Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan simpelthen ikke finde klippekort automaten på Svågertorp, har endda spurgt folk omkring på Svågertorp, og ingen ved det, ikke engang DSB kundeservice. Er der nogen der ved om der overhovedet findes sådan en????? Stina.:sick:

Besvaret

Der findes ikke nogen klippekortsautomat på svågertorp, det er en dansk ting. Hvis man ikke har returklip fr Dk, må man købe en ny billet fra SE til DK sådan som jeg har forstået det...:rolleyes:

Besvaret

Ok tak.... Men hvis det er en dansk ting, hvorfor findes der så klippekortautomater på Malmø central station?? Men det er nok rigtigt det du siger, for kan simpelthen ikke finde den... :o)

Besvaret

Kan ikke lige huske hvor, men kan da huske jeg har stemplet et klippekort der engang, da jeg boede i DK, og skulle hjem fra Malmø. Måske de ikke findes mere, skal ikke kunne sige det :o) Men det lyder lidt sådan.........

Besvaret
Kan ikke lige huske hvor' date=' men kan da huske jeg har stemplet et klippekort der engang, da jeg boede i DK, og skulle hjem fra Malmø. [/quote'] Var det kl 3:30 søndag morgen du skulle fra Malmö til DK? :D Der har aldrig været en dansk klippe-automat på svensk grund. Hvilken takst zone ville Malmö i så fald høre under på HT-kortet, og hvor mange gange skal man klippe med et gult klippekort før passagen over broen er betalt :confused:
Besvaret
Der findes ikke nogen klippekortsautomat på svågertorp' date=' det er en dansk ting. Hvis man ikke har returklip fr Dk, må man købe en ny billet fra SE til DK sådan som jeg har forstået det...:rolleyes:[/quote'] Det betyder så også at man kan ha' sit 5-turs retur kort i lang tid !. Klip i Kbh, det gælder i 48 timer. Hvis man ikke bliver kontrolleret på vej til kbh igen, så kører man bare på billetten igen dagen efter. Husk at købe en enkeltbillet i Kbh til vejen hjem...
  • 4 months later...
Besvaret
Det betyder så også at man kan ha' sit 5-turs retur kort i lang tid !. Klip i Kbh, det gælder i 48 timer. Hvis man ikke bliver kontrolleret på vej til kbh igen, så kører man bare på billetten igen dagen efter. Husk at købe en enkeltbillet i Kbh til vejen hjem...
Jeg må indrømme at jeg ikke kan blive klog på billetsystemerne og får nok brug for noget kyndig hjælp her. I næste måned flytter jeg til Malmö og kommer til at pendle til København i bil til og fra arbejde. Men jeg regner også med at jeg engang imellem vil tage med toget for enten at spare lidt penge, eller fx hvis jeg fx skal besøge venner og familie eller en tur i byen i København. Men hvad er den billigste løsning med toget, når det ikke er hver dag der skal køres frem og tilbage? Jeg havde forestillet mig noget i stil med 10-turs kort eller rabat kort, men jeg har opdaget at DSB's løsning er kort til 5 retur rejser i stedet for 10 enkelt rejser - smart for dem der bor i Kbh. og skal på shoppingtur i Malmö, men ikke så smart for mig. På www.skanetrafiken.se kan man vist nok få et rabatkort så en enkelt billet koster 72 SEK, men kan det kort så bruges i København - fx på Kbh. H eller Ørestad station når man skal hjem igen?
Besvaret
Der har aldrig været en dansk klippe-automat på svensk grund. Hvilken takst zone ville Malmö i så fald høre under på HT-kortet, og hvor mange gange skal man klippe med et gult klippekort før passagen over broen er betalt :confused:
Altså Toft, nu findes der jo andre klippekort end det gule HT klippekort :-)
Besvaret
Du kan bruge Skånetrafikens rabatkort på Kbh. H. Der står en automat ved Tietgensbroen. Der er også én ved Nørreport har jeg læst, men den har jeg aldrig fundet. /Jesper Lau
Jamen det er da super! Jeg har godt lagt mærke til de automater. Er der nogen der har spottet en på Ørestad st.? Jeg kan ikke selv finde den.
Besvaret
Jamen det er da super! Jeg har godt lagt mærke til de automater. Er der nogen der har spottet en på Ørestad st.? Jeg kan ikke selv finde den.
Jeg har kun fundet den på Hovedbanen ved indgangen over for Tivoli. Har dog aldrig kigget efter den på Tietgensgade. Ørestad har jeg ikke kunne finde en. Men har hørt, at der er i Kastrup Lufthavn. Jeg har købt et Skånekort og bruger det i gerne til og fra Kbh. med et alm. 2 eller 3 turskort er man ok kørende. Det bliver interessant at se, hvilke muligheder det giver, når DSB 1st overtager om et par år.
