Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Såå tror jeg det er sidste mdr. som god pendler med pis tog ---- 7. jun kl. 17:20 Vi supplerer togene mellem Malmø og København H med busser Vi indsætter busser, som skal køre mellem København H og Malmø C, via Københavns Lufthavn Kastrup, da togene på strækningen kører meget uregelmæssigt. Vi regner med at busserne vil være fremme ved København H ca. kl. 17.30. Buskørslen skyldes, at der har været fejl på sporskifter i Malmø, at der er signalfejl mellem København H og Københavns Lufthavn Kastrup, og endeligt at et godstog er gået i stå på Øresundsbroen. Ja hvad mangler der, mon ikke også de kunne få en enkel køreledning til at falde ned......... :sick:

Besvaret

Har lige taget turen hjem fra ørestad, dog med toget og ikke bus. Sig lige INGEN INFORMATION overhovedet:mad: Og vores naboer kom med toget lige før det jeg var med, de sad så fanget ude på broen i ca 3 timer... :eek: Synes det er helt vildt, når det først går galt så går det bare HELT galt:sick:

Besvaret

UPDATE fra www.dsb.dk: 7. jun kl. 20:11 Togene mellem København og Malmø kører igen til tiden Vi har tidligere suppleret togene mellem København H og Malmø med busser, da der bl.a. var en signalfejl mellem København H og Københavns Lufthavn Kastrup, som forsinkede togene. Fejlen er nu udbedret og togene kører igen til tiden :confused: Hmm, kører de så "til tiden" som de plejer, eller hvad mener DSB???

Besvaret

Den næste politiker jeg hører møffe over at der er for mange biler på vejene og en manglende vilje blandt befolkningen til at bruge den offentlige transport, får den plantet lige midt i femøren! :mad: Den korte historie: Jeg hader også DSB !!! :fight: Den lange: Har brugt 3:15 på at komme fra Hellerup til Malmö Syd. Først et aflyst tog uden kald eller forklaring af nogen art på Østerport. Så med bus fra Hovedbanen, hvor man får at vide efter man har sat sig ind, at den kører direkte til Centralen. Spørger så buschaufføren om han ved om der er nogen af de andre busser der stopper ved Svågertorp. "Nej, for der er et godstog der holder og blokkerer broen, så der er slet ingen der kan komme forbi". :confused: Ja, ok. Efter den melding, ved jeg sku knap om jeg tør køre med dig. Nå, vel ankommet til Centralen, er man beæret med hele 2 valgmuligheder: 1) Vente 10 minutter og tage 7'eren ud til Svågertorp - Det tager vel en ½ times tid. -Eller 2) Vente 15 minutter og tage toget ud til Svågertorp. Fyldt med optimisme som man vel er, tager jeg sidste mulighed, da jeg så kan nå at købe noget foder på Burger King, som jeg kan proppe i halsen i toget ... Skide god idé, der bare lige manglede lidt i udførslen. Igen forsinkelse, der selvfølgelig først meddeles efter toget skulle være kørt. Toget er igen forsinket 20 minutter, denne gang dog underholdt med et hurtigt skifte til et andet togsæt, de åbenbart mente var ... bedre? Hvis de ikke kan styre alle de skide praktikanter de har derinde, så må de sku tage nogle færre ind! (Det er selvfølgelig ikke buschaufførens skyld, at han ikke ved hvor de andre busser kører hen. Men han må da snart hellere sige, at han ikke ved det, end komme med dén forklaring) Nå, det blev til lidt af en smørre - Nu tror jeg bare jeg vil tage en kold pils i køleskabet, og sætte mig ud i aftensolen og nyde den :th2:

Besvaret

Det bliver aldrig bedre !!!

