Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey, Er der nogen der har et link til en hjemmeside hvorpå der står hvor lang tid og hvor ofte man, som dansker bosat i Sverige, må være i Danmark? Må man f.eks. være i Danmark i 1 weekend? hvor ofte? Må man være i Danmark 2 hverdage i træk? Mvh

Besvaret
http://debat.sunddebat.com :) Som bosat i Sverige må du være i Danmark lige så meget det skal være. Du må endda rejse rundt i hele verden i årevis. Det er naturligvis noget andet du spørger om og svaret på det er, at for lovligt at køre i Danmark i en svensk indregistreret bil skal man bo i Sverige. :)
Besvaret

Nix.. :) Det jeg spørger om. Jeg bor i Malmö og pendler med toget frem og tilbage fra KBH hver dag. Jeg har en bil på svenske plader, som jeg kun bruger som weekend bil. Mit spørgsmål er så: 1. Må jeg besøge min danske kæreste i weekenden og overnatte der lørdag/søndag - UDEN min bil? Hvor ofte? 2. Må jeg besøge min danske kæreste i weekenden og overnatte der lørdag/søndag - MED min bil? Hvor ofte? 3. Må jeg overnatte 1 nat hos min kæreste fra f.eks. tirsdag til onsdag (uden bil)? Selvfølgelig ikke hver uge!!!

Besvaret
Nix.. :) Det jeg spørger om.
Jeg er forundret :rolleye: Så længe du bor i Sverige, og har dit udgangspunkt for dit liv hér ("centrum for livsinteresser" - som gamle tråde også smukt tegner et detaljeret billede af), så kan du overnatte hvor du vil og når du vil. Med eller uden bil/kæreste. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6819 http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8198 http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6006
Besvaret
Jeg er forundret :rolleye: Så længe du bor i Sverige, og har dit udgangspunkt for dit liv hér ("centrum for livsinteresser" - som gamle tråde også smukt tegner et detaljeret billede af), så kan du overnatte hvor du vil og når du vil. Med eller uden bil/kæreste. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6819 http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8198 http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6006
Synes ikke de tråde du linker til er særligt gode. Jeg har ikke tænkt mig og snyde og det er netop DERFOR jeg spørger. Jeg ville bare synes det kunne være rart hvis jeg måtte tilbringe en weekend i Danmark i ny og næ istedet for vi altid er i Sverige. Det kan jeg forstå på nogen af de andre svar at det er ganske lovligt?
Besvaret

Alltså VARFÖR undrar du? Tror du att det är förbjudet att lämna landet? Varör skulle du inte kunna åka till Danmark? Eller USA, Tyskland, Nordpolen eller till månen om du så ville? Snyde vad?

Besvaret
Det kan jeg forstå på nogen af de andre svar at det er ganske lovligt?
Lige netop! Så længe du stadig "har dit liv" TILKNYTTET Sverige, så er der ingen der kan komme efter dig, bare fordi du har en kæreste i DK! Gør lige hvad i har lyst til, lige så længe i vil....(hmmm dårligt ordvalg!) DK eller SE er ligemeget! Tænk hvis en bro skulle forhindre kærligheden! Så ville den gode Øresundsborger forening virkeligt have en mærkesag!!!
Besvaret
Alltså VARFÖR undrar du? Tror du att det är förbjudet att lämna landet? Varör skulle du inte kunna åka till Danmark? Eller USA' date=' Tyskland, Nordpolen eller till månen om du så ville? Snyde vad?[/quote'] Jeg ved det ikke - alt er forbudt i DK.
Besvaret

När jag läser era spydiga svar till den kärlekskranke weekend-dansken blir jag ändå lite nyfiken på om det finns ett mellanläge. För många år sedan då jag träffade min fru fanns det i varje fall en tid där jag inte helt kunde svara på var jag egentligen bodde.

Besvaret
Nix.. :) Det jeg spørger om. Jeg bor i Malmö og pendler med toget frem og tilbage fra KBH hver dag. Jeg har en bil på svenske plader, som jeg kun bruger som weekend bil. Mit spørgsmål er så: 1. Må jeg besøge min danske kæreste i weekenden og overnatte der lørdag/søndag - UDEN min bil? Hvor ofte? 2. Må jeg besøge min danske kæreste i weekenden og overnatte der lørdag/søndag - MED min bil? Hvor ofte? 3. Må jeg overnatte 1 nat hos min kæreste fra f.eks. tirsdag til onsdag (uden bil)? Selvfølgelig ikke hver uge!!!
Hvis bilen står i SE så har du jo dit "centrum for livsinteresser" i SE :laugh: Det største problem er vel nævenyttige danske naboer der får ondt i måsen hvis en svensk bil står parkeret samme sted mere end 4 gange om året
Besvaret
Hvis bilen står i SE så har du jo dit "centrum for livsinteresser" i SE :laugh: Det største problem er vel nævenyttige danske naboer der får ondt i måsen hvis en svensk bil står parkeret samme sted mere end 4 gange om året
Det vil den heller ikke komme til :) Jeg bor i Sverige og min bil hører til i Sverige.
Besvaret
Det vil den heller ikke komme til :) Jeg bor i Sverige og min bil hører til i Sverige.
Så kan de jo også bare få alt det ondt i røven de vil, for de kan ikke gøre en skid alligevel:thumbup:
Besvaret

Du må selvfølgelig godt køre over i din svenske bil og holde weekend hos din kæreste. Det er kun, hvis man får indtryk af, at du opholder dig mere i DK end i Sverige, du kan få problemer. Så tag det roligt og lev et helt normalt liv.