Besvaret
Jeg har kun fundet den på Hovedbanen ved indgangen over for Tivoli. Har dog aldrig kigget efter den på Tietgensgade. Ørestad har jeg ikke kunne finde en. Men har hørt' date=' at der er i Kastrup Lufthavn. [/quote'] Det er rigtigt at der er automater i Kastrup Lufthavn (sidder ved siden af DSB "skuret"). Mener også jeg har det dem på Nörreport.
Besvaret
Det er rigtigt at der er automater i Kastrup Lufthavn (sidder ved siden af DSB "skuret"). Mener også jeg har det dem på Nörreport.
Det ville være interessant! Hvis du ser dem igen, så må du gerne melde ind her.
Besvaret
Jeg må indrømme at jeg ikke kan blive klog på billetsystemerne og får nok brug for noget kyndig hjælp her. I næste måned flytter jeg til Malmö og kommer til at pendle til København i bil til og fra arbejde. Men jeg regner også med at jeg engang imellem vil tage med toget for enten at spare lidt penge, eller fx hvis jeg fx skal besøge venner og familie eller en tur i byen i København. Men hvad er den billigste løsning med toget, når det ikke er hver dag der skal køres frem og tilbage? Jeg havde forestillet mig noget i stil med 10-turs kort eller rabat kort, men jeg har opdaget at DSB's løsning er kort til 5 retur rejser i stedet for 10 enkelt rejser - smart for dem der bor i Kbh. og skal på shoppingtur i Malmö, men ikke så smart for mig. På www.skanetrafiken.se kan man vist nok få et rabatkort så en enkelt billet koster 72 SEK, men kan det kort så bruges i København - fx på Kbh. H eller Ørestad station når man skal hjem igen?
Hvorfor er det ikke smart for dig?? Du skal vel hjem til Sverige igen?
Besvaret
Hvorfor er det ikke smart for dig?? Du skal vel hjem til Sverige igen?
Hvis jeg f.eks. tager toget til København fredag morgen, tager på arbejde og først skal hjem natten til lørdag, er et kort med retur vel løbet ud på tiden? Eller hva'? Jeg har aldrig haft et mellem hænderne, så jeg ved det ikke. :confused:
Besvaret
Hvis jeg f.eks. tager toget til København fredag morgen' date=' tager på arbejde og først skal hjem natten til lørdag, er et kort med retur vel løbet ud på tiden? Eller hva'? Jeg har aldrig haft et mellem hænderne, så jeg ved det ikke. :confused:[/quote'] Nu rækker et klip vist to døgn, men problemet er jo, at man ikke kan stemple kortet i Skåne, så for overhovedet at komme i nærheden af automat, må man først købe en enkeltbillet til Danmark. :rolleye: Jeg har ikke haft sådan et klippekort i hånden i årevis, og tidligere gjaldt de kun et døgn, men man skulle tro, man kunne drage fordel af det ved at klemme en ekstra tur ind, så det giver tre enkeltrejser - resten af turene kunne man så betale med rabatkort. Hvis man altså har behov for at tage frem og tilbage over et par dage. Hvis man rejser mere end ti dage på en måned, kan det bedst betale sig at købe et øresundskort. :) Tilføjelse: Rabatten på klippekort er kun 15 procent i forhold til ordinær billet mod 20 procent på Skånetrafikens rabatkort, så "produktet" er i og for sig helt værdiløst, med mindre man kan tage en ekstra tur. Rabatkortet er så for sin del værdiløst på alle andre danske stationer end de få udvalgte, hvor der er en automat.
Besvaret

DSB's Øresundsklippekort gælder i 48 timer. Udrejse fra Danmark skal foretages samme dato, som kortet stemples, indtil kl. 03.59 om natten. Returrejsen til Danmark skal så foretages inden for 48 timer - og her er det så i teorien muligt at foretage flere ture Skåne-Danmark inden for denne 48 timers periode uden at det bliver opdaget, men det er naturligvis et brud med reglerne.

Besvaret

Har jeg forstået de stumper info om det rabatkort fra Skaanetrafiken, der snakkes om korrekt, at det er sådan et kontant-kort, hvor der skal fyldes penge på, og som man så kan betale enkeltbillet med til 72,- SEK? Og man kan også købe enkeltbillet med kortet på KBH, NrPort og Lufthavn? Er det også til de 72 SEK,-? ..Ska' da ha' !:thumbup:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...