Såå tror jeg det er sidste mdr. som god pendler med pis tog ---- 7. jun kl. 17:20 Vi supplerer togene mellem Malmø og København H med busser Vi indsætter busser, som skal køre mellem København H og Malmø C, via Københavns Lufthavn Kastrup, da togene på strækningen kører meget uregelmæssigt. Vi regner med at busserne vil være fremme ved København H ca. kl. 17.30. Buskørslen skyldes, at der har været fejl på sporskifter i Malmø, at der er signalfejl mellem København H og Københavns Lufthavn Kastrup, og endeligt at et godstog er gået i stå på Øresundsbroen. Ja hvad mangler der, mon ikke også de kunne få en enkel køreledning til at falde ned......... :sick:
I kaos-teori er der noget, der hedder sommerfugleeffekten. En sommerfugl, der basker med vingerne i Japan, kan teoretisk set forudsage en orkan i Florida. For DSB handler det om, at hvis en måge skider på køreledningen i Høje Taastrup, så er al kollektiv trafik i Øresundsregionen lagt ned resten af dagen. Sandsynligheden for at en måge skider på køreledningen i Høje Taastrup er ikke stor. Men lægger med følgende sammen: Sporskifteproblemer, Dørproblemer, Varme spor, Kolde spor, Blade på sporene, Signalproblemer, Manglende personale, Mand på sporet, Svane på sporet, Selvmorder på sporet, Sneproblemer, Stormproblemer, Strejker, Sammenbrudte tog på sporet, Nedrevne køreledninger, Køkørsel mellem Kbh. H og Østerport, ................... så har du forklaringen på, hvorfor Øresundstoget ALDRIG kommer til at køre ordentligt. Skinnetransport du'r simpelthen ikke. Riv de skinner op, sælg jorden og sæt busser ind i stedet. De er langt mere fleksible.
Besvaret
I kaos-teori er der noget, der hedder sommerfugleeffekten. En sommerfugl, der basker med vingerne i Japan, kan teoretisk set forudsage en orkan i Florida. For DSB handler det om, at hvis en måge skider på køreledningen i Høje Taastrup, så er al kollektiv trafik i Øresundsregionen lagt ned resten af dagen.
Ha ha - det er første gang i de sidste 4 timer jeg grint over noget der har med DSB og Øresundstoget at gøre! Meget vise ord!:lol:
Besvaret
Riv de skinner op' date=' sælg jorden og sæt busser ind i stedet. De er langt mere fleksible.[/quote'] Ja så er det da helt sikkert at jeg skal have købt mig en bil. Der findes da ikke noget mere ukomfortabelt end busser. Så hellere problemer med tog ind imellem Mvh Dennis
Besvaret

Jeg skulle søndag den 3.ds. nå en bus til Berlin ved Hovedbanegården i Kbh. kl. 5:50. Det sidste nattog kørte fra Svårgertorp kl. 4:31, så det tog jeg med og skulle så være på Hbg.kl. 4:57 altså i gooood tid. Desværre kunne toget kun køre til midt på broen, hvor vi så sad fast i 1½ time, før de fandt på at sende et andet tog ud og skubbe os til Kastrup, hvor vi var fremme kl. 6:13 - Altså jeg nåede ikke min bus til Berlin, hvor min veninde sad og ventede. En masse telefonopkald senere lykkedes det mig at give besked til den bus, jeg skulle have været med, at jeg kom med en anden bus fra samme selskab. DSB-kontrolløren skaffede mig og 5 andre som også skulle med bus til Gedser en stor taxa på DSB's regning, og vi indhentede den anden bus på Sjælør St. Men helt ærligt - skal det virkeligt være nødvendigt at tage afsted dagen før og bo på hotel i København, hvis man skal være sikker på at komme med en bus eller et fly (dem var der også et par hundrede af, som ikke nåede deres fly). DET ER F..... FOR DÅRLIGT.:thumbdown

