Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
http://www.e24.se/dynamiskt/familjeekonomi/did_15615700.asp Længere uinteressant tekst men.. det vigtigste: Bötesbelopp vid fartöverträdelser på motorväg 1-10 km: 1 500 kr 11-15 km: 2 000 kr 16-20 km: 2 400 kr 21-25 km: 2 800 kr 26-30 km: 3 200 kr 31-35 km: 3 600 kr 36-50 km: 4 000 kr Vid mer än 50 km/timme över gränsen går ärendet till åklagare
Så forstår man efterhånden godt, hvorfor folk kører lavere hastighed end 110 km/t. Tænk at blive snuppet med 111 km/t altså hele 1% hastighedsoverskridelse :eek:
Besvaret
:lol: De skal fange mig først.........:lol:
Nu ved jeg heldigvis at det kommer fra dig... så jeg tager det sgu ikke seriøst, men kommentar med på vejen skal den have.. Man er da fuldstændigt blæst i bolden hvis man skulle prøve at stikke af fra politi, og det gælder både i DK, SE og ethvert andet land i verden :love2:
Guest Supermule
Besvaret

Ja det er jo lige det..... :) Men er det ikke grotesk at man skal bøde 1500kr for at køre 1 km/t for stærkt..... Det kræver jo at man skal stille krav til målenøjagtigheden. Jeg vil næsten vædde på at det udstyr de bruger ikke er nøjagtigt nok, til at det ville holde i retten, at skulle betale en overskridelse på 1 km/t....

Nu ved jeg heldigvis at det kommer fra dig... så jeg tager det sgu ikke seriøst, men kommentar med på vejen skal den have.. Man er da fuldstændigt blæst i bolden hvis man skulle prøve at stikke af fra politi, og det gælder både i DK, SE og ethvert andet land i verden :love2:
Besvaret
Ja' date=' jeg har hørt det fra andre også (svenskere) at ved 140 km/h mister du kortet :scared:[/quote'] ja ved 30km/t overskridelse der napper de sgu kortet, har prøvet det :scared: hvis du gør det det i en 30km/t zone så klapper fælden allerede ved 20km/t overskridelse mener jeg.
Guest Mogens
Besvaret

Pjat med dig :o)

Det lykkes ellers meget godt for nogen i Stockholm :) (Lotus Omega) Rolig nu - jeg har kun gjort det een gang :laugh:
Besvaret
ja ved 30km/t overskridelse der napper de sgu kortet, har prøvet det :scared: hvis du gør det det i en 30km/t zone så klapper fælden allerede ved 20km/t overskridelse mener jeg.
Du har helt ret og jeg mener faktisk at den gælder op til 50 kmt/t zoner.. altså den skiller ved 49 km/t.. så i zoner med 40 km/t gælder den også med kun 20 km/t i overskridelse.. så vidt jeg mener
Besvaret

Jeg er vist ved at være godt og grundigt forvirret - jeg kan i hvert fald ikke se logikken.:confused: Kan nogen lige forklare mig, hvorfor der i artiklen snakkes om større og større bødesatser når man kører mere end 30, km/t for stærkt, men det udelades totalt at nævne, at der findes en langt mere voldsom sanktion, som hedder inddragelse af kørekortet for hastighedsoverskridelser over 30 km/t. Og hvad er pointet i at sende "ärendet til åklageren" ved overskridelser over 50 km/t, når kortet allerede er røget ved overskridelser over 30 km/t????? Hvad er det jeg mangler at vide?:confused:

Besvaret
Og hvad er pointet i at sende "ärendet til åklageren" ved overskridelser over 50 km/t' date=' når kortet allerede er røget ved overskridelser over 30 km/t????? Hvad er det jeg mangler at vide?:confused:[/quote']At du,udover at miste kortet, også bliver tiltalt for uforsvarlig kørsel, og risikerer ekstra bøde og fængsels-straf.
Besvaret

Jeg mener at have hørt (:rolleyes:) at polisen snupper kørekortet ved 30 km/t overskridelse på motorvejen, men at det er kun en betinget frakendelse. Man kommer til at undvære kortet, med mindre man kan bevise, at man lever af det (altså at det er afgørende for at man kan have et firma/komme frem og tilbage til jobbet). :confused:

Guest Supermule
Besvaret

Tror humoren forsvinder i takt med prisstigningerne på øresundsbroen......:lol:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...