Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Tja, det uheld der sket idag er EON's skyld og senere Broens. Broen kunne bare have haft en nødgenerator. Så ville den kæmpe prop ikke være opstået.Så var folk ikke presset til at køre for stærkt, fordi de var ved at komme for sent på arbejde. Jeg holder med Supermule. Kørte selv ca 235 i bakgear. :lol::rolleye: :D

• Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Besvaret

Var også en af de heldige der holdt der i ca 1 time. Solen gjorde også sit til at man ikke kunne se at de forankørende bremsede. Måske en med-årsag. _____________________________________ Ikke farten der dræber, uopmærksomheden !

Besvaret

Men herregud man kan vel køre med lidt tanke på andre, og så må man jo bide den torn det er at komme lidt forsent på arbejde... det er jo ikke så tit at broen er lukket.... Bare tænk på os med tog.... :rolleyes: men det er måske også kun os med fleksordning der tør at bruge den løsning :laugh:

Besvaret
Men herregud man kan vel køre med lidt tanke på andre, og så må man jo bide den torn det er at komme lidt forsent på arbejde... det er jo ikke så tit at broen er lukket.... Bare tænk på os med tog.... :rolleyes: men det er måske også kun os med fleksordning der tør at bruge den løsning :laugh:
Lidt for sent? Jeg minimerede tabet til 25 minutter, men jeg har da indtryk af at nogen har rundet en time eller halvanden. Det er ikke lidt i min bog.
Guest Supermule
Besvaret

Det bliver et bud.......Mogens Glistrup er udelukket, så buddet bliver...en bil???? Måske.......:lol:

I hvad?????
Besvaret

Ohja... De her - 30, 45, 60, 75, 90 minutters forsinkelse. Det bringer jo minder fra før vi flyttede til Sverige. Dengang pendlede jeg i bil fra Sorø til København K. Lille-bitte uheld et eller andet sted fredag eftermiddag, hopla og man var først hjemme klokken 18 på trods af at have fri klokken 16. Det er nok ikke blevet bedre siden dengang.

Besvaret
Lidt for sent? Jeg minimerede tabet til 25 minutter, men jeg har da indtryk af at nogen har rundet en time eller halvanden. Det er ikke lidt i min bog.
Hmm... det er alligevel intet i sammenligningen med Evigheden..... for eksempel 2 meter under jorden. Det er faktisk et under at ingen er kommet "hjem" igen iført en ligpose :rose:
Besvaret
Jeg kørte 300+ i tunnelen forleden (som passager)
Dybt go'nat og ødelæggende for alle os andre alm. bilister. Det er den slags, som gør, at "Bron" ønsker at opsætte kameraer. Jeg blev en nat passeret af en grå 996 turbo, som kom med langt over 250 km/t - fuldkommen ansvarsløs kørsel uanset hvad !
Besvaret
Dybt go'nat og ødelæggende for alle os andre alm. bilister. Det er den slags' date=' som gør, at "Bron" ønsker at opsætte kameraer./quote'] Well said ......:th2:
Besvaret
Ja det er utroligt farligt når man kører og småsover........;) Det er jo det jeg har sagt hele tiden....... Man bliver passiv og uopmærksom. Derfor der båttede 8 biler op i hinanden.... Jeg kørte 300+ i tunnelen forleden (som passager) og der skete ingenting....Ergo er det ikke farten der er problemet.......:lol: ;)
Altså vil du bare have opmærksomhed???? Hvad er det for noget pis at skrive?? For det første at det skulle være bedre at ræse med 300km/t i en tunnel, hvor hastighedsbegrænsningen er 90? For det andet har det ingenting at gøre med dagens uhel For det tredje er jeg nok ikke den eneste der synes, at det er noget mærkeligt noget at prale med
Guest Supermule
Besvaret

Var folk opmærksomme i trafikken, var uheldet ikke sket.....Period!! Længere er den egentlig ikke.....;)