Besvaret

Erstatning til Øresundspendlere Lige et lille indput: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7243856.html Erstatning til Øresundspendlere 12-06-07: 17:19 | af: pmol Togpendlerne over Øresund kan fra på søndag også få erstatning for tog, der kommer for sent. Det giver en gratis rejsedag, hvis toget er 25 minutter forsinket. Det fremgår af den ordning, som DSB og Skånetrafiken er blevet enige om for passagerer med månedskort. De for længe ventende skal indsende en blanket for at få en gratis billet til en ekstra dag. Og toget skal have været mindst 25 minutter forsinket. I den indenlandsk, danske ordning indsæt*tes der en automatisk kompensation på pendlerens konto hvis toget er bare fem minutter forsinket. Svenskerne ønskede ikke den danske ordning, oplyser salgsdirektør Bjørn Wahlsten, DSB. Hidtil har øresundspendlerne været afskåret fra at få erstatning af grunde som manglende dansk cpr. nummer, manglende dansk adresse eller dansk bank.

Besvaret
Lige et lille indput: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7243856.html Erstatning til Øresundspendlere 12-06-07: 17:19 | af: pmol Togpendlerne over Øresund kan fra på søndag også få erstatning for tog, der kommer for sent. Det giver en gratis rejsedag, hvis toget er 25 minutter forsinket. Det fremgår af den ordning, som DSB og Skånetrafiken er blevet enige om for passagerer med månedskort. De for længe ventende skal indsende en blanket for at få en gratis billet til en ekstra dag. Og toget skal have været mindst 25 minutter forsinket. I den indenlandsk, danske ordning indsæt*tes der en automatisk kompensation på pendlerens konto hvis toget er bare fem minutter forsinket. Svenskerne ønskede ikke den danske ordning, oplyser salgsdirektør Bjørn Wahlsten, DSB. Hidtil har øresundspendlerne været afskåret fra at få erstatning af grunde som manglende dansk cpr. nummer, manglende dansk adresse eller dansk bank.
WOW sikke en god nyhed! Det vil kunne mærkes når månedskortene skal købes! :love2:
Besvaret

Som jeg forstår den ordning DSB/Skånetrafiken er kommet frem til, så skal alle vi Øresundspendlere hver gang hen til et kontor på stationen og udfylde en blanket, og så sikkert stå i kø for at aflevere blanketten, eller smide en 5'er til et frimærke og sende blanketten - SUPER FED SERVICEMINDED ORDNING :sick: Som om man yderligere gider bruge en ½ time på det kompensations-show, når man samtidig også er minimum 25 minutter forsinket!! I øvrigt FLOT at man først kan få kompensation når toget minimum er 25 minutter forsinket :thumbdown Som det er idag i DK, så får danske pendlere overført et beløb direkte til deres konto, når toget er forsinket, men det gælder kun DK-pendlere, og ikke for Øresundspendlere, så vidt jeg forstår.. Jeg har svært ved at få armene op over denne nye ordning, med mindre jeg har misforstået noget :confused: Men DSB/Skånetrafiken kan nu vise regeringerne at de tager hånd om deres pendlere, og samtidig glæde sig over at de sikkert kun får ganske få blanketter tilbage med krav om kompensation - for hvor mange gider bruge tid på sådan en talentløs ordning i år 2007 :mad: Må jeg foreslå, at enhver pendler der sidder i et Øresundstog der er minimum 25 minutter forsinket, for fremtiden skriver det her på debatten. Så kan vi alle sende en blanket til DSB/Skånetrafiken med krav om kompensation, selv om vi ikke har været med det pågældende tog. En så fornærmende ringe og diskriminerende ordning skal da bare udnyttes MAX af Øresundspendlerne, hvis det er muligt! Og så vil jeg sådan set skide på om det er Skånetrafiken der ikke gider en bedre ordning! DET ER BARE IKKE GODT NOK!!!

Guest Mogens
Besvaret

De deles om skylden, alt efter årsagen...