Besvaret

Du skal da ikke lade dig styre af hvad din kærestes naboer får mere eller mindre ondt i måsen af. Så længe du kan tåle at blive kulegravet af Skat skulle der ikke være nogen problemer. Hvis jeg var dig ville jeg f.eks. konsekvent betale mine fødevare- og benzinregninger med svensk udstedt kreditkort i Sverige (og gemme bonnerne). For hvis nu f.eks ham den enlige pensionist der har soveværelse op ad din kærestes :eek: for alvor skulle få ondt i måsen og ringe til skattefar så kan du dokumentere at det ikke bare er din adresse du har i Sverige men også dig og din bils faste tilholdssted.

Besvaret
Du skal da ikke lade dig styre af hvad din kærestes naboer får mere eller mindre ondt i måsen af. Så længe du kan tåle at blive kulegravet af Skat skulle der ikke være nogen problemer. Hvis jeg var dig ville jeg f.eks. konsekvent betale mine fødevare- og benzinregninger med svensk udstedt kreditkort i Sverige (og gemme bonnerne). For hvis nu f.eks ham den enlige pensionist der har soveværelse op ad din kærestes :eek: for alvor skulle få ondt i måsen og ringe til skattefar så kan du dokumentere at det ikke bare er din adresse du har i Sverige men også dig og din bils faste tilholdssted.
Jeg forstår ikke hvor du har det der fra? Jeg har aldrig sagt jeg lader mig styre af noget eller nogen som helst. Min kærestes naboer har set min bil 1 gang (har den sjældent med til DK). Mit spørgsmål gik kun på om jeg kunne tillade mig at tilbringe en hel weekend i DK i ny og næ med/uden bil. Det har jeg fået besvaret.
Besvaret

Så længe du rigtigt bor i sverige tror jeg ikke du skal gå og spekulere i hvilken uger eller hvor lang tid du må være i DK med/uden bil. Så længe du har dit på det rene så er der ingen der vil komme og forhøre dig. Om så du holdt ferie i danmark en hel måned af gangen i løbet af året ville du ikke få de store problemer. Hvis nogle skulle få ondt i røven, så kan skat jo bare kigge på dine Visa kvitteringer hvor der selvfølgelig står at du har ca 90 procent af dine transkationer i sverige gennem året.

Besvaret
Der kom der lige et strøg af nordenvind ind over min højre arm. Hvis du ikke kan holde til flere svar må vi hellere få en administrator til at lukke denne tråd ;)
Det kan jeg sagtens... Men svar af den type som er langt fra virkeligheden er irrelevant!
Besvaret

men du har egentligt ret.. der er noget om det.. kan da godt huske da jeg skulle udfylde de der papirer om hvad jeg skulle i sverige.. min bror flyttede ind i vores lejlighed for en periode.. de var egentligt ret så lige glade med os, men mere interesseret i hvad han skull her ovre.. han havde jo ingen købs kontrakt, men boede kun co hos os.. og det har der været rigtig mange der har udnyttet for billigere biler mc osv.. nå men det som du allerede har fået svar på er at det er helt ok.. du har jo lejlighed og dit liv her i sverige.. og selvfølgelig må du være hos din kæreste eller familie osv..

Besvaret
Hvis jeg var dig ville jeg f.eks. konsekvent betale mine fødevare- og benzinregninger med svensk udstedt kreditkort i Sverige (og gemme bonnerne).
. Hvis nogle skulle få ondt i røven, så kan skat jo bare kigge på dine Visa kvitteringer hvor der selvfølgelig står at du har ca 90 procent af dine transkationer i sverige gennem året.
Ok, hvor er det så lige I har det fra? Jeg tanker diesel i DK fordi det er billigst og jeg bruger også mit dankort til mere end 10% af mine indkøb. Så, hvis Jeres udsagn gælder er jeg et mistænkeligt individ der muligvis er på kant med loven? Uha, jeg lever livet farligt :D Her kommer så min egen regel: SKAT vil ikke mistænke en for at være proforma svensker når man kører i en Skoda Fabia :th2:
Besvaret

Hehe... synes også det var meget svagt det med DK kviteringer. Jeg arbejder 8 - 17 hver dag i DK + studerer fra 17 - 21 tirsdag/torsdag i DK... Jeg bruger altså klart mit VISA mest i Danmark. Jeg tanker dog altid i Sverige, da det ikke er til at få ordentligt benzin i DK (læs Blyfri 98)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...