Besvaret
Altså vil du bare have opmærksomhed???? Hvad er det for noget pis at skrive??
Var folk opmærksomme i trafikken' date=' var uheldet ikke sket.....Period!! Længere er den egentlig ikke.....;)[/quote'] ... og dit svar til Thygesen er...?
Besvaret
Jeg kørte 300+ i tunnelen forleden (som passager) og der skete ingenting....Ergo er det ikke farten der er problemet.......:lol: ;)
Jeg er total ligeglad med dine grunde til at køre med sådan en fart ( en hurtig søgning herinde er jo ganske forfærdende!), men det er den slags udtalelser og den gang meningsløse blær der får mig helt op ad stolen og virkelig virkelig ønsker at de kameraer kommer op med det samme!!! Ser jeg den slags ringer jeg sgu til polisen og beder dem tage en snak med dig, for ét er, at du spiller hasard med dit eget liv, men mine kæreste kan være i den samme tunnel som dig, og deres liv skal du fandme ikke lege med på den måde! Færdselsloven er ikke til for at du kan skide den et stykke, men til for at passe på de mennesker som der nu er nogen der holder uendelig meget af... Hvor er dine holdninger til fart på/i den tunnel dybt dybt smagløse! Du er lige røget over i den boks i mit hovede som også omfatter Peter Lundin og Palle Sørensen!!!! :mad:
Besvaret

tsk tsk.....

Ja det er utroligt farligt når man kører og småsover........;) Det er jo det jeg har sagt hele tiden....... Man bliver passiv og uopmærksom. Derfor der båttede 8 biler op i hinanden.... Jeg kørte 300+ i tunnelen forleden (som passager) og der skete ingenting....Ergo er det ikke farten der er problemet.......:lol: ;)
Der er vel årsagen til, at han hedder BRIAN!!! :eek:
Besvaret
Jeg er total ligeglad med dine grunde til at køre med sådan en fart ( en hurtig søgning herinde er jo ganske forfærdende!)' date=' men det er den slags udtalelser og den gang meningsløse blær der får mig helt op ad stolen og [b']virkelig virkelig ønsker at de kameraer kommer op med det samme!!! Ser jeg den slags ringer jeg sgu til polisen og beder dem tage en snak med dig, for ét er, at du spiller hasard med dit eget liv, men mine kæreste kan være i den samme tunnel som dig, og deres liv skal du fandme ikke lege med på den måde! Færdselsloven er ikke til for at du kan skide den et stykke, men til for at passe på de mennesker som der nu er nogen der holder uendelig meget af... Hvor er dine holdninger til fart på/i den tunnel dybt dybt smagløse! Du er lige røget over i den boks i mit hovede som også omfatter Peter Lundin og Palle Sørensen!!!! :mad:
ENIG!! :thumbup: :thumbup:
Besvaret

Tror at point'en er: at hvis der var flere opmærksomme bilister i trafikken, så kunne mange alvorlige uheld undgås. at hvis mange "søndags-"bilister koncentrerede sig om trafikken og ikke om deres makeup, telefoner, gps'er, tv mv, så kunne mange alvorlige uheld undgås. at hvis mange syvsovere, vågende lidt op og tog hensyn til deres omgivelser, blinkede når de byttede bane, så kunne mange alvorlige uheld undgås. at hvis bilister som udøver selvtægt ved at spærre yderbanen med 90 eller bilister som overhaler indenom lod være, så kunne mange alvorlige uheld undgås. at hvis bilister holdt sig nogenlunde indenfor fartgrænserne, så kunne mange alvorlige uheld undgås. at hvis fodgængere ikke gik over vejen, hvor der ikke er zebrastriber, så kunne mange alvorlige uheld undgås. at hvis politiet's fartkontroller ikke bare var en pengemaskine, så kunne mange alvorlige uheld undgås. Dette er en opfordring til både racere og søndagsbilister. ___________________________________ 300+ klubben :fight:

Besvaret

Skal vi nu til denne her diskussion igen.:sick: At køre 250-300 km/t i et "rekordforsøg", mens der er andre i nærheden er selvfølgelig dybt uansvarligt og også pissefarligt fordi folk på disse skandinaviske breddegrader ikke forventer at nogen kører så stærkt og derfor er det dømt til skabe meget farlige situationer. Men før at Supermule bliver lynchet fra nærmeste træ, synes jeg lige at vi skal hæfte os ved at han har skrevet at 1) Han var passager 2) Der står ikke noget om hvornår, og om der var andre i tunellen der kunne skades. Så lad os indtil andet er modbevist antage at det var i en tom tunnel og at føreren kun udsatte sig selv og Supermule for fare. En fare som mange udsætter sig selv for på de tyske Autobahns hver nat helt lovligt, og uden at det ser ud til at påvirke dødsstatistikerne nævneværdigt. Jeg må dog give ret i, at det er temmelig usmart at proklamere det på et offentligt forum, at man har kørt så stærkt, idet det selvfølgelig er pisse-ulovligt at køre med den hastighed, og det er guf for enhver journalist der vil skrive en svine-historie om asociale , der bare er flyttet over Broen for at få store biler de kan køre stærkt i. Og så er en sådan proklamation lige noget som Broen ville kunne bruge overfor de politikere, der skal overtales til at godkende en totalovervågning.

