes jo bare det er mega dyrt for den smule TV.... Nu må vi se - der er om ikke andet en ledig HDMI indgang i receiveren!
Nap evt. deres prøvetilbud... www.canaldigital.se/prova Så kan du få en box til 399,- Du binder dig dog i 15 måneder, men ikke til en speciel pakke - du kan nøjes med basispakken til 35 kr pr md og så bestill extra hd kanaler ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...