Men er det ikke altid Banedanmarks fejl ?
Sporskifteproblemer = Bane DK Dørproblemer = DSB Varme spor = Bane DK Kolde spor = Bane DK Blade på sporene = Bane DK Signalproblemer = Bane DK Manglende personale = DSB Mand på sporet = Tja' (Bane DK) Svane på sporet = Tja' (Bane DK) Selvmorder på sporet = Tja' (Bane DK) Sneproblemer = Bane DK Stormproblemer = Tja' (DSB eller Bane DK) Strejker = Tja' Sammenbrudte tog på sporet = DSB Nedrevne køreledninger = DSB eller Bane DK, afhængig af årsag Køkørsel mellem Kbh. H og Østerport = DSB eller Bane DK, afhængig af årsag
Besvaret
Sporskifteproblemer = Bane DK Dørproblemer = DSB Varme spor = Bane DK Kolde spor = Bane DK Blade på sporene = Bane DK Signalproblemer = Bane DK Manglende personale = DSB Mand på sporet = Tja' (Bane DK) Svane på sporet = Tja' (Bane DK) Selvmorder på sporet = Tja' (Bane DK) Sneproblemer = Bane DK Stormproblemer = Tja' (DSB eller Bane DK) Strejker = Tja' Sammenbrudte tog på sporet = DSB Nedrevne køreledninger = DSB eller Bane DK, afhængig af årsag Køkørsel mellem Kbh. H og Østerport = DSB eller Bane DK, afhængig af årsag
Man kunne også se det i et større perspektiv og bemærke at det nedslidte skinnenet i Danmark blev meldt som nedslidt for over 10 år siden, men da vores nuværende regering kom til magten, så skulle skatten stoppes og det samme skulle udgifterne til offentlig transport. Tilgengæld er bilerne stadig dyre og de snakker stadig om roadprising. Personligt betalte jeg mindre i skat, men alt det jeg sparede brugte jeg istedet på DBS dyrere priser fordi de fik mindre støtte fra staten. Den danske regerings (og egentlig også den foregående socialdemokratiske regerings) trafikpolitik er efter min mening ikke god nok. Der skal mere offentlig trafik i byområderne, så det reelt bliver mere attraktivt at tage tog/bus end bil. Tag f.eks. amager som konkret eksempel. Vi fik metroen - den er skidegod! Men tilgengæld har de fjernet busserne... endda på masser af ruter, hvor metroen ikke kører til eller endnu ikke er bygget færdig til (2a stoppede for flere år siden med at køre hele vejen til lufthavnen, til trods for metroen først bliver færdig sidst i 2007).
Besvaret

Ufatteligt at sådan en ordning ikke inkluderer online klagemulighed i det Herrens År 2007. Udfylde en blanket og indlevere den - det er da så idiotisk og oldnordisk som det kan være. Har bestemt ikke fortrudt vi har valgt her fra starten at tage bilen over sammen istedet for toget. Pede

Besvaret
Som jeg forstår den ordning DSB/Skånetrafiken er kommet frem til, så skal alle vi Øresundspendlere hver gang hen til et kontor på stationen og udfylde en blanket, og så sikkert stå i kø for at aflevere blanketten, eller smide en 5'er til et frimærke og sende blanketten - SUPER FED SERVICEMINDED ORDNING :sick: Som om man yderligere gider bruge en ½ time på det kompensations-show, når man samtidig også er minimum 25 minutter forsinket!! I øvrigt FLOT at man først kan få kompensation når toget minimum er 25 minutter forsinket Som det er idag i DK, så får danske pendlere overført et beløb direkte til deres konto, når toget er forsinket, men det gælder kun DK-pendlere, og ikke for Øresundspendlere, så vidt jeg forstår.. Jeg har svært ved at få armene op over denne nye ordning, med mindre jeg har misforstået noget :confused: Men DSB/Skånetrafiken kan nu vise regeringerne at de tager hånd om deres pendlere, og samtidig glæde sig over at de sikkert kun får ganske få blanketter tilbage med krav om kompensation - for hvor mange gider bruge tid på sådan en talentløs ordning i år 2007 :mad: Må jeg foreslå, at enhver pendler der sidder i et Øresundstog der er minimum 25 minutter forsinket, for fremtiden skriver det her på debatten. Så kan vi alle sende en blanket til DSB/Skånetrafiken med krav om kompensation, selv om vi ikke har været med det pågældende tog. En så fornærmende ringe og diskriminerende ordning skal da bare udnyttes MAX af Øresundspendlerne, hvis det er muligt! Og så vil jeg sådan set skide på om det er Skånetrafiken der ikke gider en bedre ordning! DET ER BARE IKKE GODT NOK!!!
Jeg mener da det er noget lig den løsning der er i DK, med at du skal udfylde en blanket og enten aflevere den på stationen, sende den med posten eller udfylde den på hjemmesiden. Du har ret i at det ikke er en perfekt løsning, men nu er der i det mindste mulighed for at få kompensation som grænsegænger - det var ikke muligt før :th2:
Besvaret