Besvaret
Jeg kørte 300+ i tunnelen forleden (som passager) og der skete ingenting....Ergo er det ikke farten der er problemet.......
Du har helt ret, mule ... det er ikke farten, der er problemet ... Men så tror jeg også vores fælles meninger ophører...
Besvaret
Så lad os indtil andet er modbevist antage at det var i en tom tunnel og at føreren kun udsatte sig selv og Supermule for fare.
Næh, lad os da hellere antage, at det netop ikke var tilfældet, indtil andet er bevist ... Mules tidligere udsagn her på forummet bærer ikke det mindste præg af, at han kun kører for stærk, når han er alene på vejen. Tværtimod, virker det til tider nærmest som en dyd for ham, at kunne blæse afsted i overlydstempo i myldretiden, fordi hans fantastiske evner, indsigt og forudsigelighed gør ham i stand til det! (og ja, jeg er fint klar over det ikke var ham der kørte - siger han i hvertfald) Men ellers; ja, enig!
Guest Supermule
Besvaret

Ud af dette kan jeg drage den konklusion at man bliver sat i bås med Peter Lundin, når man har været passager i en bil der har kørt stærkt på en motorvej..... Guderne må vide at fængslerne bliver overfyldt..... Men tænk over dette.....Du sætter dig uden at betænke ind i et fly, der flyver 900 km/t...... Ovenikøbet bevæger den sig i 3 dimensioner. Ergo kan den falde ned..... Den kan støde sammen med andre fly, der ikke er så opmærksomme osv..... Så kom lige ned fra træet og stik fingeren i den jord vi andre bevæger os rundt på..... Som Klaus så rigtigt påpeger, så sker det tit i Tyskland. Skal du ikke til at arr. et korstog til Tyskland så??? Dine KÆRE tager jo på ferie i bus eller bil og køre sikkert igennem Tyskland. Sjovt nok, betyder det ikke noget.... De er jo vant til det..... Kan du se pointen???? Dobbelt moral.......Man synes det er dybt sindssygt at køre så stærkt på en af de sikreste motorveje i Europa. Der er INGEN chance for påkørsler af dyr, med mindre man regner myg med..... Ergo er det 16 km lige ud, hvor de eneste forhindringer er snorksovende pendlere, der opdager et uheld 20 m for sent og torpederer den bagerste bil...... Med den trafikmoral vi mangler i DK, så vil jeg hellere køre 300, end holde sidst i en kø på motorvejen...... Alting er ikke lyserødt og "by the book", som de gerne vil ha' det på jurastudiet og politiskolen..... ;) Når du engang har kørt 1.000.000km på vejene rundt om i EU, så kan vi tale sammen igen om trafik og forudseendehed..... Du mangler ganske enkelt erfaring og indsigt. Jeg ved godt det er svært som togpendler, at forstå den komplicerede strøm af individer i infernoet af Københavns infrastruktur. Så istedet for at heile og fordømme, skulle du tage de forstående briller på og sæt dig i vores/mit sted...... Jeg har erfaringen, bilen og evnerne til at håndtere en bil med 300+......Har du det???? Jeg kan ikke konkurrere med dig, i kattenusning og må så konstatere, at jeg nok skal koncentrere mig om at køre, fremfor at nusse katte..... Måske du skulle droppe bilen og koncentrere dig om kattene???? Så bruger vi hver vores evner på bedst mulig måde....Til gavn for os selv og ikke mindst vores omgangskreds....:) Kan du nu ha' en god dag på jurastudiet og hils Kim. Håber det går ham godt på aspirantskolen.... Husk at bøger gi'r dig viden om visse ting, men livet gi'r dig viden om alt..... Teori er godt..., erfaring er alt......

Jeg er total ligeglad med dine grunde til at køre med sådan en fart ( en hurtig søgning herinde er jo ganske forfærdende!)' date=' men det er den slags udtalelser og den gang meningsløse blær der får mig helt op ad stolen og [b']virkelig virkelig ønsker at de kameraer kommer op med det samme!!! Ser jeg den slags ringer jeg sgu til polisen og beder dem tage en snak med dig, for ét er, at du spiller hasard med dit eget liv, men mine kæreste kan være i den samme tunnel som dig, og deres liv skal du fandme ikke lege med på den måde! Færdselsloven er ikke til for at du kan skide den et stykke, men til for at passe på de mennesker som der nu er nogen der holder uendelig meget af... Hvor er dine holdninger til fart på/i den tunnel dybt dybt smagløse! Du er lige røget over i den boks i mit hovede som også omfatter Peter Lundin og Palle Sørensen!!!! :mad:
Besvaret
Hmm... det er alligevel intet i sammenligningen med Evigheden..... for eksempel 2 meter under jorden. Det er faktisk et under at ingen er kommet "hjem" igen iført en ligpose :rose:
Tror att det var den bästa kommentaren av alla....få lite perspektiv på det hela.
Besvaret

Man kan sammenligne med Tyskland alt hvad man vil - men det er en anden trafikkultur og andre fartgrænser. Man kan slå på trommen for ens ekspertise og uovertrufne erfaring, men der vil altid kunne ske uforudsete ting i trafikken. Vi blev for nogle dage siden overhalet af en bil, som må have kørt på den forkerte side af 200 km/t - hvilket gjorde, at der kom et ordentligt ryk i vores bil. Forsvarligt? Man kan blæse andres påståede dobbeltmoral så langt væk, som man ønsker, og så ellers se bort fra ens egen dobbeltmoral, som kommer til udtryk, når man citerer færdselsloven til egen fordel men vælger helt at se bort fra, at fartgrænserne er en del af den, men det vil formentlig aldrig overbevise dem, som er uenige. Men det er da rart at vide, at det er en fysisk umulighed med ulykker på bro/i tunnel, og at det kun ville blive mere sikkert, hvis vi alle tromlede afsted med 300 km/t. Tænk at ingen ansvarlige politikere har tænkt på dét.... :eek:

Besvaret

Jeg sider her og er temlig chokeret over det du har skrevet Brian, det er jo det værste gang ævl jeg længe har læst. Hvis du på nogen måde tror at du kan have kontrol og styr på tingene med 300+ km/t så tager du fejl. Du har jo ingen mulighed for at vide om der lige er andre i tunlen når du blæser ind i den med 300 km/t. Og din samligning med fly er jo helt i skoven og de to ting har intet med hinanden at gøre. Ja man flyver med ove 900 km/t, men der er altså ikke andre lige ved siden af dig. Og det er jo ikke kun piloterne der holder øje med flyene. Og ja det fungere i Tyskland på nogle vej strekninger, men det er altså ikke strekninger med fart begrænsninger på 90 km/t. Det må da være til at forstå at de andre bilister ikke regner med at der kommer nogen med 300+ km/t. Når du blæser forbi folk med den fart så bliver bedstefar med blød hat jo nærmest presset ind i tunnelen væggen fordi han ikke når at opdage at du kommer. Som du tidligere skriver så er der klart mange der er uopmærksome i trafikken og der er masser af folk der har meget mindre erfaring med at køre end du har. MEN det ændrer altså ikke ved at de har lige så meget lov til at køre vejen som du har. Vi kan vel hurtige blive enige om at der er nogle forhold på vejen du under ingen omstændighed kan kontrollere(uanset hvor dygtig du mener du er). Du kan ikke kontrollere dine medbilisters erfaring, evner eller reaktions mynster, du kan heller ikke kontrollere mekaniske defekter på din egen bil, så det hjælper ikke rigtig noget at ævle løs om at hvis bare allesammen kørte 300+ km/t så var vi meget mere opmærksomme også ville der ikke ske nogen ulykker. Det er alt for mangeforhold vi ikke kan kontrollere. Også syntes jeg egentlig dit verbale overfald på Madsen er ganske usmageligt, men det kan godt være det er mig der er lidt sart.