Indlevering af klage Min mand ville på et tidspunkt indlevere en klage. Først var han på Nørreport, der ville de ikke tage imod den og henviste ham til Hovedbanegården...men næh nej, på Hovedbanegården ville skam heller ikke have den - han skulle indlevere den på deres hovedkontor i SØLVGADE :eek: Han fik naturligvis aldrig indleveret klagen - og mon ikke også det var deres hensigt?! :cool:

Besvaret
Må jeg foreslå' date=' at enhver pendler der sidder i et Øresundstog der er minimum 25 minutter forsinket, for fremtiden skriver det her på debatten. Så kan vi alle sende en blanket til DSB/Skånetrafiken med krav om kompensation, selv om vi ikke har været med det pågældende tog. En så fornærmende ringe og diskriminerende ordning skal da bare udnyttes MAX af Øresundspendlerne, hvis det er muligt![/quote'] Meningen er vel, at man ikke skal have let ved at klage - dermed bliver statistikken jo også ganske pæn at se på!? :mad: Jeg holder på Toft's forslag om, at HVER gang der har været forsinkelse (som berettiger til kompensation) skrives det her på debatten i en speciel oprettet tråd. I tråden lægges der link til eller klagedokumentet i en word (den kan scannes ind), som bare skal udfyldes. Så koster det selvfølgelig et frimærke, men alt i alt kan det nok godt betale sig og statistikken kommer garanteret til at se en del værre ud for DSB/Skånetrafikken... :fight:
Besvaret
Min mand ville på et tidspunkt indlevere en klage. Først var han på Nørreport, der ville de ikke tage imod den og henviste ham til Hovedbanegården...men næh nej, på Hovedbanegården ville skam heller ikke have den - han skulle indlevere den på deres hovedkontor i SØLVGADE :eek: Han fik naturligvis aldrig indleveret klagen - og mon ikke også det var deres hensigt?! :cool:
Afleverede i går en rejsetidsgarantiblanket på nørreport uden problemer og på hovedbanen er opstillet en postkasse. Så hvis man ikke kunne dengang er det i hvert fald blevet nemmere
Besvaret
Min mand ville på et tidspunkt indlevere en klage. Først var han på Nørreport, der ville de ikke tage imod den og henviste ham til Hovedbanegården...men næh nej, på Hovedbanegården ville skam heller ikke have den - han skulle indlevere den på deres hovedkontor i SØLVGADE :eek: Han fik naturligvis aldrig indleveret klagen - og mon ikke også det var deres hensigt?! :cool:
Jeg har da klaget mange gange på nettet, og fået svar fra DSB. Det har godt nok taget dem flere dage (nogle gange uger), men jeg har da fået tilsendt gratis-rejser over öresund som plaster på såret, dog ikke hver gang. Jeg ser frem til den nye ordning.
Besvaret

Jeg har godt nok kun hentet blanketter på station så jeg har ikke lige noget link. Men mon ikke det er nemt nok at finde. Postkassen står i "kviksalg" Mvh Dennis

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...