Ud af dette kan jeg drage den konklusion at man bliver sat i bås med Peter Lundin, når man har været passager i en bil der har kørt stærkt på en motorvej..... Guderne må vide at fængslerne bliver overfyldt..... Men tænk over dette.....Du sætter dig uden at betænke ind i et fly, der flyver 900 km/t...... Ovenikøbet bevæger den sig i 3 dimensioner. Ergo kan den falde ned..... Den kan støde sammen med andre fly, der ikke er så opmærksomme osv..... Så kom lige ned fra træet og stik fingeren i den jord vi andre bevæger os rundt på..... Som Klaus så rigtigt påpeger, så sker det tit i Tyskland. Skal du ikke til at arr. et korstog til Tyskland så??? Dine KÆRE tager jo på ferie i bus eller bil og køre sikkert igennem Tyskland. Sjovt nok, betyder det ikke noget.... De er jo vant til det..... Kan du se pointen???? Dobbelt moral.......Man synes det er dybt sindssygt at køre så stærkt på en af de sikreste motorveje i Europa. Der er INGEN chance for påkørsler af dyr, med mindre man regner myg med..... Ergo er det 16 km lige ud, hvor de eneste forhindringer er snorksovende pendlere, der opdager et uheld 20 m for sent og torpederer den bagerste bil...... Med den trafikmoral vi mangler i DK, så vil jeg hellere køre 300, end holde sidst i en kø på motorvejen...... Alting er ikke lyserødt og "by the book", som de gerne vil ha' det på jurastudiet og politiskolen..... ;) Når du engang har kørt 1.000.000km på vejene rundt om i EU, så kan vi tale sammen igen om trafik og forudseendehed..... Du mangler ganske enkelt erfaring og indsigt. Jeg ved godt det er svært som togpendler, at forstå den komplicerede strøm af individer i infernoet af Københavns infrastruktur. Så istedet for at heile og fordømme, skulle du tage de forstående briller på og sæt dig i vores/mit sted...... Jeg har erfaringen, bilen og evnerne til at håndtere en bil med 300+......Har du det???? Jeg kan ikke konkurrere med dig, i kattenusning og må så konstatere, at jeg nok skal koncentrere mig om at køre, fremfor at nusse katte..... Måske du skulle droppe bilen og koncentrere dig om kattene???? Så bruger vi hver vores evner på bedst mulig måde....Til gavn for os selv og ikke mindst vores omgangskreds....:) Kan du nu ha' en god dag på jurastudiet og hils Kim. Håber det går ham godt på aspirantskolen.... Husk at bøger gi'r dig viden om visse ting, men livet gi'r dig viden om alt..... Teori er godt..., erfaring er alt......
Besvaret
Ud af dette kan jeg drage den konklusion at man bliver sat i bås med Peter Lundin' date=' når man har været passager i en bil der har kørt stærkt på en motorvej.....[/quote'] Det er måske ikke så meget det at du er passager, men det at du blærer dig med det? Nu er det jo heller ikke nogen større hemmelighed at du jo faktisk kører som det passer dig, det er det flere tråde der bevidner :rolleyes: Tænk over det her: Det er fandme ikke fly vi snakker om - men biler! Dét kan sgu da ikke være svært at forstå?! Kom lige selv ned af træet! Som det tidligere er påpeget, så snakker vi ikke fly og vi snakker heller ikke Tyskland... Det er fandme den mest barnlige argumentation: Fordi de andre må, så må jeg også... :rolleyes: Så tag til Tyskland og kør dine dødskørsler! Hvis din holdning endelig er, at der ligger snorksovende pendlere foran dig, så burde DU jo køre efter de omstændigheder, siden du er ÅH så klog at kende til dem... Jurastudiet og politiskolen kender du heldigvis ikke noget til, så du behøver ikke definere vores kendskaber til verden i forhold til dine egne. Ja tak, du mangler ganske enkelt en forståelse for loven og de liv den prøver at beskytte. Hvis du finder ud af, at den mand der har kørt dine unger ned har sådan et forhold til fart og lov, så tror jeg ikke du på noget tidspunkt ville kunne forsvare de ualmindelige klamme holdninger du til hver en tid fremfører herinde... Hvor er det bare kvalmende og klamt!! Nej, jeg kan ikke håndtere en bil, og jeg har heller ingen interesse heri. Jeg har et ønske om at komme til at leve langt og længe med min familie, og det er sgu tåber som dig, der evt. kan komme til at forpurre det. Kattenusning? :rolleyes: Har du andet smart du lige vil fyre af nu du er i gang? Tag dig sammen - og forsøg at tage stilling til, at det du gør kan tage liv og ikke kan godtgøres på nogen som helst måde overhovedet! Livet? Ja LIVET - dét som nogle mennesker forsøger at komme igennem uden at blive kørt ihjel af en idiot, der mener at han har styr på alt og er kongen over alle veje... Flyt dog til Tyskland hvis det er så fandens fantastisk dernede! Og som jeg har skrevet det her, kan jeg godt se, at det har været diskuteret mange gange, denne gang havde jeg sgu bare lige brug for at komme af med noget galde over sådan en holdning til menneskeliv.
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...